- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (132 opinie)
- 2 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (79 opinii)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (36 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (232 opinie)
- 5 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (269 opinii)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (166 opinii)
Remont pod specjalnym nadzorem
Spotkanie pomiędzy wojewodą pomorskim a właścicielami statku Rotterdam odbyło się na wniosek armatora, który stara się odzyskać twarz po kompromitującym dla siebie odnalezieniu w chłodniach statku kilkuset worków z azbestowym gruzem. - Wszystkie worki, które w chwili obecnej znajdują się na statku, zostaną przyjęte na wysypiska w Holandii, zgodnie z wymogami prawa międzynarodowego - zapewniają pracownicy armatora i dodają, że firma nigdy nie miała zamiaru składować ich na terenie Polski.
Podczas spotkania wojewoda domagał się by z uwagi na ogromny zakres specjalistycznych prac, które mają być przeprowadzone na jednostce remont statku odbył się w wyspecjalizowanej stoczni, a nie w przy portowym pirsie.
- Remont musi się odbyć w miejscu przygotowanym do tak niebezpiecznej dla środowiska operacji, bez wątpienia przy udziale wykwalifikowanej kadry - stanowczo stwierdził Piotr Ołowski.
- Prowadzimy negocjacje z kilkoma stoczniami w Polsce, które mają techniczne możliwości przyjęcia "Rotterdamu" na czas remontu - mówił z kolei Rob Hagens, oficjalny przedstawiciel armatora. - Chcemy dokonać remontu statku w Gdańsku, ponieważ jesteśmy przekonani, że wykonawstwo i jakość tutejszych remontów jednostek morskich jest na najwyższym poziomie.
Armator zapewnił, że azbest, który zostanie usunięty z wnętrz Rotterdamu zostanie wywieziony za granicę. Odpady trafią na niemieckie wysypisko TKK Kodersdorf, znajdujące się w regionie Görlitz, czyli niedaleko polskiej granicy.
Wojewoda postawił warunek, by przed rozpoczęciem remontu armator przedstawił ekspertyzę dotyczącą zabezpieczeń w zakresie ochrony środowiska oraz warunków pracy ekip remontowych.
Opinie (54) 4 zablokowane
-
2006-06-08 00:10
azbest kupię
kupię azbest 1,28 zł za kg
P.S. a o której otwierają sam na rogu i po ile jest tam piwo- 0 0
-
2006-05-25 17:43
Ci panowie powinni zamienić się rolami
holender na wojewodę a wojewoda przedstawicielem azbestu
- 0 0
-
2006-05-25 17:42
Dla: F
pardon, przeoczyłem link, dzieki za dodanie
oto co mówią fachowcy o utylizacji azbestu
http://www. utylizacja.info. pl/art_ azbest.htm- 0 0
-
2006-05-25 10:01
Remont... a azbest
Jeżeli cwaniaki z Holandii naprawdę chcieliby wyładować swoją truciznę u siebie ,to nie krążyliby po Bałtyku. Trójmiasto jest wystarczająco zatrute a tu jeszcze taki ładunek.Niech wracają skąd przypłynęli.Zadna stocznia w Polsce nie powinna remontować tego statku.Czy stoczniowcy polscy to nie ludzie, czy gorsi od Holendrów.?
- 0 0
-
2006-05-22 12:15
azbest
a kogo obchodzi azbest? jak mozna zarobic to czemu nie. wojewoda ulegl komuszym ekologom niestety
- 0 0
-
2006-05-22 10:07
Mamy Eureko bis - zbierać dowody!!
xxx
- 0 0
-
2006-05-22 08:33
acha, bo on ma nowe stanowisko - jest "byłym zastępcą inspektora..." :-D
- 0 0
-
2006-05-22 07:45
cytaty z wybiórczej (wyżej)
zastępca wojewódzkiego inspektora wypowiada się na łamach wybiórczej od "nie wierzę"... ?!
jego stanowisko chyba wymaga faktów i decyzji?- 0 0
-
2006-05-21 23:31
Jeszcze kilka takich spraw, adoczekamy sie tu samych opinii eksperckich. Z tym, ze zaciagnietych z publikacji innych, wtedy dopiero bedzie i prawnie, i sprawiedliwie. Nastepnym razem wrzuc linka, choc szczerze mowiac, nie wiem po co mi ta wiedza:
http://www. utylizacja.info. pl/art_ azbest.htm- 0 0
-
2006-05-21 23:03
Czy wTrójmieście jest firma do utylizacji azbestu
Jeżeli chodzi o utylizację materiałów po demontażu to technologia zagospodarowania włókien azbestowych polega na rozpuszczaniu ich w kwasie fluorowodorowym, a następnie neutralizacji wodorotlenkiem wapnia z wytworzeniem fluorku wapnia i krzemionki. Dla poprawy rozpuszczalności azbest rozdrabnia się na kawałki poniżej 5 mm, następnie 100 kg tak przygotowanego azbestu podaje się przenośnikiem ślimakowym do pracującego w sposób okresowy reaktora o pojemności 400l, wyposażonego w płaszcz chłodzący. Woda cyrkulująca w płaszczu utrzymuje temp. Reakcji na poziomie 60-65 st.C. W tych warunkach po upływie 30 min. stężenie kwasu maleje do 10% i reakcja jest zakończona. Roztwór ten neutralizuje się i powstały fluorek wapnia może służyć jako wypełniacz cementu budowlanego. Szacunkowe koszty procesu dla instalacji przemysłowej wynoszą 750 USD/tonę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.