• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni i mieszkańcy Wrzeszcza za płatnym parkowaniem. Urząd: nie mamy parkomatów

Maciej Korolczuk
9 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Rzeczywistość parkingowa we Wrzeszczu Dolnym. Na zdjęciu ul. Danusi. Uruchomienie opłat za parkowanie ma sprawić, że wkrótce będzie lepiej. Rzeczywistość parkingowa we Wrzeszczu Dolnym. Na zdjęciu ul. Danusi. Uruchomienie opłat za parkowanie ma sprawić, że wkrótce będzie lepiej.

Radni Wrzeszcza Dolnego przegłosowali uchwałę o uruchomieniu w części dzielnicy poboru opłat za parkowanie. Problem w tym, że magazyny Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni są puste i urzędnicy nie dysponują ani jednym parkomatem, który mógłby trafić na wytypowane ulice. Może to nastąpić najwcześniej w 2021 roku.



Strefa Płatnego Parkowania i pobór opłat we Wrzeszczu Dolnym to:

Po raz pierwszy pomysł utworzenia Strefy Płatnego Parkowania we Wrzeszczu Dolnym pojawił się... osiem lat temu. W 2012 roku proponowano objęcie płatnym postojem ulic w obszarze Biała - Wyspiańskiego - Waryńskiego - Wajdeloty, ale ostatecznie pomysł na kilka lat trafił do zamrażarki. Gdy po sąsiedzku rozszerzono strefę na ulicach Wrzeszcza Górnego, problem z parkowaniem nasilił się.

Na początku 2018 r. nową koncepcję strefy przedstawiono mieszkańcom. Ostatecznie - jesienią 2019 r. - radni przegłosowali uchwałę wprowadzającą SPP w całej dzielnicy, ale z zastrzeżeniem, że pobór opłat ruszy tylko tam, gdzie życzyć tego będą sobie mieszkańcy.

Strefa Płatnego Parkowania została utworzona na całym obszarze dzielnicy, ale parkomaty staną tylko tam, gdzie życzyć sobie będą tego mieszkańcy. Strefa Płatnego Parkowania została utworzona na całym obszarze dzielnicy, ale parkomaty staną tylko tam, gdzie życzyć sobie będą tego mieszkańcy.
Przed wakacjami ruszyły więc konsultacje społeczne, w ramach których radni dzielnicy zwrócili się do mieszkańców z prośbą o nadsyłanie propozycji obszarów, w których mają stanąć parkomaty. Na apel odpowiedziało kilkudziesięciu mieszkańców.

- Na podstawie wniosków od mieszkańców, ale i własnych obserwacji wytypowaliśmy do poboru opłat obszar między ul. Białą - Wyspiańskiego - Legionów - Kościuszki - Nad Stawem - Kilińskiego oraz ulicę Leczkowa - wylicza Halina Królczyk, przewodnicząca zarządu Rady Dzielnicy Wrzeszcz Dolny.
Za przyjęciem uchwały głosowało 10 radnych, dwóch radnych wstrzymało się od głosu. Nie było ani jednego głosu przeciw.

W uzasadnieniu uchwały radni wskazali jej zasadność m.in. ze względu na:

  • poważny deficyt miejsc postojowych
  • zanieczyszczenie powietrza i hałas spowodowane wzmożonym ruchem w czasie poszukiwania wolnych miejsc postojowych
  • ogólny bałagan parkingowy i masowe parkowanie w miejscach niedozwolonych
  • bardzo dobre skomunikowanie dzielnicy
  • zerowa rotacja aut kierowców dojeżdżających do pracy do Wrzeszcza Górnego i pozostawiających auta na darmowych miejscach we Wrzeszczu Dolnym
  • wola mieszkańców wyrażona w konsultacjach społecznych


Parkomaty staną na obszarze ulic: Biała - Wyspiańskiego - Legionów - Kościuszki - Nad Stawem - Kilińskiego oraz na ulicy Leczkowa. Parkomaty staną na obszarze ulic: Biała - Wyspiańskiego - Legionów - Kościuszki - Nad Stawem - Kilińskiego oraz na ulicy Leczkowa.
- Głosy w nadesłanych ankietach były podobne, a wskazywane w pierwszej kolejności ulice do poboru opłat powtarzały się. Największe problemy z nielegalnym parkowaniem są w pobliżu ul. Wajdeloty, Grażyny, Aldony, Waryńskiego, Kilińskiego czy Pestalozziego. Zdaniem mieszkańców parkomaty powinny też stanąć w pobliżu Leczkowa i rynku we Wrzeszczu, gdzie w czasie odbywającego się handlu występują największe problemy z dostępnością miejsc postojowych - tłumaczy Królczyk.
Radni Wrzeszcza Dolnego - aby przekonać nieprzekonanych - zwracali m.in. uwagę na szereg udogodnień związanych z wprowadzeniem poboru opłat. To m.in. preferencyjne warunki dla posiadaczy zryczałtowanych abonamentów w wysokości 10 zł miesięcznie i 120 zł rocznie.

GZDiZ: nie mamy wolnych parkomatów



Teraz stanowisko radnych trafi do zaopiniowania do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, ale zaakceptowanie woli mieszkańców przez urzędników w tym przypadku wydaje się formalnością. Większym problemem mogą okazać się parkomaty, a w zasadzie ich brak.

- Nie mamy w swoich zasobach parkomatów, aby jeszcze w tym roku uruchomić pobór opłat we Wrzeszczu Dolnym. Będziemy się do tego przygotowywać w przyszłym roku, bo potrzebny jest zakup parkomatów na ten obszar. Sporządzony projekt organizacji wykaże, ile będziemy ich potrzebować - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Przypomnijmy, że w tym roku zarządca strefami płatnego parkowania kupił 30 nowych urządzeń, ale wszystkie zostały rozdysponowane do nowo powstałej Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania. W kolejnych latach urzędnicy chcą kupić jeszcze ponad 300 nowych parkomatów. I to właśnie część z nich trafi na ulice Wrzeszcza Dolnego.

Miejsca

Opinie (412) ponad 10 zablokowanych

  • A może zamiast karać kierowców, najpierw warto by było pomyśleć, dlaczego ludzie mają potrzebę jeździć autem do pracy i parkować we Wrzeszczu.

    Odpowiedź jest krótka: Komunikacja w Gdańsku kuleje i róźnice w czasie przejazdu są znaczące.

    • 9 1

  • . (2)

    Jednak Polacy to stan umysłu. Chcemy płacić za zaparkowanie auta. Rozumiem że odwiedzający was też będą musieli zapłacić. Gratuluje indolencji intelektualnej. I oczywiście mieszkańcy myślą że będą za darmo parkować.

    • 15 7

    • Mieszkańców nikt nie pytał o zdanie

      To nieprawda, że pytali mieszkańców. Pytanie było tylko - na jakich ulicach ma być SPP. I nie ważne, że może na jakiejś ulicy 1% mieszkańców chce SPP. Reszty nikt o zdanie nie pytał.

      • 0 1

    • Zafundujesz cioci z Raciborza karnet

      • 5 1

  • Mieszkańcy chcą? (3)

    Mieszkam w tym rejonie i jakoś nikt nie pytał mnie o zdanie. Była jakaś ankieta? Wszyscy mieli możność zagłosować? A może jak zwykle zdecydowało zdanie kilku krzykaczy?

    • 36 4

    • Dokładnie

      Nikt mieszkańców nie pytał. Jedynie "poprosili" mieszkańców o zgłaszanie ulic, na których parkowanie powinno być płatne. Te kilkadziesiąt osób, które zgłosiły jakieś ulice, zapewne nawet nie korzysta z miejsc parkingowych. O tym, że mamy płacić, zdecydowało te niby kilkadziesiąt osób, a zapewne głównie sami Radni. A osobom, które w jakikolwiek sposób zgłaszają sprzeciw nie odpowiadają na wiadomości, albo próbują przekonać ich, że są mniejszością. Według nich (bez pytania mieszkańców o zdanie!) większość jest za wprowadzeniem SPO. Najpierw niech zrobią ankietę, zamiast nam coś narzucać.

      • 1 0

    • Zdecydowali radni co mają knajpy. (1)

      Bo ich klienci narzekali na brak miejsc parkingowych.

      • 12 6

      • dlaczego kłamiesz?

        • 3 4

  • Strefa płatnego parkowania od Szczecina po Przemyśl i od Helu po Zakopane (1)

    Wprowadzanie kolejnych stref daje tylko tyle, że samochody spychane są do kolejnych dzielnic. A jak już wszędzie będzie płatne to będzie sytuacja taka jak na początku tylko wszyscy będą ubożsi. Ale jak już SPP to bez żadnych ulgowuch abonamentów! Jak mieszkańcy chcą płacić to proszę, ale tak jak wszyscy!!!

    • 15 6

    • Nikt nie pytał mieszkańców

      Problem w tym, że nikt tak na prawdę nie pytał mieszkańców o zdanie. Radni sami zdecydowali. Jedynym odzewem do mieszkańców była informacja, żeby zgłaszali na jakich ulicach wprowadzić płatne parkowanie. Radni sami mogli sobie wpisać te ulice... Mieszkam we Wrzeszczu Dolnym (w tej nowo wprowadzanej strefie) i wiem, że wielu mieszkańców jest przeciwnych, bo SPP dla mieszkańców nic nie zmieni. Zmieni się tylko to, że będzie trzeba zapłacić... A miejsc parkingowych może będzie jeszcze mniej jak zaczną je wyznaczać...

      • 0 0

  • Wjazd na ulice też będzie płatny?

    Jak zwykle pułapki na kierowców. Droga prowadzi do celu więc kierowcy mogą z niej korzystać. Jednak za postój muszą płacić. Gdzie tu logika? To już lepiej zrobić deptaki pozamykać drogi a mieszkańcy zrezygnują z auta

    • 1 4

  • Trakt Konny zwężony

    na rzecz płatnych miejsc parkingowych, Oliwa płatna, Wrzeszcz zasłany parkometrami..... może zróbmy płatne wszędzie gdzie tylko można postawić samochód we wszystkich dzielnicach, na wszystkich ulicach. Może wtedy samorządowcy będą zadowoleni.

    • 5 1

  • Jedna wielka ściema urzędu

    • 2 2

  • Taaaak, na pewno mieszkańcy chcieli, płacić myto za parkowanie pod domem (25)

    • 116 64

    • (22)

      No lepiej płacić 10zł miesięcznie za możliwość parkowania pod domem, niż parkować dwie czy pięć ulic dalej, tracąc czas i paliwo na szukanie miejsca do postoju.

      • 39 4

      • A dlaczego 10 miesięcznie? Jak cena będzie taka niska to i tak będzie brakowało miejsc (19)

        • 6 23

        • mieszkańcy (4)

          mieszkańcy płacą 120zł za rok parkowania w strefie, reszta 550zł za miesiąc, albo 3.9 za h

          • 16 2

          • To się zmieni i zdiwisz się niedługo jak bardzo (3)

            • 1 5

            • Niech się zmienia (2)

              Opłata za parkowanie dla mieszkańca powinna kosztować tyle co bilet miesięczny na TZ

              • 4 3

              • Czyli powinna być za darmo? Tak, jak obecnie dla "bombelków" i rodzin wielodzietnych. Skoro mieszkaniec, który nie ma przywilejów, by korzystać z komunikacji zbiorowej, jednocześnie płacąc w opłatach, m.in. na utrzymanie dróg/ścieżek/chodników, powinien płacić tyle ile miesięczny na TZ, to nie powinien płacić nic!Jeśli miasto nie dba o to, by mieszkańcy, którzy tutaj pracują, wybierali komunikację miejską, to i opłat za parkowanie wymagać nie powinno. Najprostsza opcja - dofinansować wspólny transport (więcej składu, lepsze połączenia i odpowiednia ilość godzin). Dogodny transport, mniejsze ryzyko jazdy w ścisku albo musowe przesiadki (podróż zajmująca po parę godzin dziennie i to w rejonie miasta!) zachęci ludzi do rezygnacji z własnego pojazdu. To będzie sprzyjać mniejszej ilości aut. Obecnie miasto, poprzez dofinansowanie wybrańców, samo sobie w stopę strzeliło. Sami napędzili popyt na pojazdy. Dorzuć do tego 500+, które również często idzie na rat za auto a nie na "bombelka" (wszak ten ma darmowy bimbaj, autem rodzice będą się wozić) i masz gotowy przepis na wieczne problemy z parkowaniem i korki na drogach. Zanim zacznie się wprowadzać kolejne podatki, lepiej pomyśleć jak ukrócić socjal (zostawiając go faktycznie potrzebującym, w tym chorym) i zachęcić ludzi do podejmowania pracy. Obecnie dofinansowuje się tych, którzy świetnie mogliby sobie dać radę, ale nie mają zamiaru, bo nie muszą. W zamian chce się dobić tych, którzy jeszcze są w stanie na to wszystko pracować. Pytanie, jak długo? Odbierz resztkę przywilejów, a ludzie uciekną gdzie indziej. Jak pouciekają, nie będzie z czego dawać kasiorki na wszelkiej maści projekty pro-bombelkowe, m.in. z BO ;) Zauważ, że w BO kasa często szła na dofinansowywanie boisk szkolnych, itp.. Miało być dla wszystkich. Pandemia pokazała, że można klamkę pocałować, bo przecież dzieciaków nie ma w szkołach, to i sprzęt/teren niedostępny. Na to także kierowcy głosowali, "bo będzie eko".

                • 0 1

              • Co i tak jest atrakcyjną stawką...

                15 lat temu płaciłem 150 miesięcznie za parking "strzeżony" na morenie, gdyż innej opcji nie było by zaparkować... Nawet las zastawiony tym urodzajem samochodów...

                • 2 2

        • (8)

          Skąd się urwałeś? W takich strefach, mieszkańcy płacą symboliczną opłatę i otrzymują specjalne identyfikatory. Ty, jako nie-mieszkaniec będziesz płacił normalną stawkę z parkometru. W Oliwie świetnie się to sprawdziło, można spokojnie znaleźc miejsce do parkowania i załatwić co trzeba, mieszkańcy mają zawsze miejsce wokół domów/bloków, oczywiście "ucierpieli" Ci wszyscy z OBC i podobnych, bo do tej pory zastawiali całą Oliwę za dara na 10 godzin dziennie.

          • 24 4

          • nie jestesmy na ty, nie wiesz gdzie mieszkam, nie rob założeń (6)

            1. Miasto zezwolilo na intensywną zabudowę biurową tej lokalizacji.
            2. Miasto nie zapewnia odpowiedniej ilosci miejsc parkingowych dla ludzi tam dojeżdżajacych oraz nie okreslilo odpowiednich wymagan deweloperom
            3. Miasto nie radzi sobie zapewnieniem przyzwoitego poziomu transportu publicznego
            4. Skoro strefa ma pomoc mieszkancom czemu trzeba placic symbolicznie. Czy obsluga oplaty symbolicznej nie jest drozsza niz wplywy z niej?
            5. Czemu mieszkaniec musi udawadniac wlasnosc samochodu. Co ich obchodzi w jaki sposob użytkuje auto? Nie wystarczy im sztuka oraz numer identyfikujacy tą sztukę.
            6. Zeby dostać taki abonament trzeba byc albo wlascicielem lokalu albo byc zameldowanym, co elimunuje z przywileju wielu wynajmujacych.

            W rzeczonej Oliwie glosowanie rady dzielnicy zakonczylo sie pozytywnie dla strefy tylko dla tego ze:
            Jeden z radnych Gdanska straszyl ze wiecej rozszerzenia stref w najbliższym czasie nie bedzie. Decydujacy glos mial nowy radny dzielnicy, ktory nic nie wiedzial.
            Rada dzielnicy nie potrafila przedstawic zadnych konkretnych głosów mieszkańców, ktorzy niby chcieli platnego parkowania.

            Tak wiem z taka strefa zalatwia pewne problemy, ale nie rozwiązuje ich źródła tylko kara osoby, ktore miaja pecha pracować w ich zasięgu.

            • 7 10

            • (1)

              Nie pisz bzdur o Oliwie. Byłem na zebraniu konsultacyjnym i wszyscy byli za oprócz jednego pana, który narzekał, ze nikt go nie dopieścił. I teraz też wszyscy, których znam są zadowoleni, ze wreszcie mamy gdzie stawiać własne samochody.

              • 1 1

              • odsylam do protokołu

                • 0 0

            • (3)

              1) miejsce do parkowania samochodu to nie problem miasta
              2) Twój samochód, to Ty płać
              3) zatruwasz innym życie swoim samochodem, płać za to, co szkodzisz.
              4) zadajesz milion pytań, zapytaj siebie, po co Ci ten samochód. Wsiądź w tramwaj, albo jedź rowerem.
              A jak mieszkasz w Żukowie to sorry, ale powinieneś płacić 2x więcej za parkowanie, przez ten wymarzony "domek w lesie", daleko od ludzi.

              • 10 14

              • żenada (2)

                1. miejsce parkingowe to problem miasta, bo to miasto chce biznesu i płynących z niego podatków. Jeśli nie stwarza odpowiednich warunków do jego rozwoju samo rozwijać się nie może. Skoro ma nie być samochodów niech postawią szlabany na granicy miasta. Coś mi się wydaję, że tego nie zrobią.
                2. patrz punkt 1
                3. Zaparkowany samochód nie zatruwa nic, chyba że leje się z niego olej.
                4. Jak tylko komunikacja w mieście będzie na dobrym poziomie chętnie to zorbie.

                Nie zazdrość, pracuj na własny. Akurat posiadanie domku za miastem nie uniemożliwia posiadania taniego abonamentu dla mieszkańca, gdyż kryteria to meldunek lub własność nieruchomości.
                Chcesz sprawiedliwości ? Niech wszyscy płacą tyle samo. Samochód mieszkańca truje tak samo jak przyjezdnego. Ja na szczęście mogę parkować na własnym podjeździe.

                • 7 10

              • stawianie szlabanów to opcja zero-jedynkowa (1)

                wprowadzanie opłat to łagodna forma obciążania osób korzystających z samochodów kosztami które ich zachowania komunikacyjne generują. Można nadal decydować się na przyjazd samochodem i płacić (oszczędzając na kosztach szukania wolnego miejsca), można też np. przyjechać z Żukowa samochodem, zaparkować gdzieś pod stacją PKM i ostatni odcinek pokonać PKM i spacerkiem do biura. Można też z samego Zukowa (lub jego okolic) dotrzeć do Wrzeszcza PKM. Jest bardzo wiele innych opcji, trzeba tylko zacząć myśleć. Bez wprowadzenia opłat wielu kierowców nawet nie zaczęłoby myśleć. Brawo Rada Dzielnicy.

                • 7 2

              • Gdyby abonament dla mieszkańców dzielnic, w których obowiązuje płatne parkowanie wynosił 30-50 zł/mc, to bym się z Tobą zgodził. Zauważ, że ci ludzie parkują na publicznej drodze, za utrzymanie której płaci miasto. Natomiast na osiedlach, na których miejsca postojowe nie leżą na drodze publicznej, opłaty są znacznie wyższe, wynoszą nierzadko 20- 30 zł/mc, bo taki jest mniej więcej koszt ich utrzymania. Tak więc nie mam nic przeciwko strefom płatnego parkowania, ale pod warunkiem, że mieszkańcy tych stref będą więcej za takie miejsca płacić.

                • 2 1

          • Na razie symboliczna, zeby sie zgodzili na podatek. Podwyzki beda pozniej jak juz sie wszyscy przyzwyczaja.

            • 10 7

        • problemem nie jest cena tylko niska elastyczność popytu na parkowanie (1)

          miejsc będzie brakowało dopóty, dopóki będzie nadmiar samochodów w wyniku braku zdecydowanego zakwestionowania roli samochodów w mieście i zdecydowanego postawienia na poprawę komfortu i bezpieczeństwa pieszych (w tym hulajnogowców) i rowerzystów, chcących poruszać się po mieście by dotrzeć do centrum lub do przystanków komunikacji miejskiej. Bez podniesienia częstotliwości serwisu SKM do taktu 5 minutowego oraz wymiany taboru (bez "dziury wstydu) niewielu kierowców zdecyduje się na zmianę zachowań komunikacyjnych. Tak czy inaczej ruch we właściwą stronę powinien zostać wykonany czym prędzej. Brak parkomatów jako wymówka to żenua.

          • 7 1

          • Po dzielnicy jezdze zwykle rowerem ale dalej samochodem. Nie potrzebuje zeby mnie dopieszczano jako rowerzyste bo do tramwaju czy SKM i tak z rowerem nie wejde bo uwazam, ze to prostactwo. Strefy oczywiscie zmieniaja zachowania komunikacyjne. W moim przypadku tak, ze jade do nich w ostatecznosci. W tym roku jeden raz kiedy trzeba bylo pojechac do lekarza. Jesli mam wybor to jade tam gdzie moge zaparkowac na wyznaczonym miejscu bez zbednych ceregieli i oplat. Do dentysty juz przenioslem sie z rodzina do Tczewa, po trochu przez oplaty covidowe i po trochu z braku bezplatnych miejsc parkingowych. Z innymi uslugami moze byc podobnie.

            • 0 0

        • (2)

          Duża część samochodów tam parkujących zapewne nie należy do mieszkańców dzielnicy

          • 25 2

          • Tylko kto wam tam w nocy parkuje? (1)

            Kosmici? A może kondomici?

            • 2 10

            • Tak, bo w godzinach szczytu wolne miejsca tam się walają aż...

              A wieczorem cały wrzeszcz się rzuca by przedstawić bliżej auto...

              • 2 0

      • 10 zł msc...? (1)

        stawki 250 - 500 zł msc - i taki plan mają radni

        • 1 5

        • nie tylko radni, ale również rozsądni mieszkańcy

          • 3 0

    • Nie, nie chcieliśmy (1)

      i wielokrotnie wyrażaliśmy sprzeciw.
      Niemniej jednak taka jest cena za miejsce do parkowania u siebie pod kamienicą, zamiast szukania miejsca na okolicznych ulicach, bo aut tyle, że szpilki nie wciśniesz.

      I to działa w dwie strony - jeszcze kilka lat temu miałem problem żeby w drodze z pracy do domu zaparkować i odebrać jedzenie na wynos z jednej z moich ulubionych knajp na górnym Wrzeszczu - po wprowadzeniu SPP miejsce zawsze jest, wrzucam złotówkę w parkomat i idę odebrać jedzenie zamiast kluczyć i wciskać gdzieś auto.

      • 4 0

      • Ten drugi akapit właściwie wyjasnia wszystko. Ja się cieszę, jak cel mojej podróży jest w strefie płatnego parkowania - bo wiem, że będzie miejsce.

        • 5 0

  • Paranoja (23)

    Zróbcie od razu całe miasto w strefie płatnego parkowania ;-)

    • 180 35

    • dokladnie. (2)

      chyba czas sie wyniesc z gdanska do miejsca gdzie nie utrudnia sie ludziom zycia i funkcjonowania, zyje tu 22 lata i moze juz wystarczy.

      • 2 4

      • Nikt tęsknić nie będzie.

        • 1 1

      • Od marca kilkadziesiat osob z mojej firmy tak zrobilo. Czesc z nich z calymi rodzinami. Firma bedzie wg zapowiedzi szefa zdalna nawet po covidzie wiec nie bylo sensu siedziec w nieprzyjaznym miescie. Dla czesci kropla, ktora przelala czare goryczy byl wlasnie podatek od samochodu.

        • 2 2

    • a myślisz, że fajnie jest (9)

      jak wracasz do domu, a pod domem stoi ci słoik, co szukał darmowego parkingu, żeby iść do pracy we Wrzeszczu? szlag mnie trafia, wracam 15-16, wszystko zajęte, bo w korpo pracuje się przecież do 17 :/ miasto już i tak mocno ograniczyło miejsca parkingowe, np i**otycznymi przejściami na Pl.Wybickiego

      • 16 12

      • Wyprowadź się na wieś (5)

        kłopoty miną jak ręką odjął

        • 2 11

        • I będziesz powodował kłopoty tym, co zostali w mieście? (4)

          Trzeba wprowadzić opłaty za wjazd do centrum miasta. Dość rozjeżdżania miasta przez geniuszy, co się wyprowadzili na wieś.

          • 7 4

          • Świetny pomysł... (3)

            I myto za przejazd takich mieszczan jak Ty, przez moją wieś ;)

            • 2 4

            • I vice versa wieśniaku.

              • 0 0

            • Chętnie zapłacę za każdy przejazd przez las pod Żukowem.

              Do tej pory raz w życiu tam jechałem. Nie zbiednieję. Natomiast mieszkańcy spod tego lasu codziennie zatruwają mi życie swoją "wygodą" w samochodzie.

              • 4 0

            • wpływy z pobierania myta nie pokryją kosztów ich pobierania

              • 3 0

      • Czyli masz pretensje, bo ktoś zrobił to, co sam byś chciał zrobić?

        Niezła hipokryzja...

        • 1 1

      • Wracaj tramwajem z pracy proste

        • 0 1

      • jak ma prace.

        • 0 2

    • Stać cię na grata? (5)

      Stać na parkowanie

      • 41 31

      • (2)

        Widać, że niewiele wiesz o posiadaniu i jeżdżeniu "gratem".

        • 17 16

        • Właśnie widać, że to raczej wy nie wiecie. (1)

          Co byś jeszcze chciał za darmo? Paliwo? Części zamienne? Ubezpieczenie?

          • 23 15

          • Co byś jeszcze chciał za darmo? Paliwo? Części zamienne? Ubezpieczenie?

            Idąc tym tropem, najlepiej niech każdy kierowca wozi ze sobą swoją ulicę. Dobrze byłoby, żeby rozwijały ją przed przejazdem swojego auta i zwijał tuż za sobą.

            • 0 2

      • Weź spadaj trollu

        Jedyne z czego znany tutaj jesteś, to z wypisywania głupot!

        • 3 10

      • Cichaj - głupiś.

        • 3 8

    • Dobrze by było. (2)

      • 15 3

      • o nie nie, zróbcie też płatne parkowanie w Słoikowie (1)

        a od passata w tedeiku dodatkowa opłata. Wtedy dopiero zrozumiecie, co tu nie gra.

        • 12 3

        • Stare szroty powinny być usuwane na złom i kasowane na koszt właściciela

          • 4 3

    • bingo !

      Od 1-go płatne parkowanie w prywatnych garażach proponuje 5 zł za godzinę !!!!!!!!!!!

      • 3 5

  • Te konsultacje to zwykla sciema .Zadamy powtorki z wyborow na radnych -nie beda zarli za nasze jak nieodwolywalny Lukaszenko.

    Glosujmy na radnych nie zwiazanych z obecna Rada Miasta...Dosc podwyzek i nowych stref!!!Tylko nowi ludzie nie nasiaknieci ukladem gdanskim.

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane