• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy ruch na Obwodnicy Trójmiasta i korki. Będą podobne utrudnienia

Maciej Naskręt
14 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Zazwyczaj korki na Obwodnicy Trójmiasta tworzyły się po wypadkach. W miniony piątek i sobotę zatory wywołała ogromna liczba pojazdów. Zazwyczaj korki na Obwodnicy Trójmiasta tworzyły się po wypadkach. W miniony piątek i sobotę zatory wywołała ogromna liczba pojazdów.

W miniony piątek Obwodnicą Trójmiasta w rejonie Osowej zobacz na mapie Gdańska przejechało ok. 92 tys. samochodów. To rekordowa liczba pojazdów na tej drodze ekspresowej. Kolejne utrudnienia związane z ogromnym natężeniem ruchu pojawią się prawdopodobnie 26 i 27 lipca.



Dokąd podróżujesz zazwyczaj Obwodnicą Trójmiasta?

Kierowcy, którzy w piątek lub sobotę podróżowali Obwodnicą Trójmiasta na długo zapamiętają ten dzień. Samochody poruszały się tam - w godzinach od 11 do 18 - ze średnią prędkością 50 km/h. Były miejsca, gdzie trzeba było zatrzymać się na kilka minut. Utrudnienia w ruchu nie były spowodowane wypadkiem, czy kolizją, do czego już przywykli kierowcy w Trójmieście, a z ogromnym natężeniem ruchu.

Padł rekord na Obwodnicy Trójmiasta. - W rejonie Osowy odnotowaliśmy średniodobowy ruch samochodów sięgający liczby ok. 92 tys. pojazdów. Tydzień wcześniej mieliśmy w tym samym miejscu 88 tys. samochodów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Czytaj też: Po serii wypadków będą zmiany na obwodnicy

Drogowcy zwracają uwagę, że liczba 90 tys. pojazdów to maksymalne obciążenie trójmiejskiej ekspresówki przy jednoczesnym zapewnieniu płynności jazdy. Każde przekroczenie tej liczby powoduje poważne perturbacje w ruchu. Są to jednak wyliczenia czysto teoretyczne, bowiem na drodze pojawiają się kierowcy, którzy spowalniają ruch jadąc wolniej od pozostałych uczestników ruchu lub też zatrzymując się w miejscach do tego niewyznaczonych.

Co było przyczyną tak poważnych sobotnich korków? - Dwie rzeczy. Po pierwsze, wpływ na złą sytuację miała zmiana turnusu. Właśnie minęły dwa tygodnie od chwili rozpoczęcia wakacji szkolnych, część osób kończyła wypoczynek, inni właśnie go zaczynali. Po drugie, nie dopisała pogoda - padał deszcz. Turyści zamiast wypoczywać na plaży szukali atrakcji w centrach miast - Gdyni, Sopocie i Gdańsku - mówi Robert Marszałek.

Zobacz przebieg Obwodnicy Metropolitalnej na wizualizacji.

Co gorsze, sytuacja z minionej soboty może się jeszcze powtórzyć. Drogowcy przewidują, że będzie to 26 i 27 lipca. Wtedy rusza Jarmark św. Dominika, który przyciąga tysiące turystów z południa Polski. Jeśli nie będzie dość ciepło, by odpoczywać na plaży, turyści wsiądą do swoich samochodów i przyjadą do Trójmiasta.

Jest lekarstwo na wspomniane korki. Problem w tym, że jest bardzo drogie. - To przede wszystkim budowa Obwodnicy Metropolitalnej lub w drugiej kolejności - poszerzenie obwodnicy o kolejne pasy ruchu. Z tym że ostatnia propozycja nie jest ujęta w rządowym programie budowy dróg. Trójmiejskie samorządy powinny także skupić się na eliminowaniu samochodów z centrum miast wzorem zachodnich miast, zniechęcać do przyjazdu autem do śródmieścia - mówi Marszałek.

Przypomnijmy, że Obwodnica Metropolitalna ma rozpoczynać się w węźle Chwaszczyno na drodze ekspresowej S6 tzw. Trasie Kaszubskiej. Koniec trasy podłączony zostanie do węzła Straszyn - skrzyżowania S6 - Obwodnicy Trójmiasta i S7 - Południowej Obwodnicy Gdańska. Budowa drogi może pochłonąć nawet 3 mld zł.

Miejsca

Opinie (328) 3 zablokowane

  • zlikwidowali niemal wszystkie połączenia kolejowe regionalnie, jednocześnie zbudowano i wyremontowano sporo dróg, ludzi nauczono korzystać z samochodów, to teraz są efekty. Niestety, sami sobie to zgotowaliśmy. Ja w tym roku chciałem jechać na Kaszuby PKP, to się okazało, że właściwie poza trasą Gdynia (nawet nie Gdańsk!) - Kościerzyna, nie ma praktycznie żadnych połączeń!

    • 35 1

  • co tam Jarmark! (1)

    Red Bull Air Race! to bedą dopiero korki ale w artykule o tym ani słowa!

    • 20 1

    • No właśnie!

      Znam conajmniej kilkanaście osób które przyjadą samochodem specjalnie na AirRace!

      • 0 0

  • Gdynia ma super plan zniechecania przyjazdu autem do śródmieścia

    nie buduje dróg, usuwa parkingi, przebudowuje i buduje bez sensu (dwupasmowka do witomina, a tuza za obwodnica ktos buduje market w miejscu w którym już dzisiaj jest wąskie gardło), buduje nikomu niepotrzebne lotnisko, . Przy okazji swoich działań zniechęca również do korzystania komunikacji miejskiej - bo zapomnieli że komunikacja również korzysta z dróg - ale to już tylko taki bonus.

    • 14 7

  • Obwodnica Metropolitalna - pieniądze wyrzucone w błoto! (8)

    Obwodnica Metropolitalna to będzie 3 mld wyrzucone w błoto. Taniej i efektywniej by było dobudować 3ci pas, koniecznie z porządnym 2m poboczem + fragment zieleni przed barierka aby rozładować korki na Obwodnicy Trójmiasta i zapewnić płynny ruch między Gdynią a Gdańskiem (S6, S7, A1).
    Obwodnica Metropolitalna nie wyprowadzi ruchu z Obwodnicy Trójmiasta, chyba, że - UWAGA - dotychczasowa Obwodnica utraci swój status drogi krajowej, wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości - O ZGROZO - i GDDKiA zmusi nas kierowców do poruszania się Obwodnicą Metropolitalną na trasie Gdynia, Gdańsk ... !!
    Rozwiązaniem może być doniesienie do prokuratury o niegospodarność, albo pozew zbiorowy na GDDKiA o budowę jakiejś Obwodnicy Metropolitalnej kiedy są lepsze rozwiązania ! Ciekawe kto dał łapówkę aby ta obwodnica była w planach, komu tak zależy?

    • 22 20

    • obwodnica obwodnicy obwodnicy (6)

      Niekoniecznie może chodzi o łapówkę ale o elementarny brak świadomości, że obwodnica obwodnicy wymusi po pewnym czasie konieczność budowy obwodnicy obwodnicy obwodnicy.

      • 10 2

      • Nie wymusi (5)

        Problem w tym, że obecna obwodnica powoli przestaje być obwodnicą, a powoli staje się drogą wewnętrzną aglomeracji.
        A rozbudowa tej obwodnicy o 3 pas nie jest możliwa. Raczej tylko można ją poszerzyć, ale tylko w niektórych miejscach bez konieczności wstrzymywania ruchu.

        Jeżeli chcemy docelowo poszerzyć obecną o kolejne pasy musi być alternatywna droga na ten czas. Wiele wiaduktów podczas przebudowy będzie wymagała zamknięcia jednego kierunku.

        • 4 4

        • (3)

          Polecam zapoznanie sie z terminem suburbanizacja i eksurbanizacja. Opisuja one dokladnie procesy towarzyszace rozbudowie infrastruktury zachecajacej do mieszkania poza miastem. Zapoznaj sie ze skutkami spoleczno-ekonomicznymi sprawlu i postaraj sie zrozumiec dlaczego miasta zachodnie staraja sie z tym walczyc

          • 4 2

          • juz nie walcza (1)

            sa + i sa -

            • 0 0

            • czyzby?

              podaj źródło rewelacji jakie glosisz.

              • 2 0

          • akurat te zjawiska w niemczech bardzo dobrze zostały pogodzone

            i nie ma tak dużego problemu z mieszkaniem oraz dojazdem poza centrum jak i na odwrót.

            • 0 0

        • tak czy siak jak jedziesz na Hel z Warszawy, to nie będziesz śmigać przez Kartuzy.

          Tak samo dla Kaszubów. Po choinkę im droga na Ostrołękę, jak oni kierują się pewnie w stronę centrum Gdańska i Gdyni? Dla nich tworzona jest kolej metropolitalna, a najlepiej, żeby zadbali jeszcze o jakiś sensowny dojazd do niej. Przecież PKM nie będzie zatrzymywać się w Straszynie!!!

          To, że ktoś kilkanaście lat temu zrobił KOLOSALNY błąd i nie zdecydował się na budowę szerszych mostów nad obwodnicą, to żaden argument za budową kolejnej. NIE! Trudno, kiedyś trzeba to przejść. Tam gdzie trzeba niech poszerzają mosty i tak, żeby nie tylko starczyły a dziś ale i na jutro.

          Co z tego, że ominie nas dokuczliwy kilkuletni remont, jeżeli 10 lat później obudzimy się ze zdewastowanym obszarem miedzy jedną a drugą obwodnicą, a miasta się rozleją nie wiadomo gdzie (i to w sytuacji niżu demograficznego).

          • 0 0

    • Drogi kolego - lobbysta OPAT

      proszę zwracać uwagę na zarzuty, gdyż chyba nie było by miło gdyby trafiły się one osobom co do niegospodarności lobbowania OPATU.

      • 3 2

  • Jak w każdy weekend do Trójmiasta zjeżdżają amatorzy wypoczynku w centrach handlowych^^ (2)

    A że A1 w taką pogodę kusi, to tłumy żądnych zakupowych wrażeń z okolicznych wiosek, od Kościerzyny po Grudziądz, Toruń, a nawet Lubicz pędzą by puścić trochę gotówki w trójmiejskich świątyniach konsumpcjonizmu. Więc co się dziwicie, że są korki? o_O

    • 15 7

    • jakbys mieszkal na wsi (1)

      Gdzie jedyny sklep to GS, to tez dla rozrywki jechalbys do miasta.
      Analogicznie mieszczuchy jada na wies (krzywy domek w Szymbarku).....

      • 8 1

      • GS to chyba SŁupsk

        • 3 0

  • Wg mnie powinni obniżyć prędkość na obwodnicy - poprawi się przepustowość. (2)

    • 4 14

    • ... I połozyć spowalniacze.
      Na Jabłoniowej już są.

      • 5 1

    • Strefa 30....

      ...i progi zwalniające co 100m. Do tego kontrpas rowerowy i będzie bezpiecznie!

      • 3 1

  • Do autora artykułu.

    Lipiec jest JEDEN.
    Jest 26 i 27 (dzień) lipca.
    Proszę się nauczyć i poprawić.

    • 27 1

  • Korki na obwodnicy

    Prawdą jest iż wielu kierowców nie potrafi śmigać lewem pasem TYLKO jak przyklejony jedzie te 70km/h i blokuje tych z tyłu ciągnąc dłuuuugi ogon aut.

    • 8 9

  • dzisiaj widziałem rowerzyste na obwodnicy (4)

    to chyba nowa świecka tradycja aby debile jeździli po obwodnicy, dzięki oficerom rowerowym im się wydaje teraz, że wszędzie gdzie jest asfalt oni mogą jechać a każdy samochód musi im ustąpić

    • 32 4

    • trolujesz, parzystokopytny.

      • 4 4

    • Ale na drogach A i S obowiązuje ustawowo prędkość minimalna 40 km/h (2)

      To co ten obcisłogaciowy kretyn tam robił, nie wypie..ala na ścieżkę. To samo mówię o tych co jeżdżą po Grunwaldzkiej, jest ścieżka? To wypie.dalaj na nią. Nie po to ją wybudowali abyś ty robił zagrożenie na drodze

      • 9 3

      • Zacytuj tą ustawę,albo zdaj prawo jazdy. (1)

        Zarówno droga ekspresowa,jak i autostrada przeznaczone są dla ruchu pojazdów samochodowych,a więc pojazdów rozwijajacych predkość co najmniej 25 km/h poza traktorami i motorowerami. Dodatkowo,na autostradę zabroniony jest wjazd pojazdów,które nie są w stanie rozwinąć prędkości powyżej 30 km/h. Na drogach obu tych typów zabronione jest zatrzymywanie się i posto j,poza miejscami do tego przeznaczonymi. MINIMALNA PRĘDKOSĆ RUCHU na drodze ekspresowej lub na autostradzie NIE JEST WYZNACZONA żadnymi odrębnymi przepisami.

        • 1 2

        • głupio mondre cytowanie ustaw

          jednocześnie ta sama ustawa wprost zabrania poruszania się z prędkością utrudniającą ruch...

          • 1 0

  • głupie sugestie ;) (2)

    "Trójmiejskie samorządy powinny także skupić się na eliminowaniu samochodów z centrum miast..."
    hehe, proszę o wyjaśnienie, co to ma wspólnego z odkorkowaniem obwodnicy :)? Jak pewnie zauważyliście, korki powstały w skutek wymiany turnusów. Osoby z południa Polski chciały się dostać nad morze - Puck, Władek, Hel itp. Co w tej sytuacji pomorze zablokowanie im wjazdu do centrum miasta?

    • 18 2

    • Bo powinni przyjechać rowerami. Tak hipstersko...

      • 8 0

    • Chodzi o wprowadzenie następnych opłat. I każde uzasadnienie jest dobre. Zresztą skoro Londyn już to zrobił,a my gonimy Europę...

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane