• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy

Michał Brancewicz
18 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną.

Urzędnicy unieważnili przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań w ciągu Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, gdyż jedyna złożona oferta o 17 mln zł przekroczyła budżet. Nowy przetarg, ale dotyczący już wyłącznie przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska, zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Później realizowane będą kolejne zadania.



Czy etapowanie przebudowy Podwala Przedmiejskiego to dobry pomysł?

W przyszłym roku ok. dwukilometrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej miał stać się placem budowy. W ramach inwestycji miało dojść do "otwarcia" pięciu skrzyżowań z:

  1. ul. Chmielną,
  2. ul. Żabi Kruk,
  3. ul. Łąkową,
  4. ul. Elbląską
  5. ul. Okopową.


Piesi zyskaliby przejścia naziemne, a kierowcy możliwość przecinania Podwala Przedmiejskiego i jazdę zarówno w kierunku do centrum, jak i w stronę Stogów.

Do przetargu stanęła jednak tylko jedna firma - MTM, a jej oferta niemal dwukrotnie przewyższała planowany budżet inwestycji. Wykonawca z Gdyni zażyczył sobie blisko 38 mln zł, a miasto chciało wydać niecałe 21 mln zł.

Dlatego Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska unieważniła postępowanie w tej sprawie. Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony nowy przetarg, ale będzie on dotyczył wyłącznie skrzyżowania z ul. Chmielną.

Dlaczego?

- To miejsce jest dla nas priorytetem ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego zobacz na mapie Gdańska, który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora. Zanim to nastąpi musimy przebudować skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z Chmielną, żeby był dojazd do Wyspy Spichrzów - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Jeśli wykonawcę uda się wyłonić na początku roku, to roboty zakończą się w połowie września 2018. Co z pozostałymi skrzyżowaniami?

- Rozważamy podzielenie zadania na kolejne etapy. Również w przyszłym roku, po przebudowie Chmielnej, otworzymy najprawdopodobniej skrzyżowanie z Łąkową, a potem następne skrzyżowania w jednym lub kilku przetargach - zapowiada Bartosiewicz.

Opinie (139) 1 zablokowana

  • Wszedzie swiatla i zly tristar (1)

    Zakorkujmy Gdansk jeszcze bardziej

    • 15 5

    • wlasnie to jest odkorkowanie gdanska ...bo tepe wsioki jak ty poszukaja objazdow ...

      • 4 0

  • szkoda... bo gdanskowi brakuje normalego centrum ....kilka uliczek na starowce nie zalatwiaja sprawy

    • 11 3

  • Znowu tendencyjna, jednostronna i bezsensowna ankieta (4)

    A gdzie pytanie czy przebudowa jest w ogóle sensowna i pożądana? Pytania z cyklu jesteś bardzo zachwycony, po prostu zachwycony, czy umiarkowanie zachwycony?
    Nie jestem zachwycony ani trochę i pomysł przebudowy uważam za poroniony. Miasto musi posiadać zarówno strefy wolne od samochodów, jak i takie z ruchem ograniczonym, spowolnionym. Ale potrzebuje też arterii komunikacyjnych z bezpiecznymi przejściami dla pieszych. A póki co w tunelu jeszcze żadnego potrącenia nie było, a na przejściach z różnych powodów się zdarza. Pomysł uważam za kretyński i społecznie szkodliwy.

    • 26 6

    • (3)

      chodzi o to zeby tepe wsioki takie jak ty nie jezdzily przez centrum ... i tak placisz podatki w swojej wsi

      • 4 8

      • tak się składa, że od trzech pokoleń moja rodzina mieszka w Gdańsku (2)

        więc z wsiokiem to troszkę chybiłeś przyjacielu. Co do tępoty, to sądząc po kulturze osobistej zaprezentowanej w Twojej wypowiedzi, edukację skończyłeś zapewne na gimnazjum, a ja na MBA, więc żyj dalej w przeświadczeniu o swojej wspaniałości, ale nie oceniaj innych.

        • 6 5

        • Póki co, to tamten człowiek zachował więcej kultury niż Ty (1)

          Panie MBA. Ale co ja piszę, pewnie i tak nie rozumiesz.

          • 4 3

          • Amicus stultorum similis efficietur

            • 1 0

  • (1)

    Skoro nie zostaną wydane wszystkie środki to może ''zaoszczędzone'' pieniądze zostaną przeznaczone na budowę nowych dróg lokalnych w Gdańsku Południe?

    • 6 11

    • Raczej na Dolnym Tarasie

      Tam mieszka dużo więcej ludzi i na te rejony miasta powinniśmu stawiać.

      • 2 0

  • (1)

    A kto zamknął wszystkie z opisanych w artykule skrzyżowań? Proszę sprawdzić kiedy i czyją decyzją je zamknięto a teraz po nastu latach ponownie je otwieramy za xx milionów pln. Czy ten ktoś poniesie jakąś odpowiedzialność za błędnie podjętą decyzję? W ten sposób interes się kręci, ktoś otworzył - ktoś zamknie i ponownie otworzy- cały czas z podatków mieszkańców. Czy te skrzyżowania komuś coś przeszkadzały i nagle przestały przeszkadzać? Paranoja.

    • 8 10

    • Tak, sposób myślenia ludzi zmienia się w czasie

      Kiedyś myślano, że takie przelotówki odkorkują miasto. Dziś już wiemy, że to był błąd.

      • 3 2

  • skrzyżowania z przejściami naziemnymi od zaraz! (3)

    kiedy to miasto się obudzi, że te skrzyżowania z naziemnymi przejściami są kluczowe dla rewitalizacji i ogólnego ożywienia tej części starego miasta, tyle lat minęło i cały czas jakieś przeszkody, po prostu brak mi słów... to po prostu głupota bo tyle się w międzyczasie inwestuje w zabudowę po drugiej stronie podwala ale tego żaden człowiek praktycznie nie zobaczy, bo ta ruchliwa ulica i obskurne tunele skutecznie go odstraszą, czują to restauratorzy bo nie ma tam ani jednego pubu, knajpy nic, no jasne, nikt się tam przecież nie zapałęta... (a tam jest taki potencjał) nie chce mi się gadać...

    • 10 18

    • Biskupia Górka ma przejście naziemne i jakoś jej to nie pomaga w rewitalizacji.

      • 7 0

    • a tunele kogoś odstraszają ? (1)

      a zabudowa z drugiej strony... hmm, czy chodzi o to blokowisko ?

      • 1 1

      • przejdź się tam po prostu i miń te bloki, to się zorientujesz o czym mowa, na tym to właśnie polega, teraz nikt tam się przez ten tunel nie przeprawi bo tam stoi parę bloków... to niezwykły kawałek miasta ale kompletnie odcięty Podwalem...

        • 0 0

  • CZy tylko przejścia po jezdni? (2)

    Dlaczego nie ma wind przy przejściach podziemnych? Budujcie windy a nie niby lepsze przejścia pod ruchem samochodowym. Ta przebudowa spowoduje tylko problemy z wypadkami na pasach które nie są bezpieczne !. Podwale to nie ulica osiedlowa !!!!! To dziwna , szkodliwa decyzja z której trzeba będzie się wycofać. Przecież ilość samochodów nie zmniejszy się, a Podwale to ważna ulica łącząca dzielnice mieszkalne z przemysłowymi. Jeszcze czas zastanowić siE !!!!!!

    • 18 9

    • Podwale to ulica miejska w ścisłym centrum miasta. (1)

      • 4 4

      • taki deptak

        • 1 0

  • przejścia naziemne

    ciekawi mnie jedna sprawa a mianowicie urzędnicy cały czas dążą do likwidacji tuneli i zastąpienie ich przejściami naziemnymi bo są rzekomo bezpieczniejsze itp itd i tu moje pytanie PO CO WYDANO TYLE KASY NA TUNEL PRZY KOŚCIELE ŚWIĘTEJ TRÓJCY CZYLO SKRZ OKOPOWA I TORUŃSKA SKORO TAM OD WIEKÓW BYŁO PRZEJŚCIE NAZIEMNE Z PASAMI I SYGNALIZACJĄ ŚWIETLNĄ .Być może przebudowę węzła śródmieście finansowało forum gdańsk i wtedy miasto mogło wymusić tunel bo to nie miejskie pieniądze??Wszystkie CH partycypują albo wręcz ponoszą całkowite koszty zmian w organizacji ruchu wokół siebie .

    • 13 3

  • już zapomniano że Podwale Przedmiejskie ocaliło Długie Ogrody

    W latach osiemdziesiątych ruch odbywał się ul Długie Ogrody. Warto sobie przypomnieć co się wtedy działo. Dzięki temu iż ukończono Podwale Przedmiejskie właśnie Długie Ogrody ożyły. Łąkowa miała bezpośrednie połączenie tramwajem a także samochodem a mimo to nie dokonywano remontów na Dolnym Mieście. Jedno jest pewne - po przebudowie będzie taka sama sytuacja jak na Grunwaldzkiej

    • 16 1

  • to jest prawda

    zamiast drogie 17 mln za całość będzie 30 mln dzieląc na odcinki. Zakład??????

    • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane