• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rafineria Gdańska szósta w Europie

ms
20 października 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Rafineria Gdańska została uznana, za najlepszą w Europie Środkowej i Wschodniej, oraz za szóstą na całym kontynencie. Rafineria Gdańska została uznana, za najlepszą w Europie Środkowej i Wschodniej, oraz za szóstą na całym kontynencie.

Gdańska rafineria została uznana za najlepszą w Europie Środkowo-Wschodniej i szóstą na całym kontynencie. Tak stwierdzili eksperci stowarzyszenia World Refining Association, podczas konferencji branży rafineryjnej i petrochemicznej w Warszawie.



Za co nagrodzono gdański zakład? Za "wysoki stopień wykorzystania instalacji produkcyjnych oraz jeden z najwyższych w regionie wskaźników efektywności energetycznej". Eksperci docenili także najbardziej zaawansowany program rozwojowy w tym regionie Europy, czyli Program 10+.

- Ten tytuł jest potwierdzeniem, że kierunek rozwoju Grupy Lotos jest dobry. Wyróżnienie przyznane przez tak znakomite grono gości daje nam powody do dumy - powiedział Marek Sokołowski, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. produkcji i rozwoju Grupy Lotos.

W przemyśle petrochemicznym wiarygodną podstawą dla tworzenia podobnych zestawień i porównań są raporty Solomon, w których amerykańska firma konsultingowa ocenia rafinerie. Pod uwagę brane są m.in. wydajność, stopień wykorzystania instalacji, koszty pracy, emisja zanieczyszczeń. Studium obejmuje 350 światowych rafinerii, w tym 106 rafinerii europejskich odpowiadających za 91 proc. zdolności przerobowej kontynentu.

W ostatnim raporcie Grupę Lotos umieszczono na szóstym miejscu pośród wszystkich rafinerii europejskich i pierwszym w tej część Europy.

W dużej mierze jest to zasługą programu modernizacji gdańskiej rafinerii. Inwestycje realizowane pod szyldem "Program 10+" pozwolą przede wszystkim na zwiększenie zdolności przerobowych ropy naftowej o 75 proc., z 6 mln ton do 10,5 mln ton rocznie. Inwestycje realizowane są we współpracy m.in. z firmami Shell, Technip, Uhde, Fluor, Lurgi. Pierwsze instalacje wybudowane w ramach "Programu 10+" zostaną uruchomione w 2009 r.

World Refining Association to niezależna instytucja działająca na rzecz rozwoju sektora przemysłowo-energetycznego. Współpracuje z koncernami paliwowymi i rządami wielu krajów. Celem organizowanych przez nią spotkań jest wymiana informacji oraz doświadczeń biznesowych partnerów sektora z regionów Europy, Rosji, Bliskiego Wschodu oraz Azji.
ms

Opinie (72) 2 zablokowane

  • praca 10+

    jest ktos kto podpowie gdzie szukac pracy jako spawacz 141/111 tig\elektroda na rafinerii ? do grudnia pracowalem na lotosie jako spawacz przez mostostal pomorze mialem 30zl. na reke teraz znow chce znalezc tam prace.Moze byc tez monter rur.

    • 0 0

  • To kiedy fuzja Lotos-orlen?? (1)

    Trawestując kownackiego wała nazwa orlenu i jego produktów może zniknąć, Lotos jest wystarczająco rozpoznawalną marką, tak więc czekamy na WIELKI GDAŃSKI LOTOS ;) koniec zastanawiania się nad fuzją, teraz widać że warto ;)

    • 1 0

    • a wiesz pewnie, ze podwykonawca jest dawny prezes Orlenu, czyli.....................

      • 0 0

  • Zapomnieli o najgorszej sieci sprzedaży stacjach Lotosu. (6)

    Trzeba mieć stalowe nerwy, aby tam tankować. Jak się pomylą na stacji przy wystawianiu faktury, to nie wypiszą nowej. Trzeba listownie do nich przysłać korektę. Nie istnieje żadna sieć informatyczna w tej firmie. Na każdej stacji Lotosu trzeba podawać dane do faktury. Za tankowanie na stacjach przyznają punkty. Wymienić je można na tak bezsensowne nagrody, że nawet Biedronka wstydziłaby się je zamówić. Ceny za paliwo.... bez komentarza. Orlen jest tańszy.

    • 0 0

    • Czytam i śmiać mi się chce

      Rafinefia traktuje stacje jako zło konieczne. Stacje naliczają punkty, zbierasz je jak ciułacz i końca nie widzisz, chyba, że jesteś kierowcą tira. Punkty mają przepadać za jakiś czas jeśli ich nie wykorzystasz, także zbieranie w długim okresie w ogóle nie jest opłacalne dla tankujących. Łapią frajerów którzy płacą więcej za paliwo zasłaniając się kosztami programu z nagrodami. Dlaczego nie zrobią dwóch cen, dla tych co chcę zbierać punkty i dla tych co ich nie chcą? Odpowiedź jest banalnie prosta. Wyszłoby, że na początku punkty zbieraliby tirowcy, a później już prawie nikt, ponieważ szefowie firm transportowych zabroniliby tankowania ze względu na oszczędności. W rezultacie skończyłoby się tym, że trzeba byłoby zwolnić pracowników którzy przy tym pracują, tirowcy odbiliby się od nich i sprzedaż by spadła. Sprzedaż spada, prezes dostaje ciśnienia, nie serca ale odgórne za spadek sprzedaży i tzw. lecą głowy. Także nie łudźcie się, że będzie lepiej. Będzie to funkcjonować i my, a raczej wy będziecie za to płacić. Ja zamieniłem już punkty na to co mogłem i więcej do nich nie wrócę. Ponieważ nie jestem zwolennikiem reklamy innych koncernów nie będę podawał ich z nazwy, ale każdy wie że są inne sieci które punktów nie oferują i rozwijają się bardzo dobrze, a Lotos dziwi się jak oni to robią. Odpowiedź jest prosta – w każdej dziedzinie taka sama – nie rób tego co wszyscy, zrób coś co będzie oryginalne, czego inni nie zaoferowali. Założę się że osoby odpowiedzialne za program z punktami pochodzą z innych firm, czyli z rynku i nie potrafią myśleć inaczej jak masa, powielając to samo.

      • 0 0

    • (3)

      Człowieku!! Miej pretensje do tego ministra który zmienił zasady korygowania faktur!! Jesteś pewnie pracownikiem z budowy i nic nie wiesz o prawie jakie obowiązuje ... żal takich ludzi. Dane do faktury ? a co ma by skanowanie siatkówki oka albo na smród komputer ma rozpoznawać z jakiej jesteś firmy hahaha...

      • 0 0

      • Dziecko przy komputerze.

        Każdy sprzedawca ma obowiązek wystawienia poprawnej faktury. Nie można wystawiać faktury z danymi innej firmy i twierdzić, że to klient ma swoim obowiązku te dane skorygować (przysłać listownie korekte). Sytuacja z Lotosu obok toru żużlowego

        • 0 0

      • Inzaghi. (1)

        Ty chyba nie tankowałeś na cywilizowanych stacjach. Na Statoilu nawet na drugim krańcu Polski wystarczy podać NIP lub kartę i już faktura się drukuje. Na Nestle wystarczy mieć kartę i faktury zbircze sami co miesiąc przysyłają (niestety troche z za dużym opóźnieniem).
        Na Lotosie swojego czasu jeśli się miało ich kartę rabatową też nie trzeba było podawać danych - chyba że się trafiło na stację ajencyjną.

        • 0 0

        • Wszystkie stacje Lotos w tej chwili są ajencyjne

          Po pierwsze: wszystkie stacje pod szyldem Lotos są teraz ajencyjne. Po drugie nikt nie broni Ci mieć karty Lotos Biznes, która pozwala m.in. na otrzymywanie zbiorczych faktur co miesiąc. Najpierw myśl, potem zbierz informacje, a na końcu pisz ;)

          • 0 0

    • wole lotos stare cpn-y ze znaczkem orlenu

      a poza tym tanszy? chyba coś ci sie przewidziało, do obsługi też się nie przyczepię a na orlenie też musisz podawać dane do faktury na każdej stacji (podobnie jak na bp, shellu itp - co wynika z tego że właścicielem każej stacji jest inny podmiot - nie wiedziałeś). a kto zbiera punkty - chyba dzieci, chyba ze jesteś dzieckiem przedstawiciela handlowego które raz na 2 miesiące wybiera sobie breloczek z katalogu orlenu.

      • 0 0

  • NIE MA (7)

    czegoś takiego, jak Rafineria Gdańska SA,
    od 2003 jest GK "Lotos" S.A. , ale nagrody i wyników gratuluje.
    Widać powyżej, jak można rozwijać zakład,
    kiedy nie trzeba się martwić pseudo-ekonomistami
    i menagerami z Wiejskiej.., a firma co cztery lata nie stanowi
    politycznego łupu dla kolesi. Dzięki temu wskażnik ROE i EBITA
    są na przyzwoitym poziomie.

    • 0 0

    • dla scislosci jest 'Grupa Lotos SA' (6)

      i Grupa Kapitałowa Grupy Lotos SA

      • 0 0

      • (5)

        dla większej ścisłości:

        Grupa LOTOS S.A.

        :)

        • 0 0

        • dla (4)

          jeszcze większej ścisłości ,
          jest GK "Lotos" S.A.
          w skład której wchodzi Grupa Lotos S.A.

          • 0 0

          • Nie ma grupy kapitałowej (3)

            SA. Skąd to wymyśliłeś? Zajmij się może techniką, p. techniku.

            • 0 0

            • SA (2)

              postudiuj kodeks spółek handlowych,
              to może pogadamy..

              • 0 0

              • (1)

                jak ktoś poradził - zajmij się techniką

                Grupa Lotos SA (podmiot prawny) jest spółką dominującą, która konsoliduje pozostałe podmioty z grupy, w związku z tym jest Grupa Kapitałowa Grupy Lotos SA

                • 0 0

              • i tak, i nie

                • 0 0

  • Jeszcze jak za tym pójdą lepsze zarobki dla wszystkich pracowników powtarzam wszystkich (4)

    to będę bardzo zadowolony:)
    Miło czytać artykuł o firmie w której się pracuję tym bardziej,że rozwija się fenomenalnie i doceniają to właśnie takie instytucję jak World Refining Association.
    Pozdrawiam wszystkich pracowników.

    • 0 1

    • ZAROBKI

      Ppieram!!!!!

      Zarobki , zarobki , zarobki do góry!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

    • Jeszcze mało - gwiazdke z nieba

      Bez przesady ile można ?

      • 0 0

    • Taaa i przyjeżdza Ci kierownik obszaru i jedzie na ajenta jak sie da że kasjer prowadzi mało aktywną sprzedaż haha, za takie pieniądze jakie oni płacą pracownikom zatrudnionym na stałe to śmiać się chce czego wymagają... I do gazu w nocy wychodzić haha chyba ich pokręciło ...

      • 1 0

    • dla wszystkich !! - to nie ta epoka

      buhahahahahh

      jak sie nie podoba to mozna znalezc sobie inne zajecie

      pewnie jestes jakims zwiazkowcem - tumanem

      • 0 0

  • A najlepsze, że nie stać ich było na pomoc dzieciakom ...

    Bo staralismy sie o 200 litrow paliwa, na mniej spektakularną akcję wakacyjną, ale na spotkaniu Zarządu, niestety zabrakło dobrych serc, albo chęci, by wspomóc akcję, która po prostu była zbyt mało spektakularna, jak robione inne akcje Lotosu i innych firm z grupy, bo to nie mogłoby by być tak nagłośnione, żeby przyniosło kolejne korzyści. Brakuje tak naprawdę ludzi o dobrych sercach. Żenujące niestety. Tym bardziej, że ilość benzyny, z próbników dziennie schodząca jest naprawdę duża, a tutaj nie chcieliśmy kasy, tylko właśnie benzyny. Na szczęście cieszę się, że są jeszcze na świecie małe firmy i ludzie o dobrych sercach, bo wielki potentat i zarządy patrzą tylko na własną kieszeń i łatwo jest im odrzucać prośby. Życzę dalszych sukcesów ...

    • 0 0

  • No to fajnie, a kiedy w końcu Gdańsk, jako potęga naftowa obniży ceny paliwa (3)

    Koszt wyprodukowania 1 litra paliwa oscyluje w okolicach 1 złotego a sprzedają na satacjach za 4,5 zl. Skandal

    • 0 1

    • (2)

      To nie rafineria takie ceny ustala. To wszystko podatki.

      • 0 0

      • teraz ropa na gieldach potaniala a akczya sie nie zminila wiec dlaczego paliwo jest WCAIZ TAK SAMO DROGIE?

        • 0 0

      • Dokładnie

        policz sobie, ile jest w tym akcyzy. Rafineria podwyższa o parę groszy, a dla Ciebie to już 50 groszy...

        • 0 0

  • dym

    w tym dymie oczywiście

    • 0 0

  • Nie kórzy nie wiedzą o czym mówią a gadaja (1)

    Jakość?? A co wy macie do jakości? Każde paliwo na stacjach firmowych czy obanerowanych LOTOS jest takie samo!!!! I takie jak w UE normy musza byc spelniane bo nikt by tego nie wypuścil w Polske, kazda stacja jest sprawdzana. Wypowiad sie tylko ten kto sie nie zna. To samo sie tyczy zarobków. A dym z kominów... czy wy wiecie co jest w tym dymie?? Nie wiec po co gadac :)

    • 0 0

    • dym

      no właśnie co jest w tym może powiesz,czekamy

      • 0 0

  • (5)

    a co na to OPEC??

    • 0 1

    • A co na to NATO?

      A NATO na to nic :):):)

      • 0 0

    • 3 opinie pod galluxem wołają o pomstę do nieba. czy na jednego człowieka z jajem przypada 3 idiotów? w takim razie nie dziwi wynik ostatnich wyborów. :P

      • 0 0

    • GALLUX SRALLUX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

    • gallux lecz się

      nie jesteś śmieszny

      • 0 0

    • a opec na to,

      czopek;)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane