• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Krzysztof Koprowski
27 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji. Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji.

Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska. Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.



Czy infrastruktura piesza powinna być dostosowana do potrzeb starszych i niepełnosprawnych?

Przypomnijmy, w lipcu pisaliśmy o apelu radnych do władz miasta, by przywrócić rejon Bramy Wyżynnej pieszym i scalić powstające centrum handlowe na Targu Siennym i Rakowym z obszarem Głównego Miasta.

Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.

- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca. Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.

- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.

Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie. Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".

Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego zobacz na mapie Gdańska, choć jak sami zaznaczają, wymagałoby to rozwiązania problemu z dostępem do przystanków tramwajowych osobom o ograniczonej swobodzie poruszania się (na budowę wind lub pochylni brakuje miejsca).

- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Materiał z lipca br.

Opinie (356) 1 zablokowana

  • Najlepszy ten Betonowy 10 pietrowy KLOC!

    super wpisuje się w Stary GD!
    Brawo p.Architekt Gdański rozumiem Budyn kazał?
    kiedy kraty dla pana?

    • 8 2

  • Znowu tramwaje bedą Głowy urywać!

    Brawo d*pokawy! brawo Budyn brawo zawód syn!

    • 2 3

  • i słusznie, miasta dla ludzi nie dla samochdów

    • 3 2

  • Samochdziarze jak byście mogli to byście wjeżdżali samocodami po drzwi do mieszkania.Wasi ojcowie jeszcze ni tak dawno jeździli wozami drabinistymi.

    • 4 2

  • Radni 8 walcie się. (2)

    Przejście naziemne jest 100m dalej na Hucisku z naziemnym dostępem do przystanków. Na terenie miasta poruszam się tylko komunikacją miejską i pasażer na wózku to prawdziwa rzadkość.

    • 10 3

    • rzadkosc bo nigdzie sam nie dojedzie. Wszedzi kłody, W tym problem

      • 1 0

    • sam się wal wieśniaku z Pruszcza

      • 0 1

  • a pasy rowerowe w jezdni to kiedy? czas najwyzszy ucywilizowac tą drogę.

    • 4 3

  • koperta była bardzo gruba

    skoro tak usilnie forsują poglądy dewelopera

    • 8 3

  • (1)

    Przejścia naziemne czyli co mniej więcej 100 metrów światła, hamowanie i spalanie paliwa niepotrzebnego.
    Jeżeli coś wymyślanie to dajcie coś w zamian, bo nic z tego nie będzie.
    Może być naziemne ale wtedy samochody do tunelu wpuśccie.

    A nie ze dopną swego i zadowoleni a problem rozwiązany tylko w połowie.

    Takiego radnego i takie pomysły to mam w d*pie.

    • 7 3

    • Ależ wymyślono coś w zamian. Nazywa się to tunel pod Martwą Wisłą.

      • 0 0

  • Ulicę zwęzić o jeden pas!

    Poza budową przejścia naziemnego, należy tę ulicę zwęzić.
    Przystanki są za wąskie po prostu tam, jak na liczbę pasażerów.
    A tunel... Fajnie, że starsi, osoby z wózkiem lub na wózku muszą mordować się na schodach..
    I jeszcze te rozkosznie śliskie po byle opadach płytki.

    • 7 4

  • kolejne światła dla tramwaju.. następne minuty (7)

    tramwaje coraz wolniejsze, chyba trzeba wrócić do samochodu...

    • 19 6

    • (6)

      Jakoś wykonane przejście naziemne przez tory właśnie w tym rejonie nie wydluzylo czasu pezejazdu. Magia, co?

      • 3 5

      • to wytłumacz mi dlaczego 4 przystanki, od Okopowej do Stoczni, już teraz jadę 9 minut ? (4)

        Magia co ?
        A może jednak światła ?

        • 5 1

        • (2)

          Akurat na nowym przejściu przez tory nie ma świateł, więc bzdury pleciesz.

          • 0 2

          • tu jest mowa, o przejściu przez jezdnię (bez świateł w tym miejscu się nie da) (1)

            a nie jakimś przejściu przez tory przy przystanku

            • 2 0

            • Nie da się, to polizac łokcia. Na Siedlcach zdjęto sygnalizatory na przejściach przez tory tramwajowe.

              • 0 1

        • po ich zmianach ➕ galeria będziesz jechał 20

          • 3 2

      • ale jak będą dwa

        W obrębie. 100m na pewno wydłuży

        • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane