• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Chwarznieńskiej: paraliżu nie ma

Patryk Szczerba
12 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (202)
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa

Ruch podczas remontu Chwarznieńskiej

W piątek mija miesiąc od rozpoczęcia remontu ul. ChwarznieńskiejMapka w Gdyni. Ulica jest zamknięta dla aut. - Korki, zwłaszcza po południu, są spore, ale paraliżu nie ma - mówią kierowcy. Ostatnio na skręcie w Hodowlaną pojawiły się płyty, którymi przykryto powstałe dziury. Prace mają potrwać jeszcze 13 miesięcy.



Jak oceniasz organizację ruchu podczas remontu ul. Chwarznieńskiej?

Przypomnijmy:

  1. Remont rozpoczął się po Wielkanocy.
  2. Pierwsze dni były sporym szokiem dla tych, którzy nie śledzili informacji o zbliżającej się inwestycji.
  3. Kierowcy gubili się zwłaszcza po południu i wjeżdżali od ul. Rolniczej na ul. Chwarznieńską.
  4. Po przebudowywanej ulicy mogą jeździć tylko autobusy.


Po kilku dniach sytuacja unormowała się. Od kierowców można usłyszeć, że jeździ się trudno i korki są, ale totalnego paraliżu, którego wielu się obawiało, nie ma. Najgorzej sytuacja wygląda rano na skrzyżowaniu Hodowlanej z Wielkokacką.

Radny Gdyni: trudno, ale stabilnie



- Świateł nie ma i wjechać z innego kierunku jest trudno. Ale pomaga tzw. "wpuszczanie się" kierujących i zwykła uprzejmość. Kierowcy jadą wolno, więc jest to łatwiejsze. Swoje jednak w zatorze odstać trzeba - mówi pan Mirosław.


Z kolei po południu ciasno jest na skrzyżowaniu ul. Rolniczej i Małokackiej w kierunku Hodowlanej. Kierowcy jadą z tych dwóch kierunków w stronę Chwarzna i Wiczlina.

- Po pierwszym okresie można zauważyć stabilizację, szczególnie w godzinach porannych. Popołudniowy szczyt sprawia utrudnienia przy głównym skrzyżowaniu i konieczne jest równoważenie wjazdów z ul. Małokackiej i Rolniczej. Dużo zależy od indywidualnych zachowań kierowców - jak na inwestycję i zmiany tej skali liczba zdarzeń drogowych była niewielka - mówi Jakub Ubych, radny Gdyni.
  • W ostatnich dniach ułożono płyty na skręcie z Chwarznieńskiej w Hodowlaną.
  • Cały ruch przejęła ul. Hodowlana. Kierowcy jadą tu powoli, ale paraliżu nie ma.
  • Najwięcej kłopotów, zwłaszcza rano, jest na skrzyżowaniu Wielkokackiej z Hodowlaną.

Poprawiony skręt w Hodowlaną, prace pod ziemią



Kierowcy od początku alarmowali, że fatalnie skręca się w ul. Hodowlaną z Chwarznieńskiej po stworzeniu tymczasowego skrętu. Przeszkadzały dziury, na których można było uszkodzić zawieszenie nawet przy wolnej jeździe. Dopiero po majówce ułożono tam płyty.



Same prace na razie toczą się głównie pod ziemią, gdzie trwa budowa lub przebudowa instalacji.

Obecnie budowa kanalizacji deszczowej jest prowadzona:

  • w rejonie ul. Sosnowej, gdzie trwa budowa zbiornika rozsączającego,
  • na odcinku od ul. Promiennej do Hodowlanej w rejonie nowego ciągu drogowego wzdłuż nieruchomości Chwarznieńska 51-53,
  • na odcinku ul. Chwarznieńskiej od ul. Hodowlanej do Widnej.

Trwa też przebudowa sieci gazowej na ul. Sosnowej, ul. Chwarznieńskiej od Promiennej do Hodowlanej oraz odcinku od ul. Promiennej do Hodowlanej w rejonie nowego ciągu drogowego wzdłuż nieruchomości Chwarznieńska 51-53.

  • Sporo dzieje się na bocznych ulicach. Na zdjęciu ul. Sosnowa, gdzie powstaje zbiornik rozsączający.
  • Prace pod ziemia trwają m.in. na Chwarznieńskiej
Prace rozbiórkowe naziemne trwają na odcinku ul. Chwarznieńskiej od ul. Promiennej do skrzyżowania Rolnicza/Wielkokacka/Małokokacka

Robotnicy pracują też przy instalacji wodnej i sanitarnej na odcinku ul. Chwarznieńskiej od ul. Promiennej do Widnej.

Co da remont?



Po zakończeniu prac ul. Chwarznieńska nadal będzie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Nie będzie buspasa.

Pojawią się nowe zatoki autobusowe, ponieważ przystanki będą w nowych miejscach. Będzie też nowe oświetlenie, odwodnienie i droga rowerowa oraz chodniki.

Prace prowadzi firma MTM. Mają potrwać jeszcze 13 miesięcy. Kosztują 54 mln zł.

Przebudowa ul. Chwarznieńskiej, zakres prac:



Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (202) 7 zablokowanych

  • dramat

    co da remont ? nic nie da i wiemy o tym wszyscy jako mieszkańcy witomina. Korki jak były tak będą. Dramat organizacyjny na skrzyżowaniu hodowlanej z chwarznieńską - dzwon za dzwonem. Marnotrawstwo pieniędzy. Najpierw powinna być zrobiona obwodnica witomina co gryzoń obiecuje od dawna. Do tego wykonawca to najgorsza z możliwych firm o czym tez wszyscy wiedzą. Tak więc ktoś musiał wziąć w łapę, że ich znowu wybrali, bo innej możliwości nie ma. Brak słów

    • 5 2

  • To że robicie bezsensowny remont to mogę zrozumieć wkoncu to Gdynia ale , że się jeszcze tym chwalicie bo ludzie jeszcze wam pod urzędem nie protestują to już....

    • 6 2

  • Przy okazji

    Nie wdając się w oceny dotyczące planowanego czasu trwania inwestycji i braku informacji odnośnie obwodnicy Witomina, zauważam pozytywną reakcję kierowców. Wpuszczają, ustępują, zauważają, co czyni sytuację mniej uciążiwą.

    • 4 0

  • Gdynia. Tu się żyje...

    Propaganda sukcesu na okrągło a korki są wszędzie

    • 10 0

  • Paraliż jest, na Morskiej i Grabówku

    Proszę informować rzetelnie. Paraliżu na Witominie nie ma, bo kierowcy jej omijają. W efekcie większość jedzie do obwodnicy nie Witominem i nie Karwinami, a Morską i Grabówkiem do estakady. Od czasu rozpoczęcia remontu na Witominie dzień w dzień mamy korkowy koszmar na Morskiej i całym Grabówku. Podziękowania dla włodarzy którzy za pomocą firmy Mamy Trzy Maszyny na wiele miesięcy zablokowali 2 z 3 dojazdów z Gdyni do obwodnicy. Chyba nie na tym polega właściwe zarządzenie miastem?

    • 14 2

  • Ubych prawdę ci powie - nie ma utrudnień (8)

    54 miliony złotych za remont drogi, który nieusprawni ruchu samochodowego
    Uśmiechnij się...

    • 78 6

    • Na samochodach świat się nie kończy (6)

      • 5 18

      • jako rowerzysta nadal uważam, (5)

        że 54 miliony za kawałeczek ścieżki rowerowej (owszem, bardzo potrzebnej w tym miejscu) to "trochę" drogo.

        • 15 3

        • Bo oczywiście jest budowana tylko DDR, a cała infra pod ulicą, podbudowa, jezdnie itd zrobią się za darmo (4)

          Olsztyn jak budował tramwaje to więcej wydał na wymianę infry niż na same torowiska. I się z tego cieszył, bo specjalnie tak pisał wniosek, by była możliwość przebudowy starej infrastruktury. Nauczcie się ludzie czytać między wierszami: remont ma daleko idący zakres, bo ktoś się w końcu przeszedł lasami wokół Witomina, zobaczył warunki terenowe i temat obwodnicy Witomina będzie wracał już tylko na tym portalu. DDR jest tylko bonusem.

          • 4 16

          • ok ale skoro już rozgrzebujemy ulice i powodujemy utrudnienia w ruchu (1)

            to dlaczego by nie uwzględnić potrzeb mieszkańców i dodać np. ten buspas na tym etapie a nie za 3 lata kosztem zwężenia jezdni? Nie mówię o budowie autostrady w obie strony ale już teraz wiadomo, że buspas na tym odcinku jest potrzebny.

            • 6 0

            • I tu się zgadza - jest potrzebny

              Wygrało lobby samochodowe, bo to by zabrało miejsca do parkowania wzdłuż ulicy. I jeszcze teraz najbardziej lamentuje, jak zawsze.

              • 1 5

          • Olsztyn najpierw wyremontowal ulice, po paru latach znow je rozwalil bo dodali tramwaj... (1)

            • 2 3

            • Zważywszy, że torowiska są tam prowadzone nie po jezdni, tylko obok, to się zaiste narozwalali

              Jakbyś na to jeszcze nie wpadł, cykl życia ulicy nie kończy się na jej wybudowaniu. Trzeba ją co kilka lat remontować, a miasta robią to z podatków wszystkich mieszkańców, także niezmotoryzowanych. To, notoryczne naruszanie zasad parkingowych i utrudnianie życia wszystkim innym sprawia, że siła przebicia kierowców w urzędach tylko spada. Szczurek jest miernym gospodarzem, ale od badania nastrojów to oni mają dobrych ludzi. I dlatego masz najtańszy objazd z płyt i robotę na jedną zmianę - koszt wkurzenia mieszkańców Witomina jest wyższy, niż koszt wkurzenia dojeżdżających zza obwodnicy. Z których tylko nieliczni głosują w Gdyni...

              • 5 1

    • pan Ubych robił testy przy umiarkowanym ruchu

      i mu wyszło dobrze więc tak jest. Koniec dyskusji.

      • 14 3

  • Poco te remonty skoro Powcy chcą wprowadzic oplaty za jazde po miescie i wyeliminowac wszystkie spalinowe z miasta auta

    A no tak zapomniałem POlitycy bedsa mieli elektryki za nasze pieniadze to robia dla siebie

    • 4 11

  • Zaklinanie rzeczywistości prze UM,ZDiZ i radnego Samorządności

    • 10 0

  • Zablokowany prawoskręt dla autobusów z Rolniczej w Chwarznieńską

    Zablokowany prawoskręt dla autobusów z Rolniczej w Chwarznieńską
    Autobusy muszę się wbić na sąsiedni pas, aby skręcić w Chwarznieńską, bo pas prawoskrętu jest zastawiony. Zamiast umożliwić im swobodny skręt. Kto wpadł na ten durny pomysł? Zamiast swobodnie skręcić, to czekają na zmianę świateł w korku!
    Zróbcie z tym porządek!!!

    • 9 1

  • Ten kto napisal ten artykul (7)

    Na prwno nie jechal tamtedy popoludniu do gory
    Chwarznienska powinna byc na czas remontu jednokierunkowa w gore.
    I byloby po klopocie

    • 30 5

    • Wyprowadza się na wieś i będzie ludziom w mieście ruch organizował ;) (6)

      • 8 2

      • (5)

        wyluzuj :) za witominem to też Gdynia ;)

        • 1 5

        • Za obwodnicą już jest wieś (4)

          niezależnie, czy administracyjnie przynależy do powiatu Wejherowo, do Gdańska, Gdyni, czy czegokolwiek innego. To wie każdy, kto choć raz zadał sobie trud spojrzenia na mapę. Nie bez powodu w zamożnych krajach trzy pierwsze czynniki decyzyjne przy zakupie nieruchomości to lokalizacja, lokalizacja, i jeszcze raz lokalizacja.

          • 8 2

          • Bdzura (3)

            jak chcesz oceniać po mapie to sobie daruj. Pojedź i zobacz :)

            • 1 4

            • To że na wsi ktoś pobudował bloki (2)

              nie uczyni z peryferii centrów. Tak, jak nie podmienisz praw fizyki, tak i nie zmienisz modeli komunikacyjnych organizmów miejskich. Notabene, spróbuj sprzedać takie Wiczlino czy bloki na Osowej np. holendrom. Nikt nie kupi.

              • 4 2

              • (1)

                A co mnie holendrzy obchodzą? Tam jest wszystko, sklepy, przychodnie, szkoły basen (lada chwila). Ale też więcej spokoju niż w centrum, z którego lepiej uciekać i o nim zapomnieć. Mieszkałem kiedyś w centrum, w dolnym sopocie. Jako dzieciak chodziłem boso na plażę - suer, ale potem w życiu to tylko koszmar.

                • 3 3

              • Tylko jednego brakuje - miejsc pracy

                Skoro masz tam taką sielankę to po co w ogóle wchodzisz na tematy drogowe. Przecież jak jest wszystko na miejscu, w ogóle cię nie dotyczą

                • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane