- 1 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (68 opinii)
- 2 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (556 opinii)
- 3 Od półnagich hrabianek po wóz kąpielowy (16 opinii)
- 4 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (111 opinii)
- 5 Trójmiejskie góry i górki. Znasz wszystkie? (24 opinie)
- 6 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (108 opinii)
Remont kolei z okien SKM-ki
W Sopocie remontują peron, w Gdyni położyli część torów, a w Gdańsku układają tłuczeń i podkłady. Robotnicy pracujący przy remoncie torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa, mają jeszcze trzy lata na zakończenie prac. Zapraszamy na trwającą cztery minuty filmową podróż wzdłuż remontowanych odcinków.
Zobacz także relację zdjęciową z kolejowych remontów w Trójmieście.
Jadąc dalej w kierunku Gdańska, nieopodal przystanku Sopot Wyścigi znajduje się składowisko nowych podkładów kolejowych i innych materiałów niezbędnych do remontu. Z kolei w Gdańsku Oliwie można oglądać zaawansowany remont peronu dalekobieżnego. To tylko niektóre z prac widocznych z okien SKM-ki. Więcej zobaczysz w materiale wideo.
Remont ma się zakończyć w marcu 2014 roku.
- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.
Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:
- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
Opinie (101) 8 zablokowanych
-
2011-10-24 13:12
Ale co we Wrzeszczu sie zmienilo/zmienia?
Widze 30 letni peron z krzywymi plytami....Kiedy zburzony zostanie ten "dworzec" we Wrzeszczu i powstanie nowy na miare XXI wieku?
- 3 1
-
2011-10-24 13:04
weżcie się za porządną pracę a nie piszecie o pierdach !!
skład podkładów kolejowych - sensacja roku !! może ustawcie kase i będziecie wejściówki sprzedawać
- 2 1
-
2011-10-24 13:02
Aż strach się bać co by było, gdyby się wzięli za modernizację torów SKM.
- 0 0
-
2011-10-24 12:55
Wolałbym aby 4 minuty były także w rzeczywistości.
A tak to filmik fajy.
- 1 1
-
2011-10-24 12:51
kupił sobie fish eye'a i pajacuje, żenua
- 2 0
-
2011-10-24 12:00
PKP do likwidacji
To co odbywa się pod hasłem "remont magistrali" - to symbol polskich inwestycji.Główne zasady polskiej inwestycji - 1.Wycenić roboty jak najdrożej 2.Wykonywać jak najdłużej 3. Jakością wykonawstwa nie przejmować się.To co zrobiono na gdyńskim dworcu SKM (brak dylatacji technologicznych w konstrukcji pochylni zejścia), sposób wykonawstwa nawierzchni z bazaltowej kostki na peronie SKM w Sopocie skłania mnie do oficjalnego wystąpienia do NIK w Gdańsku o kontrolę w/w obiektów.Jest duże prawdopodobieństwo ,że wszystkie prace przeprowadzone pod nadzorem tej firmy będą wyglądały tak samo.Czas przerwać ten proceder.
- 2 0
-
2011-10-24 11:49
PERON W SOPOCIE (1)
NIE DOŚĆ ŻE ZEJŚCIE JEST WĄSKIE,TO NIE WIDAĆ ŻEBY MONTOWANO WINDĘ DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH!!!
- 0 0
-
2011-10-24 11:53
Zapewne ma być ale z drugiego końca peronu. Przy okazji remontu dworca PKP ma przebić tam tunel z wejścia do SKM do drugiego peronu i dalej do Podjazdu. Spodziewałbym się windy raczej tam bo to będzie główne wejście od oficjalnego budynku dworca.
- 0 0
-
2011-10-24 09:52
Z usług SKM korzystam od roku 1965 kiedy to zacząłem dojeżdżać do szkoły we Wrzeszczu (1)
Odkąd pamiętam zawsze były jakieś remonty i utrudnienia. A to na Przymorzu, a to na Żabiance, okresy spokoju można policzyć na palcach jednej ręki. I z remontu na remont było coraz dłużej i w bardziej koszmarnych warunkach.
- 5 0
-
2011-10-24 11:52
w przewozach regionalnych to samo. Kilka lat temu dojezdzalem w gdanska do tczewa- tragedia, czasami podczas zimy kolejka potrafila stac w zajaczkowie ponad 2 h.Teraz jest nie lepiej, codzien spoznienia do pracy, jeszcze nigdy rano pociag nie przyjechal na czas
- 2 0
-
2011-10-24 10:47
A wiadukt przy Jana z Kolna w Sopocie?
Sopot mógłby skorzystać z okazji i chociaż wypiaskować i pomalować toto, bo od spodu nie wygląda zbyt ciekawie....
- 1 0
-
2011-10-24 10:42
wszędzie 3 pracowników i roboty trwaja miesiącami/latami
i jeszcze ta wątpliwa jakość
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.