• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające

rb
24 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Stan torowiska i przylegającej do niego jezdni przy Operze Bałtyckiej jest coraz gorszy. I choć z roku na rok jest coraz gorzej, to na wymianę torowiska nie ma środków.  Stan torowiska i przylegającej do niego jezdni przy Operze Bałtyckiej jest coraz gorszy. I choć z roku na rok jest coraz gorzej, to na wymianę torowiska nie ma środków.

Dziury i ubytki w jezdni, muldy, garby i strzelające spod kół kamienie - tak wygląda codzienna jazda samochodem przez skrzyżowanie al. Zwycięstwa z al. Hallera.Mapka Torowisko i jezdnia od lat jest tam w opłakanym stanie i z roku na rok się pogarsza. Spółka GAiT, która od jesieni 2019 r. odpowiada za remonty i utrzymanie torów, zapewnia, że jego naprawy prowadzone są na bieżąco.



Zdarzyło ci się uszkodzić auto przejeżdżając przez torowisko?

Wystarczy rzut oka na zdjęcia albo przejazd przez rozjazd przy Operze Bałtyckiej, by przekonać się, że stan torowiska i jezdni, w którą "wpuszczone" są szyny, jest bardzo zły.

Przy torach w wielu miejscach pojawiły się ubytki, a największe dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów. Spod kół strzelają kamienie, a przejazd po odkrytych główkach szyn przypomina jazdę po progach zwalniających. Codziennie o stan zawieszenia swoich pojazdów martwią się w tym miejscu tysiące kierowców.

Gdy cztery lata temu po raz pierwszy opisaliśmy postępującą degradację torowiska przy Operze Bałtyckiej i konieczność jej pilnego remontu, nawet urzędnicy przyznawali, że każda złotówka wydana na doraźny remont jest bezsensowna.

  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na stan zawieszenia swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.

- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za dwa-trzy lata może tak być - przyznał wiosną 2016 r. Ryszard Szreiber, zastępca kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku [obecnie dział w GZDiZ już nie istnieje - dop. red.]. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co robimy, co można, w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Od końca 2019 r. za naprawy, przeglądy, konserwację i bieżące remonty infrastruktury tramwajowej odpowiada spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Miejski przewoźnik na ten cel zamierza w tym roku przeznaczyć prawie 12 mln zł. Wcześniej przez dwa lata stan torowiska i sieci trakcyjnej był w gestii firmy Rajbud, która do pomocy najmowała podwykonawców.

Na wymianę torów na tym odcinku - ze względów finansowych - na razie nie ma szans. Anna Dobrowolska, rzecznik spółki GAiT, zapewnia jednak, że naprawa torów przy Operze Bałtyckiej jest prowadzona na bieżąco.

  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
- Wymieniane są szyny, jednocześnie powadzona jest naprawa nawierzchni w miejscach, gdzie dopuszczony jest ruch kołowy po torowisku. Prace naprawcze torowiska i nawierzchni przy torowisku będą kontynuowane - zapowiada Dobrowolska.
rb

Miejsca

Opinie (252) 10 zablokowanych

  • Niech władze (1)

    miasta dalej kupują rydwany i utrzymują niepotrzebne ECS a kasy nie będzie, aaaa i sprzedajcie wszystkie miejskie grunty, powodzenia!

    • 15 3

    • Kacper, uciał pitola i teraz jest ewa

      • 0 2

  • Fatalnie jest też przy Galerii Bałtyckiej, tam zapadły się gumowe podkłady pod torami, głębokie dziury są

    Niebezpieczne są też pozapadane studzienki kanalizacji na jezdniach, dużo takich jest na ulicach Do Studzienki i Jaśkowa Dolina, kto wie jeździ slalomem. No i 80% gdańskich ulic wymaga remontu, porządnie się na nich skacze samochodem

    • 9 0

  • Na bierząco? Naprawdę?

    Zdaje się że dla GAiT "na bieżąco" oznacza tyle co dla pisiurów "niezwłocznie", czyli za parę lat jak przyjdzie nam ochota. Torowisko na odcinku Pomorskiej od wiaduktu kolejowego do Grunwaldzkiej. Zimą 2018-2019 w wyniku mrozów na nawierzchni wzdłuż torów pojawiły się wybrzuszenia. Do dzisiaj nie zostały naprawione a są na tyle wysokie, że można koła na nich zostawić. Odnoszę wrażenie, że Pani Dulkiewicz nad niczym w Gdański nie panuje. Otacza się samymi tępakami, które nic nie potrafią zrobić i udają, że nic nie widzą. Pani Prezydent, czas zastąpić tych imbecyli prawdziwymi fachowcami.

    • 7 0

  • wiocha i zacofanie.

    • 3 0

  • To wszystko przez piratów drogowych

    jeżdżą za szybko, ruszają zbyt gwałtownie, niszczą asfalt

    karać, konfiskować samochody a jak nie pomoże to stawiać progi na skrzyżowaniach

    • 1 3

  • naprawiają (łatają) wieczorami i nocami

    od wielu lat, a rezultaty widać na zdjęciach. Ciekawe ile pieniędzy wydano przy ostatniej naprawie, i przy poprzednich, może lepiej naprawić raz a dobrze.

    • 7 0

  • Poprzednio remont też był doraźny...

    Standard torowiska nie może być inny jak na skrzyżowaniu Wałów Piastowskich czy Hucisku. Żadne bruki, żadne wzmocnienia asfaltu tylko płyty gumowe na całości skrzyżowania.

    • 4 0

  • Na Hucisko jest to samo

    Świeżo po remoncie a przejazd jest fatalny mało kół nie urwie

    • 2 1

  • - Tato, dlaczego ten tramwaj zakręcowywuje?
    - Nie mówi się zakręcowywuje tylko zakręca!
    - Ale dlaczego on zakręca?
    - Bo mu się szyny wygły.

    • 6 0

  • Tylko Gdańskie płyty jumbo załatwią sprawę

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane