• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowa liczba pasażerów SKM

bra
29 stycznia 2024, godz. 18:30 
Opinie (187)
Nowe Impulsy mogą stać się magnesem, który przyciągnie jeszcze więcej pasażerów do SKM. Nowe Impulsy mogą stać się magnesem, który przyciągnie jeszcze więcej pasażerów do SKM.

Blisko 45 mln pasażerów skorzystało w zeszłym roku z usług Szybkiej Kolei Miejskiej Trójmiasto. Wynik o niemal 1,4 mln lepszy niż w 2022 r. jest też rekordowym w 22-letniej historii spółki.



Jaki jest twój główny powód korzystania z SKM?

Trudno się dziwić, że prezes SKM w Trójmieście jest z tych danych zadowolony.

- Ubiegłoroczny rekordowy wynik przewozowy jest powodem do satysfakcji, tym bardziej że od grudnia 2022 roku nie obsługujemy już połączeń Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, na których tylko w 2022 przewieźliśmy niemal 4 miliony pasażerów - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście. - Zdajemy sobie sprawę, że na to, że coraz więcej osób wybiera nasze pociągi, złożyło się wiele czynników - zarówno tych zależnych, jak i niezależnych od nas. Samochody i ich utrzymanie drożeją w szybszym tempie niż ceny biletów. W centrach miast ubywa miejsc parkingowych, a kwoty za parkowanie rosną.
To przełożyło się na rekordowy wynik przewoźnika: 44 964 386 pasażerów w całym 2023 roku. Dla porównania rok wcześniej było ich 43,58 mln osób, a przed pandemią, w 2019 roku - 43,09 mln.

To najlepszy wynik w historii spółki, która rozpoczęła działalność w lipcu 2001 roku.

- Pomorzanie najczęściej spośród mieszkańców Polski wybierają kolej. W ubiegłym roku podróżowali pociągami średnio 27 razy, a 65 proc. tych podróży odbyli SKM-ką - zauważa Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM w Trójmieście.

Osiem nowych Impulsów 2 na torach SKM



Zdarza się, że w pociągach SKM panuje tłok, nic zatem dziwnego, że przewoźnik przewiózł aż 45 mln pasażerów. Zdarza się, że w pociągach SKM panuje tłok, nic zatem dziwnego, że przewoźnik przewiózł aż 45 mln pasażerów.
Pomorski przewoźnik stara się przyciągać nowych pasażerów. Do niedawna jednak średnia wieku używanego przez niego taboru była jedną z najwyższych w Polsce.

Na szczęście PKP SKM udało się wspólnie z samorządem Województwa Pomorskiego zrealizować projekt taborowy, na który spółka już w 2018 roku pozyskała unijne dofinansowanie.

Efektem było to, że w grudniu 2023 r. na trasie Gdańsk Śródmieście - Lębork pojawiło się osiem nowych pojazdów Impuls 2 zespolonych w cztery składy.

Od tego momentu niemal 1/4 połączeń PKP SKM może być realizowana nowoczesnym taborem.

W oczekiwaniu na 20 pociągów aglomeracyjnych



W połowie 2025 roku nowosądecki Newag ma rozpocząć dostawę zamówionych przez pomorski samorząd 20 typowo aglomeracyjnych pojazdów, które mają obsługiwać odcinek Gdańsk Śródmieście - Wejherowo.

Gdy PKP SKM otrzyma te pojazdy, będzie mogła wozić pasażerów wyłącznie nowymi lub zmodernizowanymi pojazdami.
bra

Opinie (187) 8 zablokowanych

  • (4)

    Potrzeba więcej linii dojeżdżających do zachodnich dzielnic

    • 13 3

    • (3)

      Jakich zachodnich dzielnic?
      Na Osowę?

      • 10 0

      • tez (2)

        Co w tym dziwnego?

        • 0 1

        • (1)

          PKM jest na Osowie i to wystarczy.

          • 3 0

          • a to jest jedyna "zachodnia" dzielnica?

            Na dodatek stacja jest bardzo slabo polozona.

            Zielonej tez nie chcecie...

            • 0 0

  • Brawo Skm. Oby wprowadzenie Fali wam nie obnizylo frekwencji. (12)

    System. FALA może każdego zniechęcić do komunikacji. Będą siw działy cuda w tym systemie.. niejeden kto przyłoży kartę do czytnika bardzo się zdziwi jak zobaczy efekty. 160 mln wyrzucone w błoto.

    • 46 12

    • Co za bełkot, mnie taki prosty system wręcz zachęca do jazdy (5)

      Dzisiaj kupowałem bilet w tramwaju.
      Przyłożyłem kartę, piknęło i napisało że mam bilet.
      Genialne - nic prostszego być nie może

      • 7 22

      • Jeszcze nie korzystałem (4)

        Przy wysiadaniu ponownie odbijasz kartę? To urządzenie daje wybór zakupu biletu ulgowego?

        • 10 1

        • Kupiłem za pomocą mojej karty płatniczej (3)

          Oczywiście przy wyjściu nie odbijasz jej ponownie (użyłem jej wyłącznie do zakupu biletu).
          A ulgowe - nie wiem, to jeszcze nie moja półka

          • 2 11

          • Dzięki za odpowiedź (2)

            Ale w międzyczasie przeczytałem na stronie producenta, że wychodząc z pojazdu też trzeba się odbić. Oczywiście o biletach ulgowych żadnego słowa tam nie ma. Czuję, że już lubię ten system.

            • 6 3

            • Na stronie producenta? O czym ty piszesz? W d... byłeś, g... widziałeś. Po pierwsze, w Gdańsku nie musisz się "odbijać" przy wyjściu. Po drugie, jak masz ulgę, to kupujesz bilet w falomacie (tym większym ustrojstwie), bo tam masz wybór (normalny/ulgowy, jeden przejazd, 75 min, 24h). Albo zakładasz przez net albo aplikację konto Fala, ustawiasz ulgę, zasilasz konto dowolną kwotą (np. BLIKiem), zamawiasz bezpłatną kartę Fala i wtedy tę kartę przykładasz do czytnika albo falomatu (bez wybierania niczego na ekranie) - pobierze 2,40 za jeden przejazd ulgowy.

              • 1 11

            • Karty płatniczej na 100% przy wyjściu nie musisz odbijać

              Bilet kupujesz/płacisz po wejściu do pojazdu i nie ma żadnej potrzeby odbijania jej przy wyjściu

              • 0 2

    • Obsesję na tle Fali da się leczyć. (1)

      • 3 14

      • tak...

        Lobotomia...

        • 0 0

    • (1)

      Konkurencja przegrała z jakiego powodu przetarg?

      • 0 5

      • Tak był przetarg.

        • 2 0

    • Nie ogarniasz fali , takie systemy działają w Europie , i korzystanie jest proste. (1)

      • 0 8

      • tak działają...

        Najbliższy co do zasad "fali" działa w Danii...
        Opinie użytkowników, bezcenne, acz mało optymistyczne...
        Dopiero drastyczne zwiększenie różnic w cenie przejazdu pomiędzy portmonetką elektroniczną a bardziej tradycyjnymi formami zapłaty i utrudnianie ich dostępności, przekonało potrafiących liczyć Dunów do tego wynalazku.

        Ale o dyskusjach z telecentrum i załatwianiu reklamacji krążą takie anegdoty, jak z początków "Błękitnej Linii" w "naszej" telekomunikacji...

        • 5 1

  • (2)

    A kursów zwłaszcza w weekend coraz mniej

    • 42 3

    • Co 30 minut

      Pamiętam jak w 2017 r w niedziele był ścisk a to był jeszcze sezon letni.

      • 8 3

    • Akurat jest ich więcej niż jeszcze nie tak dawno temu. Aktualnie co 20min, w zeszłym roku skmki jeździły co 30min

      • 1 0

  • (5)

    Te nowe pociągi nie nadają się do ruchu aglomeracyjnego. SKM z jednej strony udaje kolej miejską, a z drugiej kupuje składy jak dla przewozów regionalnych.

    • 41 18

    • (1)

      To nie są docelowe składy . Zanim się wypowiesz to się doinformuj

      • 18 9

      • Docelowo

        To jesteśmy opóźnieni o około 20 lat więc ma rację cud że nikt jeszcze nie zginął z takimi odstępami...

        • 0 3

    • Czytanie ze zrozumieniem

      Dosłownie wystarczyło przeczytać artykuł, żeby się dowiedzieć, czemu te pociągi nie są aglomeracyjne. Nawet wideo jest. Pociągi w specyfikacji aglomeracyjnej są w produkcji i będą inne niż aktualnie kursujące.

      • 4 0

    • bo to są pociągi Regio...

      kupione jako deal z marszałkiem i czasowo użytkowane przez SKM.
      Inaczej przepadłaby dotacja dla SKM, która nie była w stanie zdobyć kredytu na wkład własny z powodu "cykania" po roku umowy na działanie przez jej jedynego klienta, samorząd wojewódzki.

      Kto da kredyt na 10 lat pod jednoroczną umowę?
      To do "okresu trwałości projektu" pojeżdżą w SKM, a potem przejdą do Regio.
      Tabor aglomeracyjny ma być zakupiony w późniejszym terminie i przekazany SKM.
      Pozytywem jest to, że się jakoś dogadano i nie dopuszczono do skandalu związanego z niewykorzystaniem środków.

      • 5 1

    • Były testowane skmki typu metro (na krótkie dystanse) i się nie sprawdziły. Te z klasycznym układem siedzeniem + większą przestrzenią na stanie, rowery jak w nowych impulsach sprawdzają się bardzo dobrze

      • 0 0

  • Taa..

    Te nowe impulsy to najgorsze pociągi jeżdżące na tej trasie...

    • 25 18

  • Jeśli liczą ilość pasażerów na wagon.

    To tak. Biją rekordy.

    • 39 4

  • (2)

    Byłoby jeszcze więcej gdyby były bezpłatne duze parkingi wokól dworców i ceny biletów mniejsze.

    • 33 3

    • Czyli wyburzyć wszystkie budynki wokół dworców i zbudować bezplatne parkingi (1)

      A te parkingi zbudować z podatków osób które nie posiadają aut. Módl się o zdrowie bo o rozum już za późno.

      • 9 4

      • Nie jego wina, rodzice chcieli dobrze.

        • 5 2

  • jak to obliczono? rozumiem, że to szacunkowe dane, ale jestem ciekawy metodologii (3)

    • 21 0

    • Sprzedane bilety? (1)

      • 3 0

      • a jak masz miesięczny to jedziesz codziennie

        liczą za 30, czy jako jeden bilet

        • 3 1

    • Pewnie liczą pojedyncze bilety plus miesięczne liczą za 40 przejazdów.

      • 1 0

  • Nic dziwnego (1)

    To chyba normalne skoro od początku wojny na Ukrainie jest więcej ludzi w kraju

    • 45 5

    • Sończyła się też praca zdalna w biurach, ludzie wrócili do biur.

      • 21 1

  • Rekordowo najgorszy tabor w kraju,smród,brud ,drożyzna i zero punktualności taki to rekord od lat

    • 49 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane