• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Redłowo i Wzgórze: ruchliwe ulice w Strefie Tempo 30

Patryk Szczerba
23 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.

Obszar między ulicami Legionów, Kopernika oraz RedłowskąMapka w Gdyni znalazł się w "Strefie Tempo 30". Dodatkowo zamontowano tu dwa nowe, wyniesione przejścia dla pieszych i szykany dla kierowców. - Wszystko dla poprawy bezpieczeństwa pieszych, w tym uczniów - tłumaczą władze miasta.



Jak reagujesz na znaki strefy "Tempo 30"?

Wyniesione przejścia pojawiły się na ulicach, przy których uczniowie chodzą do szkoły. Idący ul. Hallera od ul. Kopernika (po stronie południowej) nie mieli dotychczas przejścia dla pieszych.

O zmiany wnioskowała rada dzielnicy Redłowo. Wyniesioną "zebrę" wyznaczono przy skrzyżowaniu z ul. NocznickiegoMapka.

Wyniesiono też przejście dla pieszych przy ul. WojewódzkiejMapka. Celem jest ograniczenie prędkości kierowców dojeżdżających od strony ul. Narutowicza.

- Jestem przekonany, że wyniesione przejścia podniosą komfort komunikacji pieszej, a kierowcy dostosują się do nowej organizacji ruchu. Mam nadzieję, że po zakończeniu nauki zdalnej m.in. uczniowie Szkoły Podstawowej nr 53 oraz Katolickiej Szkoły Podstawowej będą mogli bezpieczniej pokonać codzienną drogę do swoich szkół - podkreśla Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.

Barierki i szykany przy szkołach



W pobliżu szkół przy Hallera i Tetmajera zamontowano dodatkowe barierki wygrodzeniowe. Przy ul. Hallera, jadąc od ul. Legionów, nie można parkować po prawej stronie.

Na obszarze między ul. Legionów, Kopernika i Redłowską zaprojektowano "Strefę Tempo 30", umieszczając szykany na jezdni.

- Pierwszy raz wprowadziliśmy do organizacji ruchu takie rozwiązanie. Pojawiły się one na odcinku od ul. Kopernika do ul. NocznickiegoMapka. Będą one elementem uspokajającym ruch. Szykany wymuszają zmianę toru jazdy oraz konieczność przepuszczenia pojazdu z naprzeciwka. To sprawdzone rozwiązanie stosowane w wielu krajach - tłumaczy Monika Karnowska z Urzędu Miasta w Gdyni.
Docelowa, stała organizacja ruchu zostanie wprowadzona do końca roku.

Miejsca

Opinie (244) 9 zablokowanych

  • Ile wypadków było na tych ulicach? (1)

    Ile wypadków było na tych ulicach? Niewiele. Slalom pod górę ulicy Redłowskiej? 30 km na godzinę to więcej spalin a podobno Gdynia ma być ekologiczna ...

    • 13 6

    • KOmedia pomyłek

      Nie Redłowo a Wzg Św Maksymiliana. Jaka Redłowska? Szykany są na Hallera. Tak auta tam pędziły wystarczy zobaczyć skoszone słupki obok na trawniku. Wynik zeszłorocznej akcji lokalnego Laudy.

      • 2 0

  • w gdyni bez zmian y

    tam rządzą barany

    • 5 1

  • Typowe polactwo

    Nie majac samochodów, tępią tych co mają. Wyobraź sobie jeden z drugim ignorancie intelektualny, co będzie jak wszystkie samochody wyrzucicie z miasta. Miasto padnie, a wy razem z nim padniecie z głodu. Czas ruszyć mózgiem, a nie drżeć japy.

    • 9 9

  • (1)

    Rozumiem ograniczenie prędkości, progi - OK. Ale zabieranie pasa ruchu przez te kretyńskie słupki wymuszające slalom to czysta głupota. Fajnie działa w teorii i dopóki nie potrzeba Pogotowia, Straży pożarnej czy Policji. Wtedy przychodzi dopiero refleksja...

    • 10 4

    • Faktycznie, omijając te szykany pacjent może z noszy spaść

      • 3 2

  • Aktywiści jak ja was ...

    W całej tej dyskusji o roli samochodów i zbiorkomu w przestrzeni miejskiej jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają aktywiści którzy nie mają na ten temat zielonego pojęcia albo operują czysto hasłowo np. hurr durr bo w Los Angeles jest 20 pasów a i tak som korki, zakazać blachosmrodów. Co z tego, że inna skala, inne warunki, inna dostępność do zbiorkomu czy samochodu. Bardziej trafne wydają się porównania do miast europejskich ale tu znowu strzał w kolano np. bo w Bilbao w Hiszpanii wszendzie jest sterfa 30 i ludzie żyjom hurr durr. To prawda, w średniowiecznym centrum faktycznie jest strefa 30. To że miasto jest oplecione gęsto siecią autostrad z licznymi tunelami a autostrada 2x3 znajduje się zaledwie 1.5km od centrum to już nie wspominacie. Nieprawdą jest też, że każde zachodnie miasto zrezygnowało z budowy dróg czy poszerzania istniejących np. Berlin sukcesywnie przedłuża wewnątrzmiejską obwodnicę A100 o przekroju 2x3, Frankfurt buduje autostradowy łącznik A66 do A661 w mieście, Brema buduje zachodnią autostradową obwodnicę tak samo jak Halle. Fakty są takie, że Gdynia ze swoją wybitną ekipą rządzącą jest jedynym miastem w Polsce tej wielkości które przez ostatnią dekadę nie oddało do użytku ani 100 metrów drogi o przekroju 2x2 wyłącznie dla samochodów. Popatrzcie ile dróg i bezkolizyjnych rozwiązań przybyło w innych polskich miastach porównywalnych wielkością i liczbą mieszkańców - Lublin, Białystok, Radom w ciągu ostatniej dekady. Ale fakt, zapomniałem bo wiesz hehe to jest polska b i tam głosujom na pis więc to się nie liczy nie to co u nas w nowoczesnej Gdyni. Miasto któremu w latach 70 zazdrościła cała Polska dzisiaj jedyne czym się wyróżnia to horrendalnymi cenami nieruchomości. Starsi mieszkańcy dalej żyją w bańce świetności sprzed lat a młodzi uciekają do Gdańska i na przedmieścia Gdyni.

    • 8 4

  • i brawo. całe miasto powinno być w trefie 30kmh

    problem w tym jednak że i tak wszyscy mają te ograniczenia głęboko w.....a pilnować tego niema komu
    70-80kmh w strefie 30, a nawet w strefie zamieszkania to standard dzisiaj.

    • 4 6

  • Urzednicy..... (2)

    Mam nadzieję że pytali się mieszkańców mieszkających tam czy wyrażają zgodę.Jeśli tak to można to zrozumieć.Jeśli nie to brak kompetencji.

    • 6 3

    • A kierowców się pytali ? :D

      • 1 1

    • Pytaliśmy, ale nikt nie odpowiadał

      • 1 0

  • Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić fenomen tej drogowej głupoty? (5)

    Skąd pomysł na te głupie strefy "tempo 30", zamiast użycia funkcjonujących w polskim prawie "stref zamieszkania"?
    Jeśli jest konsensus że w takich miejscach powinno być ograniczenie prędkości do 30 (a nie do 20 jak w strefach zamieszkania), to chyba lepiej podnieść prędkość do 30 w strefach zamieszkania niż robić te kretyńskie strefy.

    Dodam tylko że w strefie tempo 30 pieszy ma całkowity zakaz przechodzenia przez jezdnie, ma prawo to zrobić jedynie na przejściu dla pieszych, przy skrzyżowaniu, albo gdy do przejścia/skrzyżowania jest więcej niż 100m (prawie nigdy nie jest).

    • 8 4

    • mylisz sie, strefa T30 nie musi byc strefa zamieszkania

      • 1 0

    • A to tak zawsze nie jest?

      • 0 0

    • znajdź mi kierowce który wie co to strefa zamieszkania. (2)

      • 2 1

      • na mnie trabili w strefie zamieszkania, ze szedlem droga, w domysle keidys chodnikiem

        bo kierowcy uznali,z e jak jest szerokie i z asfaltu, to sluzy dla autek. Znaki, sa nieznane

        • 3 2

      • po co szukac, jam ci jest

        • 1 0

  • kiedy tempo "30" na ul Swarzewskiej w Gdyni?

    jest to ulica biegnąca wewnątrz osiedla, na pewnych odcinkach z b. wąskim chodnikiem (albo wcale) a średnia prędkości nawet śmieciarek(!) jadących z góry to ok 70km/h, a osobowych pod górę(!) to co najmniej 60_70km/h, włączenie się do ruchu na tę b. krętą ulicę to rosyjska ruletka

    • 3 1

  • Ja

    A może lockdown kompletny. I tylko ścieżki dla zwierząt futerkowych?

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane