- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (92 opinie)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (62 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (107 opinii)
- 5 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (231 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (127 opinii)
Remont dworca w Gdańsku ruszy najwcześniej latem
Kolejarze zapowiadają, że przetarg na wybór wykonawcy remontu budynku dworca Gdańsk Główny ogłoszą jeszcze przed nastaniem wiosny. Prace mają ruszyć latem i potrwać dwa lata. W 2020 roku ma z kolei powstać przejście naziemne przez Podwale Grodzkie.
Gdy we wrześniu zeszłego roku ostatni raz pisaliśmy o remoncie dworca, kolejarze informowali, że przetarg chcą ogłosić na początku 2018 roku i wiosną ruszyć z budową. Zapowiadany do kilku lat remont był już kilkukrotnie przekładany. Teraz znów plany uległy przesunięciu.
Remont dworca do lata 2020
- Postępowanie przetargowe na remont dworca planujemy ogłosić w pierwszym kwartale, tak by ruszyć z pracami latem 2018 roku - zapowiada Michał Stilger z wydziału prasowego PKP S.A.
Jaki jest zakres prac?
- wykonanie wszelkich niezbędnych instalacji m.in. elektrycznych w tym iluminacji elewacji oraz monitoringu
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej
- rekonstrukcja brakujących detali architektonicznych oraz dachów dwuspadowych i wymianę pokrycia dachowego
- rewitalizacja elewacji wraz z odtworzeniem, renowacją i konserwacją wszelkich detali architektonicznych
- dostosowanie obiektu do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania
- wykończenie wnętrz budynku zgodnie z programem prac konserwatorskich
- budowa nowej części podziemnego przejścia dla pieszych łączącego obecne przejście podziemne z poziomem -1 dworca.
Na ten czas powstanie dworzec tymczasowy, który w czasie wyłączenia z eksploatacji Dworca Głównego przejmie funkcje związane z obsługą pasażerów.
Szacowana na ok. 60 mln zł inwestycja potrwa ok. dwóch lat, więc powinna zakończyć się latem 2020 roku.
PKP i PLK razem
W międzyczasie PKP chce rozstrzygnąć inny przetarg.
- Obecnie trwa drugie postępowanie przetargowe na nadzór nad inwestycją na dworcu Gdańsk Główny, które przeprowadzamy wspólnie z Polskimi Liniami Kolejowymi. Termin składania ofert został wyznaczony na 20 lutego. Planujemy wyłonić jednego wykonawcę nadzoru dla obu zakresów modernizacji [dworca i peronów dalekobieżnych - red] - mówi Michał Stilger
Przypomnijmy, że od września 2017 trwa przebudowa peronów dalekobieżnych oraz tuneli na stacji Gdańsk Główny. Te prace zakończą się w pierwszych miesiącach 2020 roku i swym zasięgiem częściowo pokrywają się z robotami dotyczącymi modernizacji gmachu dworca (m.in. remontowane są podziemne przejścia prowadzące z budynku na peronu dalekobieżne).
Czytaj też: Remont tunelu przy dworcu w Gdańsku przedłuży się do marca
Naziemne przejście dopiero w 2020 roku
Wciąż nie wiadomo kiedy miałoby powstać naziemne przejścia przez Podwale Grodzkie. Co prawda projekt nie znalazł uznania w ostatniej edycji Budżetu Obywatelskiego, ale miasto samo uznało potrzebę jego stworzenia.
Obecnie DRMG szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która ma określić m.in. lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych w rejonie dworca. Do przetargu zgłosiły się dwie firmy, ale ich oferty (184,5 tys. i 528,9 tys. zł) znacznie przewyższają kwotę, jaką dysponuje zamawiający (41 tys. zł).
- Realizacja tego zadania jest wstępnie planowana na 2020 rok - mówi Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Opinie (171) 4 zablokowane
-
2018-02-01 17:03
Jednak gnoje dopieli swego i zrobią naziemne przejście banda darmozjadow, idiotow
- 6 5
-
2018-02-01 06:08
Galery (3)
Ja bym w tym miejscu postawil galerię handlową
- 26 59
-
2018-02-01 15:53
nie opłaca się
teraz galerie będą zamknięte w niedziele, a sklepy na dworcach mogą handlować bez przeszkód, więc trend będzie odwrotny - niektóre galerie chętnie zmienią się w dworce
- 3 0
-
2018-02-01 07:58
A co ze ścieżkami rowerowymi na każdym peronie? (1)
Bendo?
- 2 4
-
2018-02-01 08:59
Wyrwie się jeden tor i zrobi ścieżkę do Gdyni
- 8 0
-
2018-02-01 06:04
Najwyższy czas... (6)
Gdański dworzec jest jednym z najładniejszych dworców w Polsce, ale niestety też jednym z najmniej funkcjonalnych i najmniej przyjaznych dla podróżnych. Wymaga głębokich udoskonaleń. Oby jak najszybciej...
- 175 10
-
2018-02-01 10:19
(1)
Chyba we Wrocławiu nie byłeś.... Gdańsk to ruina przy Wrocławiu i mowa tu o całym mieście.
- 5 10
-
2018-02-01 15:50
jednym z najładniejszych - napisał
a nie że najładniejszy w Polsce
czy oprócz Wrocławia znasz jeszcze kilka ładniejszych ?- 4 0
-
2018-02-01 06:20
Dworzec w Gdańsku będzie nie do poznania :) (3)
- 6 1
-
2018-02-01 07:52
Nie będzie mozna jeździc do Poznania z niego?!
- 11 1
-
2018-02-01 06:52
(1)
jak sprowadzą wiadro białej farby to wystarczy
- 2 2
-
2018-02-01 07:18
To w Gdyni. Chociaż mogliby w końcu sufit pomalować
- 4 0
-
2018-02-01 15:37
pomysl debilny by latem to zaczynac a zakres prac na dwa lata szok
- 9 0
-
2018-02-01 07:03
(3)
spitalalac z tym przejściem na ziemnym, skoro projekt nie wygrał w BO tzn ze mieszkańcy go nie chcą.
Urzędasy rąbane słuchać suwerena- 29 9
-
2018-02-01 07:42
(1)
Przejście jest bardzo potrzebne. Ucywilizuje ruch pieszych. Wszędzie na świecie gdy wprowadzano udogodnienia dla pieszych był opór kierowców, teraz wszyscy są szczęśliwi. Wiekszosc ludzi tu piszących chcialoby rozwoju miasta jak w Moskwie- po 6 pasów w 1 stronę w korkach. Nie tędy droga
- 4 9
-
2018-02-01 15:01
A którędy droga Twoim zdaniem?
Tam jest tunel, czyli bezpieczne przejście dla pieszych. Raczej bym się zastanowił nad dobrym rozwiązaniem dla niepełnosprawnych w już istniejącym przejściu podziemnym.
- 2 0
-
2018-02-01 07:14
urzędnicy są na smyczy u anarchistów
więc realizują chore pomysły błautów i rogerów
- 3 3
-
2018-02-01 06:55
Kolejnym krokiem niech będzie przejście naziemne przez pas startowy lotniska, a później... (1)
... po Bałtyku do Szwecji.
- 38 6
-
2018-02-01 14:58
Dołożyli światła przy dawnym KW i dołożą kolejne przy przejściu dla pieszych.
Jestem ciekaw tych korków tam w godzinach szczytu.
- 2 0
-
2018-02-01 14:33
Optymisci. Sadza ze znajda wykonawce w I podejsciu.
Niestety, ale zadania trudne -remonty zabytkow sa dzis pomijane przez wykonawcow w takich kwotach. Byc moze zlozy ktos oferte drozej niz budzet. A wtedy PKP bedzie mialo problem. Narazic sie i przyjac czy przygotowac nowy przetarg za 6-10 miesiecy.
- 4 0
-
2018-02-01 07:12
likwidować a nie tworzyć przejścia naziemne!!! (3)
- 32 15
-
2018-02-01 12:17
Samochody pod ziemię, pieszy na powietrzu (1)
Jedyne sensowne rozwiazanie, praktykowane od lat na zachodzie. W polsce janusze jeszcze do tego nie dorośli
- 4 1
-
2018-02-01 14:25
Samochody pod ziemię jak w Sopocie koło molo, piesi górą,
To najlepsze rozwiązanie, ale i najdroższe.
Ale czy Gdańska na to nie stać? Skoro stać na tunel pod Wisłą.
Takie rozwiązania widziałem także w Barcelonie. To nawet nie jest tunel, ale wykop a nad wykopem liczne i szerokie kładki na poziomie gruntu.- 2 0
-
2018-02-01 07:43
Idiota
- 9 5
-
2018-02-01 09:55
A autobusowy? (1)
Dworzec autobusowy wstyd dla Gdanska,nedza i rozpacz
- 14 1
-
2018-02-01 14:06
Ten dworzec to perła realnego socjalizmu.
Włodarze mają do niego sntgment dlatego stoi nie remontowany :D
- 4 0
-
2018-02-01 10:32
Przejście naziemne przy Dorcu Głównym PKP (3)
„Co prawda projekt nie znalazł uznania w ostatniej edycji Budżetu Obywatelskiego,
ale miasto samo uznało potrzebę jego stworzenia.”
To idiotyczny i zły pomysł, który władze miasta wbrew mieszkańcom Gdańska na chama forsują.
Ludzie odrzucili ten pomysł, więc po co do niego wracać?- 13 7
-
2018-02-01 11:45
(2)
Projekt zyskał uznanie w budżecie obywatelskim, bo w dogłosowaniu dostał kilka setek głosów. To urzędnicy zdecydowali się go nie realizować bo był drogi (nie przyjęli go mimo, że na budżet dodali prawie 2 mln zł). Niezbędne jest jakiekolwiek drugie dojście do przystanków tramwajowych i to zlokalizowane w przeciwległym końcu od tunelu. Może to być przejście naziemne lub podziemne, ale jakieś musi być, inaczej prędzej czy później dojdzie tam do tragicznego wypadku.
- 1 1
-
2018-02-01 12:36
Najlepszy byłby drugi tunel dla pieszych na wysokości Kina Krewetka i Hotelu Central... (1)
...na drugim końcu wysepki tramwajowej. To pozwoli rozładować niemiłosierny tłok w istniejącym tunelu.
Czy ktoś zmierzył ilu ludzi przechodzi się przez istniejący tunel w godzinach szczytu? To mogą być setki w ciągu minuty w każdą ze stron. Nie wyobrażam sobie aby 100 lub 200 osób czekało na zielone światło po każdej ze stron. Potem wymijali się w połowie dystansu, część szła prosto, część skręcała na wysepki tramwajowe, blokując się nawzajem i opóźniając przejście przez jezdnię, którego czas będzie ograniczony do minimum, bo samochody czekają. Nie wyobrażam sobie przejścia dwuetapowego, gdzie setka ludzi będzie oczekiwała w połowie dystansu na torach tramwajowych. Bo nie wszyscy się zmieszczą na ograniczonej przestrzeni obok torów. O wypadki, przepychania, poszturchiwania nie będzie trudno.- 3 1
-
2018-02-01 14:02
To racja!
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.