- 1 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (46 opinii)
- 2 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (50 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (400 opinii)
- 4 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (932 opinie)
- 5 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (80 opinii)
- 6 Nielegalne śmietniska zmorą mieszkańców (125 opinii)
Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej
Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej . Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.
Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.
- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.
- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".
Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego , choć jak sami zaznaczają, wymagałoby to rozwiązania problemu z dostępem do przystanków tramwajowych osobom o ograniczonej swobodzie poruszania się (na budowę wind lub pochylni brakuje miejsca).
- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Materiał z lipca br.
Inwestycje
Opinie (356) 1 zablokowana
-
2017-08-28 08:04
Najlepszy ten Betonowy 10 pietrowy KLOC!
super wpisuje się w Stary GD!
Brawo p.Architekt Gdański rozumiem Budyn kazał?
kiedy kraty dla pana?- 8 2
-
2017-08-28 08:02
Znowu tramwaje bedą Głowy urywać!
Brawo d*pokawy! brawo Budyn brawo zawód syn!
- 2 3
-
2017-08-28 07:32
i słusznie, miasta dla ludzi nie dla samochdów
- 3 2
-
2017-08-28 07:18
Samochdziarze jak byście mogli to byście wjeżdżali samocodami po drzwi do mieszkania.Wasi ojcowie jeszcze ni tak dawno jeździli wozami drabinistymi.
- 4 2
-
2017-08-28 00:49
Radni 8 walcie się. (2)
Przejście naziemne jest 100m dalej na Hucisku z naziemnym dostępem do przystanków. Na terenie miasta poruszam się tylko komunikacją miejską i pasażer na wózku to prawdziwa rzadkość.
- 10 3
-
2017-08-28 06:58
rzadkosc bo nigdzie sam nie dojedzie. Wszedzi kłody, W tym problem
- 1 0
-
2017-08-28 06:56
sam się wal wieśniaku z Pruszcza
- 0 1
-
2017-08-28 06:57
a pasy rowerowe w jezdni to kiedy? czas najwyzszy ucywilizowac tą drogę.
- 4 3
-
2017-08-28 06:48
koperta była bardzo gruba
skoro tak usilnie forsują poglądy dewelopera
- 8 3
-
2017-08-28 05:58
(1)
Przejścia naziemne czyli co mniej więcej 100 metrów światła, hamowanie i spalanie paliwa niepotrzebnego.
Jeżeli coś wymyślanie to dajcie coś w zamian, bo nic z tego nie będzie.
Może być naziemne ale wtedy samochody do tunelu wpuśccie.
A nie ze dopną swego i zadowoleni a problem rozwiązany tylko w połowie.
Takiego radnego i takie pomysły to mam w d*pie.- 7 3
-
2017-08-28 06:04
Ależ wymyślono coś w zamian. Nazywa się to tunel pod Martwą Wisłą.
- 0 0
-
2017-08-28 06:03
Ulicę zwęzić o jeden pas!
Poza budową przejścia naziemnego, należy tę ulicę zwęzić.
Przystanki są za wąskie po prostu tam, jak na liczbę pasażerów.
A tunel... Fajnie, że starsi, osoby z wózkiem lub na wózku muszą mordować się na schodach..
I jeszcze te rozkosznie śliskie po byle opadach płytki.- 7 4
-
2017-08-27 20:04
kolejne światła dla tramwaju.. następne minuty (7)
tramwaje coraz wolniejsze, chyba trzeba wrócić do samochodu...
- 19 6
-
2017-08-27 20:13
(6)
Jakoś wykonane przejście naziemne przez tory właśnie w tym rejonie nie wydluzylo czasu pezejazdu. Magia, co?
- 3 5
-
2017-08-27 20:22
to wytłumacz mi dlaczego 4 przystanki, od Okopowej do Stoczni, już teraz jadę 9 minut ? (4)
Magia co ?
A może jednak światła ?- 5 1
-
2017-08-27 20:57
(2)
Akurat na nowym przejściu przez tory nie ma świateł, więc bzdury pleciesz.
- 0 2
-
2017-08-27 21:05
tu jest mowa, o przejściu przez jezdnię (bez świateł w tym miejscu się nie da) (1)
a nie jakimś przejściu przez tory przy przystanku
- 2 0
-
2017-08-28 05:38
Nie da się, to polizac łokcia. Na Siedlcach zdjęto sygnalizatory na przejściach przez tory tramwajowe.
- 0 1
-
2017-08-27 20:25
po ich zmianach ➕ galeria będziesz jechał 20
- 3 2
-
2017-08-27 20:16
ale jak będą dwa
W obrębie. 100m na pewno wydłuży
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.