- 1 Będzie można zwiedzić ORP Orła (52 opinie)
- 2 Handel narkotykami w sopockim klubie? (122 opinie)
- 3 Zamkną przedszkole przez koncert Sheerana (178 opinii)
- 4 Zabrał kartę i ją zniszczył. "Procedury" (592 opinie)
- 5 Znów pies pogryzł dziecko (570 opinii)
- 6 Ograniczenie do 50 km/h nie ma sensu (364 opinie)
Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające
Dziury i ubytki w jezdni, muldy, garby i strzelające spod kół kamienie - tak wygląda codzienna jazda samochodem przez skrzyżowanie al. Zwycięstwa z al. Hallera. Torowisko i jezdnia od lat jest tam w opłakanym stanie i z roku na rok się pogarsza. Spółka GAiT, która od jesieni 2019 r. odpowiada za remonty i utrzymanie torów, zapewnia, że jego naprawy prowadzone są na bieżąco.
Przy torach w wielu miejscach pojawiły się ubytki, a największe dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów. Spod kół strzelają kamienie, a przejazd po odkrytych główkach szyn przypomina jazdę po progach zwalniających. Codziennie o stan zawieszenia swoich pojazdów martwią się w tym miejscu tysiące kierowców.
Gdy cztery lata temu po raz pierwszy opisaliśmy postępującą degradację torowiska przy Operze Bałtyckiej i konieczność jej pilnego remontu, nawet urzędnicy przyznawali, że każda złotówka wydana na doraźny remont jest bezsensowna.
- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za dwa-trzy lata może tak być - przyznał wiosną 2016 r. Ryszard Szreiber, zastępca kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku [obecnie dział w GZDiZ już nie istnieje - dop. red.]. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co robimy, co można, w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Od końca 2019 r. za naprawy, przeglądy, konserwację i bieżące remonty infrastruktury tramwajowej odpowiada spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Miejski przewoźnik na ten cel zamierza w tym roku przeznaczyć prawie 12 mln zł. Wcześniej przez dwa lata stan torowiska i sieci trakcyjnej był w gestii firmy Rajbud, która do pomocy najmowała podwykonawców.
Na wymianę torów na tym odcinku - ze względów finansowych - na razie nie ma szans. Anna Dobrowolska, rzecznik spółki GAiT, zapewnia jednak, że naprawa torów przy Operze Bałtyckiej jest prowadzona na bieżąco.
- Wymieniane są szyny, jednocześnie powadzona jest naprawa nawierzchni w miejscach, gdzie dopuszczony jest ruch kołowy po torowisku. Prace naprawcze torowiska i nawierzchni przy torowisku będą kontynuowane - zapowiada Dobrowolska.
Ta wyglądają skrzyżowania z torowiskami we Wrocławiu... (5 opinii)
Miejsca
Opinie (252) 10 zablokowanych
-
2020-05-24 14:19
Nieroby
Nic nie robią! to tak trudno w dwie noce Pojechać skuć częściowo asfalt wzdłuż szyn i zalać nowym? nic nie robią w tej kwestii przyczyniają się do jeszcze większego zagrożenia dla kierowców i pieszych!!! Skrzyżowanie pokonuje się z prędkością 10km/h
- 15 1
-
2020-05-24 14:22
Potrzebny komisarz. Nauczy budować przejezdne ulice ze studzienkami i szynami w jednym poziomie. (1)
Gdańsk jest za dużym miastem do sterowania przez amatorów - socjologów.
- 19 3
-
2020-05-24 21:25
jestem za
Biedroń na komisarza
- 0 0
-
2020-05-24 14:25
Trzeci świat... (1)
- 18 0
-
2020-05-24 18:02
Mówią że metropolita
- 1 0
-
2020-05-24 14:29
Wystarczy dobre auto
Nissan Patrol i leci się przez garby, muldy, tory, krawężniki. Kupujecie sobie jakieś niskie, sportowe samochodziki na polskie drogi. Bez jaj
- 9 5
-
2020-05-24 14:31
To samo jest w innych miejscach
1. Skrzyżowanie przy galerii bałtyckiej - maty już dawno zapadły się - brak nadzoru przy wykonawstwie
2. Skrzyżowanie Legionów z Kościuszki
3. Skrzyżowanie Hallera z Kościuszki
Wszystkie te maty były prawdopodobnie na złej podbudowie - gdzie był inspektor z ramienia zamawiającego??? Pewnie przyjechał stary dziadek tylko na podpisanie protokołów.- 21 0
-
2020-05-24 14:32
(5)
Zawsze zastanawiałem się dlaczego w Polsce studzienki są na środku jezdni i zapadnięte, tory tramwajowe, powyginane a jezdnia z dziurami i garbami. Ponieważ bywałem i mieszkałem w wielu krajach na świecie to zauważyłem że to dotyczy głównie naszego kraju. W takim np Amsterdamie tory tramwajowe są głównie w jezdni i nie ma tam takich widoków jak unas i utrudnień. Asfalt w Afryce jest równy i bez kolein i garbów i nie topi się mimo wysokiej temperatury jak u nas. Ciekawe dlaczego spece od dróg i torów nie biorą przykladu z tych krajów gdzie uporano się z tymi zjawiskami ? Na Armii Krajowej remontowano ostatnio dylatacje w okolicy Pohulanki. Po tym remoncie auto podskakuje jak na wyrzutni, czyli jest wcale nie lepiej. Ciekawe czy ktoś to odbierał ? Itd, itd,itd
- 30 0
-
2020-05-24 14:40
jedź na Ukrainę, do lwowa na przykład, to wrócisz z oberwanym kołem (1)
tam są studzienki na 10 cm
- 1 2
-
2020-05-25 09:07
widziałem lepsze
w 2011 we Lwowie miały nawet 20 cm
- 0 0
-
2020-05-24 14:41
Powiem sarkastycznie - to wszystko wina PiS, rządu centralnego i łamania konstytucji
- 4 0
-
2020-05-25 09:54
Bo to jest Polska (1)
i tu się pije!
A serio, to odwiedź jest dziecinnie prosta:
a) zamówienia publiczne promujące najtańszą opcję,
b) stosowanie archaicznych technologii i brak specjalistów którzy by potrafili przygotować i i wykonać rozwiązania w nowszych,
Podpunkt b) wynika poniekąd z podpunktu a) gdyż z racji braku zainteresowania nowszymi (droższymi) technologiami do Polski nie są wprowadzane nowoczesne rozwiązania, a wykonawcy nie są w nich szkoleni gdyż firmom je dostarczających to się nie opłaca i błędne koło się zamyka. Dobrym przykładem na to jest jakie olbrzymie kłopoty ma GDDKiA w pozyskaniu technologii produkcji i wykwalifikowanych pracowników w procesie budowy autostrad.- 1 0
-
2020-05-25 10:45
odp
pkt 1 ok
pkt 2 - czesciowo ok częsciowo nie. Prawda jest taka, że ostatnio jest tyle zleceń, że brakuje poprostu ludzi do nowych projektów.- 0 0
-
2020-05-24 14:37
(1)
Proponuję sprawdzić jaką fuszerką są nowiuteńkie przejazdy tramwajowe na Warszawskiej na pasie w kierunku Jabłoniowej,te na torach prowadzących do przyszłej zajezdni.
- 9 0
-
2020-05-24 20:25
Jedz z dopuszczalna predkoscia a nie 2x szybciej
- 1 1
-
2020-05-24 14:42
Ja mam Hammera, odpowiednie auto na takie drogi. (1)
Nawet nie czuję jak tamtedy jadę.
Seba- 6 3
-
2020-05-24 21:28
trochę cie poniosło
masz rower i reklamówkę na puszki które zbierasz
bo za tak słabe posty mało płacą i ogolnie bieda z nędzą- 0 1
-
2020-05-24 14:43
a stan dróg w centrum starego miasta (3)
ulica szeroka przy wjeździe 15 na godzinę nie szybciej, to samo rajska i inne obok. To jest wizytówka miasta, a drogi jak w Kaliningradzie
- 22 1
-
2020-05-24 20:24
(1)
Szeroka to nie Stare Miasto
- 2 0
-
2020-05-24 21:39
jemu chodzi o stare miasto a nie Stare Miasto
- 0 1
-
2020-05-24 20:27
Szeroka niedługo cała będzie wyłożona kocimi łbami
tak jak wszystkie sąsiednie ulice
- 1 0
-
2020-05-24 14:47
Na ul. Pomorskiej w Gdańsku też jest masakra
Droga parę lat temu remontowana ale jej stan przy torowisku to zgroza
- 18 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.