• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewolucja. Kosmiczne skrzyżowanie Łostowickiej z Kartuską

Michał Brancewicz
28 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Za dwa lata ruch na skrzyżowaniu ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie będzie pokierowany zupełnie inaczej. Za dwa lata ruch na skrzyżowaniu ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie będzie pokierowany zupełnie inaczej.

Przebudowa ul. Łostowickiej spowoduje rewolucję w ruchu na skrzyżowaniu z ul. Kartuską i Nowolipie. Choć nie będzie wymarzonych przez wielu estakad, kierowcy i tak nie powinni narzekać.


Rozbudowa ul. Łostowickiej istotnie zmieni organizację ruchu na całym skrzyżowaniu. Rozbudowa ul. Łostowickiej istotnie zmieni organizację ruchu na całym skrzyżowaniu.

Nowe skrzyżowanie zaprojektowali inżynierowie z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego. Zrobili to na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która od kilkunastu miesięcy przebudowuje ulicę Łostowicką. Udrożnienie samej ulicy zakorkowałoby całe skrzyżowanie, więc zmiany były niezbędne.

Co się zmieni? Zjeżdżający ul. Łostowicką będą mieli dla siebie aż cztery pasy, z czego dwa środkowe poprowadzą na wprost, w ul. Nowolipie, a skrajne pozwolą włączyć się do ruchu w ul. Kartuską w obu kierunkach. Jednak chcący pojechać w stronę Obwodnicy będą musieli najpierw objechać wyspę (dopiero powstanie), a dopiero za nią włączą się do ruchu w tym kierunku.

Auta zbliżające się do skrzyżowania od strony Moreny także będą miały dla siebie cztery pasy (dziś są trzy). Prawoskręt w ul. Kartuską będzie wydzielonym pasem ruchu, który w pewnym momencie odłączy się od pozostałych.

Rozwiązanie zaproponowane w projekcie:


Jednak największe zmiany czekają kierowców jadących na wprost ul. Kartuską. Wjeżdżając na skrzyżowanie od strony Sródmieścia odbiją do góry, w ulicę, która dzisiaj umożliwia jedynie wjazd w ul. Nowolipie w kierunku Moreny. Jednak po przebudowie, lekkim łukiem powróci ona do Kartuskiej już po drugiej stronie skrzyżowania.

Takie rozwiązanie spowoduje również zmianę organizacji ruchu w drugą stronę. Przed skrzyżowaniem od strony Obwodnicy pojawią się dwa pasy: lewy do skrętu w ul. Nowolipie i do jazdy prosto, oraz prawy, do skrętu w prawo i jazdy prosto.

Projekt przewiduje także przebudowę istniejącej ul. Struga, która obecnie jest drogą gruntową. Natomiast na przeciwko miejsca, gdzie ul. Pana Tadeusza łączy się z Łostowicką powstanie ul. Nowa Struga.

- Ta ulica w przyszłości połączy się z ul. Kartuską. Jednak na razie nie otrzymaliśmy odpowiednich środków by ją ukończyć – przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Co ciekawe, wykonawca będzie musiał w obrębie skrzyżowania położyć fragment torów linii tramwajowej, która w nieodległej przyszłości pobiegnie z pętli na Siedlcach na Morenę. Na całym przeprojektowywanym odcinku powstaną także chodniki i ścieżki rowerowe.

- Na początku listopada wystąpimy o pozwolenie na budowę. Powinniśmy uzyskać je w ciągu półtora miesiąca. Przetarg na budowę powinniśmy ogłosić na przełomie roku – mówi dyrektor Bartosiewicz.

W przetargu zostanie wyłoniony wykonawca na dwa odcinki ul. Łostowickiej (środkowy i dolny) które teraz, dzięki zdobyciu dofinansowania, traktowane są jako jedna inwestycja.

Jeszcze w tym roku wyburzonych zostanie kilka obiektów w dolnej części ulicy. Chodzi o dwa niskie, ceglane budynki i szopę po prawej stronie ulicy (patrząc w dół) i lokal pod nr 19 z lewej strony.

Opinie (306) 7 zablokowanych

  • Rondo Rondo Rondo!!! a nie to dziwadlo. (1)

    Duze rondo, z duza wyspa zjmie mniej miejsca i bedzie mnejszym uciazeniem dla pieszych chcacych pokonac to skrzyzowanie wykorzystujaz zaprojektowane sciezki. Prostota jest rozwiazaniem!!!
    Czy trzeba az tyle terenu marnowac na jakies rozjazdy?? zero pomyslowosci i jakiejkolwiek gospodarnosci. A estakada to tylko tymczasowy kloc betonowy-pozorne rozwiazanie.

    • 3 8

    • Rondo to bardzo zły pomysł, zaraz będzie zakorkowane, przez jadących Kartuską i nikt nie pojedzie.

      • 1 0

  • no no...

    zeby nie bylo tak jak na Hucisku... ze tramwaj przy skrecie wystaje pupa za wysepke ..... pomijajac oczywiscie bardzo krootkowzroczne rozwiazanie skrzyzowania jak to polowa z Was zauwazyla :]

    • 0 0

  • No to super, bede stal nie dwie godziny, a tylko godzine na tym skrzyzowaniu. (8)

    Take rozwiazanie odsuwa w odlegla przyszlosc jedyne sensowne rozwiazanie, tj estakade. Eh Adamowicz, cos tys tym Euro narobil, same oszczednosci i prowizorka przez te kilkudniowe igrzyska. Odejdz chlopie, prosze Cie odejdz...

    • 134 52

    • ciekawe jak Ty sobie wyobrażasz estakadę bez takiego skrzyżowania pod nią! (3)

      zastanowiłbym się czy to rozwiązanie odsuwa estakadę, czy ją przybliża... poza tym jeśli estakada, to najpierw na Armii Krajowej

      • 5 0

      • najpierw (2)

        to jednak słowackiego -kościuszki nad grunwaldzką:DDD

        • 2 0

        • (1)

          Prognozy ruchu wykazują, że estakada nad Słowackiego udrożni ruch, ale dla usprawnienia transportu większe znaczenie ma - realny i odczuwalny efekt komunikacyjny przyniesie budowa odcinka Słowackiego na od ronda de la Salle do Grunwaldzkiej, a zwłaszcza skrzyżowania z ul. Chrzanowskiego

          • 0 0

          • pewnie tak, przynajmniej na słowackiego:)...
            i mi by to wystarczyło, ale pomyślałem o tych biedakach, co stoją w korkach na grunwaldzkiej po poludniu (sam jakoś rzadko tamtędy jeżdżę) i są blokowani przez chcących wjechac w słowackiego:) -dla nich ta estakada ma znaczenie
            poza tym była mowa o estakadzie, a nad chrzanowskiego takiej nie będzie, wiec nie chcialem pisać nie na temat...jasne, ze ten odcinek słowackiego jest najważniejszy:)

            • 0 0

    • Popieram (1)

      To co ostatnio wyrabia Adamowicz to wylko nadaje się do Sądu. Popieram odejdz Adamowicz bo nie długo ludzie zaczną na ciebie pluć. Dosyć się nachapałeś. A jeśli nie chcesz iść w ślady poprzednika to sam szybko odejdz.

      • 0 1

      • jeszcze troche szarpnę

        • 0 1

    • dobrze jest, tylko Łostowicka ma za małą przepustowość

      • 0 0

    • Irek obudz sie

      myslisz, ze jak Adamowicz odejdzie to estakada urosnie?

      heloooł!!!

      • 17 6

  • Nie zapominajmy o pieszych (4)

    Powinni wybudować tunele dla pieszych i estakadę dla tramwaju inaczej nadal będą korki.

    • 1 2

    • estakada dla tramwaju nie ma sensu

      nie utrzyma się dopuszczalnych parametrów nachylenia torowiska

      • 0 0

    • Tunele dla samochodów a nie dla pieszych.

      • 3 0

    • (1)

      Powinni wprowadzić zakaz ruchu samochodów i wszędzie budować tramwaj. Szczególnie dla tych śmierdziuchów, co ludzi by do tuneli wrzucali. Wbij sobie do głowy, że tunele są dla szczurów, a nie pieszych!!!

      • 2 2

      • gdy wyrzucają miliardy

        na tunel pod Martwą Wisłą to jestes pierwszy klakier autorze postu bez imienia (bez imienia czyki zwykły NN)

        • 1 2

  • ...

    Serce roście patrząc ile to w narodzie mądrości. Wiedza na temat budowania dróg ogromna. Dzięki takiej sile i prowadzenie symulacji niepotrzbne. Taniej i szybciej będzie napisać tekst na portalu regionalnym. Czytelnicy od razu będą wiedzieli czy to zadziała ("na pewno nie zadziała"), czy to rozwiązanie ma sens ("na pewno jest bez sensu"), czy warto cokolwiek robić ("nie warto"). No i oczywiście jak przy każdym badaniu jest pewien margines, który należy pominąć (nasz POspolity POrtalowy dziadek + kilku głąbów, którzy zadają pytania nie na temat).

    • 1 2

  • No i bosko:-) L-ki - strzeżcie się

    Obowiązkowy przejazd na egzaminie na prawo jazdy:-).

    • 1 0

  • KU _ _ _ TO JEST PROWIZORKA , JAK DOJDZIE TRAMWAJ NA MORENE TO BEDZIE JESZCZE WIEKSZY KOREK, TYLKO ____estakada__, INACZEJ

    BĘDZIE ARMAGEDON

    • 1 1

  • A gdzie tam widnieje kosmiczne skrzyżowanie ? Przecież jest zupełnie proste tylko dość duże.

    • 0 0

  • Dlaczego nie estakada ? (14)

    Krotkowzrocznosc naszych rzadzacych jest nie do zniesienia! Aby teraz, narazie, jakos to bedzie. Czy u nas nie mozna zrobic raz a porzadnie?

    • 235 12

    • bo taniej jest wylać asfalt (11)

      nic to nie da po-prostu więcej samochodów będzie stało w korku, brak estakady to poroniony pomysł tak samo jak wyżej na WZ,,, ale pomyślcie, jak by Gdańsk budował wszystko jak należy to co te mądre inżyniery :) by robiły

      • 31 3

      • no nie wiem (10)

        pewnie madre glowy obmyslajac plan dzialania skrzyzowania skasowali za to tyle ile kosztowalaby estakada

        • 19 2

        • bo nie! (9)

          jest to teren miejski, dlatego unika się budowania estakad. na terenie niezabudowanym owszem można, ale tam gdzie mieszkają ludzie w większym gronie, to jest niekorzystne. pomyśl sobie, jakbyś się czuł jakby każda ulica była wyniesiona w postaci estakady. wszędzie" estakadę chcę" krzyczą populiści, ale Ci sami krzyczą "więcej zieleni w mieście". przestań jeździć samochodem, zmuszaj władzę do lepszej organizacji komunikacji miejskiej, to takich haseł potem rzucać nie będziesz.

          • 20 35

          • czy ty kiedys byles w tym miejscu ?! (7)

            gdzie ty tam masz w poblizu domy mieszkalne ?
            Jezeli sa jakies to przy Łostowickiej i to na dodatek niedługo bo beda je burzyc.

            • 27 2

            • poczytaj trochę (4)

              to się dowiesz, że pracuję na Morenie, więc bywam "w tych rejonach". po drugie czytaj ze zrozumieniem. napisałem, że na terenie miejskim (a chyba taki to jest) unika się estakad. chcesz zabetonować to skrzyżowanie? okej nie ma sprawy. tylko mieszkańcy siedlec (bo już tam by musiała się ona zaczynać - bo nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z jej rozmiarów) nie wiem czy tacy happy by byli. ale krzycz dalej, proszę.

              • 7 23

              • fajnie ze tamtedy przejezdzasz (1)

                podpisuje sie 3ma rekami za wiaduktem - estakadą (czymkolwiek bez świateł !!)

                PS. w terenie miejskim bez wiaduktów czy estakad ?! skąd ty się człowieku urwałeś ?

                • 20 2

              • i racja

                szczególnie że ukształtowanie terenu wręcz zachęca do budowy w tym miejscu wiaduktu. Zmniejszenie emisji spalin (auta nie muszą zatrzymywać się na światłach) to korzyść dla środowiska i dla kieszeni kierowców. Likwidacja korków to korzyść dla rodzin - więcej czasu z dziećmi itp.

                • 6 1

              • ja się z tobą nie zgdzę (1)

                powinna być zbudowana estakada, właściwie krótki wiadukt nad ul kartuską

                • 22 2

              • hę??

                to estakada czy wiadukt??? :) widać że jesteś specem w temacie he he

                • 5 8

            • CZY TY TAM BYLES KIEDYKOLWIEK.To nie jest miejsce (1)

              na estakade .Kartuska zostala sprowadzona do lokalnej ulicy.

              • 5 22

              • kimak... idź pokimaj

                chodzi o estakadę z Łostowickiej do Nowolipie... Kartuska nadal będzie lokalną ulicą, tylko nie będzie korków powodować

                • 14 2

          • a powiedz mi proszę

            gdzie tam ktokolwiek mieszka przy tym skrzyżowaniu? przy ul nowolipie/lostowickiej? bo pomiędzy tymi ulicami przecież byłaby estakada, bo tylko taka mialaby sens- takie jest tam uksztaltowanie terenu-wręcz o nią sie prosi. a z tym budowaniem estakad na terenie miejskim, to poleciałeś po całości- jedź do jakiegokolwiek miasta europejskiego>1mln mieszkańców i zobacz, jak ma przelotówki zbudowane...

            • 2 0

    • Bo Adamowicz sypie kasą na stadion i ma gdzieś, że ziomy do roboty dojechać nioe mogą! (1)

      jw

      • 11 4

      • żeby na stadion

        przecież najważniejsze jest CENTRUM SOLIDARNOŚCI do którego pobiegną wszyscy kibice zaraz po meczu. A może nawet zamiast!

        • 10 1

  • Ble ble ble

    Bez estakady można zapomnieć o normalnym jeżdżeniu Łostowicką. Tylko estakada nad Kartuzką rozładuje ruch. Nawet najbadziej fikuśne skrzyżowanie nie rozwiąże problemu. To co zaproponowało BPBK to raczej kosmiczna porażka a nie kosmiczne skrzyżowanie.

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane