• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont ul. Morskiej: po dwa pasy we wrześniu

Michał Sielski
22 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Znaki (dez)informacji po remoncie Morskiej
Remont ul. Morskiej w Gdyni Cisowej praktycznie codziennie powoduje spore utrudnienia w ruchu. Remont ul. Morskiej w Gdyni Cisowej praktycznie codziennie powoduje spore utrudnienia w ruchu.

W ostatnich dniach września uda się udostępnić kierowcom wszystkie cztery pasy remontowanej ul. Morskiej w Gdyni. Cała przebudowa zakończy się w październiku, mimo że w trakcie remontu nie zabrakło niespodzianek.



Jak oceniasz jakość remontów dróg w ostatnich latach?

Remont ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni na odcinku od ul. Chylońskiej do ul. Kcyńskiej zaczął się w kwietniu. Zakończyć się ma dopiero w październiku, ale mamy dla kierowców dobre wieści: we wrześniu droga będzie już w całości przejezdna. Może nawet już w drugiej dekadzie miesiąca.

- Bezpiecznie będzie powiedzieć, że pod koniec września, bo ostatnie fragmenty prac, polegające na układaniu asfaltobetonu i ostatniej warstwy ścieralnej, zależą od pogody - mówi Maciej Konopka, dyrektor gdyńskiego oddziału firmy Strabag, która realizuje przebudowę.

Droga mogła być przejezdna nawet tuż po wakacjach, ale - jak to często przy przebudowach bywa - nie obyło się bez niespodzianek. Usuwanie starych podziemnych sieci i przenoszenie tych, których nie było na żadnych mapach, zajęło trochę czasu.

- Do tego musieliśmy miejscami wzmocnić grunt, bo - po zdjęciu starej warstwy - okazało się, że nie jest on zbyt nośny. To niezbędne działania, które sprawią, że nie będzie szybko dziwnych spękań i dziur na drodze, ale na pewno nie przyspieszyły one realizacji inwestycji - wyjaśnia Maciej Konopka.

Mimo tego prace, wycenione na 17,5 mln zł minimalnie wyprzedzają harmonogram. Za te pieniądze Strabag przebudowuje uzbrojenie przy skrzyżowaniach na ul. Morskiej, zmienia także ich geometrię, dobudowuje pasy do skrętu i oczywiście kładzie nową nawierzchnię.

Miejsca

Opinie (92) 1 zablokowana

  • O miesiąc za długo.

    Jak o godzinie 15.40 w pogodny dzień nikogo nie było na "placu budowy"-to normalna kpina. Kto zapłaci mi za stracony czas i paliwo? Oni na pewno nie.

    • 6 2

  • SŁABO TO IDZIE

    gołym okiem widać że pracują na pół gwizdka a ludzie codziennie się kiszą w korkach, ruch praktycznie sparaliżowany od kilku miesięcy. W sumie to śmierdzi skandalem.

    • 13 2

  • tandeta na maxa

    W galerii zdjęć do artykułu naliczyłem bodajże 8 "roboli" przy pracy, to najlepsze podsumowanie tego pseudo remontu. Mając na względzie fakt, że prace "minimalnie wyprzedzają harmonogram" zapraszam włodarzy całego przedsięwzięcia na Cisową, pomieszkać i posłuchać kilka miesięcy w nocy buczenia jednej kopareczki z dwoma robolami, którzy zakłucają sen tysiącom ludzi. Jeśli chcecie tyrać w nocy to dajcie pierdylion pracowników, pełno sprzętu i zróbcie to w miesiąc, a nie dwójką patałachów się bawicie z tematem jak harcerze przy ognisku...

    • 13 4

  • Pracują 24X24 szacun (1)

    Tu kolego Mieszkaniec się nie zgodzę wczoraj godz. 23.00 maszyny pracowały pełna parą, aż oczy przecierałem, szacun dla Budowniczych. Oczym nie mogłem powiedzieć o partaczach przed klifem 50 metrów jezdni prawie 5 miesięcy pracy, i to samo o remoncie estakady to jest skandal.

    • 9 2

    • guzik prawda

      zapraszam na cały dzień na Cisową to się przekonasz że w godzinach 16-23 nikt nie pracuje a robotę zaczynają około 23, istne 24x24, dodam tylko, że przeważnie nocne prace dotyczą odcinków dróg, chodników, wjazdów itp, wyłączonych już z ruchu...

      • 2 2

  • remont (1)

    Do cholery, czy w tym kraju można przez chwilę nie słuchać sapania niczym "jeże w mące"? Też się wściekam na remont, ale warto zacisnąć zęby przez chwile, by później było lepiej, prawda? A co się tyczy osób planujących takie inwestycje,to wymagany jest maksymalny profesjonalizm, bo pobierając podatników pieniądze zobowiązuje, prawda? No to do roboty.

    • 5 1

    • remont sremont

      no to się zdecyduj albo zaciskasz zęby albo słuchasz sapania. Owe "sapanie" dotyczy głównie tego, że mieszkańcy, kierowcy i inni uczestnicy tego bałaganu mają świadomość, że można lepiej, ba nawet trzeba, więc sapiemy o to, żeby tego typu remonty były prowadzone wydajniej, szybciej, jakościowo lepiej, niestety jak nie będzie "sapania" to będzie pełen zachwyt, że prace w terminie idą, a że mogłyby iść lepiej to urzędas ma w nosie...

      • 0 0

  • Zmiana świateł

    Jestem mieszkańcem ulicy Zbożowej. Postęp prac widać z dnia na dzień, co kiedyś w naszym kraju było rzadkim widokiem. Niemniej jednak na chwilę obecną zamknięte są dwa skrzyżowania, Morska-Kcyńska, Morska-Zbożowa. Mieszkańcy z tych ulic mają jedyną opcję powrotu przez skrzyżowanie ulic Morska-Owsiana. Biorąc pod uwagę ilość mieszkańców (w tym samochodów) czy nie można by wydłużyć zielonego światła na lewo-skręcie na skrzyżowaniu z Owsianą?
    Dwukrotny postój w korku daje się we znaki, ale na tym zielonym przejadą maksymalnie 3 samochody. Dodatkowo samochody z drugiej strony pasa często zastawiają skrzyżowanie i nikt nie przejedzie.

    A za wymianę nawierzchni szczerze dziękuję :-)

    • 4 0

  • czas pracy (1)

    Mieszkam nie daleko, i co mnie najbardziej wkurza to to że nie ma tutaj dwu zmianowej pracy. Wiem że to nie jest wina Strabag ale krew mnie zalewa jak po 15 i w soboty budowa pustoszeje a ludzie stoją w korkach i niszczą kolejne nawieszchnie: zjazd z obwodnicy, odcinek morskiej od okolic domu chylonia. Do tego duża częśc mieszkańców redy wybiera przejazd przez wiczlino łężyce lub koleczkowo tam też teraz się stoi, niszczy się asfalt. Na wysokości przedszkola tup tup na wiczlinie już tak rzuca autem że ciężko uwierzyć. I tak za chwile triumfalnie uruchomią 4 pasy nowej morskiej i rozgrzbią kompletnie dobite odcinki które wymieniłem. Ale cóż, widocznie tak to działa. Kierowcy więcej stoją w korkach i spalają więcej paliwa, budowniczy dróg bez przerwy mają co robić - tylko się cieszyć, kasa płynie.

    • 3 1

    • jak by budowali w nocy

      to też byście narzekali, że hałas, wibracje itd. Wszystkim nie dogodzisz echhh

      • 1 0

  • Starbag podpisal kontrakt i realizuje roboty zgodnie z harmonogramem prac. Jeżeli trzyma się go trzyma to nie ma co nażekać na to, że pracowników na budowie nie ma. Gorzej jak by terminy były niedotrzymywane. Nie ma sensu rzeucać całej siły roboczej i genererować dodatkowe koszty na budowę, która realizowana jest zgodnie z planem.
    Miasto określając warunki przetargu powinno wskazać krótsze terminy realizacji remontu. Teraz możemy tylko patrzeć i płakać.

    • 5 0

  • wszystko fajnie tylko czemu pracuje tam tak mało ludzi i sprzętu ? o ile pierwsza część trzeba przyznać, poszła sprawnie to druga to totalna klapa. Jak jadę do pracy ok 13 i widzę tylko 2-4 ludzi i jedną koparkę to normalnie krew mnie zalewa!!!!!

    • 3 0

  • Trzy pasy mogli

    pociągnąć od cisowy do obwodnicy, przy takim remoncie to tylko koszt asfaltu by doszedł. no ale przecież w Polsce mieszkamy to pomyślą o tym przy następnych wyborach i będą kuć na nowo.Nie wiem czy ciężko pomyśleć że wzrasta liczba aut i zawsze krótki bo krótki ale dodatkowy pas by pomógł.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane