- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (16 opinii)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (119 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (73 opinie)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (22 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (334 opinie)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
Rękawy już są na lotnisku. Pasażerowie skorzystają z nich w kwietniu
Ciężarówki z trzema rękawami pasażerskimi przyjechały w południe do portu lotniczego w Rębiechowie . Ich instalacja potrwa kilka dni, a na początku kwietnia skorzystają z nich pierwsi pasażerowie. Tej wygody nie zaznają jednak wszyscy, pasażerowie Ryanaira dalej będą wchodzić do samolotów z płyty lotniska.
- Ich unikatowość polega na tym, że są przystosowane do każdego rodzaju samolotu. Mogą obsługiwać nie tylko popularne modele airbusów, boeingów czy innych dużych maszyn, ale też dzięki specjalnym, dodatkowym trapom można je dostawić do mniejszych samolotów - mówi Michał Dargacz, rzecznik prasowy Portu Lotniczego w Rębiechowie.
Nie każdy pasażer będzie mógł dostać się do samolotu bez konieczności schodzenia na płytę lotniska. Za korzystanie z rękawów linie lotnicze muszą dodatkowo zapłacić, więc nie wszystkie się na to zdecydowały.
- Korzystanie z rękawów nie jest obowiązkowe, jednak większość linii korzystających z portu lotniczego w Gdańsku zadeklarowała chęć korzystania z nich. Wyłamał się tylko Ryanair, który zapowiedział, że nie zamierza z nich w ogóle korzystać - dodaje rzecznik.
Rękawy zostaną zamontowane w ciągu kilku dni, jednak zanim zostaną udostępnione pasażerom, będą musiały przejść odpowiednie testy i zostać dopuszczone do użytku. Pierwsi pasażerowie skorzystają z nich na początku kwietnia.
We wtorek transportowano trzy rękawy pasażerskie na trójmiejskie lotnisko im. Lecha Wałęsy.
Przypomnijmy, że od końca ubiegłego roku trwa powiększanie nowego terminalu pasażerskiego T2, który powstał w 2012 r. Istniejący obiekt zostanie przedłużony o 60 metrów w kierunku zachodnim , a tym samym powiększony o ok. 30 proc. Ta część terminalu połączona będzie ze stacją PKM na poziomie pierwszego piętra.
Nowa część terminalu ma być gotowa na przyjęcie pasażerów latem 2015 roku. Prace budowlane prowadzi trójmiejska spółka NDI, która dostanie za to ok. 88 mln zł.
Mimo rozbudowy terminalu T2, stary terminal T1 nie zostanie rozebrany. W jego wnętrzach cały czas będą znajdowały się bramy wyjściowe dla pasażerów odlatujących do krajów tzw. non-Schengen, czyli m.in. do Wielkiej Brytanii oraz w kierunkach turystycznych (czartery). Ci pasażerowie będą (i są) odprawiani w terminalu T2, ale wyjścia do ich samolotów znajdują się właśnie w tej najstarszej części lotniska.
Inwestycja finansowana jest w całości ze środków własnych Portu Lotniczego Gdańsk, w ramach programu emisji obligacji, realizowanego wspólnie z Bankiem Pekao S.A. Czytaj więcej o umowie na emisję obligacji dla Portu Lotniczego Gdańsk.
Także w połowie 2015 r. powinna zakończyć się budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (czytaj więcej), co oznacza, że niezależnie od warunków pogodowych, pasażer będzie mógł przejść drogę z samolotu (rękaw), przez terminal do kolejki (zadaszony pasaż) - suchą nogą.
Miejsca
Opinie (142) ponad 10 zablokowanych
-
2014-03-11 20:02
kto mi da minusa?
- 3 2
-
2014-03-11 16:44
(4)
No coz nie dziwie sie Rayaner'owi, wkoncu najtansza linia...
- 15 4
-
2014-03-11 17:05
niekoniecznie (2)
Wizz Air ma podobne ceny a generalnie chyba lepiej traktuje pasażerów. Z resztą to zdaje się Rajan miał pomysły miejsc stojących w samolotach.
- 9 1
-
2014-03-11 18:25
Miał miał (1)
Ale teraz jest jeden plus - masz miejsce jakie sobie kupisz albo jakie przydzieli system.
I spokojnie kicham na fakt stania w kolejce.
Kupiłem sobie miejsce np 31A za 5 eurasów i ma być ono dla mnie.
Wizz jeszcze tego nie ma.
A ceny podwinduje.
Spoko.- 2 0
-
2014-03-11 19:53
ten plus wynika z "lepszego balansu" samolotu, czyli chodzi o to zeby rozsadzic ludzi tak zeby samolot spalil jak najmniej paliwa.
wystarczy posluchac co mowi zaloga podczas boardingu.- 1 0
-
2014-03-11 18:37
Kiedyś była
Teraz nawet czasem Lufthansą bywa taniej...
- 3 0
-
2014-03-11 16:11
(2)
Za korzystanie z rękawów linie lotnicze muszą dodatkowo zapłacić - z jakiej racji? Skandal!!
- 7 27
-
2014-03-11 18:13
zapewne z takiej, że czerpią one dodatkową energię i potrzebują by były osobe przeszkolone do ich obsługi w pracy? (1)
- 7 1
-
2014-03-11 19:51
i lotnisko nie dostalo ich za darmo z nieba.
- 6 1
-
2014-03-11 19:32
POdobno
majom otforzyć czarter Gdańsk-Majami. Dla dobrodzieja , ze uzyczył swoje nazwisko !
- 7 6
-
2014-03-11 19:30
no dobra
rękawy juz będa a ani słowa kiedy gumowe szczanki i klamki ze styropianu...lemingów to nie interesuje ???
- 2 2
-
2014-03-11 19:14
Rekawy nie dla murzynow
pzdr
- 4 2
-
2014-03-11 19:11
rękawki
Tylko żeby budyniem nie usmarowali
- 4 3
-
2014-03-11 16:18
Po otwarciu lotniska Gdynia - Kosakowo rękawy będą mało użyteczne (3)
Wyrzucanie pieniędzy w błoto
- 10 21
-
2014-03-11 18:45
I to jest jeden z problemów z Kosakowem
Już Kopernik wiedział, że gorszy pieniądz wypiera lepszy. Kosakowo musi być tańsze więc na pewno będzie niższy standard. Na Okęciu działał dziadowski terminal Etiuda i dopiero odgórne jego zamknięcie spowodowało, że tanie linie przeszły na nowy. Bez decyzji z góry latałyby one nadal z tego dziadostwa byleby zaoszczędzić 3zł.
- 2 0
-
2014-03-11 18:13
po jakim otwarciu ? hehe
- 10 1
-
2014-03-11 16:32
na Kosakowie najbardziej będą użyteczne samoloty Wilga,bo tylko do tego będzie się nadawało
lądowisko w Gdyni, do obsługi samolotów rolniczych.
- 22 3
-
2014-03-11 18:38
Wow super Rębiechowo prawie jak Heathrow (1)
Brawo Gdańsk Brawo Platforma!
- 11 3
-
2014-03-11 18:41
Brawo Heathrow - jak się weźmiecie do roboty to macie szansę nas dogonić
- 4 1
-
2014-03-11 16:33
(2)
Ile rekawowo przewidziano w Kosakowie?
- 9 8
-
2014-03-11 18:39
jeden długi w kratę i jeden w paski + sweterek w serek
- 4 0
-
2014-03-11 18:32
Dwa rękawy
Dwie nogawki.
Jeden rozporek dla biznes klasu z Kosakowa.- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.