- 1 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (198 opinii)
- 2 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (135 opinii)
- 3 Kto będzie radnym za wiceprezydentów? (53 opinie)
- 4 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (79 opinii)
- 5 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (836 opinii)
- 6 Żuraw czeka zmiana lokalizacji o kilkanaście metrów (47 opinii)
Rewolucyjna wizja rozwoju sieci tramwajów za 400 mln zł
Nowy wariant przebiegu trasy tramwajowej Nowej Politechnicznej.
Tramwaj łączący Wrzeszcz z górnym tarasem miasta, przez tereny Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, a następnie istniejącym torowiskiem przez al. Zwycięstwa-Grunwaldzką, które rozwidla się przy dworcu kolejowym we Wrzeszczu, by stamtąd dotrzeć na Zaspę i Przymorze? Brzmi jak mrzonka, ale taki właśnie wariant zaprezentowano na spotkaniu urzędników z mieszkańcami.
Tak odważnego rozwiązania przedstawionego podczas wtorkowego spotkania dotyczącego ul. Nowej Politechnicznej chyba nikt się nie spodziewał. Koncepcja sporządzona na wniosek miasta przez biuro architektoniczne Alter Polis przy współpracy z Biurem Projektów Budownictwa Komunalnego wywraca do góry nogami dotychczasowe wizje lansowane przez Biuro Rozwoju Gdańska.
Zamiast korytarza komunikacyjnego wymagającego wyburzenia wielu budynków, zaproponowano tramwaj z niewielkimi korektami ulic, łączący najważniejsze tzw. generatory ruchu między Moreną (a poprzez dalszy układ tramwajowy całego Gdańska Południe) a Zaspą i Przymorzem. Przystanki po drodze byłyby rozlokowane m.in. przy przychodni i szpitalu Swissmed, ogromnym zespole klinicznym i Gdańskim Uniwersytecie Medycznym na Dębinkach i wreszcie tuż przy wejściu do dworca kolejowego we Wrzeszczu .
Projekt zakłada m.in. budowę tuneli dla tramwaju, estakady wzdłuż torów kolejowych i wiaduktu nad nimi.
- Nie ma już Nowej Politechnicznej. Proszę, aby od dziś mówić o projekcie GPW, czyli Gdańsk Południe - Wrzeszcz, bowiem ta nazwa wskazuje, co jest najważniejsze - znalezienie dogodnych rozwiązań łączących bezpośrednio dzielnice południowe z Wrzeszczem i dolnym tarasem - mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.
Ta rewolucja ma pochłonąć ok. 400 mln zł, ale na razie to bardzo wstępne szacunki. Budowa trasy tramwajowej z Moreny w okolice GUM-edu ma pochłonąć ok. 330 mln zł, natomiast budowa odcinka łączącego dworzec we Wrzeszczu z al. Legionów (m.in. z estakadą i wiaduktem nad torami kolejowymi obok Galerii Bałtyckiej) - 83-84 mln zł.
Tym bardziej, że przedstawiona koncepcja, zakładające wielowariantowe rozwiązania nie jest jednak ostateczna. To jedna z alternatyw, które są tworzone na potrzeby analizowania przebiegu ul. Nowej Politechnicznej, którą dotychczas przewidywano - w dużym uproszczeniu - równolegle do ul. Sobieskiego oraz w ciągu ulic: Do Studzienki , Miszewskiego i Wyspiańskiego .
- Podkreślmy, że ta prezentacja nie przesądza, która opcja zostanie wybrana i zrealizowana. Wpisuje się ona natomiast w dyskusję o rozwiązaniach i pokazuje więcej możliwości niż dotychczas - dodaje Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki przestrzennej Wiesław Bielawski.
W środę, w osobnym artykule szczegółowo przedstawimy przebieg trasy oraz więcej informacji na temat nowej wizji ul. Nowej Politechnicznej.
Miejsca
Opinie (264) ponad 10 zablokowanych
-
2015-09-08 22:44
Najpierw niech zrewolucjonizuja warunki pracy w ZKM
- 1 1
-
2015-09-08 22:21
Gdańsk naszych marzeń
Sami stwórzmy Gdańsk jaki chcemy
https://www.facebook.com/Gdansknaszychmarzen?ref=hl- 1 0
-
2015-09-08 18:18
Chłopcy bezkarnie trwonią publiczne środki. (1)
Tramwaj - rodzaj powietrzowozu, poruszającego się po torowisku, czyli po nieopodatkowanej przestrzeni miejskiej zajętej na wyłączność przez monopolistę.
- 9 27
-
2015-09-08 22:00
hahaha o jak ci źle o jak ci nie dobrze :) żebyś nie popuścił na sportowe pokrowce ze złości :D
- 2 0
-
2015-09-08 21:51
Projekt??
Przecież już wyburzają teren pod ten "projekt" a nagły remont nawierzchni ul. Trauguuta to przypadek też?? Za jaki czas będą pruć od nowa za nasz pieniądze.
- 4 1
-
2015-09-08 21:29
A może połączyć linie tramwajowe na Chłopskiej i Wita Stworza
Przez Kołobrzeską i Bażyńskiego.
- 11 2
-
2015-09-08 21:26
Będą przesiadki co 2 przystanki? Teraz taka moda.
- 11 1
-
2015-09-08 21:25
Nie wierzę, że to wymyślone w Gdańsku.
Zbyt piękne żeby było prawdziwe i to w mieście gdzie niedawno jeszcze lansowano takie koncepcyje jak Droga Zielona !
Nie wieżę jak nie zobaczę.- 8 3
-
2015-09-08 21:15
W sumie niesamowite, ze ktos wymyslil cos nowego a nie wyciagnal kolejnego trupa z szuflady lat 70-tych. Oby wiecej takich nowatorskich projektow.
- 9 1
-
2015-09-08 21:07
Nie dla tramwajów!
Czeka nas totalny paraliż.
- 7 10
-
2015-09-08 18:59
(2)
Oby nie zniszczyli Wrzeszcza jako kolejna autostrade. Tereny dookola PG to idealne miejsce na stworzenie ciagow pieszych, uspokojony ruch, odrestaurowac stare kamienice. Stworzyc fajne knajpki. Miejsce mogloby tetnic zyciem.
Autostrada zabija wszystko. Kto bedzie chcial przebywac w takim huku?- 20 1
-
2015-09-08 19:12
Fajne knajpki dla ćpiącej młodzieży uczęszczajacej na studia, rzygającej, klnącej, palącej blanty jointy itp (1)
drącej ryja, szukającej zaczepki????
to lepiej już nie.- 4 15
-
2015-09-08 21:03
rozumiem twoją frustrację
jak całość kasy wydajesz na autko, to już na piwko nie zostaje
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.