• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont kolei z okien SKM-ki

JG
24 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz remonty torów dalekobieżnych w Trójmieście widziane z okna składu SKM.



W Sopocie remontują peron, w Gdyni położyli część torów, a w Gdańsku układają tłuczeń i podkłady. Robotnicy pracujący przy remoncie torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa, mają jeszcze trzy lata na zakończenie prac. Zapraszamy na trwającą cztery minuty filmową podróż wzdłuż remontowanych odcinków.



Trwający od marca br. remont magistrali kolejowej w Trójmieście to gratka dla miłośników kolejnictwa. Podróżując składem Szybkiej Kolei Miejskiej, można na wysokości Gdyni Głównej zobaczyć na przykład specjalistyczną drezynę służącą do budowy trakcji. Z kolei w Sopocie widać m.in. nowe wejście na peron dalekobieżny.

Zobacz także relację zdjęciową z kolejowych remontów w Trójmieście.

Jadąc dalej w kierunku Gdańska, nieopodal przystanku Sopot Wyścigi znajduje się składowisko nowych podkładów kolejowych i innych materiałów niezbędnych do remontu. Z kolei w Gdańsku Oliwie można oglądać zaawansowany remont peronu dalekobieżnego. To tylko niektóre z prac widocznych z okien SKM-ki. Więcej zobaczysz w materiale wideo.

Remont ma się zakończyć w marcu 2014 roku.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
JG

Opinie (101) 8 zablokowanych

  • Ale co we Wrzeszczu sie zmienilo/zmienia?

    Widze 30 letni peron z krzywymi plytami....Kiedy zburzony zostanie ten "dworzec" we Wrzeszczu i powstanie nowy na miare XXI wieku?

    • 3 1

  • weżcie się za porządną pracę a nie piszecie o pierdach !!

    skład podkładów kolejowych - sensacja roku !! może ustawcie kase i będziecie wejściówki sprzedawać

    • 2 1

  • Aż strach się bać co by było, gdyby się wzięli za modernizację torów SKM.

    • 0 0

  • Wolałbym aby 4 minuty były także w rzeczywistości.

    A tak to filmik fajy.

    • 1 1

  • kupił sobie fish eye'a i pajacuje, żenua

    • 2 0

  • PKP do likwidacji

    To co odbywa się pod hasłem "remont magistrali" - to symbol polskich inwestycji.Główne zasady polskiej inwestycji - 1.Wycenić roboty jak najdrożej 2.Wykonywać jak najdłużej 3. Jakością wykonawstwa nie przejmować się.To co zrobiono na gdyńskim dworcu SKM (brak dylatacji technologicznych w konstrukcji pochylni zejścia), sposób wykonawstwa nawierzchni z bazaltowej kostki na peronie SKM w Sopocie skłania mnie do oficjalnego wystąpienia do NIK w Gdańsku o kontrolę w/w obiektów.Jest duże prawdopodobieństwo ,że wszystkie prace przeprowadzone pod nadzorem tej firmy będą wyglądały tak samo.Czas przerwać ten proceder.

    • 2 0

  • PERON W SOPOCIE (1)

    NIE DOŚĆ ŻE ZEJŚCIE JEST WĄSKIE,TO NIE WIDAĆ ŻEBY MONTOWANO WINDĘ DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH!!!

    • 0 0

    • Zapewne ma być ale z drugiego końca peronu. Przy okazji remontu dworca PKP ma przebić tam tunel z wejścia do SKM do drugiego peronu i dalej do Podjazdu. Spodziewałbym się windy raczej tam bo to będzie główne wejście od oficjalnego budynku dworca.

      • 0 0

  • Z usług SKM korzystam od roku 1965 kiedy to zacząłem dojeżdżać do szkoły we Wrzeszczu (1)

    Odkąd pamiętam zawsze były jakieś remonty i utrudnienia. A to na Przymorzu, a to na Żabiance, okresy spokoju można policzyć na palcach jednej ręki. I z remontu na remont było coraz dłużej i w bardziej koszmarnych warunkach.

    • 5 0

    • w przewozach regionalnych to samo. Kilka lat temu dojezdzalem w gdanska do tczewa- tragedia, czasami podczas zimy kolejka potrafila stac w zajaczkowie ponad 2 h.Teraz jest nie lepiej, codzien spoznienia do pracy, jeszcze nigdy rano pociag nie przyjechal na czas

      • 2 0

  • A wiadukt przy Jana z Kolna w Sopocie?

    Sopot mógłby skorzystać z okazji i chociaż wypiaskować i pomalować toto, bo od spodu nie wygląda zbyt ciekawie....

    • 1 0

  • wszędzie 3 pracowników i roboty trwaja miesiącami/latami

    i jeszcze ta wątpliwa jakość

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane