- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (101 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (199 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (602 opinie)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (86 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (521 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (322 opinie)
Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT wciąż szuka wykonawcy
Miejsca przecięcia szyn tramwajowych z jezdnią i chodnikami od zawsze nastręczają problemów w bieżącym utrzymaniu. Nawierzchnia jezdni w takich miejscach niemal zawsze szybko ulega zniszczeniu, a w Gdańsku obecnie brakuje firmy, która mogłaby się podjąć takich napraw. Pierwszy przetarg GAiT na realizację najpilniejszych napraw zakończył się fiaskiem - nikt nie złożył oferty.
Obecnie ich bieżące utrzymanie leży w gestii spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, która z kolei próbuje znaleźć wykonawcę na realizację najpilniejszych robót torowych.
W przetargu ogłoszonym kilka tygodni temu oferty nie złożył jednak żaden podmiot.
GAiT: dokonujemy napraw torów na bieżąco
- Stale dokonujemy obserwacji stanu torowisk i na jego podstawie realizowane są prace naprawcze przez Dział Torów GAiT. Równolegle w najbliższym czasie powtórzony zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy specjalistycznych napraw nawierzchni drogowych na terenie całego miasta - zapowiada Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
Czytaj też:
Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające
Prowizorka na Hucisku, docelowa naprawa po przetargu
O tym, jak wyglądają prace prowadzone przez GAiT, można przekonać się na wspomnianym już Hucisku w rejonie Wałów Jagiellońskich. Przejście dla pieszych zostało tam tymczasowo wypełnione masą bitumiczną. Przejazdy są w nie lepszym stanie, choć remont torów i przejazdów w tym miejscu był prowadzony zaledwie trzy lata temu.
- Naprawa nawierzchni na przejściu przez tory na Hucisku ma charakter tymczasowy. Po wyłonieniu wykonawcy napraw we wspomnianym przetargu wykonana zostanie w tym miejscu specjalistyczna naprawa nawierzchni. Podobne prace planowane są m.in. na ul. Mickiewicza, przy Operze Bałtyckiej, 3 Maja i w każdym innym miejscu wymagającym naprawy - zapowiada rzecznik GAiT.
Czytaj też artykuł z 2012 r.:
Torowisko na Mickiewicza zniszczone po pięciu latach
Inna konstrukcja? GAiT: każda wymaga bieżącego utrzymania
W kontekście najbardziej zdegradowanych przejazdów często nasi czytelnicy sugerują stosowanie płyt gumowych, które lepiej znoszą intensywną eksploatację. Inne miasta stosują również kostkę brukową, którą w razie potrzeby łatwo uzupełnić, lub osadzają szyny w konstrukcjach betonowych.
Jak tłumaczy GAiT, płyty gumowe nie nadają się do złożonych układów torowych, zaś wszystkie inne technologie, niezależnie od swoich zalet, wymagają także bieżącego utrzymania i napraw.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Miejsca
Opinie (140) 10 zablokowanych
-
2020-08-17 12:00
Brak ofert nie usprawiedliwia fatalnego stanu przejazdow
Dopiero jak ktoś zginie lub zrobi.sobie krzywdę to prokurator wyjaśni niektórym decydentom jak powinni to zrobić. Hallera nowe.ogrody to jest skandal i PINB powinien je zamknać z uwagi na możliwość katastrofy w ruchu lądowym
- 18 3
-
2020-08-17 12:02
i zabawa z pieniędzy podatników i brak odpowiedzialności za nic trwa w najlepsze...
i znowu partacze zrobią a za pare miesiecy znbowu naprawa, i znowu koledzy zarobią i tak w kółko... dalej głosujcie na te lewackie złodziejskie rury............
- 14 3
-
2020-08-17 12:04
Mamy XXI wiek bez przesady
Dla chcącego nic trudnego. Wiem że można. No gwarancja np. 5lat. Tu może być problem.
- 9 1
-
2020-08-17 12:51
Rydwan daje radę, to remontu nie będzie..
- 11 5
-
2020-08-17 13:05
Ankieta - widzę że gdańscy urzędnicy też głosują :-D
3% o 13:05
- 1 3
-
2020-08-17 13:08
tramwaje do tunelow
i po sprawie tylko leniwi ludzie z FRAGU nie lubia chodzic po schodach
- 4 4
-
2020-08-17 13:16
Miasto niemożności
Na całym świecie linie tramwajowe są w jezdni po której dopuszczony jest ruch samochodowy oraz linie tramwajowe biegną przez centa miast po których dopuszczony jest ruch pieszy. Nigdzie nie widziałem takiego stanu połączenia szyn z kostką czy jezdnia jak w Gdańsku. Powiem więcej, większość torowisk ma wyciszanie i tramwaje są po prostu ciche. Gdańsk to trzeci świat.
- 13 3
-
2020-08-17 14:05
Tu nie chodzi o naprawienie, tylko o naprawianie. Czego tu nie rozumiecie?
- 11 1
-
2020-08-17 14:05
Odpowiedzialność urzednikow (1)
Już wystarczy wstęp - jezdna w tym miejscu zawsze ulega szybkiemu zużyciu.... Żeby poznać tego przyczynę. Właśnie olewanie sprawy przez lokalne redakcję. Nie, nie zawsze Panie Redaktorze, widział Pan jak to wygląda w Niemczech? A te trasy nie aż tak dawno były odbierane, nic nie uzasadnia takiego stanu. To urzędników trzeba przywoływać z imienia i nazwiska a gdyby było normalnie, to oni by płacili za niegospodarność.
- 7 6
-
2020-08-17 15:54
W niemczech wyglada to tak ze Niemcy rezygnuja z tramwajaów i napotege kupują autobusy elektryczne
ponad 50% produkcji autobusów elektrycznych w Polsce trafia do Niemiec
- 1 2
-
2020-08-17 14:10
Gdanska nie stać na tramwaje.
C. B. D. O.
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.