• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przedłużenie obwodnicy jednak dwupasmowe

Michał Sielski
6 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Dwa pasy w każdym kierunku oznaczają, że fragment Via Maris do granicy z Rumią będzie drogą ekspresową, za którą można zapłacić z budżetu państwa. Dwa pasy w każdym kierunku oznaczają, że fragment Via Maris do granicy z Rumią będzie drogą ekspresową, za którą można zapłacić z budżetu państwa.

Miała być jednopasmowa droga do Redy, potem jednopasmowa aż do Władysławowa, a teraz rząd zapowiada, że dawny OPAT, nazywany obecnie Via Maris, będzie miał dwa pasy ruchu w każdym kierunku, od końca obwodnicy w Chyloni zobacz na mapie Gdyni do granicy z Rumią.



Wierzysz, że pojedziesz nową drogą na Hel?

Gdyby każda obietnica na temat OPAT, a potem Via Maris, zamieniała się w kilometr drogi, na Hel jeździlibyśmy już autostradą. Gdyby natomiast każdy polityk dostawał rok więzienia za każdą zapowiedź, że ta droga powstanie, co najmniej kilka osób miałoby na koncie już dożywocie. Na razie kierowcy pokornie stoją w korkach w stronę Helu, ale mamy za to kolejne zapowiedzi jak będzie wyglądać Via Maris.

Ostatnia z nich zakłada poszerzenie drogi, na odcinku od końca obwodnicy w Chyloni do granicy z Rumią, do dwóch pasów w każdym kierunku. Pierwotnie cała droga miała mieć po jednym pasie dla każdego kierunku. Ten manewr pozwoli sfinansować budowę ze środków krajowych, bo droga o takim przekroju mogłaby być drogą ekspresową, a za takie można płacić z budżetu państwa.

Według wstępnych szacunków chodzi o 500 mln zł. Tyle Gdynia nie wydaje na wszystkie inwestycje drogowe nawet przez 10 lat, więc było oczywiste, że drogi nie zbuduje. Zresztą władze miasta tego nie ukrywały, bo nawet wydatek rzędu 100 mln zł musiałby być rozłożony na kilka rocznych budżetów. Po zmianie klasyfikacji drogi, ten problem zniknie.

- Na razie czekamy na potwierdzenie z ministerstwa ustaleń z GDDKiA, która będzie wykonawcą inwestycji. Pozostanie nam poszukiwanie dofinansowania budowy Drogi Czerwonej, która ma łączyć Via Maris z portem - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.
Czytaj więcej: 900 mln zł za nowe połączenie portu z Gdynią.

Ustalenia potwierdza Kazimierz Smoliński, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

- Osiągnęliśmy porozumienie z Gdynią - mówi Gazecie Wyborczej Kazimierz Smoliński. - Via Maris od obwodnicy do granicy Gdyni z Rumią będzie drogą ekspresową, dzięki czemu będzie mogła być budowana przez państwo.
Dalsza część drogi, od granicy z Rumią do Władysławowa, będzie drogą krajową o przekroju jednej jezdni. Wstępny plan budowy drogi określa się na lata 2022-2026.

6 lat temu powstała wizualizacja OPAT-u, która w dużej mierze jest już nieaktualna.


14-kilometrowa Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej miała być przedłużeniem kończącej się w Chyloni obwodnicy i - omijając permanentnie zakorkowaną Rumię i Redę - połączyć się z trasą na Hel. Ponad 1 mln zł wydano na studium ekonomiczno-środowiskowe, przedstawiono mieszkańcom warianty i poddano je konsultacjom. Zapłaciło za to 13 gmin - od Jastarni przez Wejherowo, Rumię i Redę po Gdynię - oraz samorząd województwa. Budowa miała pochłonąć pomiędzy 1,586 mld zł a 1,66 mld zł brutto. Do tego doliczyć jeszcze trzeba wykup gruntów: 50 ha w Gdyni, 50 ha w Rumi i Kosakowie, a w Redzie aż 120 ha.

Opinie (136) 3 zablokowane

  • z każdej nowej drogi trzeba sie cieszyć - ale uwierzę jak zobacze (7)

    ale 2 pasy to myślenie przyszłościowe... ehhh

    • 141 8

    • 2 pasy to minimum teraźniejszość
      skoro już wszystko zapchane, a na pewno aut nie będzie ubywać tylko przybywać
      pytanie tylko gdzie ten haj$ z paliwa idzie 70-80% samego podatku

      • 3 0

    • dwupasmówka

      będzie służyć w wakacje jako wielki parking - Warszawiacy (pewnie oprócz BOR) dojadą do Władka i będą stać na tej drodze jak zawsze, tylko szerzej. Podobno nie ma kasy na obwodnice metropolitarną, na odcinek S6 do Koszalina, ale na dwa pasy używane 2 miesiące w roku się znalazło? Taniej by wyniosło Trójmiasto wynajęcie promu do Jastarni latem dla tych ważniaków.

      • 8 3

    • nic nie zobaczysz bo Gdynia musiałaby wydać 1 mld

      jeden miliard złotych! kogos pogięło ze samorząd ma budować autostrady do przejścia granicznego...

      • 9 4

    • Prawda jest taka, że gdyby miasto chciało to już dawno wybudowali by tą drogę. Zamiast wydawać na lotniska, kolejki, fontanny, infoboxy mogli by mieć na "wkład własny" do środków UE... ale nie po co inwestować w infrastrukturę

      • 6 8

    • Ja myślę, że spokojnie da się dociągnąć do Helu 3 pasmówkę, tylko termin realizacji będzie tak około 3125 r. Bałtyk musi nanieść trochę piachu na półwysep.

      • 12 3

    • (1)

      Spoko - jutro będą 3 pasy.

      • 12 3

      • moja

        Partia obiecuje po 4 pasy , na każdym przejściu dla pieszych

        • 12 2

  • jak beda dwa pasy to niby nie będzie korków na Hel?

    • 3 0

  • Pasmowe mowisz ... ?

    Fajnie ze sie jedzie pasmem ruchu a nie Pasem Ruchu ...

    • 0 0

  • niech ruch wizowy dla tamtych rejonów wporwadzą !

    • 1 0

  • Zaraz sie okaze, ze od zakonczenia Obwodnicy, Morska ma juz dwa pasy do granicy z rumia, a nawet do Wejherowa.... (1)

    • 10 0

    • i to o zgrozo przez dalekosiężnie myślącą komunę

      • 4 0

  • Te wszystkie obiecanki to kiełbasa wyborcza. Zobaczymy co z tego będzie zrealizowane. Poza tym to jest mały odcinek drogi, nie ma co się chwalić.

    • 7 0

  • (2)

    Brawo PIS!!!

    • 8 21

    • naiwni się cieszą

      • 3 0

    • Brawa będą jak wybudują. Takich co obiecywali za kilka lat to już sporo było

      • 7 0

  • pomarzyć można, mam 33 lata i jestem ciekawa czy zaczną tą drogę budować jeszcze za mojego życia!?

    • 4 0

  • Politycy (2)

    to bandyci, fagasy, oszuści, kłamcy, przestępcy, krętacze, cwaniaki, nieudacznicy , kombinatorzy, hipokryci i lenie. Mam jeszcze coś dodać?

    • 14 5

    • (1)

      złodzieje

      • 0 0

      • ...i pijacy...

        • 0 0

  • Nareszcie! Budować!

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane