• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa sopockiego dworca opóźniona. Nowy termin zakończenia prac: 23 września

Piotr Weltrowski
25 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nagroda dla sopockiego dworca i przestrzeni wokół
  • Postęp prac na budowie dworca w Sopocie.
  • Postęp prac na budowie dworca w Sopocie.
  • Postęp prac na budowie dworca w Sopocie.
  • Postęp prac na budowie dworca w Sopocie.
  • Postęp prac na budowie dworca w Sopocie.
  • Postęp prac na budowie dworca w Sopocie.
  • Postęp prac na budowie dworca w Sopocie.
  • Postęp prac na budowie dworca w Sopocie.
  • Postęp prac na budowie dworca w Sopocie.
  • Postęp prac na budowie dworca w Sopocie.

Chociaż na oficjalnej stronie inwestycji wciąż znajduje się informacja, że prace zakończyć mają się... w pierwszym kwartale tego roku, to wiadomo już, że przebudowa dworca i terenów wokół niego nie zakończy się nawet w drugim kwartale. Ze względu na odkryte podczas prac "niezidentyfikowane sieci" roboty przedłużyły się, a termin ich zakończenia przesunięto na 23 września.



Sądzisz, że inwestycję uda się zakończyć do września?

Jeszcze jesienią ubiegłego roku, podczas dni otwartych inwestycji, zapewniano, że jej realizacja zakończy się przed tegorocznym sezonem. Wystarczy jednak spojrzeć na aktualny stan prac, chociażby przejeżdżając koło placu budowy kolejką SKM, aby domyślić się, że termin ten jest niemożliwy do dotrzymania. I faktycznie, przebudowa dworca zobacz na mapie Gdańska potrwa dłużej niż planowano.

- Ze względu na odkrycie podczas wykonywania prac m.in. niezidentyfikowanych sieci będących w kolizji z budową, a co za tym idzie konieczność uzyskania przez inwestora dodatkowych uzgodnień z ich gestorami prace mogą ulec wydłużeniu - tłumaczy Anna Dyksińska z biura prezydenta w sopockim magistracie.

Zaznacza jednak przy tym, że oficjalnie nie można mówić o opóźnieniu. - Termin zakończenia inwestycji zgodnie z obecnie obowiązującą umową o Partnerstwie Publiczno-Prywatnym to 23 września 2015 roku. Mamy nadzieję, że prace zakończą się wcześniej. Prace prowadzone są zgodnie z uaktualnionym harmonogramem i zakładamy, że wraz ze stosownymi odbiorami skończą się latem - twierdzi.

Wykonawca twierdzi, że prace wykonane są obecnie w 90 proc. W budynkach, które wchodzą w ramy inwestycji trwają aktualnie prace wykończeniowe, zaawansowane są również prace drogowe.

Na początku czerwca ma zostać przywrócona przejezdność ulic Chopina i Kościuszki. W przypadku ulicy Podjazd ruch będzie odbywał się w jednym kierunku - do Alei Niepodległości. Do połowy czerwca możliwe będą jednak jedno- i dwudniowe wyłączenia z ruchu związane z asfaltowaniem rond i odcinków między nimi.

Czytaj więcej o przebudowie sopockiego dworca

Dworzec i jego otoczenie przebudowywane są w formule PPP. Koszt inwestycji zamknąć ma się w kwocie ok. 100 mln zł. Pieniądze wykłada Bałtycka Grupa Inwestycyjna. Poza wkładem własnym, posiłkuje się ona kredytami - m.in. 42 mln zł z unijnego funduszu Jessica. To pierwszy tego typu kredyt przyznany w całej Unii - jest on bardzo korzystnie oprocentowany (ok. 2 proc. w skali roku). Firma spłacać go będzie przez 15 lat.

W przyszłości do obowiązków BGI - w ramach umowy podpisanej z miastem - będzie również należało utrzymanie i zarządzanie całym kompleksem przez czas określony w umowie. Wyjątek - rzecz jasna poza samym budynkiem dworca, który użytkować będzie kolej - stanowić będzie miejska mediateka, która znajdzie się na piętrze jednego z budynków usługowych.

Opinie (95) 1 zablokowana

  • niby dworzec

    ta budowla nie wiedziec czemu nazywana jest dworcem pkp w sopocie. to typowa zmylka dla ciemnego ludu. te budowle to po prostu nowa galeria handlowa majaca z dworcem pkp tyle samo co kon z koniakiem. ciekawe kto za tym stoi moze znow ktos dostal zegarek ? nie wiadomo.

    • 39 0

  • Wszystko w tym dzikim kraju jest opóznione a pozniej niedorobione

    • 24 1

  • Cóż za wymówka - tak ja laik to odbieram. (3)

    "Niezidentyfikowane sieci" to można było odkryć podczas robienia wykopu a nie podczas klajstrowania tego monstrum. Zgaduję, że jak zawsze po prostu nie ma tam żadnej organizacji pracy - tysiąc podwykonawców - ja i moja szlifierka to firma - jeden kładzie tynk, drugi kuje ten tynk pod kable, trzeci mu nad głową zgrzewa rury, czwarty je tnie by położyć kontakt, a piąty pod nogami leje wylewkę. Czy się mylę?
    Swoją drogą dopięto celu - Sopot definitywnie utracił swoje drobnomieszczańskie i kurortowe piękne oblicze. Szkoda gadać...

    Ps. Nie wiedziałem, że wyburzenie iluś tam budynków i postawienie nowego to "przebudowa".

    • 99 7

    • Podwykonawcy wiedzą dobrze (2)

      dlaczego termin nie zostanie dotrzymany...

      • 16 0

      • (1)

        Podwykonawcy gdyby mieli trochę oleju w głowie to by nie podpisali umów z hochsztaplerami.
        Ten twór BGI to firma w teczce więc proszę się nie dziwić , jak na końcu wydyma frajerów zwanych podwykonawcami.

        • 13 0

        • i ma pan rację i nie
          bo podwykonawcy chcą po prostu żyć znaczy pracować
          oni żyją z pracy rąk własnych nie z przekładania papierów w urzędzie
          a do "firm w teczce" i ewentualnych oszustw to pytanie co robią dzielni prokuratorzy i policjanci...

          ps żaden pracujący uczciwie człowiek nigdy nie jest frajerem, dla mnie frajerem zawsze jest oszust

          • 15 0

  • Piłysk

    Połysk ginie od strony torór.
    Po misiącu ta blach wygląda ja stary pordzewiały kuter wyciągniety z otchłani wód zatoki Gd

    • 22 2

  • ten dworzec zaburza w ogóle charakter Sopotu, kameralnego miasta kurortu, ludzie, gdzie smak i wyczucie architektury, włos się jeży, oczywiście, że nowy dworzec był potrzebny, ale taki np. w stylu krzywego domku, taki by zrobił furorę, a tak, kolejne kloce

    • 47 3

  • Ktoś powinien odpowiedzieć za pozwolenie na wybudowanie tego metalowego schronu! Wciąż nie mogę uwierzyć, że to staje się na moich, naszych oczach. Masa betonu w moim pięknym Sopocie.

    • 48 3

  • kolejna paskudna bryla :/

    kto pozwala tak niszczyc Sopot?

    • 54 3

  • sołtys

    weź ty się zacznij pakować.
    Po jesiennych wyborach możesz uciekać, w samych skarpetkach.

    • 14 1

  • Megaron nie płaci, dlatego roboty staneły ! (1)

    Taka jest prawda

    • 25 0

    • Tą prawdę to dawno wiedzieli wszyscy.
      Jak widać wszyscy oprócz kilku lamerów - podwykonawców ;)
      Jakim to trzeba być kretynem żeby podpisać umowę bez gwarancji zapłaty z takim wypierdkiem BGI?

      • 2 0

  • Mekka dla niebieskich ptaków i dla bezdomnych.

    To nie jest dworzec kolejowy tylko galeria handlowo usługowa z usługą dla PKP. W Gdańsku dworzec wypiękniał i odzyskał dawną formę zagospodarowania. Za parę lat okaże się, że ten moloch się nie sprawdzi i przyniesie wiele kłopotów dla miasta z przestępczością.

    • 33 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane