• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rębiechowo przyjmuje samoloty z Okęcia

mak
2 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Trójmiejskie lotnisko w Rębiechowie przyjmuje samoloty z Okęcia, ale też z lotnisk sparaliżowanych mgłą. Trójmiejskie lotnisko w Rębiechowie przyjmuje samoloty z Okęcia, ale też z lotnisk sparaliżowanych mgłą.

Wtorkowe awaryjne lądowanie samolotu na lotnisku w Warszawie, do tego środowe mgły na trzech innych lotniskach w Polsce, spowodowały, że gdański Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy przejmie część ich ruchu powietrznego. Nie wpłynie to na harmonogram zaplanowanych z Rębiechowa lotów.



Polskie lotniska w środę do południa. Polskie lotniska w środę do południa.
Stołeczne lotnisko będzie zamknięte do czwartku, po tym jak we wtorek lądował na nim awaryjnie, bo bez podwozia, Boeing 767 PLL LOT, który leciał do Warszawy z Newark w USA. Cały czas trwają tam prace służb, które próbują przesunąć Boeinga z pasa startowego, który blokuje teraz cały ruch lotniczy. Z tego powodu odwołane zostały m.in. poranne loty z Gdańska do stolicy. By uzyskać o nich informację najlepiej skontaktować się bezpośrednio z przewoźnikiem.

Zobacz komunikat PLL LOT.

Tymczasem lotniska, które miały przejąć znaczną część ruchu z Warszawy, czyli krakowskie Balice, poznańska Ławica i Łódź, zostały sparaliżowane przez mgłę. Dlatego to Port Lotniczy w Rębiechowie musiał przejąć sporą część ich ruchu lotniczego.

Czy któraś z twoich podróży lotniczych przebiegała niestandardowo?

- Nasze lotnisko ma najdłuższą po Okęciu drogę startową w Polsce, dlatego to właśnie my jesteśmy lotniskiem zapasowym dla Warszawy. Jeśli jednak będzie trzeba, przyjmiemy też te samoloty, które nie mogą lądować na lotniskach sparaliżowanych przez mgłę - mówi Michał Dargacz, rzecznik Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. - Bez problemu możemy przyjąć jeszcze ok. 20 samolotów, w tym pięć największych Boegingów 767. Dodatkowe samoloty nie zakłócą harmonogramu lotów, które mają odbyć się z naszego lotniska.

Od rana lotnisko w Rębiechowie przyjęło już m.in. lot z Hanoi, a o godz. 10.50 przyjmie kolejny, tym razem z Nowego Yorku.

Materiał wyemitowany przez telewizję TVN 24.

mak

Miejsca

Opinie (147) ponad 10 zablokowanych

  • Na trójmiasto zawsze bedzie można liczyć (2)

    Dlatego zasadna jest budowa lotniska w Gdyni , która ma najwięcej dni pogodnych w Polsce wtedy zawsze samoloty będą mogły lądować w Trójmieście Wiwat Gdynia !!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 12 24

    • (1)

      Zdecydujcie się gdzie wy macie najwięcej pogodnych dni? W Polsce czy nad Bałtykiem? I czy to ilości słonecznych dni czy dni bez mgły? Bo to nie jest to samo.A poza tym założę się o parę tysięcy złotych, że np. Rzeszów ma więcej słonecznych dni niż Gdynia.

      • 9 3

      • w dobie internetu nie jest to aż tak trudne, by taka informację znaleźć - chuba nie anti-frustro ale auto-frustro...

        • 0 1

  • Brawo załoga!

    To było mistrzostwo świata! Wielkie brawa!

    • 18 1

  • A gdzie na powyższej mapce podziało się szczecińskie lotnisko? (1)

    • 9 2

    • Niemcy zajęli?

      • 9 0

  • W Gdyni lotnisko jest zbędne... (3)

    kiedys byłem ZA, teraz przeciw jak pomysle że ponad 100 mln zł przeznaczą na coś zbędnego TO ...... jedno JUŻ jest w Rębiechowie do którego dojade w podobnym czasie. PONAD 100 mln zł MOZNA PRZEZNACZYĆ NA WSPIERANIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI , NOWE DROGI I ŁATANIE ISTNIEJĄCYCH BO JUZ SIE ROBI PRAWIE JAK W GDAŃSKU- DZIURY I KOLEINY. wYDAWAĆ 100 MLN zł NA PORT LOTNICZY DO KTÓREGO BEDZIE TRZEBA DOKŁADAĆ KASE, a kto utrzyma straż pożarną (lotniskową) i inne służby. Oszczedza sie na drogach byle wybudować lotnisko, a ul. różową do Sopotu to kto dokończy ???

    • 26 11

    • nie masz racji ! (1)

      u gory pasuje jeszcze jeden taki kolorowy kwadracik ...-;)

      • 0 5

      • Nie za nasze

        Powinno być partnerstwo publiczno-prywatne. Chińczycy niech sobie tam budują, Dajmy im dzierżawę na 30 lat

        • 1 1

    • idioto - akurat w Gdyni zwykle jest dobra widocznośc, gdy w Gdańsku jest mgła

      a przy takich okazjach właśnie widać, jak przedaje sie 2 lotnisko gdzieś bliżej niż 500km - gdyby Modlin juz był otwarty, to nie byłoby paralizu ruchu w Warszawie!!!!!

      • 0 3

  • grunt to szybka informacja

    Na trojmiasto.pl mozna zawsze liczyć. Radio Gdańsk podało informację o planowanym przyjęciu dwóch 767 przez Gdańsk ok. ósmej rano, trojmiasto.pl o 10.45, całe pięć minut przed drugim lądowaniem! Jesteście szybcy jak błyskawica!

    • 10 0

  • jedno słowo - BOHATER (5)

    Mam nadzieję, że plotki o awarii zaraz po starcie z EWR się nie potwierdzą, bo bohater jeszcze pójdzie pod sąd :(Swoją drogą - widać, że Polacy to zdolni ludzie, a psują wszystko politycy jak tylko się wcinają w to co ludzie robią (taka mała dygresja co do 10.04)

    • 15 1

    • Boening 767 nie moze zrzucic paliwa ,wiec muailby latac tak dlugo zeby cale paliwo spalic (4)

      Tyle samo czasu co przelecenie nad Atlantykiem,wybrano wersje przelotu.Sam samolot latal godzine nad Warszawa i przygotowywano piane na pasie startowym oraz wyslano dwa mysliwce zeby upewnic sie czy nie ma innych uszkodzen i czy faktycznie podwozie sie nei wysowa.Generalnie wszystko odbylo sie wedlug procedur i bez paniki.Pasazerowie do konca nei wiedzieli o wielkim zagrozeniu,choc tuz przed ladowaniem kazano im przyjac pozycje embriona.Pilot samolotu kpt Wrona jest z zamilowania pilotem szybowcowym wiec to pomoglo mu posadzic bardzo precyzjnie maszyne na pasie.Oczywiscie umiejetnosci pilota zawazyly ale mieli tez duzo szczescia ze nie bylo wiatru silnego.Wyczyn byl duzy wiec wiadomosci z filmem obiegla wszystkie agencje swiata w glownych wydaniach dziennikow tv.

      • 3 0

      • poza stacjami za wschodnią granicą :(

        • 0 0

      • Lecimy niesprawną maszyną po przygodę za Atlantyk, czy krążymy wokół zabezpieczonego lotniska? (2)

        Czy przelot nad Atlantykiem z niesprawnym układem hydraulicznym jest w/g Ciebie równie bezpieczny, co krążenie wokół lotniska, na które, w razie poważniejszej awarii mógłby podejść do lądowania w każdym momencie (nawet z ciężarem samolotu przewyższającym dopuszczalny ciężar lądowania)? :)

        • 0 2

        • Mało wiesz,

          a z logiką nie masz nic wspólnego. Polecam lekturę forum pprune.org. Może wtedy zobaczysz gdzie jest twoje miejsce w szeregu, "znafco".

          • 0 0

        • latanie 11 godzin nad Ameryka ,bo ladowanie z ladunkiem 95 ton paliwa bez podwozia to pewna smierc w plomieniach dla wszystkich

          w samolocie Samolot wazacy 200 ton mial wyladowac na brzuchu na amerykanskim lotnisku?Chyba cie pogielo calkowicie!

          • 1 0

  • mało o

    • 0 0

  • mało lotnisk :-( (1)

    Jak by prócz Okęcia był Modlin, nie było by cyrku z odsyłaniem do Gdańska Wrocka itd. Podobnie u nas, jak Rębiechowo nawala, zamiast lądować w Kossakowie, trzeba dojeżdżać z Wawy czy Poznania. Nie rozumiem tego. Pasy w Kossakowie czy Modlinie były dobre dla Migów i SU, to powinny byc OK dla mniejszych pasażerskich OD ZARAZ. Na co czekamy?!

    • 2 5

    • Mniejszych?

      A od kiedy pasażerskie są mniejsze od MIG-ów, czy SU...??

      • 0 0

  • normalnie porzygać się można czytając durnowate komentarze, swoją drogą artykuł inteligeciom tyż nie grzeszy, po mistrzowskim lądowaniu B-767 zatrzymał się w pobliżu tzw. "Krzyżówki" naruszając skrajnię 2. pasa, wot i wszystko, Balice i Poznań rano sparaliżowała mgła, Rębiechowa jakoś nie, co się stało że B-767 wylądował bez podwozia - nie wiadomo, może Antoś Szmaciarewicz powoła kumisję

    • 1 4

  • chyba taka jest prawda

    Boening 767 nie moze zrzucic paliwa ,wiec muailby latac tak dlugo zeby cale paliwo spalic Tyle samo czasu co przelecenie nad Atlantykiem,wybrano wersje przelotu.Sam samolot latal godzine nad Warszawa i przygotowywano piane na pasie startowym oraz wyslano dwa mysliwce zeby upewnic sie czy nie ma innych uszkodzen i czy faktycznie podwozie sie nei wysowa.Generalnie wszystko odbylo sie wedlug procedur i bez paniki.Pasazerowie do konca nei wiedzieli o wielkim zagrozeniu,choc tuz przed ladowaniem kazano im przyjac pozycje embriona.Pilot samolotu kpt Wrona jest z zamilowania pilotem szybowcowym wiec to pomoglo mu posadzic bardzo precyzjnie maszyne na pasie.Oczywiscie umiejetnosci pilota zawazyly ale mieli tez duzo szczescia ze nie bylo wiatru silnego.Wyczyn byl duzy wiec wiadomosci z filmem obiegla wszystkie agencje swiata w glownych wydaniach dziennikow tv. observer

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane