• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rośnie strefa płatnego parkowania w Gdańsku

Maciej Naskręt
26 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Władze Gdańska planowały wydłużyć o godzinę, czyli do godz. 18, obowiązywanie strefy płatnego parkowania w centrum. Ostatecznie zrezygnowały z tego pomysłu. Władze Gdańska planowały wydłużyć o godzinę, czyli do godz. 18, obowiązywanie strefy płatnego parkowania w centrum. Ostatecznie zrezygnowały z tego pomysłu.

Przed strefą płatnego parkowania wybroniła się Oliwa, ale już nie Siedlce i Przymorze oraz nowe fragmenty Wrzeszcza. Z 320 do 500 zł miesięcznie wzrośnie abonament za postój w strefie.



Światło dzienne ujrzał projekt uchwały Rady Miasta Gdańska w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na drogach publicznych, stawek tych opłat oraz zasad ich pobierania. Rada Miejska ma go przegłosować w tym tygodniu, 29 listopada. Nowe przepisy miałyby wejść w życie w październiku 2013 r.

Postanowiliśmy sprawdzić, jakie ostateczne zmiany w strefach płatnego parkowania szykują władze Gdańska.

Najpoważniejszą zmianą jest wprowadzenie trzech nowy stref płatnego parkowania. Pierwsza, o której pisaliśmy wielokrotnie, ma powstać na Siedlcach. Mają nią zostać objęte częściowo - od strony centrum - ul. Kartuska zobacz na mapie Gdańska, ul. Zakopiańska zobacz na mapie Gdańska, ul. Powstańców Warszawskich zobacz na mapie Gdańskaul. Pohulanka zobacz na mapie Gdańska. W całości do strefy wejdą: ul. Nowe Ogrody zobacz na mapie Gdańska, ul. Strzelecka zobacz na mapie Gdańskaul. Bema zobacz na mapie Gdańska.

Kolejne miejsce, w którym zostanie wyznaczona strefa płatnego parkowania, to obszar między ulicami: Śląską zobacz na mapie Gdańska, Kołobrzeską zobacz na mapie GdańskaSzczecińskązobacz na mapie Gdańska. O wprowadzeniu w tej części Przymorza opłat za parkowanie władze miasta mówiły najmniej. Ponadto zostanie rozszerzona strefa płatnego parkowania we Wrzeszczu. Tam kierowcy będą musieli zapłacić zatrzymując się w obrębie ulic: Wyspiańskiego zobacz na mapie Gdańska, Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska, Białej zobacz na mapie GdańskaDanusi zobacz na mapie Gdańska.

Ponadto rozszerzona zostanie strefa w centrum Gdańska. Objęta nią zostanie ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska od wysokości budynku Komendy Wojewódzkiej Policji do Motławy. Strefy parkowania w dzielnicy Wrzeszcz Górny, Aniołki pozostaną w obecnym kształcie.

Zmieniają się godziny obowiązywania stref płatnego parkowania. Teraz w Aniołkach kierowcy za parking płacą w godz. od 8 do 16. Po wejściu w życie nowych przepisów opłatę będzie trzeba uiszczać w parkomacie między godz. 9 a 15. Podobnie ma być w nowo utworzonej strefie na Siedlcach. We Wrzeszczu, Śródmieściu i na Przymorzu opłatę będzie trzeba uiszczać w godz. 9 - 17.

Nie zmieni się opłata za jednorazowe parkowanie. I tak za pierwszą godzinę kierowcy nadal będą płacić 3 zł. Kolejne 60 minut będzie kosztować 3,60 zł. Natomiast następna - trzecia godzina pochłonie 4,30 zł. Opłata za parkowanie za czwartą i kolejną godzinę będzie wynosić 3 zł. Oznacza to, że jeśli zaparkujemy samochód na osiem godzin, to zapłacimy 25,90 zł. Władze Gdańska utrzymują, że tak przyjęte opłaty mają zapewnić rotację samochodów w strefie.

Rewolucja jednak czeka te osoby, które do tej pory korzystały z abonamentów za parkowanie w strefie. Za pozostawianie samochodu na płatnych miejscach postojowych za wyjątkiem centrum kierowcy płacą teraz 320 zł za każdy miesiąc. Natomiast po znowelizowaniu przepisów opłata za ten abonament wzrośnie aż do 500 zł.

Jeśli nowe przepisy wejdą w życie, znikną na dobre abonamenty na okaziciela, umożliwiające parkowanie strefie większej liczbie samochodów, ale nie jednocześnie. Ich koszt aktualnie wynosi 270 zł.

30 zł będzie kosztować abonament za parkowanie samochodów w strefie dla lokatorów budynków, które znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie właśnie wspomnianej strefy. Nabyty abonament nie będzie uprawniał do wolnego i wskazanego konkretnie miejsca postojowego. Ci, którzy zdecydują się wykupić taki abonament na okres jednego roku, zapłacą 300 zł i zaoszczędzą tym samym ok. 60 zł. Abonamenty są przypisane do auta, stąd trzeba uważać, bo jeśli w czasie obowiązywania abonamentu przeprowadzimy się w inne miejsce, możemy nie odzyskać wpłaty za niewykorzystane miesiące. Abonamenty nie uprawniają do parkowania pojazdów w innych strefach.

Kto może ubiegać się o abonament dla mieszkańców? Właściciel lub współwłaściciel jednocześnie pojazdu i nieruchomości położonej w sąsiedztwie strefy płatnego parkowania. Abonament otrzymają także ci właściciele nieruchomości, którzy poruszają się autem na podstawie umowy użyczenia bądź leasingu. Uchwała nie przewiduje sprzedaży abonamentów osobom wynajmującym lokale.

Miasto także wycofuje się z pomysłu płatnych i wyznaczonych miejsc postojowych w strefach - tzw. kopert. Nie będzie można więc po wejściu w życie nowej uchwały zarezerwować i wyznaczyć miejsca do parkowania. To może utrudnić wielu przedsiębiorcom pracę, bowiem to oni najczęściej - głównie dla swoich klientów i dostawców - takie miejsca rezerwowali. Po wejściu w życie przepisów dotychczasowe miejsca będą musiały zniknąć.

Stawiać swoje samochody bezpłatnie w strefie płatnego parkowania w Gdańsku będą mogły osoby posiadające identyfikator "N+". By go zdobyć, w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni należy przedstawić przede wszystkim orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności.

Opinie (282) 1 zablokowana

  • Proponuję w zamian dowalić Oliwie podwójną opłatę śmieciową ;) (5)

    W końcu Oliwa zawsze sprawiedliwa - to zobowiązuje...

    Ale i tak najbardziej podoba mi się tekst: "Miasto także wycofuje się z pomysłu płatnych i wyznaczonych miejsc postojowych w strefach - tzw. kopert". Hehehe, Panie Naskręt, TAKA szczerość od samego rana? :)))

    P.S. Przypominam o stronce fb "Kładka nad Motławą" :)

    • 40 26

    • (1)

      Oliwa zaprotestowała i radni dzielnicy wysłuchali. Jak ktoś siedzi cicho i nic nie robi to znaczy, że zgadza się z tym co chcą mu narzucić.

      • 11 3

      • Taaa?

        No to może będziemy protestować u Rostowskiego że nie chcemy płacić podatków. Reguły mają być jednakowe, a nie zalezne czy ktoś protestuje czy nie.

        • 5 4

    • (2)

      typowy polak zazdrosnik!,a niby dlaczego dowalic oliwie podwojnie za smieci? bo tobie dowalili za parkowanie ? to innym tez musza,bo ty straciles a jak ty tracisz to wszyscy musza? wydaje ci sie ze jak twoj sasiad zlamie noge to tobie bedzie sie lepiej chodzilo? nie kumam takich ludzi..

      • 13 5

      • oczywiście nie zauważyłeś, że facet puszcza oko na końcu tytułu? (1)

        ironia - to nowe, trudne słowo

        • 11 0

        • to co z tego ze puszcza, tekst jest jednoznacznie podszyty prowokacją, mondralo ;)

          • 3 2

  • (5)

    Polska,tu wszystko rośnie z dnia na dzień..Tylko nie moja wypłata...Nawet brzuch z dnia na dzień rośnie szybciej..:) pozdrawiam z rańca

    • 98 11

    • znaczy się, jesteś w ciąży, czy z dobrobytu i opilstwa kałdun ci rośnie? (2)

      • 5 11

      • z głodu (1)

        • 6 2

        • Jak z głodu to nie rośnie, a puchnie!

          • 1 0

    • :[

      chyba tych urzędasów do końca po...ło jeżeli myślą, że będę płacił za zatrzymanie się na Akrońskiej gdzie najpierw przez 10 minut muszę czekać na jakieś wolne miejsce!
      Jak im tak dobrze robią parkomaty to niech sobie je w d... wsadzą!!!

      • 19 2

    • jeżeli ci płaca nie rośnie, to pomyśl, jak zmienić pracę lub lepiej ją sobie

      zorganizować. Od smucenia na portalu może ci się pogorszyć zdrowie, a potem i przychody spadną, bo żaden klient nie przyjdzie do smucącego pracownika sprzedaży.

      • 1 18

  • A co z pensjami naszymi one też wzrosną o podatek śmieciowy oraz o abonament za parkowanie?!! (6)

    Chętnie wyjdę na ulicę i wywalę tych urzędasów z stołków!!

    • 176 10

    • przeciez za smieci i tak placisz, a co za roznica komu... (1)

      • 2 37

      • ale różnica jest za ILE...

        • 52 1

    • (2)

      była okazja wyjść w sobotę
      ale lepiej było siedzieć i narzekać

      • 6 26

      • Gdzie była okazja wyjść?

        Chyba nie masz na myśli marszu rydzykowców w obronie tv trwam?

        • 36 11

      • gdzie było info??nic nie wiem, a chciałem wyjść i zaprotestować

        • 2 1

    • Na ulicy to ty niedługo będziesz mieszkać.

      • 5 0

  • Żyję w kraju, w któym wszyscy chcą mnie skubnąć z mojej kasy ...... (4)

    Na każdym kroku.

    • 180 9

    • (1)

      zsolarowana nunia z mojego bloku w swoim volvo c30 na pewno sobie poradzi. już teraz zawsze za szybą wozi identyfikator N+.
      i co jej zrobicie?

      • 14 0

      • widocznie czyści berło komu trzeba

        • 22 1

    • chyba masz problem

      • 1 0

    • Nie ktoś tylko Platforma Obywatelska

      nazywaj rzeczy po imieniu

      • 3 2

  • "Uchwała nie przewiduje sprzedaży abonamentów osobom wynajmującym lokale." (10)

    No i kto straci? m.in. właściciele wynajmujący. Bo ja na przykład już rozglądam się na nowym biurem w dzielnicy gdzie mogę swobodnie parkować. Bo według ustawy nie mogę wykupić takiego abonamentu.

    • 92 6

    • Może najpierw wystąp o mozliwość zakupu takiej karty dla ciebie (1)

      przez właściciela nieruchomości którą wynajmujesz.
      To jemu powinno zależeć abyś dalej wynajmował jego lokal.
      A jak nie to powiedz mu bay-bay.

      • 10 7

      • Wyraźnie jest napisane, że nie mogę.

        "Właściciel lub współwłaściciel JEDNOCZEŚNIE POJAZDU I NIERUCHOMOŚCI położonej w sąsiedztwie". Rozumiem, że ten ów właściciel nieruchomości, musi być współwłaścicielem mojego pojazdu.

        • 21 1

    • Dokładnie tak! (7)

      Miałem ten sam problem z Sopotem, gdzie zrobili strefę na Rzemieślniczej. Teraz mam biuro w Tczewie i ogromny parking do dyspozycji. POLECAM!
      A - i jeszcze jedno - do Tczewa mam prawie 40km ale jadę krócej niż z Gdańska do Sopotu :)

      • 24 0

      • ciekawe ile wydajesz na paliwo (4)

        niedługo ta trasa też będzie zakorkowana, pomyśl o innych opcjach dojazdu.

        • 4 7

        • Już odpowiadam (3)

          przez to, że zamiast stać w korkach, to jadę, to w przeliczeniu na 1 km wydaję mniej - już od 3-mcy tak jeżdżę i spalanie spadło mi ok. 15% (pomimo zimy, latem wynik będzie lepszy - mam nadzieję).

          • 11 0

          • Ciekawe czy klienci też tak chetnie jadą do Tczewa? (1)

            • 2 0

            • nie każde biuro to kontakt z klientami

              ale alternatywa jest; drugie biuro do Pruszcza gdańskiego wrzuciłem - zawsze to bliżej dla pracowników

              • 9 0

          • "ja to proszę pana mam b. dobre połączenie. Wstaję rano - za 15 trzecia (latem to już widno), za 15 trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem. Śniadanie jadam na kolację - tylko wstaję i wychodzę ..."

            • 13 1

      • (1)

        W Sopocie na Rzemieślniczej akurat się to sprawdza.
        Parkingi zajmowali pracownicy biur(bo żyłowali 100 złotych na parking płatny,który stał prawie cały pusty) a potencjalni klienci nie mieli gdzie postawić samochodu.
        Nie każdy może przenieść biuro do Tczewa.Prestiż i wygoda dla klientów też się liczy.
        Byle firma krzak to może nawet do Koziej Wólki się przenieść.

        • 5 8

        • Co w tym dziwnego, że ktoś zamiast płacić 100 zł

          woli płacić 0?
          Po wprowadzeniu płatnego parkowania klienci tam nie parkowali - jeszcze przez 2 tyg. obserwowałem sytuację i parkingi stały puste... mam nadzieję, że Sopot już "wydał" w przyszłorocznym budżecie te pieniądze, których nawet nie zarobił.

          • 10 1

  • CHORE (13)

    ...zebym musiala placic, nawet 30zl/m-cznie, za parkowanie w strefie swojego zamieszkania!! Chory kraj!!

    • 185 21

    • (3)

      Słyszałem, że podatek od podatku i podatek od oddychania, jak i użytkowanie miejskich chodników już są w drodze...

      • 18 4

      • podatek od oddychania istnieje (2)

        Nazywa się on podatkiem klimatycznym i płacisz go gdy wyjeżdżasz na urlop np w góry lub nad morze :)

        • 18 0

        • ale we własnym mieście (1)

          się go nie płaci przecież...a analogicznie czymś takim chcą mieszkańców uraczyć nasi "miłościwi włodarze"

          • 5 3

          • opłata za parking to nie podatek

            ale opłata za wykorzystanie ograniczonego dobra, jakim jest przestrzeń. Żadna deklaracja praw człowieka nie zakłada prawa do darmowego parkowania w mieście.

            • 5 14

    • ciekawi mnie co za debile minusowały wypowiedź Króla juliana (1)

      • 19 7

      • ale dla swoich jest bezpłatny parking za UM Gdańsk

        równi i równiejsi?

        • 18 0

    • strasznie drogo (4)

      zubożejesz przez te 30 ziko mniej w miesiącu?

      • 2 38

      • dodaj sobie

        do nowego podatku śmieciowego, 100 % wyższego czynszu w komunałkach (dolny i górny wrzeszcz to w większości komunałki) i planowane podwyżki np. wody czy mediów...to już nie chodzi o kwotę, ale o sam fakt łupienia mieszkanców-trzeba w końcu spłacić stadion i ecs, a najłatwiej jest sięgnąć do nie swojej kieszeni...

        • 36 2

      • No jak ktoś jest na śmieciówce (2)

        1200 brutto, za mieszkanie płaci 800, albo i więcej, bo albo wynajmuje, albo spłaca kredyt, to uwierz, że 30 zł robi różnicę...

        • 18 4

        • to niech się (1)

          przesiądzie na komunikację miejską. i skąd w ogóle miał na samochód?

          • 2 22

          • Idiotyczne komentarze na zasadzie grzebania komus w portfelu.

            • 10 1

    • (1)

      nie wiem co w tym dziwnego, to jest cena mieszkania w centrum. i tak jest tanio.

      • 1 4

      • Umrzyj.

        • 1 0

  • Jeśli do tego biura nikt nie przychodzi, to po co ono ma być w miejscu gdzie się dużo ludzi kręci?

    Jeśli przychodzi, to chyba dobrze, że będzie można kulturalnie zaparkować i dać za to te parę złotych.

    • 8 34

  • MUSI (4)

    Adamowicz musi jakoś uzbierać 50 miliomów rocznie na utrzymanie i spłatę swojego stadionu.

    • 137 13

    • Spłata ruszy za 2-3 lata i co wtedy?

      • 5 1

    • (1)

      Moze do tego czasu splonie, wybuchnie albo sie zapadnie. Za budowe i tak trzeba bedzie placic, ale przynajmniej utrzymanie g..na bedzie z glowy. W kazdym razie ja juz wiem, ze wyprowadze sie z 3miasta przy pierwszej okazji. Dobrze sie tutaj mieszkalo, ale od kilku lat wladze uprzykrzaja zycie wszelkimi sposobami. Rosna ceny, podatki, oplaty. Nowe zakazy i "inwestycje" w rodzaju ECS, Ergo Areny czy stadionu, za ktore trzeba placic. Nie chce tego finansowac, ani zyc w miescie zakazow.

      • 0 1

      • żegnamy

        pa pa

        • 0 0

    • Naszego stadionu.

      Naszego.

      • 0 0

  • PRZYMORZE (11)

    Strefa płatnego parkowania na Przymorzu jest tak mała, że tylko patrzeć jak samochody pozastawiają całe osiedle w bezpośrednim sąsiedztwie strefy. Wprowadzenie strefy na Przymorzu mija się z celem.

    • 97 8

    • Nie bój się (1)

      Powiększą

      • 32 2

      • i całe szczęście

        z korzyścią dla wszystkich

        • 3 7

    • Przymorze - biurowce (6)

      strefa jest po chamsku zrobiona w okolicach nowych biurowców - tam gdzie parkują ludzie, którzy tam pracują a nie mają zapewnionych miejsc postojowych. Pewnie lobby burackich mieszkańców okolicznych uliczek.

      • 12 19

      • A dlaczego mam mieć problem z wyjechaniem ze swojej posesji? (3)

        A dlaczego szanowny pracodawca nie zapewnia miejsc postojowych?
        Bujaj się buraku.

        • 23 10

        • w Warszawie jeden z pracodawców płaci praconikom 3 zł (2)

          za każdy przyjazd do pracy rowerem. Woli tak lokować pieniądze niż je wydawać na budowę i utrzymanie parkingu przed swoją siedzibą. Dzięki temu ma więcej klientów i może więcej płacić pracownikom którzy z tego nie korzystają.

          • 8 4

          • nie tylko w Warszawie

            Wiem tez o firmie z Krakowa i firmie z Gdyni (tak! z Gdyni!), które mają taką samą politykę, czyli płacą pracownikom za dojeżdżanie rowerem. Z korzyścią dla wszystkich.

            • 3 3

          • 4000 netto co pol roku dostaje od DNV za przyjazd rowerem

            powyzej 2km

            • 1 1

      • Dziękujemy radnym Gdańska! (1)

        Najpierw wydajecie zgodę na budowę 5 biurowców na kilkuset pracowników każdy, nie wymuszając na inwestorze zapewnienia choćby 100 ogólnodostępnych miejsc parkingowych. Jest ich zaledwie kilkanaście. Potem straż miejska regularnie poluje w okolicznych uliczkach na tych, którzy w związku z tą kretyńską sytuacją źle zaparkowali. A teraz zamierzacie jeszcze ukarać szarych pracowników za wasze niechlujstwo...

        • 29 1

        • brawo radnym Gdańska

          za uwzględnienie faktu, że do biurowców na Arkońskiej mogą przyjeżdżać SKM.

          • 4 11

    • Co jak co, ale... (1)

      ... na Przymorze jest bardzo latwo dojechac kolejka, tramwajem i autobusem. Nie rozumiem, dlaczego ktos, kogo nie stac na parking tak biadoli. Niech przyjezdza srodkami komunikacji miejskiej. Od tego sa. A ze nie chce sie przejsc tych paru metrow do i od przystanku, to juz inna sprawa. Poza tym jesli komus nie pasuje, to nie musi pracowac tam, gdzie mu sie nie podoba. Ludzie, co za kraj. To jakby ktos sie przeprowadzil do domu kolo smietniska, i skarzyl sie, ze mu smierdzi.

      • 3 13

      • Bzdury gadasz

        Mam auto, mieszkam daleko stąd i muszę jakoś dojechać. Nie podoba mi się, że ktoś za mnie ma decydować, na co mam wydać pieniądze z ciężko zatyranej pensji. A Twój komentarz jest idiotyczny. W dzisiejszych czasach chyba mało kto przebiera w ofertach pracy jak w ulęgałkach i średnio ma się wybór, dokąd się dojeżdża, zwłaszcza, jak Twoją firmę przeniosą z rodzinnego miasta do miasta obok (z Gdyni do Gdańska), prawda? Akurat nie mieszkam przy stacji SKMki i nie mam takiej opcji dojazdu bezpośredniego.

        • 0 1

  • Ja tego nie rozumiem zupełnie! (16)

    Przecież na Zakopiańskiej i Kartuskiej nigdy nie ma takiego tłoku żeby nie można było zaparkować to po co dowalać opłatę i ludziom robić pod górkę... Oj urzędasy - wy grosza warci jesteście! Zapamiętajcie, że to wy jesteście dla nas a nie my dla was!

    • 149 6

    • poczytaj aby zrozumieć (13)

      opłaty są sposobem na zmniejszenie skłonności do korzystania z samochodów w mieście na rzecz innych opcji. Wiele (ca 30%) przejazdów samochodem w mieście to przejazdy na odległość do 3 km. Taką odległość da się przejechać innymi środkami lokomocji w ciągu ca.10-15 minut. Chodzi m.in. o to, by ludzie rezygnowali z dojazdów samochodem na tak krótkie odległości i wybierali inne opcje, które są mniej przestrzeniożerne.

      • 9 29

      • władze są po to, żeby służyć i spełniać potrzeby mieszkańców (1)

        a nie po to, żeby uczyć, wychowywać i szantażować haraczami próbując zmusić do zmiany moich zachowań.

        • 30 6

        • no właśnie- mieszkańców, a nie tylko i nie głównie tych, którzy są skłonni

          korzystać z samochodu, nawet na krótkie odległości. Korzystanie z miejsca do parkowania zmniejsza możliwość zaparkowania innych w tym miejscu. Trzeba jakoś rzadkie dobra dzielić. Poczytaj inne posty, może zrozumiesz.

          • 4 8

      • a gdzie tobie wyprali ...

        głowę, bo nie garnitur pytam.

        • 8 3

      • być może taką odległość da się przejechać przez 10-15 minut, ale dolicz jeszcze 30 minut czekania na przystanku.

        • 13 2

      • skąd żes wziął te dane o przejazdach do 3 km (1)

        śmiem twierdzić że ponad 95% przejazdów to te powyżej 5km nie licząc niedzielnych do kościoła :)

        • 12 3

        • te dane są powszechnie dostępne w elementarzach polityki komunikacyjnej

          stosowanych powszechnie w Europie

          • 1 5

      • (4)

        opłaty sa sposobem na zmniejszenie sklonności do korzystania z samochodów????
        Proponuję 100 zł za bochenek chleba. Zmniejszy to sklonności do obżarstwa.
        Proponuję 500 zł za znaczek na list. Zmniejszy to skłonności do donosicielstwa.
        Proponuję 2000 zł miesięcznie za miejsce w przedszkolu. Zmnieszy to kolejki oczekujących na wolne miejsce w przedszkolu rodziców.
        Czy wytłumaczy mi ktoś skąd sie takie przygłupy jak ten "spokojny obserwator zmian" biorą? Czy to od urodzenia czy cięzkie dzieciństwo?

        • 23 3

        • to że twój popyt na korzystanie z samochodu nie jest elastyczny (3)

          nie jest argumentem za rezygnacją z prowadzenia sensownej polityki komunikacyjnej, zakładającej, że samochód nie musi być traktowany jako jedyny lub główny sposób poruszania się po mieście.

          • 2 13

          • Ludzie!!!! Oświecił mnie!!!!
            Wiecie dlaczego wprowadzają kolejne opłaty n. im. za parkowanie!!!!???
            Ponieważ ... zaraz ... jak to było????... "wasz popyt na korzystanie z samochodu nie jest elastyczny"!!!!
            hahahahah!!!!
            Człowieku ty się marnujesz. Idź na rzecznika do jakies partii.
            "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów". S. Lem
            hahaha nie ma to jak poprawic sobie humor z początkiem tygodnia.

            • 13 1

          • a jak wytlumaczysz(sobie) platne miejsca parkingowe tam gdzie" podaz miejsc jest wieksza niz popyt na nie?"

            • 1 0

          • Ale Ty nie rozumiesz...

            Na Kartuskiej i Zakopiańskiej miejsca jest zawsze dużo nawet w godzinach szczytu. To jest bezcelowe i uderza tylko i wyłącznie w mieszkańców. Jak zwykle z d*py urzędasa wypierdziane utrudnienie bo przecież o ulepszeniach zapomnieli.

            • 12 0

      • ale (1)

        Do roboty mam 16 km i jadę samochodem 30 minut rano a po pracy do domu jakieś 45 a tramwajem trasa zajmie mi około godziny w jedna stronę w irracjonalnym ścisku + dojście 2,5 km od tramwaju do roboty więc szybciej i wygodniej samochodem. Nikt nie wmówi mi że lepiej tramwajem bo wszyscy wiemy jak (nie)działa komunikacja miejska. Rowerem chętnie ale latem i pod warunkiem że rano skm-ką podjade ale nie jestem w stanie do niej wsiąść z rowerem więc odpada, nie mam już 20 lat a wpracy mam pracować a nie dochodzić do siebie po tour de Gdańsk

        • 3 0

        • ps

          Jak mam coś do załatwienia lub chcę odwiedzić rodzinę czy znajomych to załatwiam to po pracy a nie do domu i w tramwaj. Część miejsc na tych planach nigdy nie było zatłoczonych a wręcz można znaleźć wolne miejsca bez problemu lub są na końcu świata gdzie nic nie ma lecz będzie ...miejsce płatnego postoju.A wzrost godzinowy opłat też bajka bo jeżeli pojadę np do jakiegoś urzędu to nie wiem czy będę tam godzinę czy dwie i tyle w temacie przyspieszania rotacji miejsc po prostu budyń i lisek chcą nas wydoić z kasy

          • 3 0

    • Ty nie masz rozumieć - masz płacić

      Czekam na następne osiedla :)

      • 6 0

    • A następne wybory w Gdańsku i tak wygra PO.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane