- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (740 opinii)
- 2 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (39 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (257 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (389 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (21 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (113 opinii)
Punktualne pendolino ze stolicy do Trójmiasta
UTK przeanalizował 1830 porannych kursów pociągów pendolino i Express InterCity kursujących w 2016 roku ze stolicy m.in. do Trójmiasta. Tylko 5 proc. z nich było opóźnionych.
Kontrolerzy sprawdzili czasy przejazdu każdego pociągu kategorii EIP/EIC, który w danym dniu wyjeżdża pierwszy ze stolicy w kierunku Gdyni, Katowic, Krakowa, Poznania i Wrocławia.
- Na trasie do Trójmiasta poranne pociągi były najbardziej punktualne. Warto podkreślić, że w lutym, marcu, maju, lipcu i we wrześniu 2016 r. wszystkie pierwsze składy pendolino, których dotyczy analiza, dojechały do celu o czasie - przyznaje Ignacy Góra, prezes UTK.
W październiku jeden z pociągów na trasie do Trójmiasta opóźnił się nieco ponad godzinę. Mimo to średnie opóźnienie pociągów EIP do Gdyni w 2016 r. nie przekroczyło minuty. Przyzwoicie wygląda również statystyka porannych pociągów do Katowic. Średnie opóźnienie pociągów nie przekroczyło na tej trasie minuty.
Dla porównania: największe opóźnienia miały pociągi jadące na Śląsk w styczniu, czerwcu i grudniu. Do Poznania nie jeżdżą pociągi kategorii Express InterCity Premium, dlatego analizowane były pierwsze poranne pociągi Express InterCity. W tym przypadku również nie było znacznych opóźnień - średnio wynosiło ono 2 minuty. Składy jadące do Wielkopolski spóźniały się najbardziej w styczniu, maju, wrześniu i grudniu. Na trasie do Wrocławia i Krakowa poranne pociągi miały średnio zaledwie trzyminutowe opóźnienie.
Na 1830 przeanalizowanych pociągów, opóźnionych było 269. 168 z nich miało opóźnienie mniejsze niż 15 minut. Najgorzej statystyka opóźnień porannych pociągów wygląda we wrześniu i w styczniu. Wtedy średnie opóźnienie sięgało 4 minut. Najpunktualniej badane składy jeździły w lutym, lipcu oraz w sierpniu.
Urząd Transportu Kolejowego regularnie zbiera dane dotyczące liczby przewiezionych pasażerów i opóźnień pociągów.
- Zdecydowaliśmy się pilotażowo przeprowadzić analizy bardziej szczegółowe dla wybranej kategorii pociągów. W ubiegłym roku sprawdziliśmy najszybsze połączenia, w 2017 przyjrzymy się natomiast m.in. pociągom kursującym na krótszych dystansach, o charakterze regionalnym, którymi dojeżdża się do pracy czy szkoły - mówi nam pracownik biura prasowego UTK.
Możliwe, że niebawem kontrolerzy przebadają punktualność kursowania pociągów SKM.
Opinie (152) 3 zablokowane
-
2017-01-13 11:57
jechalem cztery razy pindolino (6)
dwa ranne i dwa wieczorne, raz ranny i raz wieczorny miał opóźnienie :) czyli mam cholernego pecha :D
- 36 4
-
2017-01-13 11:59
(4)
Opłaca się jedynie jadąc w pojedynkę. Dwójce osób taniej wychodzi samochód. Rozumiem, że tabor musi się zamortyzować, ale bez przesady. To kolej.Jak to może tyle kosztować?
- 4 6
-
2017-01-14 11:40
Do Warszawy płaciłem 49 zł/ osoba (Pendolino) - kupione ze sporym wyprzedzeniem. Dwie osoby to 98 zł. Niby jak auto ma mniej spalić? Mój silniczek 1,6 / 101 KM benzyna żłopie minimum 8 litrów a często spali 10
- 1 0
-
2017-01-13 23:51
dwójce osób?
- 0 0
-
2017-01-13 14:03
Czy to w Anglii czy w Szwajcarii kolej jest duuuuzo drozsza niz jazda samochodem
zauwazyles moze, ze koleja nie musisz:
1. kierowac, a mozesz np. spac, pic, jesc, czytac, pracowac?
2. posiadac samochodu
3. przejmowac sie korkami na wjezdzie i wyjezdzie z miasta
Taka jest cena przejazdu. Pociagi sa pelne. Nie ma najmniejszego powodu, aby cena byla mniejsza. Szkoda, bo chetnie jezdzilbym do Warszawy za 10 zl. Jednak skoro bilet Gdansk-Gdynia kosztuje ponad 5zl (SKM) to cena (od) 49zl za trase Gda-Wawa nie jest tragedia.
Moim zdaniem nawet dla dwoch osob sie oplaca jechac do Warszwawy pociagiem, a nie samochodem. Ale do tego trzeba miec inne myslenie, nie tylko przeliczac podroz na pieniadze. Takze na wygode, czas i inne.- 6 2
-
2017-01-13 12:11
tydz temu placilem za 2 osoby w kasie 300 pln :/
drogo i spóźnienie 40 min :/
- 5 3
-
2017-01-13 22:00
wybieraj bilety bez spóźnień
- 0 0
-
2017-01-14 11:03
Dlaczego
nikt nie myje Pendolino przed wyjazdem z Gdyni ? Za jazdę brudasem ze stacji początkowej powinien być rabat .
- 1 0
-
2017-01-14 09:02
fajny pociąg,czuć luksus
ale trochę drogo,no cóż luksus kosztuje.
- 0 1
-
2017-01-13 11:57
(2)
Skąd te dane? Nie jechałem wiele razy Pendolino, może 4-5, ale chyba tylko raz dojechał punktualnie, a tak zawsze spóźnienie od 10 minut do prawie godziny.
- 23 31
-
2017-01-14 08:25
Chyba
Chyba chciałeś jechać Pendolino i chyba nie jechałeś
- 1 0
-
2017-01-13 12:21
potwierdzam - z tym, że żaden nie było czasie
- 2 5
-
2017-01-13 12:40
wszystko fajnie, (3)
tylko dlaczego Pendolino jako chluba PKP są takie zasyfione z zewnątrz? Przejeżdżając obok dworca w Gdyni zawsze widzę brudne składy Premium IC na peronach. Rozumiem, że taki mamy obecnie klimat, ale czy choć opłukać ich nie można przed wyjazdem?
- 12 3
-
2017-01-13 15:04
zgadzam sie syf w ubikacjach jak z epoki PRLu !!zgłaszane wielokrotnie!! (2)
- 1 0
-
2017-01-14 00:14
Kupa prawda każde pendolino przyjeżdżających jest mýte zewnątrz Lecz tylko okna dzwi przyciski.
- 0 0
-
2017-01-13 15:30
A kto ten syf robi?
- 0 1
-
2017-01-13 22:55
fart
a jak ja jadę to zawsze ktoś umrze w pociągu albo coś się spie@#oli
- 2 0
-
2017-01-13 21:42
a Japonii dokładność nie przekracza kilku sekund!!!czym się chwalić?
drożyzna to chyba normalne że się wymaga,czym się tak podniecać?
- 4 1
-
2017-01-13 21:27
W latach 80-tych XX wieku .....
o godzinie 06:12 wsiadałem we Wrzeszczu do pociągu ekspresowego Kaszub
około 09:50 wysiadałem z niego na stacji Warszawa Centralna. Bilet był dużo tańszy niż dzisiaj na Pendolino. I zawsze w Warszawie byłem na czas.- 6 0
-
2017-01-13 15:54
Linia (2)
Ta linia powinna być od razu modernizowana do 250 km/h - bo była taka możliwość. Zresztą ludzie z PESY jak tworzony/certyfikowany był projekt DART / DART 2 oficjalnie wysyłali zapytania PKP (jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem przetargu, w którym wygrało Pendolino) do jakich prędkości pociągi są najbardziej pożądane - i było jasno określone, że do 160km/h.
W takim razie po co kupili Pendolino (minister od zegarków pewnie wie...) skoro za 1 pendolino można kupić prawie 2 Dart-y....- 5 5
-
2017-01-13 16:03
poco komu 250 km, gdzie sie tak spieszyc , a z ta PESA to jak tymczasem daj sobie siana . (1)
- 1 1
-
2017-01-13 17:58
PESA się nie wyrabia.
PESA się nie wyrabia, nie jest w stanie oddać zamówionych składów na czas, Pozostałe firmy to konsorcja, polskie tylko po części. Jednak nie potrafimy sami nic zrobić.
- 0 4
-
2017-01-13 11:59
Faktycznie, jest czym się szczycić... (1)
W Japonii za te "zaledwie 5% spóźnień" wszyscy zostaliby zwolnieni i pozbawieni uprawnień.
- 21 7
-
2017-01-13 17:53
Polska a Japonia.
Chyba nie mamy się co porównywać z Japonią, nasze zapóźnienie mentalne sięga kilku dziesięcioleci. Jesteśmy na innym etapie rozwoju.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.