• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przybędzie bramek na autostradzie A1 w Rusocinie

Maciej Naskręt
14 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 569 mln zł za pięcioletni remont autostrady A1
Zmiany mają ułatwić przejazd przede wszystkim podczas letnich szczytów. Zmiany mają ułatwić przejazd przede wszystkim podczas letnich szczytów.

Możliwe, że zmaleją nieco korki na autostradzie A1. Latem tego roku ma zakończyć się rozbudowa bramek m.in. w Rusocinie. Ponadto kierowcy nie będą, jak dotychczas, używać przy wjeździe przycisku, by pobrać bilet na przejazd.



Czy wprowadzone zmiany na autostradzie A1 usprawnią ruch w szczytach drogowych?

Jest szansa, że w czasie wakacji na autostradzie A1 korki będą nieco mniejsze. Zarządca koncesyjnego odcinka drogi szybkiego ruchu między Toruniem a Gdańskiem planuje rozbudowę bramek w Rusocinie i Nowej Wsi (nieopodal Torunia).

Punkt poboru opłat w Rusocinie zostanie rozbudowany o dwa pasy zjazdowe z autostrady. Ma to zapewnić płynniejszy przejazd i szybszy pobór opłat. Z kolei na drugim końcu autostrady - na Kujawach - punkt poboru opłat w Nowej Wsi zyska dwa pasy zjazdowe i jeden wjazdowy.

Co ciekawe, na wspomnianych punktach nowe pasy zjazdowe będą tzw. pasami dwukierunkowymi - będą mogły być również w razie potrzeby zamienione na pasy wjazdowe. Wszystko będzie zależeć od natężenia i kierunku ruchu na drodze.

Prace przy przebudowie dotychczasowych punktów poboru opłat potrwają do lipca tego roku.

To nie jedyna zmiana, jaka ma czekać kierowców tego lata. Usprawniony zostanie też sposób wydawania biletów na przejazd autostradą. Bilety będą wydawane automatycznie przy wjeździe na autostradę bez konieczności używania przycisku do wydania biletu.



Średnie dzienne natężenie ruchu na tym odcinku wyniosło w lipcu 2014 r. 54,5 tys. pojazdów. Szczytowe natężenie 26 lipca wyniosło 68 tys. pojazdów. Gdy jednak po decyzji Donalda Tuska zniesiono w weekendy sierpniowe opłaty za przejazd pomorskim odcinkiem A1, tych samochodów było aż 82 tys. na dobę.

Z korkami na autostradzie na dobre może się rozprawić elektroniczny pobór opłat viaToll. Ci, którzy liczyli na jego rychłe uruchomienie w tym roku na pomorskim odcinku autostrady A1, muszą uzbroić się w cierpliwość. Choć zarządca autostrady A1 wyraził swoją gotowość na jego wprowadzenie, to już mniej entuzjastycznie działają ministerialni urzędnicy.

Obecna minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak przyznała niedawno, że gdyby chciała odkorkować autostrady, to trzeba by wydawać pieniądze publiczne, a to nie jest w obecnej sytuacji budżetowej specjalnie sensowne.

Jaki jest więc plan? Pani minister przyznała niedawno w stacji radiowej RMF FM, że ma zamiar rozładować korki w stylu "skrzętnej gospodyni", czyli problem wakacyjnych korków ma być tylko łagodzony.

Podniesienie bramek podczas darmowego weekendu na autostradzie A1 latem w 2014 r.

Miejsca

  • GTC S.A. Sopot, Powstańców Warszawy 19

Opinie (133) 3 zablokowane

  • Po co są w ogóle bramki wjazdowe w Gdańsku i Toruniu? (3)

    Czy nie można wpuszczać samochodów bez biletów i przy wyjeździe przyjąć założenie, że skoro nie ma biletu to przejechał maksymalną możliwą do przejechania odległość (chyba, że ma bilet to wtedy liczone jest normalnie)?

    • 6 1

    • Bramki wyjazdowe (2)

      Nie można zlikwidować tych bramek wjazdowych bo bramki wyjazdowe są wspólne. Zatem jakby ktoś bez biletu dojechał np. do Lisewa to operator by nie wiedział czy wjechał w Rusocinie (23zł) czy w Toruniu (8 zł).

