- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (36 opinii)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (260 opinii)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (743 opinie)
Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną
Ministerialni urzędnicy mają plan "B" na wypadek, gdyby budowa 30-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej nie mogła zostać sfinansowana ze środków unijnych. Droga miałaby powstać w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Co prawda Naczelny Sąd Administracyjny uchylił niekorzystny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, ale nakazał ponowne zbadanie sprawy. To oznacza kolejne miesiące bez decyzji środowiskowej i możliwe dalsze odwołania stron od nowego wyroku WSA. Najbliższe posiedzenie sądu wyznaczono na 13 lutego.
Ministerstwo: i tak zbudujemy Obwodnicę Metropolitalną
W miniony piątek Pomorze odwiedził zastępca ministra infrastruktury - Kazimierz Smoliński, który zapowiedział, że resort nie wycofuje się z planów budowy Obwodnicy Metropolitalnej.
- Mamy analizy, które pokazują, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej mogłaby zostać zrealizowana w formie partnerstwa publiczno-prywatnego. Grunt pod inwestycje zapewniłoby państwo, a jej wykonanie prywatny inwestor ze swoich środków - tłumaczy Smoliński. - Inwestycję spłacalibyśmy przez najbliższe lata z opłat drogowych dla pojazdów ciężarowych, ale korzystaliby z niej wszyscy kierowcy.
2 mld zł to prawie 250 mln ciężarówek
Na budowę 30-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej potrzeba ok. 2 mld zł. Przy założeniu, że opłata za przejechanie jednego kilometra ciężarówką wyposażoną w silnik klasy Euro 5 wynosi 0,27 zł, koszt jej powstania zwróciłby się po skorzystaniu z całej OMT 247 mln ciężarówek. A zajmie to ok. 30 lat, pod warunkiem, że każdego dnia Obwodnicą Metropolitalną przejedzie 22,5 tys. pojazdów ciężarowych.
Przypomnijmy, że w zeszłym roku pomorskim odcinkiem autostrady A1 pojechało prawie 20 mln aut.
Bez powstania OMT nie ma szans na rozbudowę istniejącej obwodnicy.
- Na pewno w pierwszej kolejności nie będziemy poszerzać Obwodnicy Trójmiasta. Do przebudowy oprócz głównej jezdni są też węzły. Przebudowa tych ostatnich wiązałaby się z dużymi perturbacjami w ruchu, co zresztą wiązałoby się z ogromnym paraliżem - mówi Smoliński.
Miejsca
Opinie (298) 6 zablokowanych
-
2018-01-23 07:51
pieniądze na via Carpatia to Pis ma i daje, a na OM nie ma (1)
Via Carpatia ma połączyć port w Kłajpedzie z portami greckimi. Co to znaczy dla konkurencyjności polskich portów każdy niech sobie odpowie.
- 15 8
-
2018-01-23 08:04
Gdzie Rzym a gdzie Krym.... widziales port w Klajpedzie? Zupelnie inna specyfika niż Gda i Gdy. Pozatym tu chodzi o wykorzystanie kasy na polaczenie wschodniej ściany z północy na południe. Sami kasy na to nie mamy bo Maciorek wszystko przep...ił na wojsko. Idąc twoim tokiem myslenia ( bezmózgiego) to A2 tez nie powinna powstac. Bo laczy terminale przeladunkowe w Rosji z tymi w Niemczech.
- 1 5
-
2018-01-23 07:48
Juz zescie w tym partnerstwie Forum Radunia nam zafundowali/
Oddaliscie dzialke wielomilionowej wartosci w zamian za punkt informacyjny..To ma byc to partnerstwo? A moze Prtnerstwo to jest wtedy gdy za nasze mieszkancow i unijne pieniadze powierza sie budowe spalarni w Szadulkach w starej technologi blisko miasta zagranicznej firmie z zyskami w partnerstwie na 25 lat???Gdzie tu jest k parnerstwo sie pytam?Prokurator dla was ..ale nie ten obecny a ten co przyjdzie po Ziobrze dopiero.
- 17 8
-
2018-01-23 07:11
To jest naprawdę fascynujący temat,
dlaczego gdański oddział GDDKiA z uporem godnym lepszej sprawy forsuje budowę tej nikomu niepotrzebnej drogi. A nikt nie chce go zbadać, ciekawe czemu...
- 18 34
-
2018-01-23 06:37
Po prostu budowa obwodnicy istniejącej obwodnicy nie ma przebicia w kraju, w którym wiele miast nie ma żadnej obwodnicy. Poza tym opozycja w parlamencie nic nie robi, więc PiS sobie sam decyduje na co przekazać pieniądze i z czystych kalkulacji politycznych lepiej dać kasę na Podkarpacie niż Pomorskie z Małą Sycylią Budynia.
- 24 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.