• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające

rb
24 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Stan torowiska i przylegającej do niego jezdni przy Operze Bałtyckiej jest coraz gorszy. I choć z roku na rok jest coraz gorzej, to na wymianę torowiska nie ma środków.  Stan torowiska i przylegającej do niego jezdni przy Operze Bałtyckiej jest coraz gorszy. I choć z roku na rok jest coraz gorzej, to na wymianę torowiska nie ma środków.

Dziury i ubytki w jezdni, muldy, garby i strzelające spod kół kamienie - tak wygląda codzienna jazda samochodem przez skrzyżowanie al. Zwycięstwa z al. Hallera.Mapka Torowisko i jezdnia od lat jest tam w opłakanym stanie i z roku na rok się pogarsza. Spółka GAiT, która od jesieni 2019 r. odpowiada za remonty i utrzymanie torów, zapewnia, że jego naprawy prowadzone są na bieżąco.



Zdarzyło ci się uszkodzić auto przejeżdżając przez torowisko?

Wystarczy rzut oka na zdjęcia albo przejazd przez rozjazd przy Operze Bałtyckiej, by przekonać się, że stan torowiska i jezdni, w którą "wpuszczone" są szyny, jest bardzo zły.

Przy torach w wielu miejscach pojawiły się ubytki, a największe dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów. Spod kół strzelają kamienie, a przejazd po odkrytych główkach szyn przypomina jazdę po progach zwalniających. Codziennie o stan zawieszenia swoich pojazdów martwią się w tym miejscu tysiące kierowców.

Gdy cztery lata temu po raz pierwszy opisaliśmy postępującą degradację torowiska przy Operze Bałtyckiej i konieczność jej pilnego remontu, nawet urzędnicy przyznawali, że każda złotówka wydana na doraźny remont jest bezsensowna.

  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na stan zawieszenia swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.

- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za dwa-trzy lata może tak być - przyznał wiosną 2016 r. Ryszard Szreiber, zastępca kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku [obecnie dział w GZDiZ już nie istnieje - dop. red.]. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co robimy, co można, w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Od końca 2019 r. za naprawy, przeglądy, konserwację i bieżące remonty infrastruktury tramwajowej odpowiada spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Miejski przewoźnik na ten cel zamierza w tym roku przeznaczyć prawie 12 mln zł. Wcześniej przez dwa lata stan torowiska i sieci trakcyjnej był w gestii firmy Rajbud, która do pomocy najmowała podwykonawców.

Na wymianę torów na tym odcinku - ze względów finansowych - na razie nie ma szans. Anna Dobrowolska, rzecznik spółki GAiT, zapewnia jednak, że naprawa torów przy Operze Bałtyckiej jest prowadzona na bieżąco.

  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
- Wymieniane są szyny, jednocześnie powadzona jest naprawa nawierzchni w miejscach, gdzie dopuszczony jest ruch kołowy po torowisku. Prace naprawcze torowiska i nawierzchni przy torowisku będą kontynuowane - zapowiada Dobrowolska.
rb

Miejsca

Opinie (252) 10 zablokowanych

  • polecam przejazd przez tory tramwajowe na 3 maja/Armii Krajowej (2)

    a remont był 2 lata temu...
    kto to robił ?

    • 34 1

    • Proponuję zgłosić

      Może na gwarancji

      • 0 0

    • znajomy Cesarzowej

      czeka na kolejne zlecenie

      • 7 1

  • Na promocję w tvn kasa będzie?

    • 20 6

  • bardzo dobrze tam powinny byc spowalniacze na stałe

    • 2 10

  • (3)

    Już to zauważyłem jakiś czas temu :) ja tam zwalniam dosłownie jak na progu. Tak samo, gdy przecinam Grunwaldzka od Dmowskiego

    • 34 7

    • (2)

      Ja tam wysiadam z auta i pcham auto. Podobnie jak na 90% dróg w Gdańsku które są w gorszym stanie niż na wsi na mazurach

      • 6 7

      • Myślę że powinieneś kupić wózki do kół.

        • 0 0

      • Dobrze.

        Dbaj o swojego Golfa.

        • 5 2

  • Obraz Gdańska w pigułce.

    Dopiero co było robione... To pokazuje 2 cechy Gdańska - są ważniejsze wydatki (czytaj polityka) i - nie moja kasa więc nie obchodzi mnie jakość wykonania i ile to wytrzyma...

    • 25 1

  • Cała Grunwaldzka z wyjątkiem małych odcinków to masakra

    Mój biedny samochód codziennie zawieszenie dostaje w kość i te studzienki pozapadane

    • 14 0

  • Na ul. Pomorskiej w Gdańsku też jest masakra

    Droga parę lat temu remontowana ale jej stan przy torowisku to zgroza

    • 18 0

  • To samo jest w innych miejscach

    1. Skrzyżowanie przy galerii bałtyckiej - maty już dawno zapadły się - brak nadzoru przy wykonawstwie
    2. Skrzyżowanie Legionów z Kościuszki
    3. Skrzyżowanie Hallera z Kościuszki

    Wszystkie te maty były prawdopodobnie na złej podbudowie - gdzie był inspektor z ramienia zamawiającego??? Pewnie przyjechał stary dziadek tylko na podpisanie protokołów.

    • 21 0

  • Wystarczy dobre auto

    Nissan Patrol i leci się przez garby, muldy, tory, krawężniki. Kupujecie sobie jakieś niskie, sportowe samochodziki na polskie drogi. Bez jaj

    • 9 5

  • Nieroby

    Nic nie robią! to tak trudno w dwie noce Pojechać skuć częściowo asfalt wzdłuż szyn i zalać nowym? nic nie robią w tej kwestii przyczyniają się do jeszcze większego zagrożenia dla kierowców i pieszych!!! Skrzyżowanie pokonuje się z prędkością 10km/h

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane