Fakty i opinie

Przystanek SKM w Orłowie przejdzie gruntowny remont

Wizualizacja przystanku Gdynia Orłowo po przebudowie - wejście od strony Klifu oraz obecny stan. proj. Multiconsult Polska - Transprojekt Gdański/fot. K. Kop

Gdynia Leszczynki to nie jedyny przystanek kolejowy, który doczeka się niebawem modernizacji. SKM ogłosiła właśnie przetarg na przebudowę przystanku w OrłowieMapka. W ramach robót powstanie zupełnie nowy peron z zadaszeniem na niemal całej długości. Pojawi się też winda w przejściu od strony centrum handlowego.



Najlepsze dojście na przystanek kolejowy to:

przejście podziemne 65%
kładka nad torami 5%
przejście w poziomie szyn 11%
każde rozwiązanie jest dobre 19%
zakończona Łącznie głosów: 832
Dwa tygodnie temu pisaliśmy o planowanym remoncie przystanku Gdynia Leszczynki. Inwestycja ta jest na etapie oczekiwania na oferty potencjalnych wykonawców robót budowlanych w postępowaniu przetargowym.

Szybka Kolej Miejska nie zamierza jednak zwlekać z przebudową kolejnego peronu. Kolejowa spółka ogłosiła właśnie przetarg na kompleksową modernizację peronu podmiejskiego w Orłowie.

Obecnie w tym rejonie trwają prace torowe związane z budową rozjazdów, ale największe prace (i zarazem utrudnienia) czekają pasażerów za kilka tygodni.

Rozkład jazdy pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej


Wiata przystankowa na niemal całej długości peronu



W ramach robót budowlanych przewiduje się wybudowanie od podstaw zupełnie nowego peronu z wiatą na niemal całej długości - od przejścia podziemnego przy centrum handlowym Klif aż do kładki nad torami kolejowymi.

Bez zadaszenia pozostanie jedynie krótki odcinek przy kładce prowadzący do podnośnika-windy (docelowo ma być wymieniona na tradycyjną windę).

Czytaj też:

Windy, które nigdy nie działają, mogą utrudniać życie



Nowa winda w tunelu przy centrum handlowym



W przejściu pod torami od strony centrum handlowym zbudowana od podstaw zostanie winda, która zastąpi zdewastowany od wielu lat podnośnik. Dojście do niej wymusi jednocześnie przebudowę schodów w tej części peronu.

Co ważne, całe przejście pod torami doczeka się gruntownego remontu. Nie zostanie jednak przedłużone pod torami dalekobieżnymi w stronę ul. Inżynierskiej.

Wiatrołapy, mała architektura oraz system monitoringu



Na peronie poza standardowym dla SKM wyposażeniem typu ławki, śmietniki, ekrany informacji pasażerskiej, biletomaty itp., pojawią się dwa wiatrołapy - przestrzenie osłonięte przeszkleniami chroniącymi przed podmuchami wiatru.

W projekcie uwzględniono ponadto wykonanie instalacji na potrzeby systemu monitoringu.

11 miesięcy na wykonanie wszystkich prac budowlanych



O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: najniższej ceny (94 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (6 proc.). Na realizację wszystkich prac przewidziano 11 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (122)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »