- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (36 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (246 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (201 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (158 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (44 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (59 opinii)
Przebudowa sopockiego dworca opóźniona. Nowy termin zakończenia prac: 23 września
Chociaż na oficjalnej stronie inwestycji wciąż znajduje się informacja, że prace zakończyć mają się... w pierwszym kwartale tego roku, to wiadomo już, że przebudowa dworca i terenów wokół niego nie zakończy się nawet w drugim kwartale. Ze względu na odkryte podczas prac "niezidentyfikowane sieci" roboty przedłużyły się, a termin ich zakończenia przesunięto na 23 września.
- Ze względu na odkrycie podczas wykonywania prac m.in. niezidentyfikowanych sieci będących w kolizji z budową, a co za tym idzie konieczność uzyskania przez inwestora dodatkowych uzgodnień z ich gestorami prace mogą ulec wydłużeniu - tłumaczy Anna Dyksińska z biura prezydenta w sopockim magistracie.
Zaznacza jednak przy tym, że oficjalnie nie można mówić o opóźnieniu. - Termin zakończenia inwestycji zgodnie z obecnie obowiązującą umową o Partnerstwie Publiczno-Prywatnym to 23 września 2015 roku. Mamy nadzieję, że prace zakończą się wcześniej. Prace prowadzone są zgodnie z uaktualnionym harmonogramem i zakładamy, że wraz ze stosownymi odbiorami skończą się latem - twierdzi.
Wykonawca twierdzi, że prace wykonane są obecnie w 90 proc. W budynkach, które wchodzą w ramy inwestycji trwają aktualnie prace wykończeniowe, zaawansowane są również prace drogowe.
Na początku czerwca ma zostać przywrócona przejezdność ulic Chopina i Kościuszki. W przypadku ulicy Podjazd ruch będzie odbywał się w jednym kierunku - do Alei Niepodległości. Do połowy czerwca możliwe będą jednak jedno- i dwudniowe wyłączenia z ruchu związane z asfaltowaniem rond i odcinków między nimi.
Czytaj więcej o przebudowie sopockiego dworca
Dworzec i jego otoczenie przebudowywane są w formule PPP. Koszt inwestycji zamknąć ma się w kwocie ok. 100 mln zł. Pieniądze wykłada Bałtycka Grupa Inwestycyjna. Poza wkładem własnym, posiłkuje się ona kredytami - m.in. 42 mln zł z unijnego funduszu Jessica. To pierwszy tego typu kredyt przyznany w całej Unii - jest on bardzo korzystnie oprocentowany (ok. 2 proc. w skali roku). Firma spłacać go będzie przez 15 lat.
W przyszłości do obowiązków BGI - w ramach umowy podpisanej z miastem - będzie również należało utrzymanie i zarządzanie całym kompleksem przez czas określony w umowie. Wyjątek - rzecz jasna poza samym budynkiem dworca, który użytkować będzie kolej - stanowić będzie miejska mediateka, która znajdzie się na piętrze jednego z budynków usługowych.
Opinie (95) 1 zablokowana
-
2015-05-25 10:54
niby dworzec
ta budowla nie wiedziec czemu nazywana jest dworcem pkp w sopocie. to typowa zmylka dla ciemnego ludu. te budowle to po prostu nowa galeria handlowa majaca z dworcem pkp tyle samo co kon z koniakiem. ciekawe kto za tym stoi moze znow ktos dostal zegarek ? nie wiadomo.
- 39 0
-
2015-05-25 10:40
Wszystko w tym dzikim kraju jest opóznione a pozniej niedorobione
- 24 1
-
2015-05-25 07:35
Cóż za wymówka - tak ja laik to odbieram. (3)
"Niezidentyfikowane sieci" to można było odkryć podczas robienia wykopu a nie podczas klajstrowania tego monstrum. Zgaduję, że jak zawsze po prostu nie ma tam żadnej organizacji pracy - tysiąc podwykonawców - ja i moja szlifierka to firma - jeden kładzie tynk, drugi kuje ten tynk pod kable, trzeci mu nad głową zgrzewa rury, czwarty je tnie by położyć kontakt, a piąty pod nogami leje wylewkę. Czy się mylę?
Swoją drogą dopięto celu - Sopot definitywnie utracił swoje drobnomieszczańskie i kurortowe piękne oblicze. Szkoda gadać...
Ps. Nie wiedziałem, że wyburzenie iluś tam budynków i postawienie nowego to "przebudowa".- 99 7
-
2015-05-25 09:14
Podwykonawcy wiedzą dobrze (2)
dlaczego termin nie zostanie dotrzymany...
- 16 0
-
2015-05-25 09:38
(1)
Podwykonawcy gdyby mieli trochę oleju w głowie to by nie podpisali umów z hochsztaplerami.
Ten twór BGI to firma w teczce więc proszę się nie dziwić , jak na końcu wydyma frajerów zwanych podwykonawcami.- 13 0
-
2015-05-25 10:25
i ma pan rację i nie
bo podwykonawcy chcą po prostu żyć znaczy pracować
oni żyją z pracy rąk własnych nie z przekładania papierów w urzędzie
a do "firm w teczce" i ewentualnych oszustw to pytanie co robią dzielni prokuratorzy i policjanci...
ps żaden pracujący uczciwie człowiek nigdy nie jest frajerem, dla mnie frajerem zawsze jest oszust- 15 0
-
2015-05-25 10:20
Piłysk
Połysk ginie od strony torór.
Po misiącu ta blach wygląda ja stary pordzewiały kuter wyciągniety z otchłani wód zatoki Gd- 22 2
-
2015-05-25 09:55
ten dworzec zaburza w ogóle charakter Sopotu, kameralnego miasta kurortu, ludzie, gdzie smak i wyczucie architektury, włos się jeży, oczywiście, że nowy dworzec był potrzebny, ale taki np. w stylu krzywego domku, taki by zrobił furorę, a tak, kolejne kloce
- 47 3
-
2015-05-25 09:48
Ktoś powinien odpowiedzieć za pozwolenie na wybudowanie tego metalowego schronu! Wciąż nie mogę uwierzyć, że to staje się na moich, naszych oczach. Masa betonu w moim pięknym Sopocie.
- 48 3
-
2015-05-25 09:43
kolejna paskudna bryla :/
kto pozwala tak niszczyc Sopot?
- 54 3
-
2015-05-25 09:42
sołtys
weź ty się zacznij pakować.
Po jesiennych wyborach możesz uciekać, w samych skarpetkach.- 14 1
-
2015-05-25 08:34
Megaron nie płaci, dlatego roboty staneły ! (1)
Taka jest prawda
- 25 0
-
2015-05-25 09:42
Tą prawdę to dawno wiedzieli wszyscy.
Jak widać wszyscy oprócz kilku lamerów - podwykonawców ;)
Jakim to trzeba być kretynem żeby podpisać umowę bez gwarancji zapłaty z takim wypierdkiem BGI?- 2 0
-
2015-05-25 09:00
Mekka dla niebieskich ptaków i dla bezdomnych.
To nie jest dworzec kolejowy tylko galeria handlowo usługowa z usługą dla PKP. W Gdańsku dworzec wypiękniał i odzyskał dawną formę zagospodarowania. Za parę lat okaże się, że ten moloch się nie sprawdzi i przyniesie wiele kłopotów dla miasta z przestępczością.
- 33 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.