- 1 Kobieta zginęła w wypadku na obwodnicy (142 opinie)
- 2 Narkotykowa piwnica na Chełmie (59 opinii)
- 3 Kierowca wpadł do kanału portowego (50 opinii)
- 4 W tym roku odstrzelono 90 dzików (142 opinie)
- 5 Najludniejsze ulice w Trójmieście (115 opinii)
- 6 700 nowych mieszkań w centrum miasta (304 opinie)
Przejście podziemne i dwa wiadukty na nowym odcinku kolejowym PKM
W marcu 2022 r. rozpocznie się budowa 1,5-kilometrowego bajpasu kartuskiego, czyli fragmentu objazdu kolejowego na Kaszuby. Na odcinku realizowanym na zlecenie PKM powstanie nowy tor oraz przejście podziemne w nasypie, wiadukt kolejowy i drogowy. Prace potrwają do końca roku.
Budowa bajpasu jest podzielona na dwa zadania:
- PKM odbuduje niespełna 1,5 km toru na odcinku PKM Gdańsk-Kiełpinek - Gdańsk-Kokoszki. Wykonawcą wartych 43,25 mln zł prac jest firma Torhamer.
- PLK zmodernizuje ok. 16 km istniejącej linii Gdańsk-Kokoszki - Stara Piła - Żukowo - Glincz. Wykonawcą wartych 91,5 mln zł netto prac jest konsorcjum firm Rajbud i Torhamer.
Dzięki niemu podczas prac nie trzeba będzie zawieszać połączeń kolejowych między Trójmiastem a Kaszubami.
W lutym wycinka drzew, w marcu budowa
W grudniu 2020 r. PKM podpisała umowę z firmą Torhamer na opracowanie projektu i wykonanie prac budowlanych. Pierwsza część zadania została już wykonana, teraz przyszedł czas, by zmaterializować to, co powstało w głowach projektantów.
- Jeszcze w lutym ruszy wycinka drzew, a na początku marca rozpoczną się prace budowlane. W pierwszej kolejności związane z budową trzech obiektów, czyli przejścia i dwóch wiaduktów, a zaraz potem już samego torowiska - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Roboty potrwają do końca 2022 r.
Przejście podziemne przy zbiorniku Kiełpinek i dwa wiadukty
Zakres prac obejmuje włączenie linii kolejowej nr 234 w linię 248 (PKM) na wysokości Obwodnicy Trójmiasta za przystankiem PKM Gdańsk-Kiełpinek (jadąc w kierunku lotniska) oraz rewitalizację samej linii 234 na odcinku prawie 1,5 km (do okolic połączenia ulic Osiedlowej i Dojazdowej).
Istniejący, przedwojenny nasyp zostanie częściowo rozebrany, a następnie odbudowany i wzmocniony.
Prace obejmą także budowę wiaduktu kolejowego, przejścia pod torami łączącego osiedle Karczemki z terenami rekreacyjnymi przy zbiorniku Kiełpinek oraz wiaduktu drogowego łączącego ulice Osiedlową i Dojazdową.
Bajpas PLK dopiero w 2024 r.?
Także do końca 2022 r. miały zakończyć się prace na odcinku należącym do PKP PLK. Wybór wykonawcy również nastąpił w grudniu 2020 r. Jednak kolejarze z Warszawy są mocno opóźnieni, jeśli chodzi o prace na swoich odcinkach. Niewykluczone więc, że część ich bajpasu powstanie znacznie później. Mówi się nawet nieoficjalnie o 2024 r.
Natomiast trwająca od czerwca 2021 r. elektryfikacja linii PKM wraz z budową nowego przystanku Firoga też ma się zakończyć wraz z końcem tego roku.
Wycinka drzew przy PKM Kokoszki (15 opinii)
Opinie wybrane
-
2022-02-08 16:59
(6)
PKM to dobre rozwiązanie. Jednak, kurs w godzinach szczytowych raz na godzinę skutecznie zniechęca do korzystania. Dopóki urzędnicy nie zrozumieją, że to PKM jest dla klientów, a nie klienci dla PKM, to nie będzie to rentowne w długiej perspektywie czasu.
- 167 4
-
2022-02-08 18:59
W Gdansku sa kursy co 15-20min
Z Kartuz vo 1h, co godz z Kościerzyny i co 1h z Gdyni
- 9 0
-
2022-02-09 08:11
kolej regionalna nigdy nie będzie rentowna (1)
Do przejazdu takiego pociągu trzeba dopłacać ok. 30 zł za każdy kilometr. W skali roku to grubo ponad 100 mln wypłacanych kolejarzom przez samorządy.
- 4 1
-
2022-02-09 08:27
wszystko zalezy od tego, jak rentownosc jest definiowana i liczona
Najwieksi beneficjenci tej inwestycji zdecydowanie odzegnuja sie od partycypacji.
- 6 0
-
2022-02-09 09:04
(2)
Usługi publiczne z reguły nie są rentowne, dlatego je się dotuje z podatków.
- 5 0
-
2022-02-09 15:40
Nie można krytykować Mevo? (1)
- 1 0
-
2022-02-10 12:03
co innego świadome założenia i kontrola ram
a co innego ignorancja i wręcz głupota
- 2 0
-
2022-02-08 22:34
Gdyby linia działała na wzór SKM-ki (3)
to cały region zostałby niesamowicie ożywiony oferuje bowiem piękno przyrody a Trójmiasto w zamian miejsca pracy. Byłby więc ruch w obu kierunkach. To samo dotyczy się rewitalizacji i modernizacji linii z Gdańska do Starogardu Gdańskiego, którą należy przywrócić i tak zmodernizować by była bezpośrednia i zelektryfikowana.
- 57 1
-
2022-02-09 04:54
Ze Starogardu do Gdańska jak ? Którędy ? Tylko przez Tczew.
- 6 0
-
2022-02-09 07:01
To niemożliwe. (1)
SKM ma własny tabor i tory tylko dla siebie. Dzięki temu możliwy jest regularny ruch co 7-8 minut. Linia PKM jest tylko łącznikiem pomiędzy liniami PLK, na których ruch jest różnorodny. Poza tym nadal nie są poukładane różne kwestie pomiędzy marszałkowem a gminami w obszarze ciążenia. Zresztą głównie z winy marszałkowa, które powinno prowadzić konsekwentne działania w kierunku uregulowania tychże kwestii w drodze formalnego porozumienia, na wzór Wielkopolski czy Podkarpacia.
- 6 1
-
2022-02-09 08:44
mowiac prosciej
Kazdy ma ochote na ciastko...
Tylko juz zdecydowanie mniejsza na rachunek.- 7 0
-
2022-02-08 18:14
PKM (20)
super tylko czemu Gdynia tak pominieta przy tej inwestycji
- 36 27
-
2022-02-08 18:32
Bo za PiS wieś tańczy i śpiewa,
a po ich odejściu od władzy, społeczeństwo za te braku logiki i potrzeby harce zapłaci ogromną daninę. Co światlejsi i przewidujący wyjadą pozostawiając ogromne długi.
- 15 11
-
2022-02-08 19:09
Reszta lini zarzadzana jest przez pkp plk
- 7 2
-
2022-02-08 19:13
A jakim cudem chcesz zrobić bypass przez Gdynię? (10)
bo jeśli chodzi o cały projekt PKM to może dlatego, że Wasz prezydent był zbyt zajęty pompowaniem kasy miejskiej w mokry sen o własnym lotnisku i nie chciał zaangażować nawet złotówki w PKMkę?
- 30 12
-
2022-02-08 19:27
nie kłam z premedytacją
albo nie powielaj bzdur bezmyślnie
- 10 14
-
2022-02-08 19:47
Suski ci wytłumaczy
jak to zrobić
- 5 2
-
2022-02-08 23:10
a kto z PKM się zaangażował? (7)
PKM powstała (w założeniu) jako środek komunikacji między lotniskami. To pomysł Gdyni, która go forsowała. Gdańsk chciał tramwaju i tylko do Rębiechowa.
I się "włodarze" na siebie po obrażali.
Finansowanie było z Unii a swary wokół tej sprawy groziły niewykonem. Sprawy wziął w swoje ręce marszałek i pogodził zwaśnione strony, zmieniającPKM powstała (w założeniu) jako środek komunikacji między lotniskami. To pomysł Gdyni, która go forsowała. Gdańsk chciał tramwaju i tylko do Rębiechowa.
I się "włodarze" na siebie po obrażali.
Finansowanie było z Unii a swary wokół tej sprawy groziły niewykonem. Sprawy wziął w swoje ręce marszałek i pogodził zwaśnione strony, zmieniając priorytety z kolei miejskiej na bardziej regionalną i rozszerzając zakres o Kartuzy i Kościerzynę.
Dla Gdańska PKM jest niechcianym prezentem, dla Gdyni marchewką, którą zobaczyła z daleka a dla regionu, błogosławieństwem. Dla turystów (rowerowych), zmarnowaną szansą.
Jednak jakoś nie widać realizacji przedwyborczych obietnic w postaci przedłużenia biegu do Bytowa, czy innych, pożądanych tras komunikujących południowe peryferia Gdańska (Pruszcz, Stara Piła).
W Gdyni marnowana jest szansa i synergia związana z przebudową układu torowego portu. Niewielkim wysiłkiem można było przystosować istniejące torowiska i system sterowania do ruchu pasażerskiego. Jednak przy takich sprawach trzeba chodzić, a PLK/PKP nie są łatwym partnerem. Jednak "cysoż" Gdyni woli się chamrać o kasę na wiadukty na Karwinach...
Jaka to przyjemność pracować z takim człowiekiem?- 13 7
-
2022-02-09 07:39
Dokładnie (1)
Jak Gdynia chciała PKM, Gdańsk w to miejsce chciał tramwaj. Jak w końcu udało się Gdańsk urobić na PKM, to Gdynia się "wypięła". Mimo to projekt PKM fajnie rozwinął, choć Gdynia mogłaby się bardziej zaangażować i ogarnąć rozwój tego projektu w stronę Kosakowa.
- 9 4
-
2022-02-09 08:41
nie sie wypiela, a byl to skutek animozji pomiedzy "wlodarzami"
Palujacymi sie o celebryckie zaszczyty.
Mniej wiecej w tym samym czasie wydarzyly sie inne implozje gospodarcze, jak zamkniecie stoczni, odmowa budowy OPAT czy najazd KE na lotnisko.
To wszystko ma zwiazek. Przynajmniej taki, ze to uttata dochodow, ktorych zapewnienie rowniez nie jest silna strona Gdyni. W tym czasie Gdansk niePalujacymi sie o celebryckie zaszczyty.
Mniej wiecej w tym samym czasie wydarzyly sie inne implozje gospodarcze, jak zamkniecie stoczni, odmowa budowy OPAT czy najazd KE na lotnisko.
To wszystko ma zwiazek. Przynajmniej taki, ze to uttata dochodow, ktorych zapewnienie rowniez nie jest silna strona Gdyni. W tym czasie Gdansk nie wiedzial, co robic z kasa... A i tak dostal "prezent" z kasy marszalka. Ktory mu byl bardzo nie w smak. Do dzisiaj nie ma parkingow i linii dowozowych.
Gdynia mogla dolaczyc ale z wlasnym budzetem. Ktorego nie byla w stanie zgromadzic.
Mozemy oblizywac sie na sprawna i efektywna komunikacje zbiorowa, ale prawda jest, ze to kosztowne i trudne zadanie. Tym bardziej ze Gdynia musialaby ukladac sie z PLK, bo to ich linie i tereny. Nas najzwyczajniej na to nie stac. Dzieki Unii powstala pewna zajawka i proteza, ale to trzeba utrzymac i rozwinac.
Po co, jak mozna zrobic pare imprez dla gawiedzi (przyjezdnej) i spokojnie blyszczec celebrycki na stolcu?!- 6 3
-
2022-02-09 10:32
Rowerzysto. (2)
Daj pieniądze na remont linii z Lipusza do Bytowa to będziesz mógł sobie tam zawieźć rower na pokładzie pociągu
- 3 4
-
2022-02-09 12:37
przecież daję
To ja utrzymuję samorządy wszelakie. Samorządy są moimi wynajętymi ludźmi do zarządzania majątkiem. Tylko, podobnie jak zarządy spółdzielni mieszkaniowych, pierwsze co robią, to urywają się kontroli...
Które to samorządy moje daniny uważają za wkład do michy, która jak psu, się należy.
Co z tej michy wypadnie, to ewentualnie skapnieTo ja utrzymuję samorządy wszelakie. Samorządy są moimi wynajętymi ludźmi do zarządzania majątkiem. Tylko, podobnie jak zarządy spółdzielni mieszkaniowych, pierwsze co robią, to urywają się kontroli...
Które to samorządy moje daniny uważają za wkład do michy, która jak psu, się należy.
Co z tej michy wypadnie, to ewentualnie skapnie mieszkańcom.
Sekowane rowerzystów za wożenie rowerów pociągiem jest również przykładem takiego myślenia. Argument o finansowaniu jest wyjęty "z ciemnego zakątka", bo rowerzysta płaci podatki, a PKM nie powstała z funduszy samorządu a z dotacji UE. Które również pochodzą z podatków, ale innych krajów UE.
Wiec nie ty za to zapłaciłeś, a dostałeś prezent, bo ktoś miał taka fanaberie... Aby prostaczki polizały wielkiego świata... I kupiły trochę złomu...
Poza tym, dystans Kartuzy Bytów nie jest wyzwaniem dla rowerzysty...
Większym jest dostanie się do Kartuz, podobno publiczną usługą...- 11 0
-
2022-02-09 12:45
a czy rowerzysta składał obietnice?!
To nie rowerzysta publicznie robi z gęby cholewę...
- 1 0
-
2022-02-09 16:15
przeczysz sam sobie (1)
"Jednak przy takich sprawach trzeba chodzić, a PLK/PKP nie są łatwym partnerem. Jednak "cysoż" Gdyni woli się chamrać o kasę na wiadukty na Karwinach..."
A ile chodził Adamowicz ..? Wręcz przeciwnie, wszystko robił, aby (udupić proj.) bo razem z Włodkiem z lotniska i kilku innymi POplecznikami zawiązali sztamę przeciw Szczurkowi i do tego włączyli jeszcze UE co odbiło się na regionie. A gdyby wypalił Baranów, także na gdańskim lotnisku.
Pisz prawdę, albo zamilcz!!- 2 0
-
2022-02-09 18:11
przeciez wlasnie o tym pisze...
Adamowicz dostal prezent, ktorego nie chcial a Gdynia od stolu w tym przedsiewzieciu zostala odpedzona. Dzieki temu mozna bylo nasypy dwa razy robic, bo kasa byla...
Za to swoje sprawy "wychodzily" miasta malego Trojmiasta, bo tunele buduja. Pokazujac Gdanskowi jak i Gdyni, ze mozna.
"Cysoz" (pisownia celowa) aktywizuje sie jedynie wtedy, gdy pojawia sie zagrozenie zobowiazaniami naruszajacymi bardzo chwiejna "rownowaga" finansow magistratu. Celowo nie pisze "miasta".- 2 1
-
2022-02-08 19:30
Macie kutry ?
Macie ! Macie rz. KACZĄ , macie. Trolejbusy na baterie , macie . Więc ....
- 5 10
-
2022-02-08 21:24
Gdynia sama się pominęła (1)
Zero inwestycji w przystanki SKM, brak zainteresowania obejmowaniem udziałów w SKM (nawet Pruszcz ma więcej)
- 16 9
-
2022-02-08 23:55
a kto chce te udziały odstąpić?
Bo obecnie znaleźliby się tacy, którzy by je chcieli.
- 2 3
-
2022-02-09 00:16
Pomyśl
Pomyśl. Gdynia ma połączenie z Żukowem.
- 2 0
-
2022-02-09 11:38
A kto bedzie inwestowal w to upadłe miasto?
I po co ? Tu tylko biala farbą i nie da się
- 2 3
-
2022-02-09 13:45
DAaa (1)
Bo to Gdańska inwestycja.
- 0 0
-
2022-02-09 20:13
marszalkowa, czyli pomorska
Nie gdanska...
A ze w wiekszosci na terenie i w okolicach Gdanska?!
Przeciez sie nalezy!- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.