• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Zielonej bez 100 m drogi rowerowej

Patryk Szczerba
16 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (87)
  • Aktywiści rowerowi przekonują, że zaplanowana przebudowa ul. Zielonej cieszy, ale przez brak remontu na odcinku 100 metrów, rowerzyści mogą mieć problem. Na zdjęciu skrzyżowanie płk Dąbka i Błękitnej.
  • Chodnik między Dąbka a Błękitną, gdzie nie będzie drogi rowerowej.
  • Zakończenie drogi rowerowej z Babich Dołów - nie będzie przejazdu rowerowego.

- Przygotowując przetarg na przebudowę fragmentu ulicy ZielonejMapka, gdyńscy urzędnicy chyba zapomnieli o odcinku między ulicami płk DąbkaMapkaBłękitnąMapka. Trudno powiedzieć, czy z rozmysłem, czy przez gapiostwo, miasto szykuje nam 100-metrową dziurę w infrastrukturze rowerowej - zauważa Maciej Karpowicz ze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. - Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy samodzielnie - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. Kiedy? Nie wiadomo.



Czy sieć dróg rowerowych w Gdyni jest spójna?

Przypomnijmy:

  • Gdynia przymierza się do przebudowy odcinka ul. Zielonej przebiegającego na skraju Obłuża i Oksywia.
  • W ramach inwestycji ma zostać zmieniony układ drogowy, powstanie ścieżka dla rowerów i chodnik
  • Prace powinny zostać wykonane w ciągu 9 miesięcy od momentu podpisania umowy.
  • Oferty - o ile się pojawią - będą znane 20 lutego.


Ważna ulica na północy Gdyni do remontu Ważna ulica na północy Gdyni do remontu

Przebudowa potrzebna, ale niepełna



Sęk w tym, że przebudowa obejmuje odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną. Między ul. Błękitną a ul. Dąbka - na odcinku 100 metrów remontu nie będzie, na co zwracają uwagę rowerowi aktywiści.



- Ogłoszenie przetargu na przebudowę fragmentu ulicy Zielonej to zdecydowanie dobra wiadomość. W ramach prac, oprócz remontu podziemnych sieci, nowej nawierzchni jezdni i chodników, ma powstać droga rowerowa. Trasa ta łączy istniejącą i budowaną infrastrukturę rowerową oraz pozwoli bezpiecznie i wygodnie dojechać z Pogórza Dolnego przez Obłuże na Babie Doły - wskazuje Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Zakres prac na rysunku z dokumentacji projektowej. Zakres prac na rysunku z dokumentacji projektowej.
Zwraca też uwagę na to, że przebudowa obejmuje jedynie odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną podkreśla, że nowa droga rowerowa będzie prowadziła rowerzystów prosto na chodnik i przystanek autobusowy "Dąbka-Zielona".



"Może być podobnie jak z drogą przy UM w Gdyni"



- Podobne "miejsce teleportacji" znajduje się od kilkunastu lat przy Urzędzie Miasta, pod oknami prezydenckich gabinetów. Uzasadnione są zatem obawy, że niedoróbka z ul. Zielonej może zostać z nami na lata - dodaje Karpowicz.
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić

Władze Gdyni: taki zakres, bo budujemy z deweloperem



Władze Gdyni przyznają, że przebudowa rzeczywiście nie obejmie wskazanego przez Macieja Karpowicza odcinka i wyjaśniają, dlaczego tak jest.

- Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy we własnym zakresie - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Nie pada data, kiedy zostaną wykonane prace.

Inwestor prywatny - firma Broker ma pokryć koszt robót związanych z:
  • budową i przebudową sieci kanalizacyjnej, sanitarnej, gazowej, teletechnicznej i energetycznej,
  • współfinansować przebudowę drogi, kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej,
  • dołożyć się do nowego oświetlenia oraz nasadzenia zieleni.


- Wspólna realizacja pozwoli nam na szerokie spektrum działania w zakresie przebudowy układu drogowego, jak i infrastruktury technicznej - zapowiadał Marek Łucyk.
Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 44%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (87)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane