• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont SKM-ek za prawie 140 mln zł

Piotr Weltrowski
1 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Dziś jedynie 20 proc. składów jeżdżących po Trójmieście jest zmodernizowana. Dziś jedynie 20 proc. składów jeżdżących po Trójmieście jest zmodernizowana.

Dwie firmy są chętne do zmodernizowania 21 składów SKM. Jeżeli przetarg uda się rozstrzygnąć, remont taboru rozpocznie się latem i potrwa około roku.



Czy odpowiadają ci wagony typu metro?

Od początku SKM zakładało i niespecjalnie to ukrywało, że na modernizację swoich składów chce wydać nie więcej niż 139 mln zł. Do tych oczekiwań dostosowała się firma Newag SA z Nowego Sącza, która za gruntowną przebudowę SKM-ek zażyczyła sobie 139,2 mln zł.

Znacznie droższa jest oferta złożona przez firmę Pojazdy Szynowe PESA SA z Bydgoszczy. Opiewa ona na blisko 193 mln zł. Chociaż jedynym kryterium oceny jest właśnie oferowana cena, to zanim przetarg zostanie rozstrzygnięty, komisja musi zbadać obie oferty pod względem formalnym.

- To jeden z najważniejszych przetargów w prawie dziesięcioletniej historii naszej spółki. Po jego przeprowadzeniu będziemy mogli zapewnić znacznie lepszy komfort podróżowania naszym klientom i w pełni rozwinąć nieco przekształcony skrót SKM... jako Szybka Kolej Zmodernizowana - nie kryje radości Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Obecnie w Trójmieście jeździ ponad 50 składów SKM. Na razie zmodernizowano 20 proc. z nich. 21 składów, które remontowane będą w najbliższym czasie, będzie wyglądać podobnie: będą wyposażone w funkcjonalną wentylację i system ogrzewania, monitoring, ekrany informacyjne, pomosty dla niepełnosprawnych oraz otwierane systemem przyciskowym drzwi, zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne, oddzielające poszczególne wagony.

W zmodernizowanych składach pojawią się także wagony typu "metro", czyli takie, gdzie siedzenia, tak jak w metrze, skierowane są do środka, przez co w wagonie jest więcej miejsca dla osób stojących. W przeciwieństwie do tych, do których wsiąść możemy już dziś, będą one jednak wyposażone w długie ławy, a nie pojedyncze siedziska.

Modernizacja pociągów odbywa się w ramach projektu "Rozwój SKM w Trójmieście", współfinansowanego przez UE.

Miejsca

Opinie (205) 6 zablokowanych

  • Metro w Trojmiescie

    Tym PO wygra wybory

    • 0 1

  • wagony typu metro są odpowiednie na tzn. szczyty komunikacyjne

    • 1 3

  • Dla prymitywnej polackiej tłuszczy (1)

    to powinni podstawić bydlęce wagony bo w takich oni się najlepiej czują i te odremontowane sĸłady szybko do takiego stanu doprowadzą.

    • 1 6

    • Jak na wyrafinowanego cudzoziemca dość sprawnie wysławiasz się po polsku (tylko ta "polacka" tłuszcza - gdzie uczą takich określeń?)

      • 0 0

  • TU PREZES ! PRZEKONALISCIE MNIE , JUTRO KUPUJE LUKSUSOWE SUPERSZYBKIE POCIĄGI Z KLIMATYZACJĄ I TV ! BEDZIE SZAŁŁŁ

    Kto bogatemu zabroni ! jestesmy po to aby spełniac wasze marzenia . Kocham was .

    • 4 1

  • A w Chinach maja pociagi magnetyczne (2)

    na jednej szynie ..... o

    • 8 1

    • mają nawet bez szyny ,na poduszce

      Ale gdzie my do Chin dalekooooooo

      • 1 0

    • W Japonii nie Chinach

      • 1 1

  • Popieram (4)

    Osobiście lubie charakterystyczne kształty EN57 i nie mam nic przeciwko aby po remoncie jeździły nadal. Z tego co wiem, modernizacja jest na tyle głęboka, że ze staych składów zostaje tak naprawdę jedynie "pudło". Jak dla mnie to należałoby się raczej zająć trakcją; po jej wymianie nagle okazałoby się że jest cicho, szybko i komfortowo nawet w starych ENkach.

    • 8 5

    • spoko, z 50 SKM pozostanie do wyremontowania jeszcze 20, więc się załapiesz

      • 2 0

    • gust to ty masz chyba ze wsi

      • 1 0

    • chyba sobie jaja robisz? (1)

      zostanie pudło, zawieszenie, wysoki ciężar. To wszystko czym odróżnia się nowoczesny pojazd od 50 letniego rzęcha.

      • 1 0

      • z odpowiednim napędem taka jednostka ma podobne osiągi do tych cudownych wynalazków

        • 0 1

  • TYLKO NIE METRO!

    • 9 3

  • to po remoncie beda puszcac na trasy dlusze sklady ????

    S krócona
    Kolej
    Miejska

    • 1 0

  • składy typu metro są wybitnie niewygodne. (3)

    za mało miejsc siedzących.

    • 13 2

    • na 1 minut musisz siadać? (2)

      no bez jaj

      • 3 3

      • Oh. 20 km w minutę? Nie wiedziałem

        • 1 1

      • Jakby podróż SKM to była kwestia minut to nikt by nie robił problemów. Podróż z Gdyni do Gdańska trwa ponad 30 minut, to już jest sporo!

        • 4 0

  • skm (1)

    a kiedy wy polaki zaczniecie sie cieszyc z czegokolwiek , jak sie czyta te wasze wypociny to sie nie ma co dziwic ze na swiecie was nie lubia , tylko stekacie i narzekacie ciagle wam zle

    • 3 5

    • skm

      a ty nie jesteś polakiem? Bo widze ze obrażasz nas jak niemiec

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane