• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejścia dla pieszych są, ale jakby ich nie było

Anna
17 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (158)
  • Jedno z 6 przejść w przebiegu ulicy Leszczynowej na Jasieniu i jedno z trzech z wymalowanymi pasami. To przejście - tuż przy wiadukcie nad trasą W-Z - ma widoczne oznaczenia poziome i znak pionowy informujący o przejściu dla pieszych.
  • Kawałek dalej przejście wyznaczają spowalniacze (jeden już odpadł) i dwa plastikowe słupki.

- Giną domowe zwierzęta, a niebezpieczeństwo potrącenia przez samochód dziecka czy dorosłego to tylko kwestia czasu - uważa jedna z mieszkanek Jasienia. Chodzi o ul. LeszczynowąMapka, która łączy dwie ważne arterie - ul. KartuskąMapkaJabłoniowąMapka. Na całej długości ul. Leszczynowej brakuje na przejściach dla pieszych ich widocznych oznaczeń, a kierowcy jeżdżą tą drogą zdecydowanie za szybko.



Czy w twojej okolicy jest wystarczająco dużo przejść dla pieszych?

Problem, na który zwraca uwagę pani Anna, nie jest nowy. Od kilku lat mieszkańcy Jasienia zgłaszają uwagi do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Wiele razy obiecane były przebudowy, ale nic się nie zadziało. Niedawno w tym rejonie potrącony został jej kot, a wcześniej pies sąsiadów. Oto jej spostrzeżenia:

Mało przejść, brak oznaczeń



Przy ul. Leszczynowej, na wysokości naszego budynku, na jezdni jest spowalniacz. Niestety kolejny jest dopiero na wysokości wiaduktu przy hotelu Leszczynowy Dworek. To powoduje, że kierowcy rozpędzają się czasem nawet do 100 km/h.

Mieszkańcy zaskoczeni rozbiórką drogi na Jasieniu Mieszkańcy zaskoczeni rozbiórką drogi na Jasieniu
Autobusy miejskie i śmieciarki, które tam przejeżdżają, osiągają takie prędkości, że czasem zastanawiam się, kto to prowadzi? Kierowca rajdowy?

Dodatkowo na całej długości ul. Leszczynowej brak jest prawidłowych przejść dla pieszych, choć generalnie jest ich niewiele. Tylko jedno jest oznaczone, i to w miejscu najrzadziej używanym.

Na długości naszego budynku mieszkalnego nie ma żadnego!

Przejście bez wymalowanych pasów, z wyniesieniami tuż przed wjazdem na wiadukt nad trasą W-Z. Przejście bez wymalowanych pasów, z wyniesieniami tuż przed wjazdem na wiadukt nad trasą W-Z.

Niebezpieczeństwo każdego dnia



Jako mama 8-miesięcznego dziecka wielokrotnie "wskakiwałam" na chodnik, uciekając przed nieodpowiedzialnym kierowcą, ale często też przed autobusami, które nie stosują się do przepisów - czyli ustawowych 30 km/h w tym miejscu.

Śmierć zwierząt potrafi być okrutna dla ich właścicieli, ale czym jest w obliczu niebezpieczeństwa, jakie grozi naszym dzieciom w drodze do szkoły?

Nawierzchnia i zejścia



Dodatkowo od wielu lat apelujemy o naprawę nawierzchni i przystosowanie jakiegokolwiek zejścia z ul. Leszczynowej na Jabłoniową do potrzeb osób z wózkami i poruszających się na wózkach. Obiecany był remont zejścia wraz z remontem ronda na ul. Jabłoniowej.



Po zgłoszeniach zamiast przebudować zejście na wysokości Leszczynowej 86, które składa się z kilku stromych schodów, została postawiona żółta barierka, która dla osoby starszej i dodatkowo jeżdżącej na wózku jest całkowitym przeciwieństwem pomocy, ale również dla osoby młodej na wózku inwalidzkim. Wiele razy widziałam taka osobę zjeżdżającą asfaltem. Czy to jest bezpieczeństwo?

Przejście przy przystanku Jaworowa. Pasy poziome już się wytarły. Przejście wyznaczają wyniesienia i słupki. Przejście przy przystanku Jaworowa. Pasy poziome już się wytarły. Przejście wyznaczają wyniesienia i słupki.

Kłopotliwa trasa do zbiornika retencyjnego



Drugą możliwością dostania się do ul. Jabłoniowej jest trasa prowadząca nad zbiornik retencyjny. Ta droga to wysypany piach z dodatkiem kamieni na kilku odcinkach. Po każdym deszczu, roztopionym śniegu przejazd jest wręcz niemożliwy. Dla osoby niepełnosprawnej lub rodzica z wózkiem spacer potrafi przemienić się w trening walki ze ścieżką.

Miasto twierdzi, że to nie ich kawałek terenu, jednak wzdłuż alei są wkopane wiśnie sponsorowane budżetem miasta. Czy to możliwe?

Chcemy walczyć o bezpieczny i możliwy dostęp swoich dzieci do korzystania z infrastruktury naszej dzielnicy i dojścia do szkoły.

Proponuję stworzenie skrzyżowań równorzędnych, które wymuszały by na kierowcach zwalnianie, postawienie dodatkowych spowalniaczy oraz stworzenie dodatkowych i prawidłowych przejść dla pieszych.
Anna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (158) 1 zablokowana

  • Pożyczyć farbę od Gdyni i po kłopocie.

    • 9 2

  • Na 1 maja wymaluje się pasy (1)

    Spokojnie "będzie Pani zadowolona".

    • 8 1

    • najwyzszy procent na PO na Jasieniu? Gratulacje

      • 0 0

  • progi, mijanki i szykany co 20m załatwiłyby sprawe

    inaczej sie ie da z naszymi wspaniale wyszkolonymi kierowcami

    • 12 27

  • Nie przejść jest za mało (7)

    Tylko auta między blokami jeżdżą za szybko.

    Zwęzić drogi, dodać progi, szykany i będzie bezpieczniej i bez przejść.

    • 57 84

    • (3)

      przeciez tam jest ruch jak na grunwaldzkiej, bez przejscia nie przejdziesz

      • 9 2

      • (2)

        Czyli droga za szeroka

        • 3 5

        • Zrobic z 2 pasow bus pas i po problemie

          • 4 3

        • nie za szeroka tylko zle zorganizowana, szykany nic nie poprawia

          • 2 3

    • każde auto prowadzi kierowca (1)

      one same nie jeżdżą.

      • 3 1

      • Kierowcy bez aut nikomu nie przeszkadzają.

        • 3 0

    • Zarząd dróg i zieleni nie potrafi zaplanować ruchu wystarczy jechać za granice i zobaczyć jak można zorganizować ruch. Wąskie drogi samochodowe, wyniesione przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe itd a oni myślą, ze jak postawią znak strefa 30 i zlikwidują przejścia dla pieszych to magicznie kierowcy będą się stosować do znaków. Zamiast zrobic fizyczne ograniczenia na drodze wymuszające prędkość 30 ale tu trzeba trochę pomuslunku, którego brak

      • 2 0

  • To co wyprawia Wawrzonek z Lewandowską to Azja a nie Europa (1)

    Oni mentalnie tkwią w latach 60 i 70 XX wieku jeśli chodzi o podejście do "rozwoju transportu samochodowego"

    • 14 6

    • Zgadza się - Azja

      Ta pani jest zachwycona tym, ile osób w Chinach jeździło na rowerach. Nie zauważyła tylko dlaczego tak było i "gdzie" Chiny są teraz...

      • 3 2

  • Koty i psy nie mają prawa się tam znaleźć, właściciele powinni ponieść odpowiedzialność za niedopilnowanie opieki nad swoim pupilem

    • 76 5

  • (6)

    Warto pamiętać, że wymalowane pasy na jezdni bez znaku pionowego nic nie dają w kwestii pierwszeństwa.

    Przy obecnych przepisach jest to wręcz niebezpieczne - piesi sądzą, że mają pierwszeństwo a nie mają...

    • 47 4

    • Co w takim przypadku z przejściami sugerowanymi? (5)

      • 1 9

      • Na przejściu sugerowanym pieszy NIE MA pierwszeństwa

        • 11 2

      • (1)

        Czyli nie sa przejsciami.

        • 5 2

        • Bo przejścia sugerowane nie są przejściami dla pieszych są miejscem w którym pieszy może przejść na drugą stronę ustępując wszelkim uczestnikom ruchu drogowego

          • 8 0

      • Nie ma czegoś takiego. (1)

        To zwyczajny błąd w oznakowaniu i nie powinien występować w praktyce.

        • 0 3

        • Przejście sugerowane

          Przejście sugerowane, czyli nieoznakowane przejście dla pieszych
          Jak wygląda przejście sugerowane?
          Przejście sugerowane. Najważniejsze przepisy PoRD
          Przejście sugerowane a oznakowanie
          Przejście sugerowane. Kto ma pierwszeństwo: pieszy czy samochód?
          rozwiń >
          Jedna z nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym wprowadziła w Polsce nową instytucję. Instytucją tą jest przejście sugerowane. Cóż to za twór? To niby przejście dla pieszych, które tak właściwie przejściem dla pieszych nie jest. W skrócie to forma sankcjonowania przechodzenia przez jezdnię "na dziko", ale wymagające działania ze strony drogowców. W tym przypadku kluczowe jest jednak coś innego. Przejście sugerowane nie nakłada nowych obowiązków na kierowców. I całe szczęście! Zmienia jednak poważnie status pieszego. I o tym opowiemy w dalszej części materiału.

          Przejście sugerowane, czyli nieoznakowane przejście dla pieszych
          Przejście sugerowane to pojęcie, które pojawiło się w polskim porządku prawnym na mocy nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Ta zaczęła obowiązywać dokładnie 21 września 2022 roku. Dokładnie tego dnia zaczął obowiązywać art. 2 pkt 11a ustawy Prawo o ruchu drogowym. Ten zapis podaje dokładną definicję przejścia sugerowanego i mówi o tym, że jest to "nieoznakowane, dostosowane technicznie miejsce umożliwiające przekraczanie jezdni, drogi dla rowerów lub torowiska przez pieszych, niebędące przejściem dla pieszych".

          • 5 0

  • to (5)

    dlaczego zwierzęta domowe pozostawione sa bez opieki? czy przejścia dla pieszych uratują zwierzęta które sa nie pilnowane przez swoich właścicieli?

    • 103 6

    • ludzie (2)

      myślą ze wymalowane przejścia ochronią ich zycie i zdrowie i nie trzeba w ogolę patrzeć na nadjeżdżający pojazd. Nowe przepisy są zupełnie nieprawidłowe. Rodzice nawet nie uczą w tej chwili dzieci przechodzenia przez ulicę, wchodza na jezdnię jak świete krowy

      • 15 1

      • Taka jest prawda ale nikt nie powie tego głośno

        • 4 0

      • Niestety to kierowca "ma uprawnienia" a zatem powinien być tą rozsadniejszą częścią uczestników ruchu... niestety z tym bywa różnie :/
        Wczoraj widziałem w strefie 30 na Jasieniu jakiegoś polglowka w zielonym, jaskrawy Audi to chyba 100+ leciał wyjąć silnikiem na pełnych obrotach.
        Kierowcom się rzeczywiście czasem w głowach poprzewracało...

        • 1 5

    • A dlaczego nie pilnowane?
      Wystarczy aby pies na smyczy szedł metr przed tobą - ty zdążysz się cofnąć a on nie i tak rajdowiec w strefie 30 może zabić czworonoga.

      Pamiętajmy, że za potrącenie zwierzęta i nie udzielenie mu pomocy jest 5000 zł mandatu.
      Dodatkowo może być nam wymierzona oczywiście kara za spowodowanie wypadku/zagrożenia o ile zdarzenie było wynikiem błędu kierowcy a nie wtargnięcie zwierzęta na jezdnie.

      • 6 19

    • Bo miasto jest dla samochodów a nie dla pieszych i zwierząt

      • 4 4

  • Co za głupoty opowiada ta kobieta. Codziennie korzystam z Leszczynowej i nikt nigdy nie jechał tam 100 na godzinę. (9)

    Pani Anna to bardzo nieporadna kobieta. Co by było gdyby mieszkała przy kartuskiej?

    • 62 14

    • to potrzymaj mi piwo (1)

      ja nie pojadę? a dostawczakiem to i 120 wykręcę bo szeroki pojazd w progi nie trafia

      • 6 12

      • nie wykręcisz !!!

        • 5 2

    • (2)

      Jeżdżę tą ulicą codziennie 4 razy i nie widziałam nigdy żadnych rajdowców. Tam nawet 60 na godzinę to byłoby już szybko. Nawierzchnia jest słaba, korki i zakręty. 100 na godzinę i krwiopijcze śmieciarki to opowieści z mchu i paproci.

      • 12 3

      • Mieszkaniec (1)

        100 km/h może przesadzone, ale już niejednokrotnie byłem wyprzedzany jadąc 30 km/h - najczęściej zaraz za wiaduktem w obie strony oraz między ulicą Gabrysiak a Jeziorową. Na tamtych oddcinkach wielu kierowców znacznie przekracza prędkość.

        • 5 3

        • Ktoś kto będzie wyprzedzał upewnia się czy może wykonać tai manewr.

          Automatycznie obniża to szanse na jakieś zajście/kolizje. Taki odcinek jest tylko jeden więc wypadek jest tam prawie niemożliwy.

          • 0 1

    • (1)

      Mieszka Pan na ul Leszczynowej? Chyba nie

      • 2 2

      • Mieszkam przy leszczynowej i codziennie jeżdżę tamtędy po kilka razy.

        To co jest opisane w artykule to bzdury.

        • 0 0

    • Potwierdzam. Tam są same garby.

      Jeżdżę tedy czasami w weekend do rodziny i współczuję mieszkańcom.

      • 0 0

    • do ignoranta

      A ile jeździsz? 60km/h?
      Ciekawe co napiszesz, gdy zginie twoje dziecko albo ktoś tobie bliski potrącony przed samochód na tej ulicy.
      Tam nie da się przejść na drugą stronę.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane