- 1 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (253 opinie)
- 2 Setki wniosków o zgodę na wycinkę drzew (38 opinii)
- 3 Gdzie lądują ścieki z działek? Będą kontrole (131 opinii)
- 4 Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? (1050 opinii)
- 5 Zwężą ul. Morską. 9 miesięcy prac (111 opinii)
- 6 237 mieszkań zadłużonych na ponad 10 mln (105 opinii)
Przebudowa przejścia pod al. Niepodległości w Sopocie. Miasto szuka wykonawcy robót
Jeżeli uda wyłonić się wykonawcę, za kilka tygodni rozpocznie się przebudowa przejścia podziemnego pod al. Niepodległości na wysokości ul. Bohaterów Monte Cassino i 1 Maja w Sopocie. Oprócz remontu schodów i ścian tunelu przewidziano też montaż wind. Inwestycja będzie realizowana ze środków Budżetu Obywatelskiego.
Windy zamontowane zostaną jednak kosztem dotychczasowej szerokości schodów, które zostaną zawężone o szyby dźwigów oraz dojścia do nich. Jednocześnie wymienione zostaną stopnie oraz poręcze. Bez zmian pozostanie szerokość części podziemnej, na ścianach położone mają być płytki, a na posadzce płyty granitowe.
Zainstalowane zostaną też: nowe oświetlenie w technologii LED, kamery monitoringu oraz oznakowanie dla osób niewidomych i słabowidzących. Ponadto w części podziemnej wykonana zostanie przepompownia, która ma zapobiegać zalaniu tunelu w razie intensywnych opadów deszczu.
Prace budowlane w ciągu 180 dni od podpisania umowy
O wyborze wykonawcy w ogłoszonym przetargu zdecydują kryteria:
- najniższej ceny - 60 proc.
- okresu gwarancji na prace budowlane - 20 proc.
- okresu gwarancji wind - 20 proc.
Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji wszystkich prac budowlanych w ciągu 180 dni od momentu podpisania umowy.
Dlaczego nie przejście naziemne przez al. Niepodległości?
Dlaczego Sopot w przeciwieństwie do działań podejmowanych przez Gdańsk nie zdecydował się na utworzenie znacznie tańszego przejścia naziemnego w tym miejscu?
- W Sopocie nie ma takiej możliwości z uwagi na ukształtowanie terenu. Brakuje miejsca i widoczności ze względu na bliskość budynków, są zbyt wąskie chodniki. Ponadto nawet przy likwidacji tunelu brakuje miejsca na przeniesienie istniejącego przystanku autobusowego (komunikacja miejska jest dla nas bardzo ważna i ciągle ją rozwijamy), dla którego trzeba zorganizować pełnowymiarową zatokę postojową. Przystanek ten jest bowiem obsługiwany przez znaczną liczbę linii i jest niezbędny w tym miejscu z uwagi na cele podróży pasażerów: dojście do ul. Bohaterów Monte Cassino, sądu, uniwersytetu czy Opery Leśnej - wyjaśniał w 2018 r. Tomasz Kamiński, zastępca dyrektora ds. eksploatacji w Zarządzie Dróg i Zieleni w Sopocie.
Brak przejścia naziemnego w tym miejscu oznacza, że piesi udający się z rejonu ul. Bohaterów Monte Cassino/Obrońców Westerplatte do ul. 1 Maja i dalej (np. do Opery Leśnej) będą zmuszeni na ok. 150-metrowym odcinku pokonywać aż czterokrotnie schody lub windy - pod torami kolejowymi oraz al. Niepodległości.
Opinie (86)
-
2020-09-07 18:00
a moze by pan prezydent sprobowal zobaczyc przejscie dla pieszych po deszczu ulica smolna tam potrzbny tunel albo kladka duzo mieszka tam rodzin z dziecmi na przystankach niema wiaty a budynki komunalne sie buduje to idroi trzeba dostosowac
- 1 1
-
2020-09-07 17:48
Tylko samobójcy podpisują z Sopotem umowy
o roboty budowlane. Alstal czekał 10 lat na swoje pieniądze.
- 2 1
-
2020-09-07 17:34
Likwidacja zamiast remontu. Normalne przejście dla pieszych zróbcie tam w końcu!
- 4 3
-
2020-09-07 07:04
O. Windy bardzo potrzebna rzecz (2)
Tylko czy długo "pożyją" w tak imprezowym miejscu?
- 36 4
-
2020-09-07 07:45
tjaaa ... windy i zjeżdzalnie (1)
oraz dodatkowo wybieg dla konika ponny
- 1 1
-
2020-09-07 16:46
Hotel, Lidl, cmentarz, porodówka oraz skup butelek. Winda się popsuje.
Winda winna być tam od 50 lat. Najlepiej na korbę i z części od T-34.- 0 0
-
2020-09-07 16:17
wykroczenie na zdjęciu nr 5
na chodniku samochód dostawczy o dmc powyżej 2,5 tony czyli typowa bezkarna patologia w naszym kraju
- 3 0
-
2020-09-07 14:47
I beda to (ewentualnie) jedyne pieniadze
Od 30 lat, jakie Sopot wyda na cywilizowanie miasta. Wszędzie dookoła brud, syf i oszczane mury. Nawet na Niepodległości. Taki to mamy "kurort".
- 2 3
-
2020-09-07 14:32
słomiane inwestycje
a co ich interesują piesi. Na przejściu podziemnym można więcej zarobić niż na naziemnym. Remonty będą droższe i częstsze. Słowem słomiana inwestycja na której można maksymalizować zyski królikom.
A gnojnik jak w podziemiach był to i tak zostanie na wieki wieków amen.- 4 2
-
2020-09-07 14:16
Byle taniej nawet kosztem gwarancji...
Powiedzmy że lepiej tak niż wcale...
- 2 0
-
2020-09-07 14:07
Ja bym tam zrobił przejazd dla samochodów.
Ostatnio jakiś i.......l wylądował w tunelu.
- 3 0
-
2020-09-07 07:04
Narzekają że mniej kasy z turystów. (1)
Przecież kilka lat temu, tunele były modernizowane.
Ile kasy jest do przytulenia?- 27 10
-
2020-09-07 12:12
na pewno ten tunel?
Wygląda, jakby nie było w nim remontu od 30 lat.. Chodzę tam 15 lat i raz jedynie był odmalowany w tym czasie..
A że windy będą z BO to jest okazja, by wyremontować całość.- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.