- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (175 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (121 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 5 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Przybędzie dróg rowerowych w centrum Gdyni
Projekty nowych dróg rowerowych planowanych w centrum Gdyni mają znaleźć się na biurkach urzędników do końca roku. Chodzi m.in. o al. 17 Grudnia oraz odcinek ul. 10 lutego pomiędzy Gimnazjum nr 1 i ul. 3 Maja . Nie brak też kontrowersji, które dotyczą zmian na pl. Konstytucji przygotowywanych w ramach projektu dla Nowej Węglowej.
Projekty do końca roku
Ostatnią konkretną inwestycją dla rowerzystów był kontrowersyjny - zwłaszcza wśród kierowców - kontrapas na ul. 3 Maja. Wciąż w sferze planów pozostają zmiany w organizacji ruchu w centrum Gdyni, wśród których jest utworzenie strefy Tempo 30 w śródmieściu, połączone z wprowadzeniem kontraruchu na ul. Mściwoja i Zgody. Aktualny jest także pomysł stworzenia pasa rowerowego w ul. Obrońców Wybrzeża, a niebawem ma zostać ogłoszony na tę inwestycję przetarg.
Do końca roku w magistracie powinny pojawić się projekty dla kolejnych tras rowerowych. Chodzi m.in. o odcinek Morskiej w rejonie ul. Okoniewskiego , pozwalający na jazdę w kierunku 10 Lutego bez konieczności poruszania się po jezdni Wielkopolskiej przy przystanku obok ul. Nałkowskiej oraz Kieleckiej w rejonie powstającej inwestycji mieszkaniowej.
Najwięcej zmian w centrum przy skrzyżowaniu obok dworca
Do ruchu rowerowego zostanie przystosowana al. 17 Grudnia , o której mówiło się w kontekście planowanych wniosków do budżetu obywatelskiego. Konieczności wydawania pieniędzy z tej puli nie będzie, bowiem urzędnicy z pieniędzy inwestycyjnych chcą wykonać tam dwukierunkową drogę pieszo-rowerową dostosowaną do parkowego charakteru alei, wraz z odpowiednim oświetleniem.
Taka sama dwukierunkowa droga planowana jest na ul. 10 Lutego pomiędzy Gimnazjum nr 1 i ul. 3 Maja . Zakończyć mają się także niedogodności na al. Zwycięstwa , gdzie obecnie droga rowerowa na odcinku Harcerska - Węzeł Wzgórze jest tylko po jednej stronie, co wymusza konieczność przeprowadzania pojazdu przez ulicę. Oczekiwane rozwiązanie projektowe ma zakładać budowę drogi po drugiej stronie arterii.
Na razie trwa poszukiwanie wykonawcy w przetargu. Jeśli się powiedzie, projekty mogą być gotowe do końca roku. Dzięki temu w przyszłym roku mogłaby się zacząć przebudowa.
- To inwestycje ważne i oczekiwane, choć może nie spektakularne, ale na pewno w istotny sposób budujące spójność dróg rowerowych w centrum, zwłaszcza dookoła planowanej przebudowy węzła 10 Lutego - Dworcowa - Podjazd. Będą robione w różnym tempie, natomiast ich cechą wspólną jest ułatwienie płynności i ciągłości przejazdu przez śródmieście Gdyni - opowiada Zygmunt Zmuda Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.
Rowerzyści na proponowane zmiany patrzą z nadzieją, choć - jak mówią - kilka decyzji zdumiewa, jak np. plany dla ul. 10 Lutego.
- Nie rozumiemy koncepcji poprowadzenia drogi rowerowej na ul. 10 Lutego. W tym miejscu jest chodnik, miejsca parkingowe i do tego ma jeszcze być poprowadzona droga rowerowa? W tak zatłoczonym miejscu? To będą zmarnowane pieniądze. 10 Lutego aż się prosi o cywilizowaną możliwość jazdy po jezdni - mówi Kajetan Lewandowski ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Kontrowersje pojawiły się również przy okazji planowania drogi rowerowej przy pl. Konstytucji w ramach projektowania Nowej Węglowej.
- Kompletnym kuriozum wydaje się wciskanie siłą drogi rowerowej w chodnik na placu Konstytucji. Tym bardziej, że potrzebne będzie ścięcie wszystkich drzew rosnących w sąsiedztwie sądu. Separowanej ścieżki w chodniku i wycinki większości drzew w okolicach sądu mieli domagać się rowerzyści. Tak nie było. Na rysunkach nie pojawia się też zapowiadany buspas. W centrach nowoczesnych miast spodziewamy się raczej stref uspokojonego ruchu, niż poszerzania jezdni zarezerwowanych wyłącznie dla aut - dodaje Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.
Miejsca
Opinie (189)
-
2016-06-06 20:50
Ciekawe, a jeszcze niedawno wypychali nas na jezdnię
podczas gdy rowerzyści chcą bezpiecznych dróg rowerowych, aby dotrzeć z punktu A do punktu B bez przerw
- 4 0
-
2016-06-08 11:45
Estakada Kwiatkowskiego
Kiedy i czy doczekamy się połączenia Hutniczej z J.Wiśniewskiego. Teraz można tylko przez tory na własne ryzyko. Były obiecanki zostały cacanki !!!
Tylko nie budujcie estakady za grube miliony !!!.- 2 1
-
2016-06-09 13:05
mandat dla tego pana na zdjeciu (2)
- 0 1
-
2016-07-03 22:51
ciekawe za co? (1)
- 0 0
-
2016-11-18 12:07
jazda po chodniku
- 0 0
-
2016-06-13 08:37
(1)
Po co budować ścieżki rowerowe skoro najchętniej jeżdżą po jezdniach?
- 1 2
-
2016-07-03 22:51
po to, by mieszkańcy nie mający doświadczenia w jeździe szosowej
mieli poczucie bezpieczeństwa w momencie, gdy decydują się na dotarcie rowerem do szkoły lub pracy.
Dzięki temu będzie bezpieczniej i wygodniej dla wszystkich.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.