- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (119 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (170 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 4 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Przybędzie dróg rowerowych w centrum Gdyni
Projekty nowych dróg rowerowych planowanych w centrum Gdyni mają znaleźć się na biurkach urzędników do końca roku. Chodzi m.in. o al. 17 Grudnia oraz odcinek ul. 10 lutego pomiędzy Gimnazjum nr 1 i ul. 3 Maja . Nie brak też kontrowersji, które dotyczą zmian na pl. Konstytucji przygotowywanych w ramach projektu dla Nowej Węglowej.
Projekty do końca roku
Ostatnią konkretną inwestycją dla rowerzystów był kontrowersyjny - zwłaszcza wśród kierowców - kontrapas na ul. 3 Maja. Wciąż w sferze planów pozostają zmiany w organizacji ruchu w centrum Gdyni, wśród których jest utworzenie strefy Tempo 30 w śródmieściu, połączone z wprowadzeniem kontraruchu na ul. Mściwoja i Zgody. Aktualny jest także pomysł stworzenia pasa rowerowego w ul. Obrońców Wybrzeża, a niebawem ma zostać ogłoszony na tę inwestycję przetarg.
Do końca roku w magistracie powinny pojawić się projekty dla kolejnych tras rowerowych. Chodzi m.in. o odcinek Morskiej w rejonie ul. Okoniewskiego , pozwalający na jazdę w kierunku 10 Lutego bez konieczności poruszania się po jezdni Wielkopolskiej przy przystanku obok ul. Nałkowskiej oraz Kieleckiej w rejonie powstającej inwestycji mieszkaniowej.
Najwięcej zmian w centrum przy skrzyżowaniu obok dworca
Do ruchu rowerowego zostanie przystosowana al. 17 Grudnia , o której mówiło się w kontekście planowanych wniosków do budżetu obywatelskiego. Konieczności wydawania pieniędzy z tej puli nie będzie, bowiem urzędnicy z pieniędzy inwestycyjnych chcą wykonać tam dwukierunkową drogę pieszo-rowerową dostosowaną do parkowego charakteru alei, wraz z odpowiednim oświetleniem.
Taka sama dwukierunkowa droga planowana jest na ul. 10 Lutego pomiędzy Gimnazjum nr 1 i ul. 3 Maja . Zakończyć mają się także niedogodności na al. Zwycięstwa , gdzie obecnie droga rowerowa na odcinku Harcerska - Węzeł Wzgórze jest tylko po jednej stronie, co wymusza konieczność przeprowadzania pojazdu przez ulicę. Oczekiwane rozwiązanie projektowe ma zakładać budowę drogi po drugiej stronie arterii.
Na razie trwa poszukiwanie wykonawcy w przetargu. Jeśli się powiedzie, projekty mogą być gotowe do końca roku. Dzięki temu w przyszłym roku mogłaby się zacząć przebudowa.
- To inwestycje ważne i oczekiwane, choć może nie spektakularne, ale na pewno w istotny sposób budujące spójność dróg rowerowych w centrum, zwłaszcza dookoła planowanej przebudowy węzła 10 Lutego - Dworcowa - Podjazd. Będą robione w różnym tempie, natomiast ich cechą wspólną jest ułatwienie płynności i ciągłości przejazdu przez śródmieście Gdyni - opowiada Zygmunt Zmuda Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.
Rowerzyści na proponowane zmiany patrzą z nadzieją, choć - jak mówią - kilka decyzji zdumiewa, jak np. plany dla ul. 10 Lutego.
- Nie rozumiemy koncepcji poprowadzenia drogi rowerowej na ul. 10 Lutego. W tym miejscu jest chodnik, miejsca parkingowe i do tego ma jeszcze być poprowadzona droga rowerowa? W tak zatłoczonym miejscu? To będą zmarnowane pieniądze. 10 Lutego aż się prosi o cywilizowaną możliwość jazdy po jezdni - mówi Kajetan Lewandowski ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Kontrowersje pojawiły się również przy okazji planowania drogi rowerowej przy pl. Konstytucji w ramach projektowania Nowej Węglowej.
- Kompletnym kuriozum wydaje się wciskanie siłą drogi rowerowej w chodnik na placu Konstytucji. Tym bardziej, że potrzebne będzie ścięcie wszystkich drzew rosnących w sąsiedztwie sądu. Separowanej ścieżki w chodniku i wycinki większości drzew w okolicach sądu mieli domagać się rowerzyści. Tak nie było. Na rysunkach nie pojawia się też zapowiadany buspas. W centrach nowoczesnych miast spodziewamy się raczej stref uspokojonego ruchu, niż poszerzania jezdni zarezerwowanych wyłącznie dla aut - dodaje Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.
Miejsca
Opinie (189)
-
2016-06-06 09:23
(2)
Jeśli dalej będą robić coś w stylu kontrapasow w centrum to dziękuję. Tylko szukający śmierci będą tam jeździć. Dlaczego z równym zacięciem nie walczą z dzikim parkowaniem i jeżdżenie po chodnikach przez samochody? Niestety Gdynia zrobiła się samochodowym wysypiskiem smieci
- 6 6
-
2016-06-06 10:18
dlaczego rezenzujesz działania innych bez sprawdzenia, co faktycznie robią? (1)
stale syndrom "my" i "oni".
Warto wyjść już z mentalnego przedszkola prezesa znanego ugrupowania.- 0 0
-
2016-06-06 11:07
Recenzuje, bo widzę efekty działań. Jestem odbiorcą tego co robią. A niestety robią fuszerki. Ja wolę robić coś raz a dobrze i przyszlosciowo a nie na odwal. Bo jakoś to będzie.....
- 1 1
-
2016-06-06 09:49
(3)
Rowerzystom to już w głowach się poprzewracało, myślą że są pępkiem świata, nie obowiązują ich żadne przepisy, na chodnikach tylko słychać dzwonienie dzwonków, no bo rowerzysta jedzie i trzeba mu zejść z drogi, na przejściach dla pieszych prawie żaden nie przeprowadza roweru, wielu nie używa świateł ani jakichkolwiek odblasków. Najlepiej będzie jeśli zakaże się poruszania samochodem po mieście, bo rowerzyści są na pierwszym miejscu.
- 19 9
-
2016-06-06 09:54
Im się w d***ch po przewracalo od tego pedakowania
- 8 3
-
2016-06-06 10:12
dokładnie tak będzie cebulaku, jeszcze pare lat i
będzie zakaz poruszania się samochodami w mieście, będziesz raz z innymi "pedakował" więc lepiej zacznij się przyzwyczajać!
- 4 6
-
2016-06-06 10:19
napisz jeszcze, jakie masz doświadczenia w przechodzeniu na drugą stronę ulicy
po tym, jak wysiądziesz ze swojej bryki.
Nie udawaj "pieszego" - jesteś po prostu trollem antyrowerowym.- 3 3
-
2016-06-06 10:15
terrorysci rowerowi (2)
pedalstwo na 2 kolkach "rzadzi" w Gdyni
- 18 11
-
2016-06-06 10:21
napisał kolejny internauta kulturalny inaczej
co robią trójpedałowcy na czterech kółkach?
Poczytaj o zachowaniu kierowcy mercedesa na deptaku w Sopocie - może coś zrozumiesz z życia.
Hejt może do ciebie wrócić wtedy, kiedy nie będziesz się tego spodziewał.- 2 3
-
2016-06-07 00:13
To pojedź sobie do Holandii i tam takich terrystów jak uważasz jest więcej i nikomu to nie przeszkadza a tobie pisowski trollu przeszkadza wszystko bo tylko kierowcy się liczą resztą nie
- 2 0
-
2016-06-06 10:25
bez odpowiednio zinstytucjonalizowanego dialogu w mieście będzie coraz trudniej się poruszać
jak na razie myślenie prosamochodowe rządzi Gdynią - zamiast zacząć od realnego uspakajania ruchu i redukcji niepotrzebnych przejazdów na krótkie odległości przy pomocy sensownego systemu zarządzania popytem na parkowanie próbuje się uszczęśliwiać rowerzystów na siłę przez projektowanie wycinki drzew pod osobną drogę dla rowerów - byle tylko nie zwęzić jezdni dla pseudokrólów szos.
Piesi i rowerzyści mają takie samo prawo czuć się bezpiecznie w centrum miasta jak wszyscy inni użytkownicy ulic.
W pobliżu węzłów przesiadkowych powinni mieć pierwszeństwo w strefach wolnych od ruchu lub uspokojonego ruchu do 20 km/h.
Odnoszenie się do dyrdymałów hejterów na temat dążenia do całkowitego wyeliminowania ruchu samochodów z miasta to tylko strata czasu.- 1 4
-
2016-06-06 10:35
Widać, że UM Gdynia nie kuma do końca... (1)
co jest bolączką rowerzystów w Gdyni. Nie jest to bynajmniej brak podwójnej ścieżki wzdłuż ul. Zwycięstwa, czy kawałka drogi rowerowej na ul. 10 lutego.
Problemem jest brak ciągłości ścieżek, które są i konieczność przeciskania się między pieszymi, lub autami np.
- al. Zwycięstwa od Orłowskiej do Wielkopolskiej - brak ścieżki zupełnie, a przecież można poprowadzić wygodną trasę ulicami Szyprów i Szturmanów i dalej aż do Statoila wzdłuż Zwycięstwa
- ul. Wielkopolska od Wrocławskiej do Zwycięstwa - brak ścieżki, brak pomysłu na przejazd pod wiaduktem kolejowym (żadnych barierek, ani innej ochrony, a auta pędzą tam bardzo szybko)
- Witomino - ścieżka na Chwarznieńskiej znika nagle i pojawia się dopiero za Lidlem, albo na Kieleckiej..
A propozycje UM to są sprawy drobne, które powinny być wykonane dawno, ale tylko jako inwestycje tymczasowe do momentu stworzenia prawdziwej infrastruktury rowerowej- 10 2
-
2016-06-06 11:05
Urzędnicy tylko miarkuja działania. Tak naprawdę nic nie zrobią.
- 0 1
-
2016-06-06 10:35
od warszawskiej do riviery
Tam powinni pomyśleć o ścieżce
- 7 1
-
2016-06-06 10:44
po co drogi rowerowe? (3)
dla mnie zasadnicze pytanie po co jak polowa albo i więcej rowerzystów ma gdzieś drogi ścieżki wyznaczone dla nich jeżdżą chodnikami ulicami a obok ścieżka - bo jeden z drugim to się ubierze jak zaginiony zawodnik kurde pologne i uważa że ścieżki tylko dla tych co rekreacyjnie jeżdżą... może egzekwować to co jest - a okaże się że więcej nie potrzeba albo to co już jest jest zbędne...
- 13 5
-
2016-06-06 10:53
Może kilka procent tak jeździ. Reszta po ddr lub chodnikach.
- 1 1
-
2016-06-06 11:11
bo budują jak debile bez ładu i składu to takie są efekty
- 1 2
-
2016-06-06 11:31
mam prośbę wsiądź na rower i pojedź np 40 km/h bo tych bublach jak ktoś ma rower do jazdy po szosie to nie jedzie z takimi prędkościami między dziećmi czy babciami które ledwo pełzają
- 2 4
-
2016-06-06 10:45
mam pomysła
Najlepszym rozwiązaniem będzie wydrążenie sieci tuneli w całym trójmieście dla zmotoryzowanych i pieszych, wtedy rowerzystą nie będą potrzebne żadne ścieżki rowerowe
- 3 1
-
2016-06-06 10:54
Rowerzysta winny przestraszenia pieszego, (4)
zmuszenie pieszego do zatrzymania się albo zmiany kierunku marszu pieszego o ile zdarzenie ma miejsce na chodniku rowerzysta powinien być karany śmiercią.
- 3 8
-
2016-06-06 13:11
Jak mi pieszy wejdzie na ddr metr przed rowerem i mnie wystraszy to go ukaram ciężkim kalectwem (3)
Bo w krzaki uciekać nie będę, żeby go nie rozjechać.
- 1 1
-
2016-06-06 15:42
głupota nie zna granic...
- 1 1
-
2016-06-06 15:51
(1)
Dla pieszych - stopa na ddr = obcięcie nogi.
Dla kierowców - 5km/h ponad ograniczenie = strzał ze spike'a
Dla rowerzystów - użycie dzwonka w terenie zabudowanym = włóczenie motocyklami i ćwiartowanie.
Dodatkowo obcięcie piersi z publiczne karmienie, tak dla rozrywki gawiedzi.- 2 0
-
2016-06-06 19:04
za duze koszty dla tych co by to pilnowali, od razu czerwony przycisk i rozp... cala ziemie w ch... i bedzie po wszystkim, kazdy bedzie zadowolony.
- 1 1
-
2016-06-06 11:13
Zapraszam po tanie OC dla rowerzystów ;) (1)
Tanie OC dla rowerzystów ;) O szczegóły pytajcie mailowo.
http://ubezpieczkorzystnie.pl/
multiagencja@ubezpieczkorzystnie.pl- 3 4
-
2016-06-07 00:16
Tę swoją pisowską propagandę to sobie do ojca dyrektora pisz a nie tu z nią wyjezdżasz
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.