• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne na Podwalu Przedmiejskim coraz bliżej

Arnold Szymczewski
3 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Pod koniec roku na tym skrzyżowaniu pojawi się przejście dla pieszych.
  • Pas zieleni zniknie ze środka, zamiast tego będzie można zawracać.

Lada dzień zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę skrzyżowania ul. Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. Docelowo powstanie tam łącznie sześć naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość przejazdu w poprzek Podwala Przedmiejskiego.



Czy będziesz korzystał z nowego przejścia naziemnego?

Drugie skrzyżowanie z pięciu planowanych



Będzie to drugie z pięciu skrzyżowań, które zostaną przebudowane na Podwalu Przedmiejskim. Przypomnijmy: w listopadzie ubiegłego roku końca dobiegła przebudowa skrzyżowania Podwala z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska. Prace trwały siedem miesięcy i pochłonęły 16 mln zł.

W kolejce do przebudowy skrzyżowania z ul. Podwale Przedmiejskie są jeszcze ul. Okopowa, Elbląska i Żabi Kruk. W kolejce do przebudowy skrzyżowania z ul. Podwale Przedmiejskie są jeszcze ul. Okopowa, Elbląska i Żabi Kruk.

Naziemne przejście do przystanku "Akademia Muzyczna"



W ramach inwestycji, na którą przetarg zostanie ogłoszony do końca tygodnia, w rejonie ul. Łąkowej i Podwala zostanie utworzone przejście naziemne, zmodernizowany zostanie także 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach ulicy.

Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Przebudowane zostaną również zatoki autobusowe. Zadanie przewiduje także wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej.

Łącznie powstanie sześć naziemnych przejść dla pieszych. Łącznie powstanie sześć naziemnych przejść dla pieszych.
- W ubiegłym roku przebudowaliśmy pierwsze skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zdecydowanie przebudowa skrzyżowania poprawiła komfort osób, które zamieszkują śródmieście. Jednak kierowcy narzekają nieco na sygnalizację świetlną, która musiała powstać w tym miejscu z uwagi na naziemne przejścia dla pieszych i specyfikę skrzyżowania.

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim



Szacunkowy koszt prac został określony na poziomie 8 mln zł. Z kolei planowany termin zakończenia inwestycji to grudzień 2019 roku.

Miejsca

Opinie (349) ponad 10 zablokowanych

  • Mi się podoba (2)

    • 23 47

    • lemingom się wszystko podoba.

      • 11 5

    • Bo auta nie masz.

      • 2 0

  • Wszystko na opak

    I dla deweloperski. Chcą być jak Japonia? Niech za łapówkę podają się do dymisji. Nie zostanie nikt w urzędzie który działkę sprzedaje A 7mln A potem skrzyżowanie za 8mln na swój koszt robi!

    • 47 17

  • Głupota (5)

    Poraz kolejny! Już kiedyś było tam przejście, nie bez powodu wybudowano tunel!

    • 97 24

    • (1)

      Kiedyś to tam stały kamienice, które wysadzili w powietrze (nie bez kłopotów) aby zbudować autostradę w środku miasta.

      • 27 6

      • a co mieszkańca Przejazdowa obchodzą gdańskie kamienice?

        On chce pędzić przez miasto jak przez swoją wieś

        • 10 5

    • Masz rację.

      • 0 0

    • No to powiedz, kiedy były przejscia, jak wtedy wygladał Gdańsk. I opowiedz kto i kiedy te przejscia zlikwidował.

      Jak sama przeczytasz co napiszesz, może zrozumiesz ;)

      • 0 1

    • Zlikwidowano tam przejście bo było b. dużo wypadków i to poważnych! No ale teraz mamy mondrych ianczej na nowo.

      • 2 0

  • Super. (7)

    Gdańsk dla Gdańszczan a przyjezdni mają drogi alternatywne.

    • 42 39

    • gdzie ????????????? (3)

      • 8 8

      • południowa obwodnica za ponad miliard zł. (1)

        • 4 4

        • Południwoa obwodnica, która jest non stop zakorkowana i nie ma możliwości aby plynnie dojechać nią do obwodnicy trójmiasta w stronę Gdyni, ponieważ jest regularny korek na zjeździe. Trasa Sucharskiego również kończy się korkiem gigantem, który najczęściej zaczyna się zaraz za skrzyżowaniem z Hallera. to jak z tą alternatywą geniuszu? no dalej, gdzie jest alternatywa? No dalej, powiedz mi jak mam jechać żeby nie stać w korku??

          • 1 1

      • Obwodnica Południowa i Trasa Sucharskiego.

        • 5 1

    • Wielki gdańszczanin

      Pewnie zza Buga
      Jak 99% Ludzi w mieście - albo przesiedleńcy albo ich rodziny.
      Rdzennych mieszkańców można policzyć na palcach jednej ręki.

      • 1 2

    • A gdańszczanie d**ilu to co? Mi to jakoś nie jest na rękę, a przyjezdny nie jestem.

      • 2 0

    • Wytrzezwiej

      • 1 1

  • Ankieta nie powinna brzmieć tak, jak brzmi tylko

    "czy to jest: a) i**otyczny pomysł b) totalnie i**otyczny pomysł".

    • 59 22

  • Opinia wyróżniona

    wylanie dziecka z kąpielą (2)

    Chcą ułatwić mieszkańcom poruszanie się ok ale po co robić dodatkowe skrzyżowanie? Po to aby za rok pisać iż auta blokują Łąkową i Toruńską poszukując miejsc do parkowania? Nie oszukujmy się Podwale Przedmiejskie po tych zmianach będzie zakorkowane(coś a la Grunwaldzka). Jeszcze jedno - jeśli będą przejścia dla pieszych to należy zlikwidować tunele(niepotrzebne mnożenie kosztów utrzymania)

    • 117 48

    • I tak jest zakorkowane. (1)

      Nie da się ludzi wiecznie spychać do tuneli, nie da się robić autostrad w środku miasta. Piesi też muszą żyć w komforcie, ich życie nie może polegać na wiecznych utrudnieniach. To chodzenie po schodach z wózkami, walizkami i brak możliwości dla niepełnosprawnych urąga wszystkim wartościom.

      • 2 2

      • to dlaczego się spycha podróżnych do tunelu pod linią kolejową? mogą wtedy chodzić po schodach i nikt się nie martwi o niepełnosprawnych? Przy dworcu PKP Gdańsk Główny był znakomity punkt przesiadkowy ale go zlikwidowano i dzięki temu właśnie trzeba skorzystać z tunelu zamiast iść normalnie górą do SKM.

        • 0 0

  • Łąkową (przy starych koszarach) za te pieniądze wyremontować !

    • 38 9

  • 150 metrów od Podwala (na Okopowej) otworzyli nowy tunel dla pieszych (5)

    o co tu chodzi ?

    • 51 9

    • Tylko, że ten tunel jest do SKM (4)

      • 8 0

      • Ale ja wolał bym do SKM iść po przejściu !!! (2)

        To też się załatwi .

        • 6 2

        • (1)

          na peron chyba się nie da ;) ale fakt powinno tam zostać naziemne przez ulice. nie wiem po co je zliwidowali

          • 2 0

          • Na peron by się dało

            • 1 0

      • jakie to ma znaczenie ?

        do SKM tylko tunelem ?

        • 2 0

  • (1)

    Ja się zastanawiam kiedy będzie dofinansowanie na myślenie dla polityków

    • 42 4

    • Dostaną forsę i w burdelu wydadzą.

      • 0 0

  • ścierzka rowerowa przy autostradzie... (6)

    fuj

    • 25 14

    • To już nie będzie za chwilę autostrada (2)

      W wyniku wybudowania wszystkichprzejść i sygnalizacji ruch się spowolni.
      Ta ścieżka będzie doskonałą alternatywą do przepychania się przez Główne Miasto.

      • 7 1

      • Ta ścieżka to poroniony pomysł. (1)

        Tylko samobójcę bym puścił taką trasą.
        Wyobraź sobie 12 latka który legalnie jedzie sobie sam na rowerze ścieżką i oddziela go od jezdni po której auta jeżdżą min 70km/h, namalowana linia szerokości 10cm.
        Ścieżka wykonana na siłę. Byle by się na mapie pojawiła.

        • 4 2

        • I to się nazywa infrastruktura rowerowa

          Tak się buduje na całym świecie prawdziwą infrastrukturę rowerową.
          "śmieszki rowerowe" to pomysł nietrafiony który nigdzie się nie sprawdził.
          Z niewiadomych przyczyn kontynuuje się tego typu fuszerki do dnia dzisiejszego tylko w Polsce.

          • 0 0

    • Lepiej przy autostradzie niż przy wiecznych korkach. Spalin będzie jeszcze więcej...

      • 1 1

    • Idż najpierw spowrotem do szkoły ,ortografia się kłania

      • 0 0

    • Oto chodzi, żeby nie było autostrady. Będzie cywilizowanie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane