• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przymiarki do budowy dwóch nowych przystanków SKM w Gdyni

bra
12 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jeden z nowych przystanków - SKM Gdynia Wielkopolska - miałby powstać między przystankami w Orłowie (widoczny na zdjęciu) i Redłowie. Jeden z nowych przystanków - SKM Gdynia Wielkopolska - miałby powstać między przystankami w Orłowie (widoczny na zdjęciu) i Redłowie.

Gdynia i SKM złożą się po połowie na studium wykonalności, które odpowie na pytanie czy i gdzie wybudować dodatkowe przystanki w mieście. Chodzi o przystanek Śródmieście zobacz na mapie Gdyni, który miałby powstać między Wzgórzem św. Maksymiliana oraz Gdynią Główną, a także przystanek Wielkopolska zobacz na mapie Gdyni, zlokalizowany między Orłowem i Redłowem.



O budowie przystanku w Śródmieściu mówi się już od siedmiu lat. Do tej pory nie pojawiły się jednak żadne konkrety. Gdy niespełna rok temu wróciliśmy do tego tematu, to zarówno miasto, jak i kolejarze przerzucali się odpowiedzialnością za brak działań w tej sprawie.

Czytaj także: Co z obiecanym przystankiem SKM Gdynia Śródmieście?

Nowe przystanki SKM w Gdyni: najpierw studium



Teraz obie strony zainicjowały współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia. Odpowie ono również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.

- Na podstawie pozyskanych danych i analiz chcemy podjąć decyzję, czy taka inwestycja jest nam potrzebna już teraz, czy lepiej odłożyć ją na lata lub całkowicie z niej zrezygnować - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Inwestycje mają być ocenione pod względem zasadności ich realizacji w ramach perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2021 - 2027.

Warto wspomnieć, że w pobliżu planowanego przystanku Wielkopolska deweloperzy chętnie kupują grunty. W połowie zeszłego roku firma Semeko nabyła od SKOK-u teren przy al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni, z kolei jesienią AB Inwestor kupił od miasta inny grunt przy tej samej ulicy zobacz na mapie Gdyni. Oba są położone w odległości kilkuset metrów od miejsca, gdzie mógłby powstać nowy przystanek SKM. Jeszcze bliżej, bo u zbiegu Wielkopolskiej i Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni, swoją nieruchomość ma spółka Batory Property.

Z kolei na wysokości przystanku SKM Śródmieście grupa Hossa przymierza się do zabudowy skweru między ulicami Władysława IV, Obrońców Wybrzeża i Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni. Kwartał dalej na północ zobacz na mapie Gdyni AB Inwestor i firma BMC również realizują swoje inwestycje mieszkaniowe.
bra

Opinie (315) 2 zablokowane

  • te przystanki potrzebne tam jak pryszcz na d...e (6)

    Dziwny zbieg okoliczności, że w mieście inwestuje się najwięcej od Centrum w kierunku Sopotu. Dlaczego? Bo tam mieszka najwięcej ludzi popierających Szczura. Druga rzecz to fakt, że Redłowo i Orłowo jest dla pokazania warszawce, że Gdynia to nie zacofana i brudna wiocha. Chylonia i Północ Gdyni nie znaczy nic, bo Szczur nie ma z niej żadnych korzyści. Zamiast tych 2 planowanych idiotycznych stacji lepiej byłoby zrobić jedną na Obłużu. Zyski gwarantowane, korki mniejsze i dywersyfikacja rozwoju. To tylko moja skromna opinia, bo póki Szczur jest prezydentem te 2 stacje i tak nie powstaną bo jego administracja to banda nieudaczników. Mają problem z serwisowaniem estakady, a co dopiero wybudowanie 2 nowych stacji SKM. Ludzie ruszczcie w końcu d...y i idźcie na wybory, bo Szczur znów wygra z poparciem 80% nawiedzonych dziadków i gamoni z PiS w tym mieście.

    • 33 0

    • racja racja racja, a urzędasy i tak dalej beda forsowac przystanek przy pogotowiu

      A to taka bzdura z tą lokalizacją

      • 2 0

    • Gdynia miasto z mazen

      a na kogo glosowac gdzie ci kandydaci

      • 2 1

    • gdynia komunikacja

      rusze chetnie d ale prosze wskazac konkretnych
      kandydatow na prezydenta Gdyni

      • 3 2

    • A co... (1)

      ...masz w Gdańsku? SKM kończy w Śródmieściu, a tory idą do Tczewa, Nowego Portu, Portu Północnego. Na Orunię, Olszynkę itd. Ale Gdańsk ma w d.
      .ie mieszkańców! Na Zaspie nie potrafili zorganizować przystanku PKM. Część obecnych przystanków PKM pociąg mija bez zatrzymania. Do innych już nie dociera. Do Klukowa i Firogi, gdzie wg dumnych zapowiedzi miał docierać co godzinęobecnie nie jedzie nawet towarowy...

      • 1 2

      • Do Portu Płn czy na Olszynkę nie masz linii przystosowanej do przewozów pasażerskich. Na Orunię jeździ regionalna( po za tym masz kilkanaście połączeń autobusowych aż do samego Pruszcza Gd). Klukowo czy Firoga nie mają fizycznego połączenia z PKM od strony lotniska(tym samym musiałbyś zbudować coś w rodzaju stacji końcowej). Na Zaspie nie było sensu robić przystanku bo nie było miejsca, po za tym kawałek dalej jest kolejny - Strzyża. Czemu sądzisz że pociągi muszą się zatrzymywać na każdym przystanku? w takim przypadku SKM Sprinter traci racje bytu

        • 1 2

    • Co pokazywać? Redłowo? Z "willami" na "ogródkach działkowych".?

      • 6 0

  • SKM na pólnoc.... (27)

    Słuchajcie ludzi z Miasta Wspólnego misiaki z UM...

    • 240 12

    • dlaczego szczurek nie popiera tego pomysłu? (1)

      • 10 5

      • A czy wiadomo co Szczurek popiera poza pomysłami deweloperów.

        Czy przedstawił plan w jakim kierunku widzi roozwój Gdyni? Czy ma pozostać miastem portowym czy tylko sypialnią i hotelem dla całej Polski? Jak planuje zasilać kasę miasta w przyszłości? W naszym klimacie na turystykę bym za bardzo nie liczył. Jak wszystkie miasta dookoła też zapewnią więcej atrakcji turystycznych to my zostaniemy z ręką w nocniku i z pustą kasą.

        • 3 0

    • błagamy deweloperzy kupcie coć na obłużu, pogórzu oksywiu (2)

      inaczej prezydent nic nie zrobi z kolejką na pónocnych dzielnicach, on nic nie robi tylko chodzi za wami dzień w dzień

      • 46 4

      • Deweloper najmniej się przejmuje tym jak mieszkańcy będą dojeżdżać.

        Najważniejsze aby jego ciężarówki i sprzęt budowlany miał swobodny dostęp na plac budowy. W jakim celu chcą wprowadzić ruch jednokierunkowy na Beniowskiego? Gdyby chodziło o poprawę bezpieczeństwa to już dawno byłoby spowolnienIe ruchu i przynajmniej trzy przejścia dla pieszych.

        • 2 0

      • Przecież deweloperzy kupuja i budują w północnych dzielnicach. Albo jesteś trollem albo nie masz pojęcia co się tam dzieje?

        • 5 0

    • żeby uruchomić kolej na północ miasta potrzeba ok 8 milionów złotych (1)

      Czyli tyle co szczur daje na szkołę filmową...

      • 39 6

      • I na Arkę

        • 1 1

    • (4)

      Najważniejsze są najpierw analizy za miliony potem się zobaczy co dalej

      • 42 6

      • no tak, to lepiej zbudować za setki milionów (3)

        A potem się martwić ze nikt z tego nie korzysta? Widzę, że mamy tu geniusza od inwestowania. Pewnie kupiłeś złoto w Amber Gołd.

        • 16 10

        • (1)

          to zleć mi analizę wykonalności dwupiętrowej estakady kwiatkowskiego

          też będzie drogo, też z góry wiadomo, że się da, też wiadomo, że dobrze wpłynie na komunikację z Oksywiem i z portem, też niepotrzebna, a zarobił bym tyle, ze w końcu kupię ten wymarzony dom na szkierze pod Karlskroną

          • 4 9

          • Z góry wiadomo że się da?

            Teraz się nie da (to co było budowane w latach 70-80tych trzeba by zburzyć i nową konstrukcje wsporczą postawić więc jak widać anlaizy są potrzebne

            • 0 3

        • Nie wyczuł ironii?

          • 7 1

    • (6)

      miasto wspólne i lepszy gdańsk powinny się rozwiązać (za nieudolność)

      i zrobić jedną Wspólne Lepsze Trójmiasto, z postulatami:
      ■ wypieprzyć hurtem wszystkie trzy sitwy rządzące (za nieudolność), prezydentów, rady miast itd
      ■ od razu powołać zarząd komisaryczny, a po wyborach z połączonych okręgów wyborczych, wspólny zarząd ostateczny, nie większy niż obecna administracja miasta Sopot
      ■ natychmiastowe wrogie przejęcie i połączenie taryfowe, właścicielskie, faktyczne ZTM i ZKM Gdynia i jak najszybciej (nie później niż w 3 lata, przyłączenie SKM, a w razie niemożliwości, utworzenie alternatywnej miejskiej organizacji przewozów kolejowych zamiast SKM
      z jednym biletem tramwajowo-kolejowo-rowerowym, z dowolną liczbą przesiadek w zależności od wykupionego biletu, w 20, 40, 80 minut, lub dobę, trzy doby tydzień, dwa tygodnie, miesiąc, kwartał, rok. Prosty system zniżek i ulg, jak Ztm/Zkm raczej niż jak PKP.
      ■ alternatywne do estakady płączenia Oksywia, Pogórza, Obłuża przez SKM oraz prom teraz, a docelowo most lub tunel pod portem
      ■ renowację skm do Nowego Portu
      ■ postulowany rower publiczny skoordynowany taryfowo z resztą komunikacji miejskiej, w tym w/w bilety upoważniające do max godzinnej jazdy rowerem, ale dłuższe wypożyczenia karnie i progresyjnie taryfowane
      ■ przedłużenie linii trolejbusowej tak, by połączyć je z tramwajową
      ■ zamiast gdańskiego tunelu pod Pachołkiem, sopocka droga powierzchniowa ulicą Reja, oraz oliwska Kościerska

      itd itd

      • 25 5

      • nie most ani tunel pod portem

        zwodzona kładka pieszo rowerowa od ulicy admirała Wagi do placu Gombrowicza- to jest sposób na pozytywną rewolucję w tworzeniu infrastruktury komunikacyjnej Gdyni

        • 0 2

      • Niedasię

        • 0 2

      • Prom na Oksywie, tunel pod portem lub most? Edzio, poprawiłeś mi humor :)

        • 2 1

      • bzdury...

        ...gonią bzdury

        • 2 1

      • pissuarowy zarzad komisaryczny ...sukces gwarantowany lol

        • 2 2

      • Odp

        Popieram w 100%.

        • 4 3

    • dziennikarze trojmiasto.pl (3)

      zróbicie taką prowokację:
      halo czy tutaj sekretariat Prezydenta Gdyni, tutaj biuro zarządu Semeko, kupiliśmy grunty na obłużu, czy możecie zrobić porzędek z przystankami na obłuży, i oksywiu i puścić kolejkę, bo mieszkania nam za tanio zejdą?

      • 50 5

      • Semeko

        To śmieszna firemka która buduje na bagnach domy, w których zalega grzyb na grzybie. Projekt koło skoku zmienili tak, ze teraz będzie to bunkier, bo na szklane pokrycie nie maja kasy. Banda patalachow gehehege

        • 3 1

      • Hallo!

        - Tu pani Basia z sekretariatu prezydenta. Coś żadnych mieszkań prezydentowi nie odpalacie, a w Gdańsku koledze Pawłowi rozdajecie mieszkania jak bezdomny auta ojcowi Tadeuszowi. Proszę się poprawić na przyszłość.

        • 4 3

      • Głupiś

        No i pomysł spalony. Będą się teraz pilnować

        • 0 2

    • Skm na północ (1)

      Słuchajcie ludzi!!!!!!!!! Przypuszczam, że pan wołek nigdy nie stał w korku na wiśniewskiego, a może nie ma prawa jazdy?????

      • 35 2

      • Chyba to drugie...

        • 5 2

    • W północnych dzielnicach Gdyni nie mieszka żaden ważny urzędnik , w związku z tym kolejki tam nie będzie

      • 22 3

    • po co?

      • 6 9

  • SKM Pogórze !!!

    • 1 2

  • Bzdety (3)

    Realne potrzeby w Gdyni:
    - kolej dojazdowa na północ
    - peron dalekobieżny w Redłowie zamiast w Orłowie
    - peron pkm na Wzgórzu

    • 21 3

    • Przy Wielkopolskiej byłby dobry punkt integracyjny dla dojeżdżających z Karwin i Dąbrowy.

      • 0 1

    • I to wszystko w temacie skm/pkm w Gdyni. A nie żadne stacje dla deweloperów.

      • 1 1

    • biorąc pod uwagę tempo inwestycyjne Szczurka

      to za jakies milion lat cos sie powinno ruszyc

      • 2 0

  • SKM 2 Gdynia Zachód

    Według mnie Trójmiasto powinno stworzyć zachodnia linia SKM 2 która zaczynała się w Chyloni następnie jechałaby przez Chwarzno- Wiczlino Dąbrowe Karwiny ( ostateczności z Karwin zbudowac połączenie kolejowe przez Orłowo do Sopotu i Gdańsku ) Osowa itd.

    • 4 0

  • Zróbcie jeden wielki przystanek. Od Sopotu do Rumi. Zawsze się znajdzie ktoś, komu nie będzie (5)

    się chciało przespacerować kilkaset metrów do któregoś z istniejących przystanków.

    • 54 1

    • Buhehehe dobre. Brawa dla tego Pana

      • 2 0

    • Powinnni zainwestować w lepsze zejścia z przystanków - na obu końcach peronów i na obie strony.

      Tego brakuje w Redłowie, na Wzgórzu. W Gdyni Głównej zejście mogłoby sięgać na ulicę Podjazd, itd. tak jak w metrze, gdzie wyjścia z przystanków są po każdej stronie skrzyżowania..

      • 9 0

    • (2)

      napisał Janusz, który parkuje na miejscu dla niepełnosprawnych pod sklepem, byle być bliżej wejścia.

      • 1 15

      • (1)

        pociąg to nie autobus kołku stacje są średnio co kilometr po co dzielić tę odległość na dwa?Bo ktoś ma taką wizję i fantazję?Mnie np zależy na czasie i w d.. mam talkie coś płacić za bilet coraz więcej jechać rozklekotanym pudłem które zatrzymuje się co 400 m

        • 12 1

        • nie, bo nie potrafią zrobić wspólnej taryfy,
          nie tracąć spod zadków swych stołków

          • 4 0

  • Bzdura

    Najpierw trzeba zachęcić czymś do korzystania z SKM. Brak parkingów, węzłów przesiadkowych, stary tabor... Lepiej całą kasę przeznaczyć na budowę dużego parkingu w okolicy przystanku Wzgórze Św. Maks. i stacji Gdynia Główna.

    • 5 0

  • Moja propozycja

    Moja propozycja nowych przystanków jest taka:
    1. Między Gdynią Główną, a stocznią
    2. Między Chylonią i Cisową
    3. Między Oliwą i Żabianką
    4. Między Leszczynkami i Chylonią
    5. Między Gdańskiem Głównym i Śródmieściem.

    • 4 2

  • i jeszcze przystanek

    pomiędzy rumia a rumia janowo bo chodzić mi sie nie chce

    • 3 1

  • Skm Redlowo dalej

    A co z pomysłem który zaproponowano kiedyś w Wyborczej ? Chodzi o przesunięcie przystanku w stronę kładki nad torami. Uważam to za bardzo dobry pomysł, również w kontekście tego planowanego przystanku SKM Wielkopolska.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane