- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (202 opinie)
- 2 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (134 opinie)
- 3 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (87 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu głównym (71 opinii)
- 5 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (118 opinii)
- 6 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (288 opinii)
Remont SKM-ek za prawie 140 mln zł
Dwie firmy są chętne do zmodernizowania 21 składów SKM. Jeżeli przetarg uda się rozstrzygnąć, remont taboru rozpocznie się latem i potrwa około roku.
Znacznie droższa jest oferta złożona przez firmę Pojazdy Szynowe PESA SA z Bydgoszczy. Opiewa ona na blisko 193 mln zł. Chociaż jedynym kryterium oceny jest właśnie oferowana cena, to zanim przetarg zostanie rozstrzygnięty, komisja musi zbadać obie oferty pod względem formalnym.
- To jeden z najważniejszych przetargów w prawie dziesięcioletniej historii naszej spółki. Po jego przeprowadzeniu będziemy mogli zapewnić znacznie lepszy komfort podróżowania naszym klientom i w pełni rozwinąć nieco przekształcony skrót SKM... jako Szybka Kolej Zmodernizowana - nie kryje radości Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Obecnie w Trójmieście jeździ ponad 50 składów SKM. Na razie zmodernizowano 20 proc. z nich. 21 składów, które remontowane będą w najbliższym czasie, będzie wyglądać podobnie: będą wyposażone w funkcjonalną wentylację i system ogrzewania, monitoring, ekrany informacyjne, pomosty dla niepełnosprawnych oraz otwierane systemem przyciskowym drzwi, zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne, oddzielające poszczególne wagony.
W zmodernizowanych składach pojawią się także wagony typu "metro", czyli takie, gdzie siedzenia, tak jak w metrze, skierowane są do środka, przez co w wagonie jest więcej miejsca dla osób stojących. W przeciwieństwie do tych, do których wsiąść możemy już dziś, będą one jednak wyposażone w długie ławy, a nie pojedyncze siedziska.
Modernizacja pociągów odbywa się w ramach projektu "Rozwój SKM w Trójmieście", współfinansowanego przez UE.
Miejsca
Opinie (205) 6 zablokowanych
-
2011-02-01 16:57
Popieram goscia u gory. (1)
Wolalbym nowe squady. Niech chociaz 1,5 squadu rocznie. I po 15 latach mieliby cala flote. Zalozmy gdyby zaczeli tak robic w 2000, to na dzien dzisiejszy byloby ok 15 nowych squadow. Wg mnie sie oplaca. Patrzec w przyszlosc.
Nowe squady to tez nizsze zuzycie energii i takie tam, a co za tym idzie nizsze koszty:-)- 4 6
-
2011-02-01 17:03
Od kiedy "Q" jest w naszym alfabecie?
Obciachem jest mówić po polsku?
- 7 4
-
2011-02-01 16:58
Pytanie do SKM
A kiedy wreszcie SKM kupi nowe składy ? Będziemy tylko modernizowali stare EN57 i EW58 ?
Ciekawe, jak sie będzie nimi podróżowało latem ? Po co klimatyzacja, jest za droga ? Przy przetargu o takiej wartości kilka dodatkowych milionów na klimatyzację chyba nie robi różnicy?
A komfort podróżowania - skoro są pojemniejsze, pewnie będą jeździły pojedynczo ?- 11 2
-
2011-02-01 17:02
Wybór między dżumą a cholerą w wydaniu polskim
Newag nie dotrzymuje terminów, a Pesa robi na odwal się.
Mam nadzieję, że te dwie firmy się jakoś wezmą w garść, bo polska gospodarka ich potrzebuje.- 7 1
-
2011-02-01 17:09
Weźcie się ludzie w garść
Można albo zmodernizować 21 składów, zwiększyć im funkcjonalność, prędkość, doposażyć, zamontować urządzenia do odzyskiwania energii, wymienić wózki i mieć jak nowe, jedynie ze starym pudłem
Albo dokupić 2 nowe i dalej podróżować 19 starymi, niezmodernizowanymi rzęchami.
Pomyślcie o tym.- 10 7
-
2011-02-01 17:37
ale nadal odstęp od peronu bedzie taki (4)
że pare osób rocznie wpada w ta dziure, co jak jakis pacan z SKM stwierdził, nie jest problemem
- 12 1
-
2011-02-01 18:26
(2)
problem się nie zmienia, a brzmi on: niskie perony na niektórych stacjach
- 2 2
-
2011-02-01 21:14
(1)
Nieprawda. Przed remontami peronów takich odstępów pomiedzy skrajem peronu a stopniem wagonu NIE BYŁO>
- 3 3
-
2011-02-06 21:32
Na Gdyni Stoczni i Grabówku tez?
Jakoś w Sopocie, Oliwie i na Redłowie problemu nie ma.
- 0 0
-
2011-02-01 20:01
Jako 4 latek nie miałem problemu ze wskoczeniem i wyskoczeniem na peron podczas postoju
A mój wzrost był przeciętny. Kto tam wpada? Ciapciaki! Trzeba było na wf chodzić.
- 2 4
-
2011-02-01 18:01
co to za remont kapitalny.....
...skoro instalują WENTYLACJĘ zamiast KLIMATYZACJI!!!!!!!!!!!!!!!!????????????
- 14 0
-
2011-02-01 18:58
stare szróty, tego nic nie zmieni.
- 7 3
-
2011-02-01 19:19
chyba reanimacja
remont? To będzie reanimacja skazana na niepowodzenie. Te składy nadają się na złom.
- 7 4
-
2011-02-01 19:34
remont kolejek... a co z torami?!?! (1)
o modernizacji kolejek to myślą, ale żeby naprawić... wymienić... co chwile psujące się trakcje albo przekładnie to już nie łaska...
co z tego, że kolejki będą "ładne" skoro czasami trzeba w nich spędzić prawie godzinę czasu, bo znowu coś się stało, a ostatnio jest to coraz częściej...- 5 2
-
2011-02-01 19:57
był o tym artykuł, poczytaj w archiwum
- 1 1
-
2011-02-01 19:56
Opinia wyróżniona
SKM nie ma kasy na kupno nowych składów, ma kasę na modernizacje - pogódź się z tym (3)
Żadne krzyki i płacze tego nie zmienią. Zresztą, "Oprócz 17 EN57 zmodernizowane zostaną także jednostki EW 58. - Powstaną trzy czteroczłonowe jednostki ezt i jedna trójczłonowa na bazie ezt serii EW 58, ponieważ wynika to z posiadanego taboru. W tej chwili posiadamy 7 EW 58. Z trzech z nich środkowe wagony doczepne zostaną doczepione do pozostałych trzech, dla jednej po prostu nie wystarczy. Pozostałe 6 wagonów silnikowych zostanie złomowanych. Dzięki szeregu zalet - dużej mocy tych pojazdów po modernizacji - 8 x 250kW (obecnie 8 x 233kW), trzem parom drzwi bocznych na wagon i zastosowaniu przestronnego wnętrza aglomeracyjnego powstałe "jamniki" będą z powodzeniem samodzielnie obsługiwać pociągi. W szczycie trójczłonowy EW58 będzie doczepiany do ezt czteroczłonowego na bazie serii EW 58 tworząc bardzo pojemny skład, a w jeździe samodzielnej poza szczytem jego lepsze osiągi pozwolą na krótszy rozruch i mniejsze zużycie energii- wyjaśnia Marcin Głuszek.
Osiągi 17 szt. zmodernizowanych EN 57 będą podobne jak EN 57AKM - maksymalna uśredniona wartość przyśpieszenia rozruchu w granicach 0 - 40 km/h wynosić będzie około 1.3 m/s2, a prędkość maksymalna 120km/h. W pociągach utworzonych na bazie zmodernizowanych EW 58 dla trójczłona SKM szacuje przyspieszenie na ok. 1.3 m/s2, a dla czteroczłona 1 m/s2 i prędkość maks. 120 km/h."
Nowe wózki, nowe pantografy, nowe okna, nowa drzwi, nowe instalacje wewnętrzne, tylko stare pudło. Nie ma co się mazać, trzeba się cieszyć, że cokolwiek się zmienia.- 5 11
-
2011-02-02 07:52
'znaffco', a ilość drzwi się zwiększy? a dziura pomiędzy peronem a pociągiem może też się zwiększy?(bo nie wierzę by ją
zlikwidowano)) klima oczywiście to luksus niespotykany dla tych pacanów z SKM
- 3 1
-
2011-02-02 08:08
o to chodzi, że nic się nie zmienia (1)
ośmielę się powiedzieć, że zwiększenie mocy o 7% da niewyczuwalne zmiany w przyspieszeniu. Pozostaje ciężkie, toporne pudło ze sp.... zawieszeniem. Taki wybór to gwarancja braku zmian przez najbliższe lata.
- 3 1
-
2011-02-03 00:32
EW58 technologia z lat 70 i 80 już teraz potrafi wyprzedzać rozkład gdyby maszynista miał w nosie rozkład to spokojnie jadąc z Wejherowa do Gdańska ruszając z pełną mocą z każdej stacji i nie przekraczając prędkości na szlakach będzie w Gdańsku 15 minut lub więcej przed obecnym rozkładowym czasem rozkład jest pod stare oporowe EN57 i maszyniści muszą się pilnować żeby nie wsiąść na ogon poprzedzającej kolejce zatem nie używają pełnych osiągów EW 58
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.