• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT wciąż szuka wykonawcy

Krzysztof Koprowski
17 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Miejsca przecięcia szyn tramwajowych z jezdnią i chodnikami od zawsze nastręczają problemów w bieżącym utrzymaniu. Nawierzchnia jezdni w takich miejscach niemal zawsze szybko ulega zniszczeniu, a w Gdańsku obecnie brakuje firmy, która mogłaby się podjąć takich napraw. Pierwszy przetarg GAiT na realizację najpilniejszych napraw zakończył się fiaskiem - nikt nie złożył oferty.



Jak oceniasz stan bieżącego utrzymania torowisk tramwajowych?

Opera BałtyckaMapka, MickiewiczaMapka, Hucisko na skrzyżowaniu z Wałami JagiellońskimiMapka oraz przy Urzędzie MiejskimMapka - to tylko kilka przykładowych miejsc, gdzie stan przejść i przejazdów przez tory tramwajowe woła o pomstę do nieba.

Obecnie ich bieżące utrzymanie leży w gestii spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, która z kolei próbuje znaleźć wykonawcę na realizację najpilniejszych robót torowych.

W przetargu ogłoszonym kilka tygodni temu oferty nie złożył jednak żaden podmiot.

GAiT: dokonujemy napraw torów na bieżąco



- Stale dokonujemy obserwacji stanu torowisk i na jego podstawie realizowane są prace naprawcze przez Dział Torów GAiT. Równolegle w najbliższym czasie powtórzony zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy specjalistycznych napraw nawierzchni drogowych na terenie całego miasta - zapowiada Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
Czytaj też:

Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające



  • Przejście przez tory na Hucisku
  • Przejazd przez tory na Hucisku
  • Przejazd przez tory na Hucisku
  • Torowisko na Hucisku przy Urzędzie Miejskim

Prowizorka na Hucisku, docelowa naprawa po przetargu



O tym, jak wyglądają prace prowadzone przez GAiT, można przekonać się na wspomnianym już Hucisku w rejonie Wałów Jagiellońskich. Przejście dla pieszych zostało tam tymczasowo wypełnione masą bitumiczną. Przejazdy są w nie lepszym stanie, choć remont torów i przejazdów w tym miejscu był prowadzony zaledwie trzy lata temu.

- Naprawa nawierzchni na przejściu przez tory na Hucisku ma charakter tymczasowy. Po wyłonieniu wykonawcy napraw we wspomnianym przetargu wykonana zostanie w tym miejscu specjalistyczna naprawa nawierzchni. Podobne prace planowane są m.in. na ul. Mickiewicza, przy Operze Bałtyckiej, 3 Maja i w każdym innym miejscu wymagającym naprawy - zapowiada rzecznik GAiT.
Czytaj też artykuł z 2012 r.:

Torowisko na Mickiewicza zniszczone po pięciu latach



  • Skrzyżowanie Chłopska - Pomorska tylko częściowo wykonane z użyciem gumowych płyt.
  • Przejście i przejazd na ul. Mickiewicza - al. Hallera
  • Nowe torowisko na ul. 3 Maja (węźle Groddecka) przy Forum Gdańsk
  • Torowisko na ul. 3 Maja (węźle Groddecka) przy Forum Gdańsk
  • Przejazd i przejście przez tory przy Operze Bałtyckiej

Inna konstrukcja? GAiT: każda wymaga bieżącego utrzymania



W kontekście najbardziej zdegradowanych przejazdów często nasi czytelnicy sugerują stosowanie płyt gumowych, które lepiej znoszą intensywną eksploatację. Inne miasta stosują również kostkę brukową, którą w razie potrzeby łatwo uzupełnić, lub osadzają szyny w konstrukcjach betonowych.

Jak tłumaczy GAiT, płyty gumowe nie nadają się do złożonych układów torowych, zaś wszystkie inne technologie, niezależnie od swoich zalet, wymagają także bieżącego utrzymania i napraw.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście

Miejsca

Opinie (140) 10 zablokowanych

  • Brak ofert nie usprawiedliwia fatalnego stanu przejazdow

    Dopiero jak ktoś zginie lub zrobi.sobie krzywdę to prokurator wyjaśni niektórym decydentom jak powinni to zrobić. Hallera nowe.ogrody to jest skandal i PINB powinien je zamknać z uwagi na możliwość katastrofy w ruchu lądowym

    • 18 3

  • i zabawa z pieniędzy podatników i brak odpowiedzialności za nic trwa w najlepsze...

    i znowu partacze zrobią a za pare miesiecy znbowu naprawa, i znowu koledzy zarobią i tak w kółko... dalej głosujcie na te lewackie złodziejskie rury............

    • 14 3

  • Mamy XXI wiek bez przesady

    Dla chcącego nic trudnego. Wiem że można. No gwarancja np. 5lat. Tu może być problem.

    • 9 1

  • Rydwan daje radę, to remontu nie będzie..

    • 11 5

  • Ankieta - widzę że gdańscy urzędnicy też głosują :-D

    3% o 13:05

    • 1 3

  • tramwaje do tunelow

    i po sprawie tylko leniwi ludzie z FRAGU nie lubia chodzic po schodach

    • 4 4

  • Miasto niemożności

    Na całym świecie linie tramwajowe są w jezdni po której dopuszczony jest ruch samochodowy oraz linie tramwajowe biegną przez centa miast po których dopuszczony jest ruch pieszy. Nigdzie nie widziałem takiego stanu połączenia szyn z kostką czy jezdnia jak w Gdańsku. Powiem więcej, większość torowisk ma wyciszanie i tramwaje są po prostu ciche. Gdańsk to trzeci świat.

    • 13 3

  • Tu nie chodzi o naprawienie, tylko o naprawianie. Czego tu nie rozumiecie?

    • 11 1

  • Odpowiedzialność urzednikow (1)

    Już wystarczy wstęp - jezdna w tym miejscu zawsze ulega szybkiemu zużyciu.... Żeby poznać tego przyczynę. Właśnie olewanie sprawy przez lokalne redakcję. Nie, nie zawsze Panie Redaktorze, widział Pan jak to wygląda w Niemczech? A te trasy nie aż tak dawno były odbierane, nic nie uzasadnia takiego stanu. To urzędników trzeba przywoływać z imienia i nazwiska a gdyby było normalnie, to oni by płacili za niegospodarność.

    • 7 6

    • W niemczech wyglada to tak ze Niemcy rezygnuja z tramwajaów i napotege kupują autobusy elektryczne

      ponad 50% produkcji autobusów elektrycznych w Polsce trafia do Niemiec

      • 1 2

  • Gdanska nie stać na tramwaje.

    C. B. D. O.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane