• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont tunelu przy dworcu w Gdańsku dłuższy o 3 miesiące

Maciej Naskręt
5 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Remont tunelu przy Dworcu Głównym w Gdańsku przedłuży się o trzy miesiące.
  • Prace związane z remontem tunelu przy Dworcu Głównym w Gdańsku.
  • Prace związane z remontem tunelu przy Dworcu Głównym w Gdańsku.
  • Prace związane z remontem tunelu przy Dworcu Głównym w Gdańsku.
  • Prace związane z remontem tunelu przy Dworcu Głównym w Gdańsku.
  • Prace związane z remontem tunelu przy Dworcu Głównym w Gdańsku.
  • Prace związane z remontem tunelu przy Dworcu Głównym w Gdańsku.

Na czas remontu kolejarze zamknęli część tunelu dla pieszych przy dworcu głównym w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. Utrudnienia miały potrwać do końca grudnia. Niestety, trzeba tam przeprowadzić dodatkowe prace, a to oznacza, że przejście zostanie udostępnione pieszym dopiero za trzy miesiące



Czy prace w tunelu są dla ciebie problemem?

Przypomnijmy, że od 25 listopada zamknięty jest tunel umożliwiający przejście od strony miasta na perony SKM. Przejścia nie ma na odcinku od wyjścia na ul. Podwale Grodzkie (przystanki autobusowe ZTM) do wyjścia na peron SKM nr 4. Przejście zapewnione jest górą, przez plac dworcowy. Dojście na perony dalekobieżne umożliwia tunel w budynku dworca.

Wykonawca rozbiera tam części płyt stropowych i ścian. Przebudowywane są kasy SKM Trójmiasto i budowane dodatkowe pomieszczenia. Odnowione obiekty będą bardziej estetyczne i funkcjonalne.

Utrudnienia miały pierwotnie trwać do końca grudnia.

Organizacja ruchu pieszego na stacji Gdańsk Główny po 5 stycznia. Organizacja ruchu pieszego na stacji Gdańsk Główny po 5 stycznia.
- Niestety, mamy już styczeń i nic się nie zmieniło - mówi Piotr Lachowicz, nasz czytelnik.
Zapytaliśmy o to inwestora - spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Okazuje się, że opóźnienie będzie znaczące.

- Wykonawca musi przeprowadzić dodatkowe prace, które nie były przewidziane w dokumentacji projektowej. W związku z tym przejście zostanie udostępnione do końca marca 2018 roku - mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.
Czytaj też: Nietypowa "ozdoba" zabytkowej wieży

Zamknięte przejście pod peronem 2



Mało tego, kolejarze w piątek wieczorem - 5 stycznia - zaplanowali zamknięcie przejścia podziemnego pod peronem nr 2. To kontynuacja dotychczasowych prac pod placem przydworcowym z wyjściem na ul. Podwale Grodzkie przy KFC i na peron SKM nr 5. Wprowadzona organizacja ruchu pieszych będzie obowiązywać do końca marca br. Na czas przebudowy przejścia podziemnego zapewnione zostanie przejście tunelem dworcowym.

To oznacza, że pasażer SKM, by dojść do ul. 3 Maja, musi przejść przez halę dworca do peronu 1, a stamtąd znów tunelem do budynku PKS.

- Wszystkie drogi dojścia będą oznaczone żółtymi tablicami, ułatwiającymi poruszanie się w obrębie stacji. Ponadto na peronach i w budynku dworca wygłaszane będą komunikaty informujące o zmianach w organizacji ruchu - mówi Jakubowski.

Dworzec główny dużym placem budowy



Przebudowa tunelu jest elementem większej inwestycji, polegającej na modernizacji peronów dalekobieżnych oraz dojść do nich. Do tej pory na stacji Gdańsk Główny rozebrany został peron nr 2 oraz przyległy do niego tor i sieć trakcyjna.

W sumie warte ok. 60 mln prace potrwają do 2020 roku.

W tym roku ma rozpocząć się też przebudowa budynku samego dworca.

Czytaj też: Nowe wiadukty zmienią ruch na Oruni

Miejsca

Opinie (198) 3 zablokowane

  • Amatorzy

    • 1 1

  • Wykonawca zapomnial (7)

    Ze musi dobudować Budyniowi apartament na tym dworcu. Wszak chłop nie ma gdzie się podziać :)

    • 75 39

    • Mylisz się (3)

      Już mu zioberko cele wyrychtowowal taką że......
      Kilka lat jakoś przetrwa z okienkiem z którego nic nie widać.

      • 5 10

      • do Celi (2)

        Do Celi to raczej sąd wysyła sprawców przestępstw nie ministrowie.
        W wolnych sądach trwa to wiele lat i nie dotyczy działaczy partyjnych zbratanych ze szczególną Kastą. Wspólne manifestacje, spotkania w siedzibie partii czy grille w czasie prywatnym do czegoś zobowiązują. A Ziberko to raczej może przypilnować by członkowie gangu nie powiesili się w celi zanim wszystkich wsypią bo i tak bywało.
        Nagle gasło światło, wyłączał się monitoring celi a jak wszystko wracało do normy osadzony już wisiał jak gdyby nigdy nie odwiedził go grasujący samobójca. Sladów osób trzecich nie stwierdzono i nie nagrano.

        • 6 7

        • w wolnych sądach (1)

          W wolnych sądach trwa to parę lat. Czaisz co napisałeś, szczera prawda.

          • 1 0

          • gdyby to trwało parę lat ( para to 2 nie 6 dla tych z totalnej) to nie były by WOLNE SĄDY ale SZYBKIE. Niestety u nas są te WOLNE.

            • 1 3

    • A, czemu ty nie w pracy albo szkole ?

      • 2 1

    • Budyń nie ma nic do gadania w kwestiach PKP (1)

      • 8 7

      • Dokadnie

        Pewnie potrzebują pieniędzy na kolejnego aptekarza

        • 4 0

  • Hehe (4)

    Kręcenie lodów rozpoczęte

    • 60 11

    • Nie ma (2)

      Nie ma takiej inwestycji której nie można było by przedłużyć aneksem do umowy.
      Oczywiście nie zapominając o aneksie podnoszącym cenę!!! Bo to mieszkańcy płacą to niech płaca dużo.

      • 4 4

      • (1)

        Teraz wracamy do tresci artykulu i prosimy kogos kto rozumie tekst czytany o wytlumaczenie, ze inwestorem jest PKP - firma z siedziba w Warszawie - UWAGA! obsadzona przez PiS.

        • 5 2

        • A jakie to ma znaczenie pod jaką flagą partyjną jest robiona ta akcja.
          Na koszt mieszkańców aneksami dofinansowuje samorząd zaprzyjaźnione firmy.
          Na koszt podatników robi to państwowa spółka. Sposób od lat ten sam.
          Efekt ten sam. Ktoś czegoś nie zrobił więc za pieniądze społeczne zapłacimy bo dlaczego nie. Byle urzędnikom odpowiedzialnym włos z głowy nie spadł.
          A to z jakiej są akurat partii to tylko dla niektórych, a jest ich tu trochę ma znaczenie.
          Wolałbym by tan system przestał działać a jak się go nazwie to nie moja sprawa.

          • 2 2

    • PKP zarządzane przez partie rządzącą

      musi przelać pieniądze do zaprzyjaźnionych firm

      • 4 2

  • Inwestorem jest PKP PLK a kto jest wykonawcą powyższego remontu? Nie ma ani słowa o tym w artykule a byłaby to chyba " odpowiednia" reklama dla wykonawcy.

    • 2 1

  • "Wykonawca musi przeprowadzić dodatkowe prace, które nie były przewidziane w dokumentacji projektowej." tzn że obecne prace wykonywane są bez projektu, bo jeśli inwestycja była projektowana rok dwa czy trzy i teraz nagle w czasie wykonywania remontu wychodzą dodatkowe prace to chyba tego projektu nagle nie zmienili. I tak to właśnie robi się remonty w naszym kraju, wygrywa przetarg najniższa oferta potem są nieoczekiwane problemy, renegocjacja umowy i firma robi za tyle co oferowała ta najdroższa. Kabaret a nie firma.

    Czytaj więcej na:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Remont-tunelu-przy-dworcu-w-Gdansku-przedluzy-sie-do-marca-n119901.html#tri

    • 0 1

  • Wrzeszcz

    Miały działać wyświetlacze informacyjne na dworcu we Wrzeszczu. Terminy: pierwszy do końca 2016 roku, drugi do końca 2017 roku. I co ? Nie działają.

    • 6 0

  • Zróbcie jakieś fajne stoiska w tunelu z otwieranymi żaluzjami o wymiarach 3 metry szerokość a 2 metry głębokość. (2)

    Kto zechce weźmie dwa i będzie miał 6 metrów bieżących - najlepszy wymiar.

    Przecież w skali roku będą z tych boksów duże wpływy...
    A Ludzie będą mieli biznesy i pracę.

    Życie to nie tylko Galerie ala Forum Radunia.

    • 2 4

    • A, co chcesz sprzedawać tam chińskie majtki (1)

      • 0 1

      • Xiaomi lepsze!

        • 0 1

  • jak widzę takie budowy to szlag mnie trafia, nawygrywają przetargów a potem po 5 pracowników na budowie, wystarczy popatrzeć na filmik, jeden człowiek cos robi w dole i jeden skuwa młotem, na górze nie wiele więcej,powinna wpaść ekipa, szybko zrobić i koniec

    • 6 0

  • solidność

    Trzy miesiące da się przeżyć, ale żeby to było zrobione solidnie i ładnie, a nie najtaniej, bo wtedy to szkoda czasu. Skąpy dwa razy traci, raz bo wyda pieniądze bezmyślnie, żeby tylko jakoś było, a drugi raz na naprawę.

    • 3 1

  • Schody ruchome (1)

    Na peronach dalekobieżnych. Czy podczas prowadzonego remontu taki wydawać by się mogło taki luksus powstanie? Wejście/zejście po obecnych z dużą walizką stanowi nie lada wyzwanie

    • 15 0

    • To dopiero byłby Armagedon.

      Jedna para schodów ruchomych na PKS to już zbyt duże wyzwania, a Ty jeszcze o jakichś innych...

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane