- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (51 opinii)
- 2 Remont przed budową Drogi Zielonej (130 opinii)
- 3 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (179 opinii)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (358 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (289 opinii)
- 6 Oszukane "30 stopni" w majówkę (41 opinii)
Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną
Ministerialni urzędnicy mają plan "B" na wypadek, gdyby budowa 30-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej nie mogła zostać sfinansowana ze środków unijnych. Droga miałaby powstać w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Co prawda Naczelny Sąd Administracyjny uchylił niekorzystny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, ale nakazał ponowne zbadanie sprawy. To oznacza kolejne miesiące bez decyzji środowiskowej i możliwe dalsze odwołania stron od nowego wyroku WSA. Najbliższe posiedzenie sądu wyznaczono na 13 lutego.
Ministerstwo: i tak zbudujemy Obwodnicę Metropolitalną
W miniony piątek Pomorze odwiedził zastępca ministra infrastruktury - Kazimierz Smoliński, który zapowiedział, że resort nie wycofuje się z planów budowy Obwodnicy Metropolitalnej.
- Mamy analizy, które pokazują, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej mogłaby zostać zrealizowana w formie partnerstwa publiczno-prywatnego. Grunt pod inwestycje zapewniłoby państwo, a jej wykonanie prywatny inwestor ze swoich środków - tłumaczy Smoliński. - Inwestycję spłacalibyśmy przez najbliższe lata z opłat drogowych dla pojazdów ciężarowych, ale korzystaliby z niej wszyscy kierowcy.
2 mld zł to prawie 250 mln ciężarówek
Na budowę 30-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej potrzeba ok. 2 mld zł. Przy założeniu, że opłata za przejechanie jednego kilometra ciężarówką wyposażoną w silnik klasy Euro 5 wynosi 0,27 zł, koszt jej powstania zwróciłby się po skorzystaniu z całej OMT 247 mln ciężarówek. A zajmie to ok. 30 lat, pod warunkiem, że każdego dnia Obwodnicą Metropolitalną przejedzie 22,5 tys. pojazdów ciężarowych.
Przypomnijmy, że w zeszłym roku pomorskim odcinkiem autostrady A1 pojechało prawie 20 mln aut.
Bez powstania OMT nie ma szans na rozbudowę istniejącej obwodnicy.
- Na pewno w pierwszej kolejności nie będziemy poszerzać Obwodnicy Trójmiasta. Do przebudowy oprócz głównej jezdni są też węzły. Przebudowa tych ostatnich wiązałaby się z dużymi perturbacjami w ruchu, co zresztą wiązałoby się z ogromnym paraliżem - mówi Smoliński.
Miejsca
Opinie (298) 6 zablokowanych
-
2018-01-23 16:18
Om (1)
Nie poszerzać a zawęzić wjazdy od strony glincza ,kolbud i żukowa ! Ubędzie 30% pojazdów na drogach trójmiasta
- 3 1
-
2018-01-23 18:01
Nie zawężać a postawić MUR. :)
- 0 3
-
2018-01-23 06:11
Polityka i jej marne obietnice (6)
Nie powiedzieli że zbudują,tylko że się nie wycofują... idą wybory moi Państwo, a przed nimi znowu makiety, schematy, plany... a po wyborach? A no po tym nędznym głosowaniu na ten cały polityczny kabaret wrócimy do rzeczywistości czyli dwupasmowej obwodnicy i korków. A pieniądze z nowoczesnego i podatkogenerujacego regionu jakim jest pomorskie, popłyną szerokim strumieniem na drogi w podkarpackim, lubelskim i podlaskim. A no i do Torunia na szkołę i wódy geotermalne.
- 93 29
-
2018-01-23 09:03
(3)
I bardzo dobrze. Bo do tej pory,te rejony były zaniedbane i okradane przez pomorskie. Teraz trzeba oddać to co ryży ukradł. Tam też mieszkają ludzie i podatnicy
- 5 11
-
2018-01-23 17:10
tych rejonów nie ma z czego okradać chłopku roztropku a poza tym mogli barany nie niszczyć przemysłu jaki im komuna pobudowała
- 0 0
-
2018-01-23 09:50
Podkarpackie wcale nie jest pokrzywdzone. Mają A4 w kierunku wschodnim i zachodnim, ekspresówka w kierunku Warszawy właśnie się buduje. Środkowe Pomorze może tylko pomarzyć o takiej infrastrukturze drogowej.
- 11 1
-
2018-01-23 09:34
To nie nasza wina ze wszyscy z tamtad uciekli, ze tam.glownie jest rolnictwo i ze byliscie pod ruskim zaborem a my lpd.pruskim. na pomorzu się pracowalo, a na wschodzie d*pa do.góry lezeliscie...
- 10 1
-
2018-01-23 08:25
(1)
Miałbyś rację, gdyby przy korycie byli zwyczajni politycy. Ale dziś mamy komunistów, którzy umieją wydać pieniądze, nawet jeśli ich nie mają. "Zadłużymy się na 30 lat? A nie będzie!" :)
- 6 6
-
2018-01-23 08:47
Cos w tym jest...
- 3 3
-
2018-01-23 14:48
... ale czy tak z czasem po dwa pasy wystarczy? ;)
- 2 1
-
2018-01-23 13:53
Tylko pytanie - co tak naprawdę odkorkuje obecną obwodnicę?
Trzeci pas czy obwodnica metropolitalna?
Czyli- jaki procent aut przeniesie się na nową obwodnicę, a jaki pozostanie na starej bo wykorzystuje ją w części.- 6 2
-
2018-01-23 13:43
komentarz
Kolejne ziarenko nadziei by na pół roku łudzic się ze rozpczoczna z dwa lata budowę ekspresówke Metropoplitana i Leborska
i tak od 10 lat w kóło graniaste- 4 3
-
2018-01-23 12:57
czemu to wpada na prawo zamiast na lewo
czemmut o wpada na prawo od Chwaszczyna a niee na lewo w dalsza drogę?
Ktoś mi wytłumaczy?- 4 0
-
2018-01-23 12:53
Plany, plany, plany...
Meksykańska fala na cześć kolejnej wizualizacji!
- 3 0
-
2018-01-23 12:36
Obwodnica - ma ominąć Trójmiasto oraz male 3-miasto - Redę Rumię i Wejherowo (1)
Tu chodzi o to by powstała obwodnica omijająca całe Trójmiasto oraz tzw. małe Trójmiasto - tzn. Redę , Rumię i Wejherowo . Od Gdyni do Redy - nie da się jeździć .
Tu nie chodzi o to by pociągnąć drogę ekspresowa do Żukowa , choć ten kierunek też wymaga poszerzenia o 1 pas więcej w obu kierunkach .
Na istniejącej obecnej obwodnicy Trójmiasta - trzeba dobudować 3 pas ruchu w obu kierunkach i na całej długości .- 9 1
-
2018-01-23 12:40
Niedoczekanie......
- 0 0
-
2018-01-23 11:25
Tak jak Trujmiasto.prl nie dopytuje co miesiac Adamowicza co tam z Nową Świętokrzyską.... (1)
.....tak możemy być pewni że raz na miesiąc poczytame żale o "metropolitalnej" Daty ostatnich tylko 3 artykułów: 20 września, 10 października, 24 Listopada.
Tak jak nigdy Trujmiasta .prl nie interesują okoliczne miasta i gminy z Aglomeracji tak o położonej a terenach Gminy Kolbudy I Żukowo inwestycji możemy czytać regularnie.
Musi ten lobbysta-sponsor sporo płacić.- 11 3
-
2018-01-23 12:37
Ortografia
do szkoły palo!!!!!- 0 0
-
2018-01-23 06:42
(2)
Szybko budować, bo potem trzeba ruszyć z kolejną obwodnicą, obwodnicy, obwodnicy...
- 17 6
-
2018-01-23 12:28
A może obwodnicę przez morze? Hahaha
- 1 0
-
2018-01-23 12:27
Obwodnica była świetna do chwili zbudowania przy niej marketów. Z obwodnicy zrobiono ulice handlowa. Zgroza!!!!
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.