- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (134 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (705 opinii)
- 3 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (135 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (238 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (100 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną
Ministerialni urzędnicy mają plan "B" na wypadek, gdyby budowa 30-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej nie mogła zostać sfinansowana ze środków unijnych. Droga miałaby powstać w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Co prawda Naczelny Sąd Administracyjny uchylił niekorzystny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, ale nakazał ponowne zbadanie sprawy. To oznacza kolejne miesiące bez decyzji środowiskowej i możliwe dalsze odwołania stron od nowego wyroku WSA. Najbliższe posiedzenie sądu wyznaczono na 13 lutego.
Ministerstwo: i tak zbudujemy Obwodnicę Metropolitalną
W miniony piątek Pomorze odwiedził zastępca ministra infrastruktury - Kazimierz Smoliński, który zapowiedział, że resort nie wycofuje się z planów budowy Obwodnicy Metropolitalnej.
- Mamy analizy, które pokazują, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej mogłaby zostać zrealizowana w formie partnerstwa publiczno-prywatnego. Grunt pod inwestycje zapewniłoby państwo, a jej wykonanie prywatny inwestor ze swoich środków - tłumaczy Smoliński. - Inwestycję spłacalibyśmy przez najbliższe lata z opłat drogowych dla pojazdów ciężarowych, ale korzystaliby z niej wszyscy kierowcy.
2 mld zł to prawie 250 mln ciężarówek
Na budowę 30-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej potrzeba ok. 2 mld zł. Przy założeniu, że opłata za przejechanie jednego kilometra ciężarówką wyposażoną w silnik klasy Euro 5 wynosi 0,27 zł, koszt jej powstania zwróciłby się po skorzystaniu z całej OMT 247 mln ciężarówek. A zajmie to ok. 30 lat, pod warunkiem, że każdego dnia Obwodnicą Metropolitalną przejedzie 22,5 tys. pojazdów ciężarowych.
Przypomnijmy, że w zeszłym roku pomorskim odcinkiem autostrady A1 pojechało prawie 20 mln aut.
Bez powstania OMT nie ma szans na rozbudowę istniejącej obwodnicy.
- Na pewno w pierwszej kolejności nie będziemy poszerzać Obwodnicy Trójmiasta. Do przebudowy oprócz głównej jezdni są też węzły. Przebudowa tych ostatnich wiązałaby się z dużymi perturbacjami w ruchu, co zresztą wiązałoby się z ogromnym paraliżem - mówi Smoliński.
Miejsca
Opinie (298) 6 zablokowanych
-
2018-01-23 08:13
"Inwestycję spłacalibyśmy przez najbliższe lata z opłat drogowych dla pojazdów ciężarowych" (1)
No i pozamiatane. Jaki odsetek kierowców ciężarówek wybierze płatną i dłuższą drogę? Musiano by wprowadzić wyższe opłaty dla ciężarówek na aktualnej obwodnicy, aby "przekonać" TIRy do chociaż częściowej przeprowadzki :/
- 11 3
-
2018-01-24 15:34
Obie drogi będą płatne. OMT będzie ok. 5 km dłuższa do Dąbrowy, chyba, że ktoś faktycznie będzie jechał w kierunku Lęborka, wtedy OMT się opłaci. Poza tym na OMT będzie mniejsza szansa na utknięcie w zatorze.
- 0 0
-
2018-01-23 08:15
o to w tym chodzi właśnie, żeby tak później było.
- 8 0
-
2018-01-23 08:16
ciekawe kiedy... (1)
Kiedy postawią bramki na trasie Gdańsk - Warszawa
- 9 0
-
2018-01-24 15:35
Nie będzie takich bramek. Tylko bramownice dla TIR-ów
- 0 0
-
2018-01-23 08:24
konieczna droga
jest to konieczna droga dla tej części Pomorza- przez egoizm pięciu "mądrych inaczej"- którzy zaskrzyli decyzję - cierpi cały region;
Pomorze to zapomniana część POlski- ani A, ani >, ani C - nie mamy ani posłów, ani senatorów- nikt o nasze sprawy nie walczy- może gdybyśmy przestali płacić podatki ktoś by zauważył, ze nas nie ma - bo Pomorze nie istnieje w myśleniu o Polsce- mamy za słabych reprezentantów- nie mają siły przebicia ani pewnie przekonania, POMorze to martwa część POlski do drogi to żyły i tętnice dla gospodarki...- 15 9
-
2018-01-23 08:25
dla Żukowa konieczna (2)
droga konieczna dla Żukowa- tu się nie da oddychać- przez wieczne korki- nie ma czystego powietrza...
- 20 6
-
2018-01-23 18:51
W Żukowie to burmistrza zmieńcie
- 2 2
-
2018-01-23 22:46
,,,
Dokładnie same tiry,busy jeżdżą,a latem pół trójmiasta na Kaszuby jedzie! Ile my mieszkańcy mamy tracimy czasu,pieniędzy i zdrowia na te ciągłe korki!
- 0 0
-
2018-01-23 08:27
Cały PiS: najpierw skreśla Obwodnicę z listy POiŚ, a potem mami jakimś partnerstwem! Kto uwierzy, że PiS stworzy choć jedno
Bujać, panie Smoliński, to my a nie nas....
- 16 8
-
2018-01-23 08:28
OPAT. Kiedy wreszcie?
- 13 4
-
2018-01-23 08:36
A potem Viatoll dla osobówek...... (1)
- 8 0
-
2018-01-23 19:53
Nic na to nie wskazuje.
- 0 0
-
2018-01-23 08:40
Zbudować to sobie może, ale kto uwierzy, że PiS zawrze chociaż jedną taką umowę, jeśli na potęgę wszystko upaństwawia?!
PiS i partnerstwo publiczno prywatne to jak diabeł i święcona woda....
- 16 4
-
2018-01-23 08:41
Tyle lat planowania i nic, pieniadze przekierowane gdzies indziej...
Obwodnica zakorkowana, kierunek na kaszuby stoi, obojętnie jaki to dzien tygodnia... Podejrzewam ze taka sytuacja wstrzymuje inwestycje roznego rodzaju i odstrasza firmy do inwestowania w nasz region. Dobra infrastruktura to magnes dla inwestycji co za tym idzie wiecej pracy i lepsze wynagrodzenia. To jest nie do pomyslenia ze pare podmiotow sie nie zgadza i psuje dobro dla ogolu.
- 21 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.