      • 2 0

      • (1)

        brawo Jasiu... Twój "przedmówca" napisał, że braki pośrednie mają zostać a zniknąć wjazdowe skrajne - jak ktoś wjechał w środku autostrady to nadal ma bilet a jak nie ma biletu to przejechał najdłuższy odcinek

        • 1 1

        • Czytaj ze zrozumieniem

          Zlikwidujesz bramki skrajne wjazdowe to pozostanie niejasność: którą bramką skrajną wjazdową wjechał bez biletu ktoś, kto wyjeżdża w danym punkcie X: skasujesz go jak za przejazd od bramki dalszej czy bliższej? Teraz powinieneś mnie przeprosić za czepianie się mojej wypowiedzi, w pełni jasnej i zrozumiałej.

          • 2 0

  • brawo. dalej będę głosował na Bronka! te grosze za autostrady, ta Polska dla przedsiębiorców!

    Rolnicy wracac do domu łachudry wypasać dalej dziki! Wszak bronko nie będzie strzelał do chudych dzików w sprywatyzowanych lasach!! dziki maja być grube i powolne! Biurwy do urn! Ćwierćinteligenci wykażcie sie! a hołota do roboty za 3000 kuźwa na rękę!

    • 3 3

  • PRL Zawsze krok w Tył

    W tych czasach po co bramki dla każdego !!! Niech bedzie pas ktory bedzie pobierał opłaty zdalnie lub za pomoca identyfikacji po rejestracji .

    • 0 0

  • Bramki??

    Mimo szumnych zapowiedzi o likwidacji bramek koncesjonariusz będzie je rozbudowywał!!.
    Pomoże to jak umarłemu kadzidło!.
    Tylko w nielicznych krajach pozostały na autostradach bramki,my w to brniemy dalej.Dlaczego odstąpiono od winiet (Czechy ),czy elektronicznego pobierania opłat (Niemcy i nie tylko ).
    Polska musi się odróżniać od innych krajów?

    • 3 1

  • Coś w tym kraju jest nie tak... (1)

    System najprostszy - winieta, stosowany między innymi w Czechach, najtańszy we wprowadzeniu, najprostszy w kontroli (wystarczą kamery na wjazdach i zjazdach), najbardziej opłacalny dla kierowców... U nas się nie sprawdza, bo system bramek - najdroższy w utrzymaniu, najwolniejszy w obsłudze, piekielnie drogi dla użytkowników jest... lepszy ?! Ceny winiet w Czechach - roczna 225zł, 30 dniowa 66zł, 10 dniowa 47zł. Toż logiczne, że przy takich cenach po prostu większość kierowców kupi winiety. I wilk będzie syty i owca cała. A teraz piekielnie wysoki koszt przejazdu służy przede wszystkim utrzymaniu armii ludzi na bramkach...

    • 6 2

    • A1 Zagrzeb-Split w Chorwacji, kraju podobnie gospodarczo i cywilizacyjnie rozwiniętym, jak Polska, kosztuje bodaj 160 kun za 400 km, czyli ok. 21-22 grosze za km. Podobnie, na poziomie 5 eurocentów za kilometr,kształtują się ceny w całej Unii Europejskiej. Pretensje nie do "drogich autostrad", tylko historycznie niskiego poziomu płac...

      • 0 0

  • Sposób jak rozładować korki na wjeździe na autostradę (1)

    Oto mój pomysł, który jest prosty jak konstrukcja cepa:
    Likwidacja bramek wjazdowych w Rusocinie, zostawić na wjazd 2,3 pasy, resztę przerobić na bramki wyjazdowe. Osoby które nie będą mieć na wyjeździe biletu, płacą maksymalną stawkę, bo to właśnie będzie oznaczać że wjechali na autostradę w Rusocinie. Korki znikają. Ta Daaaaam.

    • 1 0

    • Sposób do bani

      Niech Twój kierowca bez biletu dojedzie nie do węzła końcowego tylko wyjedzie np. na Tczew - skasujesz go jak za przejazd od dalszej czy bliższej bramki wjazdowej skoro nie ma biletu?

      • 3 0

  • jak ja szczytuje

    to mnie zadna bramka nie powstrzyma

    • 0 1

  • (1)

    Wystarczy ViaAutolubtzw.Toll by plate - czyli odczyt tablicy rejestracyjnej i rachunek do domu właściciela auta.

    • 1 0

    • Tylko zaraz by się zaczęło: że właściciel nie wypłacalny za te 30 zł, że to nie on jechał i nie pamięta, kto, że inwigilacja obywateli itd.

      • 0 0

  • bramki out

    Bramek może być i więcej ale co to da, jak korki i tak nie będą mniejsze...dopóki nie zlikwiduje się bramek i nie wprowadzi tego elektronicznego systemu poboru opłat albo czegokolwiek sprawniejszego to nie ma szans na to, żeby przejazdy przez autostradę były płynniejsze :/

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane