• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Punktualne pendolino ze stolicy do Trójmiasta

Maciej Naskręt
13 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
W minionym roku tylko jeden z pociągów ze stolicy do Trójmiasta spóźnił się ponad godzinę. W minionym roku tylko jeden z pociągów ze stolicy do Trójmiasta spóźnił się ponad godzinę.

UTK przeanalizował 1830 porannych kursów pociągów pendolino i Express InterCity kursujących w 2016 roku ze stolicy m.in. do Trójmiasta. Tylko 5 proc. z nich było opóźnionych.



Czy podróżowałaś pociągiem pendolino?

Urząd Transportu Kolejowego sprawdził punktualność pociągów najwyższej kategorii - Express InterCity Premium (pendolino) i Express InterCity - w 2016 r. Okazuje się, że 5 proc. porannych pociągów sprawdzonych przez UTK jadących z Warszawy do największych miast w Polsce było opóźnionych powyżej 15 minut.

Kontrolerzy sprawdzili czasy przejazdu każdego pociągu kategorii EIP/EIC, który w danym dniu wyjeżdża pierwszy ze stolicy w kierunku Gdyni, Katowic, Krakowa, Poznania i Wrocławia.

- Na trasie do Trójmiasta poranne pociągi były najbardziej punktualne. Warto podkreślić, że w lutym, marcu, maju, lipcu i we wrześniu 2016 r. wszystkie pierwsze składy pendolino, których dotyczy analiza, dojechały do celu o czasie - przyznaje Ignacy Góra, prezes UTK.
W październiku jeden z pociągów na trasie do Trójmiasta opóźnił się nieco ponad godzinę. Mimo to średnie opóźnienie pociągów EIP do Gdyni w 2016 r. nie przekroczyło minuty. Przyzwoicie wygląda również statystyka porannych pociągów do Katowic. Średnie opóźnienie pociągów nie przekroczyło na tej trasie minuty.

  • Punktualność porannych pociągów ekspresowych w całej Polsce.
  • Punktualność porannych pociągów ekspresowych Warszawa-Trójmiasto.
  • Pociągi ekspresowe do Trójmiasta są najbardziej punktualne w Polsce.
Dla porównania: największe opóźnienia miały pociągi jadące na Śląsk w styczniu, czerwcu i grudniu. Do Poznania nie jeżdżą pociągi kategorii Express InterCity Premium, dlatego analizowane były pierwsze poranne pociągi Express InterCity. W tym przypadku również nie było znacznych opóźnień - średnio wynosiło ono 2 minuty. Składy jadące do Wielkopolski spóźniały się najbardziej w styczniu, maju, wrześniu i grudniu. Na trasie do Wrocławia i Krakowa poranne pociągi miały średnio zaledwie trzyminutowe opóźnienie.

Na 1830 przeanalizowanych pociągów, opóźnionych było 269. 168 z nich miało opóźnienie mniejsze niż 15 minut. Najgorzej statystyka opóźnień porannych pociągów wygląda we wrześniu i w styczniu. Wtedy średnie opóźnienie sięgało 4 minut. Najpunktualniej badane składy jeździły w lutym, lipcu oraz w sierpniu.

Urząd Transportu Kolejowego regularnie zbiera dane dotyczące liczby przewiezionych pasażerów i opóźnień pociągów.

- Zdecydowaliśmy się pilotażowo przeprowadzić analizy bardziej szczegółowe dla wybranej kategorii pociągów. W ubiegłym roku sprawdziliśmy najszybsze połączenia, w 2017 przyjrzymy się natomiast m.in. pociągom kursującym na krótszych dystansach, o charakterze regionalnym, którymi dojeżdża się do pracy czy szkoły - mówi nam pracownik biura prasowego UTK.
Możliwe, że niebawem kontrolerzy przebadają punktualność kursowania pociągów SKM.

Opinie (152) 3 zablokowane

  • jechalem cztery razy pindolino (6)

    dwa ranne i dwa wieczorne, raz ranny i raz wieczorny miał opóźnienie :) czyli mam cholernego pecha :D

    • 36 4

    • (4)

      Opłaca się jedynie jadąc w pojedynkę. Dwójce osób taniej wychodzi samochód. Rozumiem, że tabor musi się zamortyzować, ale bez przesady. To kolej.Jak to może tyle kosztować?

      • 4 6

      • Do Warszawy płaciłem 49 zł/ osoba (Pendolino) - kupione ze sporym wyprzedzeniem. Dwie osoby to 98 zł. Niby jak auto ma mniej spalić? Mój silniczek 1,6 / 101 KM benzyna żłopie minimum 8 litrów a często spali 10

        • 1 0

      • dwójce osób?

        • 0 0

      • Czy to w Anglii czy w Szwajcarii kolej jest duuuuzo drozsza niz jazda samochodem

        zauwazyles moze, ze koleja nie musisz:
        1. kierowac, a mozesz np. spac, pic, jesc, czytac, pracowac?
        2. posiadac samochodu
        3. przejmowac sie korkami na wjezdzie i wyjezdzie z miasta

        Taka jest cena przejazdu. Pociagi sa pelne. Nie ma najmniejszego powodu, aby cena byla mniejsza. Szkoda, bo chetnie jezdzilbym do Warszawy za 10 zl. Jednak skoro bilet Gdansk-Gdynia kosztuje ponad 5zl (SKM) to cena (od) 49zl za trase Gda-Wawa nie jest tragedia.

        Moim zdaniem nawet dla dwoch osob sie oplaca jechac do Warszwawy pociagiem, a nie samochodem. Ale do tego trzeba miec inne myslenie, nie tylko przeliczac podroz na pieniadze. Takze na wygode, czas i inne.

        • 6 2

      • tydz temu placilem za 2 osoby w kasie 300 pln :/

        drogo i spóźnienie 40 min :/

        • 5 3

    • wybieraj bilety bez spóźnień

      • 0 0

  • Dlaczego

    nikt nie myje Pendolino przed wyjazdem z Gdyni ? Za jazdę brudasem ze stacji początkowej powinien być rabat .

    • 1 0

  • fajny pociąg,czuć luksus

    ale trochę drogo,no cóż luksus kosztuje.

    • 0 1

  • (2)

    Skąd te dane? Nie jechałem wiele razy Pendolino, może 4-5, ale chyba tylko raz dojechał punktualnie, a tak zawsze spóźnienie od 10 minut do prawie godziny.

    • 23 31

    • Chyba

      Chyba chciałeś jechać Pendolino i chyba nie jechałeś

      • 1 0

    • potwierdzam - z tym, że żaden nie było czasie

      • 2 5

  • wszystko fajnie, (3)

    tylko dlaczego Pendolino jako chluba PKP są takie zasyfione z zewnątrz? Przejeżdżając obok dworca w Gdyni zawsze widzę brudne składy Premium IC na peronach. Rozumiem, że taki mamy obecnie klimat, ale czy choć opłukać ich nie można przed wyjazdem?

    • 12 3

    • zgadzam sie syf w ubikacjach jak z epoki PRLu !!zgłaszane wielokrotnie!! (2)

      • 1 0

      • Kupa prawda każde pendolino przyjeżdżających jest mýte zewnątrz Lecz tylko okna dzwi przyciski.

        • 0 0

      • A kto ten syf robi?

        • 0 1

  • fart

    a jak ja jadę to zawsze ktoś umrze w pociągu albo coś się spie@#oli

    • 2 0

  • a Japonii dokładność nie przekracza kilku sekund!!!czym się chwalić?

    drożyzna to chyba normalne że się wymaga,czym się tak podniecać?

    • 4 1

  • W latach 80-tych XX wieku .....

    o godzinie 06:12 wsiadałem we Wrzeszczu do pociągu ekspresowego Kaszub
    około 09:50 wysiadałem z niego na stacji Warszawa Centralna. Bilet był dużo tańszy niż dzisiaj na Pendolino. I zawsze w Warszawie byłem na czas.

    • 6 0

  • Linia (2)

    Ta linia powinna być od razu modernizowana do 250 km/h - bo była taka możliwość. Zresztą ludzie z PESY jak tworzony/certyfikowany był projekt DART / DART 2 oficjalnie wysyłali zapytania PKP (jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem przetargu, w którym wygrało Pendolino) do jakich prędkości pociągi są najbardziej pożądane - i było jasno określone, że do 160km/h.

    W takim razie po co kupili Pendolino (minister od zegarków pewnie wie...) skoro za 1 pendolino można kupić prawie 2 Dart-y....

    • 5 5

    • poco komu 250 km, gdzie sie tak spieszyc , a z ta PESA to jak tymczasem daj sobie siana . (1)

      • 1 1

      • PESA się nie wyrabia.

        PESA się nie wyrabia, nie jest w stanie oddać zamówionych składów na czas, Pozostałe firmy to konsorcja, polskie tylko po części. Jednak nie potrafimy sami nic zrobić.

        • 0 4

  • Faktycznie, jest czym się szczycić... (1)

    W Japonii za te "zaledwie 5% spóźnień" wszyscy zostaliby zwolnieni i pozbawieni uprawnień.

    • 21 7

    • Polska a Japonia.

      Chyba nie mamy się co porównywać z Japonią, nasze zapóźnienie mentalne sięga kilku dziesięcioleci. Jesteśmy na innym etapie rozwoju.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane