• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerowa "dziura" w Redłowie zniknie jesienią

Patryk Szczerba
6 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dziś na podróż rowerem ul. Stryjską decyduje się niewielu. Sprawę mają rozwiązać pasy rowerowe, na które rowerzyści poczekają przynajmniej do jesieni. Dziś na podróż rowerem ul. Stryjską decyduje się niewielu. Sprawę mają rozwiązać pasy rowerowe, na które rowerzyści poczekają przynajmniej do jesieni.

Wciąż nie ma zapowiadanych pasów rowerowych pozwalających na bezpieczny przejazd wiaduktem przy ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Urzędnicy zapowiadają wprowadzenie nowych rozwiązań latem, ale w zapewnienia wierzy coraz mniej rowerzystów, zwłaszcza że było ich już w tej sprawie kilka.



Jak oceniasz działalność urzędników odpowiedzialnych w Gdyni za drogi rowerowe?

Mieszkańcy Redłowa głosujący w ramach budżetu obywatelskiego mogą mówić o sporym pechu. Realizacja dwóch zwycięskich projektów nie została wciąż rozpoczęta. W pierwszym przypadku zahamował ją na dłuższy okres brak porozumienia miasta ze spółdzielnią w sprawie budowy kilkunastu metrów chodnika pomiędzy ul. Korczaka i Legionów. Przy drugim pojawiły się problemy z uzgodnieniami i skomplikowanym projektowaniem, choć w trakcie składania wniosku nikt o nich nie wspominał.

Rzecz dotyczy połączenia ronda Macieja Brzeskiego zobacz na mapie Gdynial. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni. Dziś rowerzyści chcący jechać ul. Stryjską zobacz na mapie Gdyni muszą korzystać z ulicy, gdzie jest spory ruch z pogarszającymi sytuację przystankami autobusowymi, bez zatoczek. Co bardziej ostrożni wjeżdżają na wąski chodnik. Bywa, że oprócz łamania przepisów powodują sporą nerwowość wśród pieszych opuszczających zlokalizowany pod wiaduktem przystanek SKM.

Zaproponowanym rozwiązaniem są pasy rowerowe na ul. Stryjskiej zapewniające bezkolizyjny przejazd aż do drogi rowerowej przy PPNT zobacz na mapie Gdyni. Miały pojawić się do końca 2014 roku.

- Mieszkańcy i sąsiedzi pytają o to, kiedy będą mogli spokojnie tędy jeździć, a ja muszę tłumaczyć, że realizacja to kwestia kilku dni. Teraz okazuje się, że znowu trzeba będzie czekać i to nie wiadomo ile i nie do końca wiadomo, czy problemem są pieniądze, czy może blokujący jak najdłużej się da urzędnicy ZDiZ - tłumaczy Jakub Furkal, autor wniosku, prezesujący stowarzyszeniu Rowerowa Gdynia

Nie wiadomo, ile czasu trzeba będzie czekać na połączenie drogą rowerową ul. Stryskiej i Lotników. Nie wiadomo, ile czasu trzeba będzie czekać na połączenie drogą rowerową ul. Stryskiej i Lotników.
We wrześniu zdecydowano, że wniosek jest tak nowatorski w skali miasta i musi trafić do dodatkowych konsultacji. Jesienią pojawiła się informacja, że pasy na ulicy pojawią się do końca roku. Poszerzenie chodnika konieczne do połączenia z istniejącymi drogami rowerowymi przy al. Zwycięstwa. Póki co nie ma ani pasów, ani szerszego chodnika. Jest zamówiony projekt organizacji ruchu przygotowany przez firmę Stadtraum. Określa parametry nowego rozwiązania rowerowego na Stryjskiej. Swoje uwagi zdążył już wnieść do niego ekspert do spraw dostępności w Gdyni, którym na początku roku został Marek Wysocki.

- Chodzi o kolizję przejazdu przy Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym z pieszymi. Potrzebne jest rozwiązanie, które zapewni w tym miejscu wszystkim bezpieczeństwo i to musi znaleźć się w projekcie, na który ogłosiliśmy przetarg - opowiada Rafał Studziński, gdyński oficer rowerowy.

Sama budowa, zdaniem Studzińskiego, nie potrwa dłużej niż miesiąc. Dokumentacja projektowa, gdy przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie marcowym, musi być gotowa latem.

- We wrześniu rowerzyści powinni już jeździć ul. Stryjską, korzystając z nowych rozwiązań - zapewnia.

Nie wiadomo, ile trzeba będzie poczekać na połączenie ul. Stryjskiej z ul. Lotników zobacz na mapie Gdyni. Jadąc tą drugą ulicą można natknąć się na znak z informacją o konieczności zakończenia podróży rowerem.

Z kolei ci, którzy marzą o tym, by bez przeszkód przejechać po drodze rowerowej w całości al. Zwycięstwa, w tym na odcinku przy stacji Statoil zobacz na mapie Gdyni, będą prawdopodobnie musieli poczekać aż 8 lat. Ubytki na trasie będą bowiem uzupełniane przy okazji projektu pod nazwa Hanzeatycka Trasa Rowerowa, który zostanie sfinansowany w części z budżetu UE.

Miejsca

Opinie (221) 4 zablokowane

  • rowerowe oc (7)

    Powinno byc wprowadzone obowiązek posiadania ubezpieczenia jezeli chcesz się poruszać po drogach publicznych. Przecież rowerzyści również powodują zagrozenia na drodze oraz kolizje. Jeśli taki rowezysta posiada auto to do ubezpieczenia powinna byc mozliwosc dokupienia oc na rower (powiedzmy 20 zl na rok) jesli nie posiada auta z ubezpieczeniem oc powinien byc obowiązek wykupienia. Sam jeżdżę na rowerze i z takiego ubezpieczenia bym chętnie skorzystał, teraz po drogach nie jeżdżę ponieważ jest to dla mnie nie komfortowe.
    Jeszcze jedno- jako że jestem kierowcą i to nie jest tylko moje zdanie....
    kalesoniarze jeżdżący parami na drogach ogarnijcie sie trochę poniewaz w ten sposob stwarzacie powazne zzagrożenie, a i swiatelka tez wiele nie kosztują- polecam.

    • 48 26

    • OC (6)

      No widzisz kolego wklepujesz literki a nie wiesz :P ale ok.
      To ci poradzę wykup sobie ubezpieczenie OC od szkód cywilnych w skład którego wchodzi jazda na rowerze :P cała moja rodzina żona, syn, córka i ja to koszt 42zł rocznie, pokrywa to szkodę do 10tyś zł. (Warta)

      • 11 3

      • uwaga (5)

        Nie potrafisz czytać, jak każdy rowerzysta.

        OC dla rowerzystów powinno być OBOWIĄZKOWE a nie fakultatywne.

        • 8 14

        • (1)

          Jezdze rowerem od 20lat i nigdy nie spowodowalem żadnej szkody. Dlatego jak chcesz to plac sobie OC nawet i za psa, ale innych nie zmuszaj. Jak komuś cos zniszcze rowerem to zaplace z własnej kieszeni. I tak wyjdzie taniej niż 20lat składek.

          • 13 1

          • ja miałem pecha i zniszczyłem

            kwota do przełknięcia.

            • 4 0

        • kolejny miłośnik biurwokracji może na rolki i hulajnogi też co z rowerkami dla dzieci?Też opodatkować jak wszystko w tym zrytym nieszczęśliwym kraju?

          • 13 3

        • Brak zrozumienia

          Inaczej
          Mam pojazd 4 kołowy, 2 kołowy z silnikiem oraz rower korzystam z nich na co dzień i nie idzie tu o zrozumienie czytania a odpowiedzialność :) jak to pojmiesz to zrozumiesz co to jest tolerancja na drodze

          • 2 3

        • to jest twoja opinia, przedstaw argumenty

          spróbuj odróżnić zachowania stwarzające zagrożenie od zachowań wiążących się z narażaniem na ryzyko.

          • 7 2

  • o jakiej kolizji pisze oficer rowerowy Gdyni? (1)

    cyt.:"kolizję przejazdu przy Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym z pieszymi. Potrzebne jest rozwiązanie, które zapewni w tym miejscu wszystkim bezpieczeństwo i to musi znaleźć się w projekcie, na który ogłosiliśmy przetarg".
    Miejsc kolizji ruchu rowerowego z ruchem pieszym jest co niemiara w każdym mieście rowerowym świata, ale w takich przypadkach wystarczy zdrowy rozsądek - energia kinetyczna rowerzysty jest pomijalnie mała w porównaniu z energią kinetyczną samochodu jadącego po jezdni.

    • 3 0

    • Chodzi o przejścia dla pieszych na drodze rowerowej

      Masz rację.
      Ale wg eksperta ds. dostępności, zwykłe przejście dla pieszych przez drogę dla rowerów jest tak kolizyjne, że zamiast niego będzie tam chodnik z przerwaną ciągłością DDR... Co więcej, jest to powód, dla którego trzeba rozpoczynać projektowanie od nowa - i to jest najdziwniejsze.

      • 6 0

  • Dla szczurasow każda sprawa nawet blaha i wrecz trywialna jak tu urasta do rangi unikatu w skali kraju a nawet wszechświata. Tylko patrzeć jak to nam wytłumaczyć stempla, ze się nie da bo to wszystko co szczurasy potrafią. Żałosne. Szkoda slow...

    • 8 4

  • Gdynia to cała jedna wielka rowerowa dziura w przeciwieństwie do Gdańska

    • 13 3

  • warto dodać: stop dyskryminacji kierowców przez innych kierowców

    zajmujących miejsce na jezdni i na miejscu do parkowania, kiedy zrównoważony, normalny obywatel chce korzystać z prawa poruszania się z punktu A do punktu B z prędkością, który fabryka dała.

    • 1 0

  • ubezpieczenie i znajomość przepisów (1)

    Ten kto proponuje obowiązkowe ubezpieczenie dla rowerzystów jest na pewno związany z firmami ubezpieczeniowymi. Równie dobrze należałoby domagać się ubezpieczenia od pieszych, bo też są uczestnikami ruchu drogowego, albo obowiązkowego ubezpieczenia od właścicieli nieruchomości albo właścicieli psów, kotów, krów czy gołębi. Paranoja.
    Natomiast uregulowania wymaga sprawa znajomości zasad ruchu drogowego przez rowerzystów, ale dotyczy to również pieszych. Może wystarczą szkolenia organizowane w szkołach, żeby od razu nie domagać się powrotu do kart rowerowych.

    • 8 6

    • w szkołach jest przedmiot "wychowanie komunikacyjne"

      warto by przeszkolić ekspertów bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz instruktorów prawa jazdy, by pouczali kierowców, co robić widząc rowerzystę na jezdni: wyprzedzać go jedynie wtedy, gdy można zachować odstęp 1 metra.

      • 3 0

  • dziury rowerowe

    One nie znikną, ponieważ gdyński "spec rowerowy"(p. Żmuda Trzebiatowski) udaje,że ich nie widzi

    • 11 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane