• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Redłowo i Wzgórze: ruchliwe ulice w Strefie Tempo 30

Patryk Szczerba
23 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.

Obszar między ulicami Legionów, Kopernika oraz RedłowskąMapka w Gdyni znalazł się w "Strefie Tempo 30". Dodatkowo zamontowano tu dwa nowe, wyniesione przejścia dla pieszych i szykany dla kierowców. - Wszystko dla poprawy bezpieczeństwa pieszych, w tym uczniów - tłumaczą władze miasta.



Jak reagujesz na znaki strefy "Tempo 30"?

Wyniesione przejścia pojawiły się na ulicach, przy których uczniowie chodzą do szkoły. Idący ul. Hallera od ul. Kopernika (po stronie południowej) nie mieli dotychczas przejścia dla pieszych.

O zmiany wnioskowała rada dzielnicy Redłowo. Wyniesioną "zebrę" wyznaczono przy skrzyżowaniu z ul. NocznickiegoMapka.

Wyniesiono też przejście dla pieszych przy ul. WojewódzkiejMapka. Celem jest ograniczenie prędkości kierowców dojeżdżających od strony ul. Narutowicza.

- Jestem przekonany, że wyniesione przejścia podniosą komfort komunikacji pieszej, a kierowcy dostosują się do nowej organizacji ruchu. Mam nadzieję, że po zakończeniu nauki zdalnej m.in. uczniowie Szkoły Podstawowej nr 53 oraz Katolickiej Szkoły Podstawowej będą mogli bezpieczniej pokonać codzienną drogę do swoich szkół - podkreśla Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.

Barierki i szykany przy szkołach



W pobliżu szkół przy Hallera i Tetmajera zamontowano dodatkowe barierki wygrodzeniowe. Przy ul. Hallera, jadąc od ul. Legionów, nie można parkować po prawej stronie.

Na obszarze między ul. Legionów, Kopernika i Redłowską zaprojektowano "Strefę Tempo 30", umieszczając szykany na jezdni.

- Pierwszy raz wprowadziliśmy do organizacji ruchu takie rozwiązanie. Pojawiły się one na odcinku od ul. Kopernika do ul. NocznickiegoMapka. Będą one elementem uspokajającym ruch. Szykany wymuszają zmianę toru jazdy oraz konieczność przepuszczenia pojazdu z naprzeciwka. To sprawdzone rozwiązanie stosowane w wielu krajach - tłumaczy Monika Karnowska z Urzędu Miasta w Gdyni.
Docelowa, stała organizacja ruchu zostanie wprowadzona do końca roku.

Miejsca

Opinie (244) 9 zablokowanych

  • Ludzi w samochodach typu SUV za milion zł to nie dotyczy. (1)

    Oni nawet nie poczują progów zwalniających. Wiem bo tak jest na ul. Strzelców.

    • 11 3

    • Po to się kupuje taki samochód, żeby izolował od d**ilizmu drogowego

      Terror garstki nad większością. Może UM dziury by załatał, a nie przecież na tym odcinku nie ma dewelopera

      • 1 3

  • (2)

    Mieszkam przy jednej z tych ulic i nie widzę aby ktoś jechał przepisów Jeżdżą jak wariaci

    • 6 6

    • (1)

      Mieszkam przy jednej z tych ulic. Jest tak zastawiona samochodami, że nawet bez wprowadzenia ograniczenia tempo 30 trudno było nią przejechać z większą prędkością.

      • 3 1

      • Mieszkam tam, to nie ulica same dziury

        • 0 1

  • (3)

    Ania Narutowicza przy biedronce dalej parkują nie ma jak przejść i przejechać a straży miejskiej brak

    • 5 4

    • Dokładnie. Postawili znak zakaz postoju nieopodal przejścia dla pieszych i skrzyżowania, ale kierowcy i tak sobie nic z tego

      Nowy chodnik jest caly w plamach, a piesi muszą iśc ulicą.

      • 2 0

    • Kto pozwolił na wybudowanie tak dużego sklepu bez zapewnienia w tym miejscu odpowiedniej liczby miejsc parkingowych dla klientów? Nie dziwię się pieszym, ale to jest wina urzędników. Proszę spojrzeć chociażby na Lidla przy Świętojańskiej. Tam inwestor został przymuszony przepisami do utworzenia kilkunastu miejsc postojowych w garażu. Rzeczywisty koszt wybudowania 1 miejsca w garażu podziemnym to ok. 40000zł. Drogo, prawda? Tu przepisy nie obowiązywały? Ciekawa jestem dlaczego urzędnik na to pozwolił? Dlaczego korzyści finansowe dewelopera są przedkładane nad dobro mieszkańców? Jak zarządzany jest Urząd Miasta, że tak błędne decyzje jego urzędników nie są weryfikowane?

      • 0 3

    • Foto

      Zrobić foto auta z widoczna rejestracja i mailem na policje lub do straży miejskiej.

      • 0 2

  • Becik (2)

    Najgorzej jest przy szkole katolickiej, stoi się przy pasach i rzadko kto się zatrzymuje, pędza tam często koło 100km/h.

    • 2 9

    • Bozia powinna chronić, blisko ma.

      • 3 0

    • Nie fantazjuj. Na ul.Kopernika na wysokości szkoły katolickiej jest próg spowalniający. Wszyscy tam zwalniają. Mieszkam w okolicy.

      • 0 0

  • Okolice Kapitańska, Beniowskiego, Kołłątaja (3)

    Strefa Tempo 30 i co i nic. niewielu się do tego stosuje. Zrobione poduszki berlińskie i co i nic. Dostawczaki i SUVy przejeżdżają bez zwalniania, a osobowe zwolnią i potem rura do następnej chopki. Zrobili jeden kierunek i teraz wszyscy wiedzą, że nikt z naprzeciwka nie pojedzie. Nawet okolice Skweru i Świętojańska to pic na wodę. Świętojańska zakaz wjazdu motocykli - ha ha ha!

    • 7 3

    • No kto by pomyślał, że tak będzie... (1)

      Może zamiast ograniczać, należy wprowadzić ułatwienia w ruchu

      • 0 4

      • ułatwienia w ruchu ludzi

        bez mitygowania prędkości ruchu pojazdów się nie obejdzie

        • 0 0

    • już się nie cieszysz z progu zwalniającego pod oknem?

      najlepsze, że sami mieszkańcy zasuwają tymi ulicami, a nie jacyś mityczni "przyjezdni"

      • 0 1

  • Do ilu, jakich i czym spowodowanych zdarzeń

    Doszło na tym terenie, że konieczne czy też uzasadnione było wprowadzenie takich zmian. Czy jest to uzasadnione jakimiś analizami czy badaniami czy czyimś widzimisię?

    • 9 2

  • A rowery ile mogą. (3)

    Rozpędzony rower 30 km/h to większe niebezpieczeństwo jak samochód 50 km/h.

    • 10 10

    • pala z fizyki

      • 7 3

    • Nie rozmnazaj sie, Polacy juz sa wystarczajaco opoznieni.

      • 6 1

    • niby jakim cudem?

      • 5 0

  • W Królestwie Niderlandów w całym kraju wprowadzono w miastach limit 30 km/h (1)

    dopuszcza się wyjątki na niektórych ulicach głównych i ewentualnie zbiorczych. Na ulicach lokalnych obowiązuje często jeszcze niższy limit, tak jak w naszych "strefach zamieszkania" (hol.: woonerfen) - 20 km/h. Temu działaniu towarzyszyła już od kilkudziesięciu lat intensywna akcja wyjaśniająca: uspokojenie ruchu paradoksalnie zwiększa przepustowość pasa jezdni przeznaczonego dla ruchu pojazdów. Obecność rowerzystów na ulicach (47% przejazdów rowerem w Holandii odbywa się w tzw. ruchu mieszanym, wraz z innymi pojazdami) także sprzyja uspokojeniu ruchu: cykliści grają rolę ruchomych progów spowalniających. Oczywiście pomaga tam także traktowanie rowerzystów na jezdni priorytetowo: ponieważ wiadomo, że cyklista nie stwarza na jezdni jakiegokolwiek istotnego zagrożenia, naraża się tylko na ryzyko ze strony nieodopowiedzialnie jadących kierowców, którzy tam są traktowani jak dewianci kulturalni. Ich niekiedy agresywne zachowania są stygmatyzowane w prasie radiu i telewizji oraz w mediach społecznościowych.

    • 8 8

    • ograniczać może i ograniczają, ale nie robia zwezwn jezdni

      • 1 6

  • tempo30 (3)

    problem ze bardzo mało kierowcow przestrzega przepisów drogowych co zmusza wladze miast do budowania wszelkiego rodzaju spowalniaczy ruchu
    Mieszkam przy ulicy Legionow nie moge okna otworzyc taki hałas ruch olbrzymi ale problem to pędzące samochody o 50 zapomnij praktycznie nikt z tą predkoscią nie jedzie A to przeciez ulica przy której mieszka tysiące ludzi

    • 9 1

    • Ja jeżdzę 50 i często na zderzaku mi siedzą

      Dobudowanie pasów rowerowych trochę pomogło. Im szersza droga tym ludzie mają ochotę szybciej pędzić.

      • 6 0

    • To ci sami meiszkancy tak pedza, przeciez nie kosmici. (1)

      • 5 1

      • z naszymi cieżko sie żyje

        • 3 0

  • Gdańsk jak zawsze wtyle za wszystkimi tutaj nadal panujer królewie blachosmrodów bezkarnie robiacych co chca. (3)

    • 5 5

    • Tak, i dlatego wszyscy wyprowadzają się z Gdyni do Gdańska...

      • 2 1

    • Jak tylko dopuszczą rowerzystów na Obwodnice wtedy będą robić ograniczenia w innych częściach miasta

      • 0 1

    • Porownaj infrastrukture rowerowa Gdanska z gdynska i przepros Gdansk.

      Zerknij dodatkowo na transport publiczny w tym nowe linie tramwajowe itp.
      ps. nie masz wiedzy ale rwiesz sie do komentowania

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane