• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści znaleźli 1,5 mln zł na darmowe przejazdy w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Naskręt
14 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
W tunelu pod Martwą Wisłą nie ma miejsca dla rowerów, dlatego miłośnicy dwóch kółek chcą tam bezpłatnej komunikacji miejskiej. W tunelu pod Martwą Wisłą nie ma miejsca dla rowerów, dlatego miłośnicy dwóch kółek chcą tam bezpłatnej komunikacji miejskiej.

Miłośnicy dwóch kółek chcą dla wszystkich bezpłatnej komunikacji w tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska i wskazują, że 1,5 mln zł rocznie na ten cel mogłyby pochodzić z likwidacji Promu Wisłoujście. Władze miasta są przeciwne - wprawdzie niecały milion złotych kosztować będą kursy autobusów w tunelu, ale miasto dolicza jeszcze koszty utrzymania podwodnej przeprawy.



Czy w tunelu powinna obowiązywać bezpłatna komunikacja miejska?

W dniu otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą władze miasta chcą uruchomić specjalną linię autobusową 258, która będzie jeździć przez 1,5-kilometrowy tunel co ok. 30 minut. Niestety, przejazdy będą płatne. Podróż będzie kosztowała tyle samo, co w innych środkach komunikacji - osoba nieposiadająca biletu miesięcznego będzie musiała zapłacić 3 zł.

Dodatkowo zostanie wydłużona linia 158 w kierunku Stogów - także przez tunel. Tam również będzie można wsiadać z rowerem, ale będzie zdecydowanie mniej miejsca, bo to autobus poruszający się po dłuższej trasie, więc bardziej zatłoczony.

Uruchomienie autobusów jest związane z planowaną likwidacją promu przy Twierdzy Wisłoujście zobacz na mapie Gdańska. Ponadto, w tunelu brakuje wydzielonego pasa dla ruchu rowerów.

Problem w tym, że propozycja miasta dotycząca zapewnienia przejazdu nie zadowala mieszkańców, a szczególnie rowerzystów. Przekonuje o tym nasza ankieta w ostatnim artykule o zmianach w ruchu. 39 proc. głosujących oceniło takie przejazdy krytycznie. Niektórzy w proteście przeciwko opłatom zamierzają przejechać tunelem większą grupą, inni zapowiadają, że będą jeździć mimo zakazu.

Schemat linii 158 i 258, które pojadą tunelem pod Martwą Wisłą Schemat linii 158 i 258, które pojadą tunelem pod Martwą Wisłą
Rowerzyści krytycznie o opłatach za autobus

- Nowa linia autobusowa to proteza, zamiast zapewnienia faktycznego ruchu rowerów pod lub nad Martwą Wisłą poprzez wydzielone pasy bądź jezdnie. Wprowadzenie dodatkowo opłat za przejazd autobusem zniechęci wielu rowerzystów do przejazdu w tym miejscu, podczas gdy samochody pojadą tam nieodpłatnie. Ponadto podróż autobusem w tunelu jest mało atrakcyjna. Lepiej w tej sytuacji byłoby, gdyby miasto zachowało prom przy Wisłoujściu. Władze miasta z upływem kolejnych lat przekonają się, że popełniają błąd - mówi Roger Jackowski z Gdańskiej Kampanii Rowerowej, dzięki której Gdańsk uchodzi za rowerową stolicę Polski.
W podobnym tonie wypowiada się inny rowerzysta.

- Opłata 3 zł za przejazd dla jednej osoby to dużo. Dla rodziny to już spory wydatek, tylko po to, by przekroczyć tunel. Prom obecnie kosztuje 2 zł. Inną kwestią jest częstotliwość kursowania tego autobusu - co 30 minut, to zdecydowanie za mało. Jeśli na przystanku będzie czekała grupa 10 rowerzystów, nie wszyscy się zmieszczą, bo jest tylko bodajże osiem miejsc. Także jeśli się nie załapiesz, to czekasz następne pół godziny. Pozostaje jeszcze inna kwestia. Jak ktoś z rowerem obładowanym sakwami, albo z przyczepką, ma wsiąść do tego autobusu - mówi Wojciech Twardy, gdański rowerzysta.
Natomiast rowerowy ekspert, Krzysztof Kochanowicz, zwraca uwagę na jeszcze inny aspekt.

- Przeciętny rowerzysta nie dostrzeże sensu przejazdu autobusem w tunelu za 3 zł, skoro za tę samą kwotę może pojechać tramwajem nr 8 z Jelitkowa przez centrum na Stogi Plażę. Ponadto podróż autobusem w tunelu jest mało atrakcyjna. Nie wiadomo też, czy kierowcy autobusów będą samodzielnie ustawiać rowery w pojeździe, czy zrobią to sami pasażerowie. Ważne jest także bezpieczeństwo sprzętu w autobusie, bowiem niektórzy mają rowery za kilka tysięcy złotych - tłumaczy Krzysztof Kochanowicz z Grupy Rowerowej 3miasto.
Utrzymanie promu przy Twierdzy Wisłoujście kosztowało miasto ok. 1,5 mln zł. Utrzymanie promu przy Twierdzy Wisłoujście kosztowało miasto ok. 1,5 mln zł.
Gdańsk wyda 1 mln zł na autobusy miejskie tylko w tunelu

Rowerzyści słusznie zwracają też uwagę na fakt, że miasto m.in. likwiduje prom przy Twierdzy Wisłoujście. Powstaną oszczędności rzędu ok. 1,5 mln zł, tyle bowiem kosztowało miasto utrzymanie nawodnej przeprawy w 2015 r.

Władze Gdańska w odpowiedzi na ten zarzut podkreślają, że wsparcie rowerzystów w Gdańsku nie ma charakteru punktowego, a systemowy. Inaczej niż w innych miastach (np. we Wrocławiu), w pojazdach komunikacji miejskiej za przewóz roweru w ogóle się nie płaci, a jedynie jego właściciel powinien mieć ważny bilet.

- Łączny przyszły koszt funkcjonowania linii autobusowych 158 i 258 będzie wyższy niż funkcjonowanie promu z uwagi na rozszerzenie oferty przewozowej: trasa linii 158 zostanie wydłużona aż do Stogów oraz zostanie uruchomiona również w soboty i niedziele - dotychczas linia 158 funkcjonowała tylko w dni powszednie. Oferta ta będzie kosztować 3,154 mln zł netto w skali jednego roku - wyjaśnia Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska.
- W tym zawiera się koszt pracy przewozowej - 989 tys. zł - na odcinku tunelowym linii 158 i 258. Eksploatacja tunelu obciąża budżet miejski kwotą w wysokości około 3 mln złotych rocznie - podkreśla zastępca prezydenta.
Zastępca prezydenta podkreśla, że dotychczas prom w Wisłoujściu kursował tylko do godz. 18:45, a w soboty i niedziele jedynie w sezonie letnim. Teraz mieszkańcy (w tym rowerzyści) zyskają całoroczną ofertę i to do późnych godzin wieczornych.


ZKM: rowery będą bezpieczne

Zastępca prezesa Zakładu Komunikacji Miejskiej, Maciej Lisicki, uspokaja natomiast w kwestii bezpieczeństwa rowerzystów i ich sprzętu.

- Nasze autobusy nie będą posiadały zewnętrznych wieszaków na rowery. Będą umieszczane podobnie, jak jest to w SKM-ce na wieszakach wewnątrz pojazdu, dlatego będą bezpieczne - mówi zastępca prezesa.
Rowerzyści będą samodzielnie ustawiać i wieszać swoje pojazdy w autobusach, ale - jak zapewniają władze ZKM - kierowcy w razie kłopotów będą służyć pomocą podróżnym.

Infrastruktura rowerowa przy tunelu na 4-

Przy okazji postanowiliśmy sprawdzić, jak przygotowana jest infrastruktura do obsługi nowej linii 258. Pewnym jest, że trasa będzie dużo dłuższa, niż tylko między węzłami Ku Ujściu i Marynarki Polskiej. Od strony stadionu przystanek znajduje się za rondem, na którym autobusy mogłyby sprawnie zawrócić do tunelu. To oznacza, że pojazdy będą poruszać się wokół stadionu i z tego powodu pojadą rzadziej.

Ponadto do przystanków nie ma doprowadzonych ścieżek rowerowych - najbliższe są w odległości ok. 100 m. Brakuje także stojaków rowerowych. Zanim linia 258 pojedzie, miasto powinno ustawić drogowskazy podpowiadające drogę do przystanków, z których rowerzyści będą mogli pojechać w stronę tunelu.

Z tego powodu dotychczasowe przygotowanie do obsługi rowerowej linii autobusowej oceniamy na cztery z minusem.

Wydarzenia

Tunelem pod Martwą Wisłą - dzień otwarty (45 opinii)

(45 opinii)
dni otwarte

Miejsca

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • Widzę tutaj dwie żenujące kwestie:

    1. Brak chodnika w tunelu
    2. Wasze komentarze

    • 11 15

  • proponuję: darmowy przejazd dla rowerzystów tunelem (3)

    po okazaniu aktualnej karty rowerowej!

    • 15 7

    • heh

      w to mi graj

      mam i to i prawo jazdy:)

      • 3 0

    • A ja proponuje żeby Ci bomba na ten twój purpurowy łeb pisowski spadła

      • 1 1

    • ciężka sprawa

      Karta rowerowa obowiązuje tylko do 18. roku życia. Prawo jazdy nie mogłoby być?

      • 0 0

  • Jest mi strasznie wstyd... (4)

    Bardzo dużo jeżdżę, bardzo przestrzegam przepisów i bardzo ubolewam, że wśród rowerzystów i kolarzy jest taka grupa idiotów, którzy tak bardzo terroryzują resztę społeczeństwa. Że powstają ścieżki rowerowe - fajnie, korzystam, ale takie przywileje jak wymieniony w artykule to po prostu głowa boli jak bardzo ci spaczeni pedalarze muszą być niedowartościowani że o takie rzeczy zabiegają. Tak samo te wszystkie masy krytyczne, korkowanie miast bo muszą oznajmiać co chwilę swoją obecność.

    Przykro mi, bardzo. Proszę, weźcie pod uwagę, że nie wszyscy są takimi durniami. Odwieczna wojna, ciągłe przepychanki i wyzywanie.

    Tunel nie powstał dla rowerzystów. Jak się okazuje nie jest to takie proste do zrozumienia przez wszystkich.

    • 39 8

    • o jakich przywilejach jest mowa bo jak czytam internet to są poj..by które piszą że pierwszeństwo przed samochodem na przejeździe rowerowym i zielonym świetle to jakiś zaj..sty przywilej ty chyba jesteś jednym z nich biedaku.Nie ma przywilejów miasto zbudowało gniota za miliardy zł na które się złożyli obywatele także rowerzyści nie ufoludki i teraz się okazuje że tak prom likwidują więc kasa z tego tytułu się zwalnia ale po wielkich cudownych zmianach pokonanie drogi z rowerem z jednego brzegu na drugi będzie droższe o złotówkę będzie wymagało gimnastykowania się z rowerem w autobusie i będzie się wiązało czasem z zostaniem na przystanku bo w autobusie już nie będzie miejsca identyczna sytuacja jak z mostem JP2 też się zarzekali piesi rowerzyści a po co oni tam?A teraz się zastanawiają ile mln będzie kosztowało dostawienie do tego mostu czegoś dla pieszych i rowerzystów

      • 4 6

    • (2)

      tunel powstał w mieście w dodatku w rejonie pobliskim terenów nadmorskich które są w sezonie licznie odwiedzane przez rowerzystów

      • 4 3

      • (1)

        Ty chyba sobie nie zdajesz sprawy, że przejazd rowerem to nie tylko szersza wydzielona ścieżka ale też kwestia tego, że samochód myk myk i wyjeżdża z drugiej strony a rowerzysta kręci o wiele wolniej i musi w tunelu ze spalinami się truć. W wielu krajach nowe inwestycje powstają i jest tak samo jak tutaj - rowerzystom nie wolno jeździć w takich przeprawach mimo wentylacji.

        • 0 1

        • co ty pierd..lisz człowieku rowerem jadąc 30 czy 40 km/h tamtędy wyjeżdżasz z tunelu po 1,5 minucie no ile czasu się jedzie kilometr?

          • 1 0

  • Wydzielic jeden Pas ruchu dla rowerzystow Jako Test (6)

    np: W weekendy - o tym nikt nie pomyslal tylko komuno inzynier z zeszlej epoki zamiast pomyslec to poszedl na latwizne :/

    • 12 26

    • nigdzie na swiecie nie ma w tunelach drogi rowerowej i chodnika dla pieszych, (2)

      ale to wiedza tylko ci co znaja przepisy o ruchu drogowym .

      • 8 2

      • są, wyjedz gdzieś poza Gdynie

        a jak juz nie ma to przynajmniej jest alternatywa nie gorsza (nad tunelem) gdy tunel służy tylko do tranzytu (jest np. pod miastem)

        • 2 5

      • ten tunelik w Gdańsku to trochę dłuższa kopia tego co jest w Sopocie pod monciakiem dziwne że jakoś tam nikt się nie dziwi jadącym tam rowerem

        • 4 7

    • Wogóle wydzielić roweżystom drogi, chodniki, no i jeszcze nasze domy (2)

      Szanowny komuno pedalarzu- załóż siodełko to może zastanowisz się przed obrażaniem innych.

      • 6 4

      • Bo Sopot to wieś

        • 2 0

      • Hmmmm.....

        Szanowny Emerycie... To jakaś fobia czy może zboczenie bo już w kilku odpowiedziach polecasz zakładanie siodełka na myślenie.... Polecam psychiatrę skoro uważasz że d.. ą się myśli

        • 0 3

  • "Rowerzyści znaleźli 1,5 mln zł na darmowe przejazdy w tunelu pod Martwą Wisłą" - Znaleźli ? Pieniądze leżały sobie pod tunelem, czy na ulicy?

    • 25 2

  • (3)

    Tylko rowerzyści marudzą. Jakoś nie słyszę głosów sprzeciwu pieszych, którzy również będą musieli wnosić opłatę za przejazd autobusem. Na rower za kilka tysięcy ich stać, ale żeby raz na jakiś czas zapłacić 3 złote to już za dużo. A wjazd do tunelu na rowerze to czysta głupota. Skoro jest zakaz, to chyba znaczy, że jest tam niebezpiecznie dla takich uczestników ruchu, prawda? Może jeszcze po autostradzie zaczną jeździć? Ech... Królowie Dróg.

    • 26 8

    • zakaz oznacza tyle że jakiś debil w gdańskim zdizecie jakiś wieczorowy magistrzyna tak sobie uważa a co do pieszych czy piesi się zrzeszają w jakichś stowarzyszeniach pieszych itd?

      • 4 4

    • pieszo raczej nikt nie będzie szedł ze stogów do np. Nowego Portu

      więc pieszemu to obojętne. dla roweru to żadna odległość.

      Tylko jaki sens ma dojazd do pracy rowerem jak będziesz musiał kupić bilet miesięczny za 80zł. Rower to nie tylko rekreacja. Wiele ludzi tak dojeżdża do pracy.

      • 3 3

    • Tylko po co brać rower, skoro później trzeba i tak czekać i płacic za autobus a równie dobrze za taka cenę można przejechać całą trasę komunikacją miejską, jak ten kilometr.

      • 1 0

  • Argumenty rowerzystów są niepoważne: (6)

    1. "Wprowadzenie opłat zniechęci do korzystania" - Prom Wisłoujście też jest płatny
    2. Mało atrakcyjna przeprawa - to tylko podróż A-B
    3. Zachować Prom Wisłoujście - dajcie 1,5 mln zł
    4. Drogo - zawsze dla kogoś będzie za drogo
    5. Częstotliwość 30 min - tak jak teraz prom, tyle że prom kursowanie kończy o wcześniej
    6. 10 rowerzystów się nie zmieści - chyba nie widziałem nigdy tylu na promie
    7. Rower z przyczepką nie zmieści się do zwykłego autobusu - ja też nie jeżdżę niską osobówką po drogach gruntowych jesienią, trzeba się dopasować do warunków, wszystkim nie dogodzimy
    8. Jelitkowo - Stogi tramwajem z rowerem - jakiś kosmos, po co wtedy komu rower? Co to za porównanie?
    9. Bezpieczeństwo roweru za kilka tysięcy peelenów - patrz p. 7., oraz - albo się nad nim trzęsiesz, albo używasz.

    • 31 5

    • twoje za to są

      • 2 2

    • (3)

      1. A kto pisał, że Prom Wisłoujście zachęcał? Poza tym, było tańszy.
      2.Chyba o to chodziło rowerzyście, że przeprawa była atrakcją, a przejazd przez tunel to tylko podróż A-B
      3. No daj spokój: właśnie zaczęliśmy spłacać 1,5 mld złotych kredytu za budowę tego tunelu - nie liczmy się tak
      4. Wychodzi jakieś 2,5 grosza za 1 sekundę jazdy autobusem - to jest drogo
      5. Częstotliwość jest żałosna - promu też była, ale teraz kurde mamy tunel, nie?
      6. I w autobusie w obecnym kształcie też nie zobaczysz - to ci mogę zagwarantować
      7. bez komentarza
      8. Uchwyciłeś sedno problemu: po co ktoś ma w ogóle podróżować rowerem skoro płaci za 1 minutowy przejazd tyle i ile kosztowałoby go paliwo za przejechanie całej trasy
      9. zgodzę się - to był akurat marny argument

      • 1 4

      • Jak chcecie mieć bardziej atrakcyjną podróż to jedźcie przez całe miasto po ścieżkach (jak nie ma ścieżek to ewentualnie ulicą, ale z przestrzeganiem przepisów, bo to wy musicie się dostosować do nich, a nie przepisy do was)

        • 2 1

      • (1)

        Chcesz, żeby wszystko było częściej, więcej, dłużej, lepiej, ale i za darmo. Nie ma nic za darmo, tylko jest z naszych podatków. Wydamy na bezpłatne autobusy dla rowerzystów, to o tyle mniej będziemy mogli wydać np. na ścieżkę rowerową gdzie indziej.
        Argument, że 1,5 mln to przy 1,5 mld jest niewiele jest tak dziecinny, jak porównanie wywalenia na byleco 250 zł, jeśli się zarabia 2500.

        Co do p. 7: tak dokładnie - zróbmy autobus dla rowerów z przyczepkami, to odezwą się użytkownicy rowerów poziomych, że wieszaki im nie pasują, a jak zrobimy po jednym wieszaku specjalnie na rower poziomy, to użytkownicy tandemów będą krzyczeć, że autobus nie jest dostosowany do ich potrzeb. Że mało jest tandemów? Wiesz co - ja bym zrobił ten bezpłatny autobus od otwarcia do końca października i podliczył ile faktycznie skorzysta z tego rowerzystów. To będzie jak... ilość tandemów w użyciu (ja mam porównanie, ile teraz rowerzystów i pieszych korzysta z promu - pieszych jest kilku na prom, a rowerzystów? Najczęściej nie ma żadnego, nigdy nie widziałem więcej niż z pięciu).

        • 0 1

        • Napiszę wprost: obecna przeprawa = całkowite wykasowanie ruchu rowerowego w tym obszarze miasta. Jeżeli o to chodziło planistom, to gratuluję. Czekam na kolejne poszerzenia dróg i robienie objazdów do objazdów.

          • 1 0

    • 9. Tylko kto odpowiada za bezpieczeństwo, ewentualne szkody w sprzęcie i ludziach? To, ze zabezpieczysz swój rower nie oznacza, ze czyjś rower żle zabezpieczony nie wyrządzi szkód.

      7. Na promie nie było takich problemów.

      6. Mieszkam w Porcie, często zdarzają się większe grupy. Twierdza Wisłoujście ma bilety grupowe dla min 10 osób

      • 2 2

  • Cykloterroryści!!! (4)

    • 25 12

    • (1)

      Jako rowerzysta zgadzam się w 100%, te radykalne barany to cykloterroryści! Przez nich wszyscy którzy lubią śmigać na rowerze wrzucani są do jednego worka.

      • 14 4

      • Nie znasz sie !! Tylko prawdziwy ekspert k.K ma racje i tylko on moze sie wypowiedziec za wszystkich bo jest ekspertem.

        • 3 2

    • Odezwał się gdańszczanin....

      • 3 0

    • to się nas bój, tchórzu, bo cię przejedziemy naśśmierć

      • 1 2

  • Trasa Chwaszczyno-Bojano-Koleczkowo-Bieszkowice (17)

    Jest wzdłuż drogi wydzielona wyraźnie oznakowana ścieżka rowerowa, a przy jezdni dla samochodów znaki zakazu wjazdu dla rowerów.
    Żaden z rowerzystów nie jeździ ścieżką tylko jezdnią. Gdy zapytałem się jednego półgłówka na rowerze dlaczego nie jedzie ścieżką dla rowerów, to odpowiedział - "bo mogę".
    Proponował bym zostawić tą grupę społeczną w spokoju, bo ciężko chorzy psychicznie ludzie sami się ujawniają z tymi rowerami, a tępić ich po cichu bez rozgłosu.

    • 29 6

    • (8)

      Nie zawsze jest obowiązek korzystania z drogi rowerowej. Radzę zajrzeć w kodeks drogowy zanim zaczniesz obrażać

      • 3 7

      • Kodeks kodeksem, rozsądek ,rozsądkiem.

        • 2 0

      • (6)

        Próbujesz znak zakazu wjazdu dla rowerów usprawiedliwić "nie zawsze jest obowiązek"?
        No ale nie będę dyskutował. Od tego są lekarze.

        • 7 0

        • (4)

          a mogę się zapytać który ch.. i na jakiej podstawie taki znak postawił?Dlaczego ten czubek który się pod tym podpisał nie wydzielił np pobocza na tej drodze?Wsiowy wejherowski bękart z kupionymi dyplomami wyznacza rowerzystom pseudo ścieżki i uważa że jeszcze mu powinni dziękować

          • 2 9

          • załóż siodełko, może kultura się podniesie (1)

            1. Wejherowo to miasto
            2. Bękart to zapamiętałeś jak cię od przedszkola wołali
            3. Kupowanie dyplomów - pewnie autopsja

            • 5 0

            • nie raczej znajomość szmaciarstwa i bydlactwa jakie pracuje w wioskowym wejherowskim starostwie.Wejherowo to stan umysłu z resztą wystarczy na rondo w Chwaszczynie się udać by zobaczyć że wsiury oborowe spod wejherowa nie słyszały nigdy o jeździe na suwak na rondzie

              • 0 0

          • pobocza nie ma (1)

            bo pedalarzom sciezke zrobili

            "a mogę się zapytać który ch.. i na jakiej podstawie taki znak postawił"

            idz do urzedu i sie spytaj

            jarownie dobrze moge powiedziec ktory h..j i na jakiej podstawie wymyslil ogranczenie do 50 km/h?

            • 0 0

            • pobocza nie ma a dlaczego nie ma?Co z ludźmi którzy chcą dojechać rowerem do domu/ sklepu znajdujacego się po drugiej stronie tej żałosnej pseudościeżki a raczej chodnika bo jest to chodnik z dozwolonym ruchem rowerowym.Myślał jakiś debil i ścieżkę zrobił która doskonale pokazuje że w życiu ten czub nie powinien robić nic innego poza pasaniem krówek po podwejherowskich wiochach

              • 0 0

        • z lekarzem to powinien ten bydlak który zbudował te "ścieżki" porozmawiać

          • 1 6

    • zapytałbym też debila który zaprojektował tam wspólny pieszo-rowerowy chodniczek którędy jechać kiedy w zatoczce stoi autobus PKS trzeba być wybitnym asem by wyznaczać drogę rowerzystom przez zatoki przystankowe i te super jaskrawe żółte barierki czyżby wsiowy burek z wejherowa miał brata albo swata który te barierki produkuje?O czymś takim jak wyniesione przejazdy rowerowe na wejherowskiej wsi nie słyszeli i to rowerzystę ma co chwila wyrzucać do góry przy byle wyjeździe

      • 2 3

    • (6)

      bo nawierzchnia ścieżki to kostka bauma, "idealna" dla rowerów z wąskimi szosowymi oponami - gratulacje dla projektantów z ZDW Gdańsk, którym podlega droga wojewódzka 218. Gdyby, podobnie jak Gdańsk czy Gdynia, zaprojektowali ścieżkę asfaltową to myślę, że wielu z nas zjechałoby z jezdni na ścieżkę.
      Nowopowstający odcinek od granicy z Gdańskiem do Chwaszczyna również będzie z kostki. Ręce opadają...

      • 1 4

      • No ja też sie tak durno tłumacze jak jade przez zabudowany 140km/h (1)

        Mam szybkie auto, ktore nie nadaje sie na spacerki wiec zapieprzam ile fabryka dała, bo to nie moja wina ze jest ograniczenie do 50km/h a ja mam tak szybkie auto.

        • 1 1

        • nie masz pojęcia głupku o czym jest mowa porównujesaz czubie 50 km/h ze 140?Tak debilu na szosowym rowerze możesz bez kłopotu 50 jechać czyli tyle ile na tej szosie

          • 0 0

      • do: "rowerzysta" Kup sobie szersze opony i przestań jęczeć pedalarzu (1)

        • 2 0

        • a dlaczego on ma się dostosowywać?Niech w urzędach te półmózgi i nieroby jak już marnują publiczną kasę nauczą się budować dla ludzi bo to ludzie z tego korzystają a nie oni

          • 0 0

      • aha czyli jak na chodniku beda dziury (1)

        to nie masz nic przeciwko zebym spacerowal sciezka rowerowa?

        czy zasada "nawierzchnia mi nie pasuje" tyczy sie tylko pedalarzy?

        • 1 0

        • kolejny idiota któremu się wydaje że coś wie a jest totalnym zerem wsiądź sobie na rower pojeździj wtedy się odzywaj bo takie gadki i porównania jakie debilu stosujesz tylko obnażają twoje zerowe pojęcie o temacie

          • 0 0

  • Czy tunel będzie zamykany na noc? (2)

    "Zastępca prezydenta podkreśla, że dotychczas prom w Wisłoujściu kursował tylko do godz. 18:45, a w soboty i niedziele jedynie w sezonie letnim. Teraz mieszkańcy (w tym rowerzyści) zyskają całoroczną ofertę i to do późnych godzin wieczornych." - czy to oznacza, że nocą tunel będzie niedostępny? Możecie to wyjaśnić?

    • 5 0

    • tak

      i na dzień też.

      • 4 0

    • Pomysl - zakaz ruchu rowerow, autobus, godziny kursowania... Cos swita?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane