- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (184 opinie)
- 2 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (20 opinii)
- 3 Coraz więcej domów pływających na wodzie (46 opinii)
- 4 Tylko w 7 dzielnicach Gdyni wybrano radnych (59 opinii)
- 5 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (41 opinii)
- 6 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (237 opinii)
Restauratorzy zwodzą nas na potęgę
Zaschnięta sierść na talerzu, zawyżanie cen i mniejsze od deklarowanych ilości alkoholu w drinkach - tego możemy spodziewać się w pomorskich restauracjach, pubach i barach. Wyniki kontroli Inspekcji Handlowej z Gdańska są tragiczne - uchybienia stwierdzono w 95 proc. skontrolowanych lokali.
Kontrola trwała od lipca do września tego roku. Inspekcja Handlowa w Gdańsku właśnie podsumowała jej wyniki, które okazują się zatrważające. Praktycznie w każdym lokalu gastronomicznym w Trójmieście i okolicach jesteśmy oszukiwani. Co gorsza - jest gorzej niż przed rokiem.
- Porównując wyniki obecnych kontroli do ustaleń z roku 2010, można jednoznacznie stwierdzić, że odnotowano wzrost szeregu istotnych nieprawidłowości w placówkach gastronomicznych. W efekcie nałożono mandaty karne i skierowano zawiadomienia o podjęcie odpowiednich działań do m.in. Sądów Rejonowych, organu nadzoru sanitarnego, Urzędu Miar czy Urzędu Skarbowego - mówi Dariusz Klugmann, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gdańsku.
Kupując drinki możemy być niemal pewni, że nigdy nie wypijemy tyle alkoholu, za ile zapłaciliśmy.
- Podczas kontroli w Gdyni stwierdzono niedomiar zakupionych dwóch drinków alkoholowych. Na deklarowaną objętość jednego drinka 140 ml, faktyczna łączna objętość dwóch drinków wynosiła 240 ml - podaje przykład Dariusz Klugmann.
W Karwi, Rowach czy Ustce wagi w barach rybnych w "tajemniczy" sposób zawsze wskazywały większą wagę ryb niż na swoich talerzach znajdowali kontrolerzy. Nic dziwnego - stosowane były wagi bez ważnej homologacji, a w niektórych przypadkach nawet domowej roboty!
Restauratorzy nie zawsze używają też produktów, które wymieniają w karcie. W tczewskim barze do produkcji "Kebaba greckiego" użyto ser sałatkowo-kanapkowy "Favita", zamiast deklarowanego sera feta. Baranina z dodatkiem wołowiny też okazywała się atrakcyjniejsza dla kucharzy zamiast zadeklarowanej samej baraniny, a "ekstra Pasłęcki miks do smarowania 76 proc. tł." lepszy od masła. Rozbawić mogą za to tłumaczenia przedsiębiorców, którzy twierdzili, że nie widzą różnicy pomiędzy sokami, a nektarami.
Codziennością jest używanie starego tłuszczu do smażenia, który wymieniany był zwykle dopiero podczas kontroli. Słabo jest również z czystością. W trzech placówkach talerze i półmiski przeznaczone m.in. do wydawania dań rybnych zanieczyszczone były drobinkami surowego mięsa oraz posiadały widoczne ślady zeschniętych resztek żywności i sierści.
Inspekcja Handlowa nie ujawnia nazw skontrolowanych lokali, ale udało się nam ustalić, że do wszystkich skontrolowanych w Trójmieście były zastrzeżenia. W rejonie nadmorskim naszego województwa sprawdzono 21 punktów gastronomicznych. Niechlubnym rekordem może "pochwalić się" restauracja z Gdyni, która m.in. w karcie dań nie podawała informacji o ilości potraw i napojów, nie miała daty wystawienia cennika, jej pracownicy nalewali mniejsze porcje alkoholu, kucharz nie miał aktualnego orzeczenia lekarskiego do celów sanitarno - epidemiologicznych i podmieniał soki na nektary.
Miejsca
Opinie (306) ponad 20 zablokowanych
-
2011-11-24 16:44
Więcej podwyżek!!!
Po Nowym Roku jak zapłacą za wodę i gaz po nowych taryfach... To dopiero będą kantować. Bo żyć jakoś trzeba.
- 5 0
-
2011-11-24 16:48
ja lubie jesc swieze dania a w barach wsyztko schodzi codziennie (2)
Bary kotre dobrze gotuja:na Dlugiej w Gdansku,na Al.Grunwaldzkiej we Wrzeszczu,na Pomorskiej na Zabiance...
- 1 7
-
2011-11-24 21:24
dodaj jeszcze w Oliwie ( gołąbki - pycha ! )
- 2 0
-
2011-11-24 21:30
co ty tam możesz wiedzieć.....
jedz,jedz ale na zdrowie ci to nie pójdzie
- 0 1
-
2011-11-24 16:52
do pupy ten artykuł Panie Sielski (3)
pisanie o poważnych sprawach bez podawania nazw. Co tu jest grane.
Tak to mozna pisać bzdury o każdym. G.... wart taki artykuł.
Albo piszmy konkretnie KTO I CO?, albo nie piszmy wcale, bo szkoda mojego czasu na czytanie- 9 1
-
2011-11-24 16:53
(2)
Dziękuję, to nie czytaj. Podziękuj Tuskowi.
- 1 0
-
2011-11-24 16:59
Jarek, już ci napisałem, żebyś już przestał (1)
Zwalanie wszystkiego na Tuska świadczy o jakiejś obsesji
- 1 3
-
2011-11-24 17:53
A Ty znowu jarka widzisz? Co za namolny Jarek w Twojej głowie.
- 2 0
-
2011-11-24 16:55
"Kupując drinki możemy być niemal pewni, że nigdy nie wypijemy tyle alkoholu, za ile zapłaciliśmy."
Za walkę z opilstwem i ochlejstwem MEDAL SIĘ NALEŻY!!! Otrutych mniej, a na leczenie tyle samo czyli REALNIE WIĘCEJ! Napoleoński myk!
- 1 1
-
2011-11-24 17:03
Świetnie, ale po co taka kontrola, skoro jej wyniki są tajne?
95% lokali - i co z tego? To była kontrola, czy BADANIE STATYSTYCZNE? Od robienia bezużytecznych statystyk są inne podmioty...
- 10 0
-
2011-11-24 17:09
Nie ma to jak zjeść coś na mieście - masakra
- 3 0
-
2011-11-24 17:11
najwiekszy syf to jest w firmach dojazdowych,nie dosc ze wszystko zimne to porcje male itd.. (1)
- 2 1
-
2011-11-24 17:22
a u mnie w pracy żrą to swiństwo
i mają uśmiechnięte pyski :-D
- 2 0
-
2011-11-24 17:13
ta golonka kilo osiemdziesiąt..
taak... taaak :]
- 5 0
-
2011-11-24 17:15
21 punktów gastronomicznych to nie 95 % restauracji !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)
Pan redaktor zapomniał chyba że jednak ludzie czasem czytają trójmiasto.pl i właśnie zmieszał rynek gastronomiczny na pomorzu z g...nem!!! A przecież badanie obejmowało w większości sezonowe budki?! o tym zapomniał wspomnieć....pozatym w pomorskim mamy ok 1000 restauracji nie mówiąc o budkach sezonowych więc sprawdzenie 21 punktów i pisanie o nieuczciwości restauratorów jest poprosu NIEPROFESJONALNE !!!!!!!!!!
- 14 4
-
2011-11-24 18:36
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Pan Redaktor nie napisał, że 21 punktów, to 95 % wszystkich restauracji, ale skontrolowanych restauracji.
- 2 1
-
2011-11-24 17:21
a właśnie powinno się podawać nazwy takich lokali konsumentom
jakby koleś wiedział, że nazwa zostanie w złym świetle podana, to by dbał o klienta.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.