- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (195 opinii)
- 2 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (129 opinii)
- 3 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (84 opinie)
- 4 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (116 opinii)
- 5 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (282 opinie)
- 6 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (182 opinie)
Remont SKM-ek za prawie 140 mln zł
Dwie firmy są chętne do zmodernizowania 21 składów SKM. Jeżeli przetarg uda się rozstrzygnąć, remont taboru rozpocznie się latem i potrwa około roku.
Znacznie droższa jest oferta złożona przez firmę Pojazdy Szynowe PESA SA z Bydgoszczy. Opiewa ona na blisko 193 mln zł. Chociaż jedynym kryterium oceny jest właśnie oferowana cena, to zanim przetarg zostanie rozstrzygnięty, komisja musi zbadać obie oferty pod względem formalnym.
- To jeden z najważniejszych przetargów w prawie dziesięcioletniej historii naszej spółki. Po jego przeprowadzeniu będziemy mogli zapewnić znacznie lepszy komfort podróżowania naszym klientom i w pełni rozwinąć nieco przekształcony skrót SKM... jako Szybka Kolej Zmodernizowana - nie kryje radości Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Obecnie w Trójmieście jeździ ponad 50 składów SKM. Na razie zmodernizowano 20 proc. z nich. 21 składów, które remontowane będą w najbliższym czasie, będzie wyglądać podobnie: będą wyposażone w funkcjonalną wentylację i system ogrzewania, monitoring, ekrany informacyjne, pomosty dla niepełnosprawnych oraz otwierane systemem przyciskowym drzwi, zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne, oddzielające poszczególne wagony.
W zmodernizowanych składach pojawią się także wagony typu "metro", czyli takie, gdzie siedzenia, tak jak w metrze, skierowane są do środka, przez co w wagonie jest więcej miejsca dla osób stojących. W przeciwieństwie do tych, do których wsiąść możemy już dziś, będą one jednak wyposażone w długie ławy, a nie pojedyncze siedziska.
Modernizacja pociągów odbywa się w ramach projektu "Rozwój SKM w Trójmieście", współfinansowanego przez UE.
Miejsca
Opinie (205) 6 zablokowanych
-
2011-02-01 15:04
i dlaczego szlag trafił ZNTK Gdańsk
i praca by była i kolejki zmodernizowane Prawda Boluś??????
- 6 2
-
2011-02-01 15:05
Tylko ,zeby znowu jakicha walow nie bylo...
...przetarg jest oczywisty chyba - wygra tansza oferta - tak czy nie?
- 1 1
-
2011-02-01 15:06
A ILE NOWYCH SKŁADOW MOŻNA KUPIC ZA 140 MLN. ? (3)
Skąd sie biora takie wielkie koszty remontow i czyzby nie mozna za takie pieniadze kupic kilku nowych składow , nawet z Chin ale nowych bo Skm wiecznie '' łata gluty '' zamiast kupic nowe . Ludzie płacą za Skm po to zeby skład był nowy panowie prezesi a nie ''odnowiony'' , chyba po 40 latach odłozyliscie na nowe składy z podwyzek ? czy nie ? bo to trudno zrozumiec !
- 15 6
-
2011-02-01 17:11
(2)
ta, kupić w Chinach i tam je serwisować.
Można by za to kupić w najtańszej opcji 2 ELFy PESY, ale zanim by się firma z Bydgoszczy wyrobiła...- 5 3
-
2011-02-02 13:54
(1)
a dokładnie 5 Elfów;) i to takich jak kupiła SKM Warszawa
- 0 0
-
2011-02-02 15:41
popatrz sobie człowieku na trasę SKM Warszawa a SKM Trójmiasto dla nich może te 5 jednostek to znaczący zakup dla nas trzeba conajmniej 12X tyle unia dofinansowuje ale SKMka też musi mieć na to wkład własny niech to kosztuje 1 mld zł to 20% musisz mieć swojej kasy czy SKMka ma tyle?Wątpię
- 1 0
-
2011-02-01 15:17
taniej nie znaczy lepiej
Pytanie czy firma Newag w zamian za niższą cenę przeprowadzi na tyle porządnie modernizacje , że odnowione skmki nie będą sie ciągle psuły. Pytanie jak śmigają ich składy, które przecież dopiero co dotarły na Pomorze...
- 13 0
-
2011-02-01 15:18
Jestem za - kupienie nowych nie rozwiąże problemu. Zróbmy klar z tym co mamy i gdy będą puszczane do obiegu zróbmy kampanię jak
dbać i reagować gdy ktoś niszczy Nasze Trójmiasto może wyglądać na prawdę dobrze, ale to wymaga tego byśmy wszyscy zaczęli dbać o to co jest wokół nas.
- 8 7
-
2011-02-01 15:19
Zobaczcie ludzie co jezdzi po Polsce (10)
Wpisac na Youtube:
EN77-001. Przejazd inauguracyjny z VIP-ami
lub zobaczyc ponizej link:
http://www.youtube.com/watch?v=Vug6IvWZHV8
Lub tez piekny EN76
http://www.youtube.com/watch?v=dbIi0qTSoDU
Zamiast kupić 20 nowych ELFów jak powyzsze, to ci bezmyslni luidzie z SKM zlom remontuja...smutne, po prostu smutne co sie w Trojmiescie wyrabia.
Pamietajcie ze jak wyremontuja kible to dalej beda ludzi wozic przez kolejne 30 lat. SZOK!!! strata pieniedzy, kompletna glupota.- 19 8
-
2011-02-01 15:40
(9)
te nowe jednostki to awaryjny badziew trochę mrozu i elektronika zdycha pociągi to nie auta że co 5-10 lat się zmienia na nowe na zachodzie jeżdżą wagony z lat 50 czy 60 i są w świetnym stanie nie liczy się data produkcji a użytkowanie i serwisowanie
- 6 6
-
2011-02-01 15:54
ale pierniczysz (8)
Mieszkam w Niemczech i tu zlomu nie widze, tylko same ICE3 i podobne sprzety do tych Pesy.
- 5 2
-
2011-02-01 16:04
(4)
Zdziwiłbyś się, gdybyś się dowiedział, ile Niemcy mają starych wagonów lokomotyw. Rzecz w tym, ze dbać trzeba
- 1 5
-
2011-02-01 16:18
maja maja i stoja na bocznicach (3)
Glowne szlaki komunikacyjne sa opanowane przez ICE2/3, IC z lokomotywa Siemensa jak Husarz.
Starocie jezdza jedynie jako pociagi turystyczne na peryferia, ale i tak jada 140 km/h- 7 0
-
2011-02-02 15:59
(2)
no sorry jak chce się żeby pociąg jechał po 300 km/h to raczej trzeba kupić nowy SKMka nie potrzebuje takich składów wystarczy zwiększone przyspieszenie by wydatnie skrócić czas przejazdu nawet o kilkanaście minut na trasie Wejherowo-Gdańsk
- 0 0
-
2011-02-06 21:19
I dlatego proponowane sa te z glownego postu, EN77 (1)
To sa pociagi, co jezdza po Polsce... a nie ICE czy TGV
- 0 0
-
2011-02-06 21:57
najpierw ktoś musi mieć z 500 mln wolnych środków na wkład własny dla dotacji unijnej wymiana ok 60 jednostek to nie jest kupno bułek taki pociąg kosztuje z 25-30 mln zł za sztukę więc sobie policz
- 0 0
-
2011-02-02 15:44
(2)
pooglądaj sobie fora miłośników kolei tam masz roczniki produkcji lokomotywy czy zespołu trakcyjnego zdziwiłbyś się że to co wygląda na ultranowoczesne ma w rzeczywistości 20 czy 30 lat
- 0 0
-
2011-02-06 21:51
(1)
Ale nie 60!
- 0 0
-
2011-02-06 21:56
która jednostka w SKMce ma 60 lat?Może nr 1828?Wiesz jaki ona ma rok produkcji?1989 lub 1990 to jak na pociąg jest raptem średni wiek
- 0 0
-
2011-02-01 15:23
Głuszek mój idol, mój bóg, znów dał nam prostaczkom możliwość smakowania jego natchnionych wypowiedzi!!!
"w pełni rozwinąć nieco przekształcony skrót SKM... jako Szybka Kolej Zmodernizowana (...)" - cóż za elokwencja i poczucie humoru.
Zapamiętamy te słowa jak i inne wypowiedziane przez złotoustego i wyciągniemy je w przyszłości.- 21 2
-
2011-02-01 15:23
Postępowanie SKM jest logiczne. 20 składów lada dzień się rozsypie, lepiej więc wyremontować 20 niż kupić 5 nowych. 15 składów mniej to konieczność kolejnego "dostosowania rozkładów do oczekiwać pasażerów" a to mogłoby sprawić, że ktoś się wreszcie zainteresuje tym skansenem.
- 9 3
-
2011-02-01 15:27
Newag i Pesa firmy siebie warte
Szynobusy firmy newag i pesa cały czas się rozwalają.
- 2 3
-
2011-02-01 15:28
ZNTKiM Gdańsk (1)
Te pociągi powinny pójść do ZNTKiM Gdańsk, a nie gdzieś poza województwo.
Sytuacja z ZNTKmi w Polsce jest bardzo trudna, a wy jeszcze robicie pod górę swoim.- 5 2
-
2011-02-01 21:11
Zwłaszcza, że EN57 jakoś nie przypominały złomu, kiedy remonty i naprawy przeprowadzano w ZNTK na Przeróbce.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.