• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy

Michał Brancewicz
18 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną.

Urzędnicy unieważnili przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań w ciągu Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, gdyż jedyna złożona oferta o 17 mln zł przekroczyła budżet. Nowy przetarg, ale dotyczący już wyłącznie przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska, zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Później realizowane będą kolejne zadania.



Czy etapowanie przebudowy Podwala Przedmiejskiego to dobry pomysł?

W przyszłym roku ok. dwukilometrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej miał stać się placem budowy. W ramach inwestycji miało dojść do "otwarcia" pięciu skrzyżowań z:

  1. ul. Chmielną,
  2. ul. Żabi Kruk,
  3. ul. Łąkową,
  4. ul. Elbląską
  5. ul. Okopową.


Piesi zyskaliby przejścia naziemne, a kierowcy możliwość przecinania Podwala Przedmiejskiego i jazdę zarówno w kierunku do centrum, jak i w stronę Stogów.

Do przetargu stanęła jednak tylko jedna firma - MTM, a jej oferta niemal dwukrotnie przewyższała planowany budżet inwestycji. Wykonawca z Gdyni zażyczył sobie blisko 38 mln zł, a miasto chciało wydać niecałe 21 mln zł.

Dlatego Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska unieważniła postępowanie w tej sprawie. Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony nowy przetarg, ale będzie on dotyczył wyłącznie skrzyżowania z ul. Chmielną.

Dlaczego?

- To miejsce jest dla nas priorytetem ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego zobacz na mapie Gdańska, który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora. Zanim to nastąpi musimy przebudować skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z Chmielną, żeby był dojazd do Wyspy Spichrzów - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Jeśli wykonawcę uda się wyłonić na początku roku, to roboty zakończą się w połowie września 2018. Co z pozostałymi skrzyżowaniami?

- Rozważamy podzielenie zadania na kolejne etapy. Również w przyszłym roku, po przebudowie Chmielnej, otworzymy najprawdopodobniej skrzyżowanie z Łąkową, a potem następne skrzyżowania w jednym lub kilku przetargach - zapowiada Bartosiewicz.

Opinie (139) 1 zablokowana

  • WALCIE SIĘ (9)

    przebudowa tylko dla deweloperów?

    Łąkowa czeka na skrzyżowanie!!

    • 70 20

    • dla deweloperów ?

      Przecież nie deweloperzy tam będą mieszkać

      • 0 0

    • dla deweloperów ??? (2)

      nie dla deweloperów tylko dla mieszkańców
      deweloperzy nie mieszkają na tych nowych osiedlach tylko mieszkańcy gdańska i to dla nich są robione drogi

      • 6 6

      • Jakich mieszkańców Gdańska? Staja sie nimi dopiero po zakupie mieszkania a więc robi sie to dla deweloperów.

        • 4 0

      • Mieszkam w okolicy tych "osiedli" i mieszkańców jest garstka. Większość to turyści.

        • 8 0

    • po co (4)

      żebyś mógł spacerówką na skup złomu wygodniej dojechać ?

      • 10 13

      • Łąkowa przed otwarciem podwala w tej formie (3)

        to była wzorowa ulica, pełna życia, jeździł tramwaj, było dużo drzew, wszystko zadbane

        teraz to obraz nędzy i rozpaczy (po stronie Akademii), a wyremontowana cześć z daleka wygląda ładnie, ale jeszcze 15 lat minie, zanim będzie chociaż ułamek świetności dawnej

        nie wspominając już o tym, że przeprowadzony remont jest marnej jakości i nawierzchnia kruszy się nieustannie

        za 5 lat nic z tej ulicy nie zostanie

        • 16 1

        • nareszcie wyprowadzi się patologia (1)

          a świetność tej ulicy to była przed wojną, bo później to tylko strach tam było chodzić

          • 1 7

          • Patologia to jest na wysokich szczeblach PO i tzw. elit biznesu. Kradzieże malwersacja , łapówkarstwo.

            • 4 0

        • należy podziękować mendom budującym lpp za zniszczenia i syf na łąkowej

          • 3 4

  • A może by tak rozebrać i przenieść tu dopiero co zbudowany wielopiętrowy parking z ul. Jana z Kolna.
    Tysiące chętnych do zwiedzania ECS miało się bić o wolne miejsce a tu puchy. Dziesięć samochodów, z tego trzy ochrony obiektu.

    • 6 0

  • Pieniazki wprawdzie z nieba nie leca ... (1)

    ... ale przebudowe Podwala Przedmiejskiego nalezy na miare mozliwosci jak najszybciej rozpoczac i przez kolejne lata krok po kroku systematycznie kontynuowac . Odkladanie tej inwestycji byloby godzeniem sie na podzial Gdanska na Starowke i to gorsze Dolne Miasto .

    • 2 4

    • ... a moze by rozpoczac od zlikwidowania tej koszmarnej , prawie nie obciazonej ruchem samochodowym , estakady . Toz to betonowy szpecocy okolice zawalidroga .

      • 1 1

  • Oby nie grzebali się tak długo jak na Chłopskiej...

    • 4 0

  • (11)

    Super sposob na jeszcze wieksze zakorkowanie miasta. A jak otoworz galerie bunkier to juz nic z miejsca nie ruszy.

    • 84 46

    • Zdradzę ci tajemnicę... (8)

      Korki się tworzą z nadmiaru aut na ulicach.

      • 10 11

      • Być może nadmiar. Jak do nadmiaru dodasz 5 czerwonych świateł i załóżmy, że na 3 z nich (5)

        stoisz 1.5 minuty, to twój przejazd się skróci czy wydłuży myślicielu?
        Pomijam działanie tych świateł w nocy - stoją samochody bez sensu i smrodzą.

        • 14 6

        • Wydłuży się, to oczywiste (4)

          Chodzi jednak o to, żeby wydłużyć go tak bardzo, żeby po jakimś czasie ta osoba przestała tą trasą dojeżdżać autem = jednego auta mniej. Myślicielu.

          • 6 11

          • a co w zamian? (3)

            jak zwykle nic - myślicielu

            • 11 3

            • Ależ oczywiście, że jest coś w zamian (2)

              Na Podwalu przykładowo jeden pas zostanie zamieniony w buspas, więc ludzie znacznie szybciej będą mogli przejechać tą ulicą. W planach jest też dokończenie Nowej Wałowej z tunelem i tramwajem od północnej strony Śródmieścia.

              • 1 5

              • (1)

                Jest już buspas w stronę centrum i działa dobrze. W stronę elbląskiej nie jest potrzebny bo tam się nigdy nie korkuje. Jedynie korkuję się na czerwonym świetle przy chmielnej bo zrobili prowizorkę, zwężenie z 3 pasów na 2.

                Irytują mnie te planowane debilne przejścia naziemne. Rozumiem że wielopasmowa jezdnia "rozcina" miasto, ale są też inne opcje. Przy dworcu głównym widziałbym jezdnie puszczoną dołem tunelem. Z góry wielki plac a na środku przystanek tramwajowy.

                • 1 1

              • Powodzenia w kopaniu tunelu od Huciska pod kanałem Raduni!

                • 1 0

      • (1)

        Chyba tym na rowerkach wiatr wywiał rozum.

        • 12 8

        • Nie mógł wywiać czegoś, czego nigdy nie było.

          • 5 0

    • (1)

      Na rowery wsiadać leniuszki :)

      • 9 16

      • Pp co się odzywasz żebraku?

        • 3 2

  • A ja wole Gdansk takim jaki byl 40 lat temu.

    Teraz to sztuczny twor dla tueysrow. Oni pokręcą sie kilka dni i wyjeżdżają.Zwykli ludzie nie chosza codziennie do kawiarni, teatru, muzeum. Bo po pierwsze maja dzień zajęty pracą a po drugie w nadmiarze to wszystko nudne.

    • 5 3

  • Powinni zbudowac kladki

    I wyposażyć wejście w elektryczne schody. Wilk syty i owca zadowolona.

    • 5 0

  • (10)

    Ciekawe czemu akurat z Chmielną... ;)
    Trzeba przyznać,że Gdańsk idzie do przodu jak burza. Czy na Chmielnej ktoś już kupił te spichlerze? Odrestaurowane ładnie będą wyglądały.

    • 66 17

    • (2)

      Jak czemu? Bo tam developerzy pobudowali hotele i osiedla apartamentowcow.

      • 32 10

      • a kto miał pobudować? (1)

        Miasto z naszych podatków?

        • 20 9

        • Ale dostosowaniem ulic dojazdowych do osiedli powinni też zająć się deweloperzy. To ich interes.

          • 4 0

    • ZUS

      tam jest

      • 4 0

    • ponieważ , budyń ma po drugiej stronie mieszkania

      • 9 5

    • przecież piszą dlaczego (3)

      "... ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego , który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora."

      • 25 4

      • (2)

        A jaki to ma związek?

        • 7 5

        • Pomyśl, to nie boli. Podpowiedź jest w artykuliku.

          • 10 1

        • zasadniczy

          musi być dogodny dojazd dla mieszkańców, firm, lokali gastro. i turystów o ciężarówkach na budowę nie wspomnę

          • 16 2

    • masz napisane w artykule. czytać nienauczono w szkole?

      • 7 2

  • Miasto chce sfinansować prace aby

    dewelperom wzrosla mozliwosc zabudowania blokami tej części miasta. Ciekawe czy pobierze opłatę adiacencką, pewnie nie bo Budyn stracił by w oczach deweloperow i posłaliby go na zieloną trawkę.

    • 5 1

  • (3)

    I zamiast zrobić to w rok to przez te rąb**e etapy będą to grzebać 5 lat.

    • 45 8

    • Więcej etapów to więcej roboty. Można się więcej i dłużej nachapać rozbijając robotę na części.

      • 1 0

    • i pięć lat utrudnień na Podwalu (1)

      • 7 1

      • juz jest 3 lata

        za komuny bylo szybciej

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane