- 1 Znika charakterystyczna wieża na lotnisku (12 opinii)
- 2 Upił się kradzionym alkoholem i zasnął (43 opinie)
- 3 Tunel zamiast kładki nad obwodnicą? (155 opinii)
- 4 Gdynia: 78 mln zł długów za mieszkania komunalne (66 opinii)
- 5 Absurd drogowy na Przymorzu (153 opinie)
- 6 Był klub Pokład, będzie hotel (184 opinie)
Rozbiórka zamiast remontu kładki nad Jana z Kolna? Urzędnicy rozważają taki wariant
Urzędnicy rozważają rozbiórkę kładki na wysokości przystanku SKM Gdańsk Stocznia . Jak tłumaczą, tory kolejowe można pokonać również Żółtym Wiaduktem, a z będącej w złym stanie technicznym konstrukcji korzysta niewielu pieszych. SKM planuje natomiast dokonać gruntownego remontu przystanku, do którego jedyna droga wiedzie właśnie przez kładkę.
W odpowiedzi udzielonej przez Aleksandrę Dulkiewicz, obecnie pełniącą obowiązki prezydenta, a w momencie udzielania odpowiedzi jeszcze funkcję zastępcy prezydenta, nie tylko zabrakło deklaracji o sfinansowaniu remontu, ale nawet padła propozycja jej rozbiórki.
Problemem - w ocenie miasta - jest bowiem spór kompetencyjny o utrzymanie i remont jej poszczególnych elementów.
- Sytuacja ta powoduje, że do chwili rozstrzygnięcia sporu i jednoznacznego wskazania zarządcy kładki lub jej poszczególnych elementów (np. tylko schodów) Gmina nie ma możliwości ponoszenia nakładów na remont infrastruktury, który nie jest jej własnością - czytamy w piśmie podpisanym przez Aleksandrę Dulkiewicz.
Kładka do remontu albo likwidacji
Obecna prezydent wylicza, że całkowity koszt konstrukcji według szacunków z 2017 r. to 8 mln zł, a kwota ta "kontrastuje z niewielkim, zdaniem Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, wykorzystaniem kładki jako sposobu przemieszczania się pieszych w tej części miasta".
Zdaniem urzędników w odległości 150 metrów znajduje się Żółty Wiadukt, który również pozwala na pokonanie torów kolejowych (z wyjątkiem osób z niepełnosprawnością ruchową - budowa pochylni lub windy jest na etapie "przygotowania do nowych koncepcji wielobranżowych" bez żadnego terminu realizacji).
Dlatego też proponują, aby dokonać badań natężenia ruchu pieszego i wraz z SKM podjąć decyzję o remoncie kładki lub jej likwidacji.
Brak kładki znacznie utrudni ruch pieszy
- Absolutnie nie dopuszczam pomysłu rozebrania kładki! - mówi stanowczo Anna Golędzinowska - Zapewnia ona dostępność do przystanku SKM, a ponadto połączenie między mającym się rozwijać Młodym Miastem a parkiem Steffensów i dalej przystankiem tramwajowym Chodowieckiego.
Radna PO zwraca ponadto uwagę, że wbrew słowom Dulkiewicz, Żółty Wiadukt oddalony jest nie o 150, lecz ponad 350 metrów, a pokonanie torów oznaczałoby dodatkowo czterokrotne przekroczenie jezdni z sygnalizacją świetlną (ulice: Narzędziowców , Jana z Kolna , dwie jezdnie Nowej Wałowej przy Bramie Oliwskiej).
- Takie rozwiązanie byłoby całkowicie sprzeczne z przyjętym w ubiegłym roku Planem Zrównoważonej Mobilności Miejskiej, który kładzie duży nacisk na likwidację barier dostępu do komunikacji zbiorowej oraz komfort przemieszczania się pieszych - dodaje Golędzinowska.
Czytaj też: Urzędnicy od komunikacji nie przyszli na spotkanie dot. Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej
Urzędnicy wyjaśniają: jeżeli rozbiórka, to tylko częściowa
Urzędnicy obecnie przekonują, że nie ma mowy o całkowitej likwidacji konstrukcji.
- Nie jest brany pod uwagę wariant całkowitego demontażu kładki. Na bieżąco wykonywane są prace utrzymaniowe, polegające na cząstkowych naprawach drewnianej nawierzchni - zapewnia Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Co warto dodać, urzędnicy nie określili, jaki fragment kładki mógłby ocaleć i czy nadal możliwe byłoby pokonanie wszystkich torów kolejowych czy tylko dojście z ul. Jana z Kolna do przystanku SKM.
Remont przystanku SKM za dwa-trzy lata
Jak informuje Szybka Kolej Miejska, wspomniany spór kompetencyjny z miastem dotyczy tylko niewielkiego fragmentu kładki - schodów prowadzących na peron kolejowy.
Kolejarze jednak nie wyobrażają sobie, by z tego powodu demontować kładkę i zarazem likwidować przystanek SKM, do którego dostać można się tylko kładką.
- Nie zamierzamy likwidować przystanku SKM Gdańsk Stocznia, a wręcz przeciwnie - planujemy jego modernizację w latach 2021-2022. W ramach tej inwestycji przewidujemy m.in. dostosowanie przystanku do potrzeb osób niepełnosprawnych i budowę windy łączącej kładkę z peronem - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście. - Biorąc pod uwagę planowaną budowę na pobliskich terenach postoczniowych tzw. Młodego Miasta, uważamy, że liczba pasażerów korzystających z tego przystanku będzie rosła.
Szybka Kolej Miejska oczekuje obecnie od miasta przedstawienia docelowych rozwiązań przestrzennych dla tego rejonu miasta - w tym podjęcia decyzji o budowie nowego dojścia do przystanku lub remoncie kładki.
- Dopiero wówczas będziemy wiedzieli, w którym miejscu i w jaki sposób możemy powiązać nasz zmodernizowany przystanek z infrastrukturą miasta - kończy Złotoś.
Rozkład SKM sprawdzisz na skm.trojmiasto.pl
Opinie (344) 5 zablokowanych
-
2019-02-04 13:25
Na ECS (1)
16 milionów a kładkę rozebrać.
Proponuje jeszcze na terenach postoczniowych zbudować kolejne muzeum upamiętniające walkę o 16 mln dla ECS, zatrudnić tam samorządowców i urzędników z pensjami po 8-12tyś i będziemy patrzeć jak Gdańsk się będzie rozwijać.- 5 0
-
2019-02-04 21:40
Postawmy drugi pomnik Walentynowicz.
- 0 0
-
2019-02-04 14:15
(1)
Kiedy zniknie BOLEK z lotniska. Wstyd jak kij na cały świat. Znajomi ryją japę, że SBecki kapulec został patronem.
- 7 0
-
2019-02-04 21:38
Zastrajkuj bolszewiku.
- 0 0
-
2019-02-03 15:12
w sumie to (6)
pamiątka po stoczni. tysiace stoczniowcow z niej korzystało. Może na razie odmalowc i zostawic. Zeby później nie żałować, jak powstanie Nowe Miasto bedzie sie komponowal z dzwigami, ktore tez zostają.
- 149 15
-
2019-02-04 14:03
(1)
Mój tata, który był inżynierem mostowcem, przedłużał tę kładkę nad jezdnią Jana z Kolna. Jako dziewczynka pomagałam mu zrobić inwentaryzację, więc mam do tej kładki stosunek emocjonalny.
- 3 0
-
2019-02-04 20:44
zarąbiście. I co z tego?
- 1 0
-
2019-02-03 15:17
(1)
To może zostawmy na zawsze też te przedziały w skm gdzie stoczniowcy pili czarna kobre i palili pety
- 20 10
-
2019-02-03 19:30
oczywiście że zostawmy
przecież ich nie odetniemy
- 8 0
-
2019-02-03 19:26
No i człowiek z żelaza był na kładce kręcony
- 7 1
-
2019-02-03 15:46
korzystli ,pijacy ktorzy mieli knajpe w parku. Rozwa;ic ten zlom
- 7 21
-
2019-02-04 18:49
Wywalić kładkę
i zrobić zwykłe przejście przez tory, tam góra jedna osoba dziennie wysiada
- 0 8
-
2019-02-04 17:57
Wyjście ze stacji Gdański Stocznia trzeba zorganizować w postaci kładki od strony północnej
w stronę Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i zmienić nazwę stacji SKM z Gdańsk Stocznia na Gdańsk Stocznia Uniwersytet Medyczny (analogicznie do Gdańsk Przymorze - Uniwersytet).
Zamiast schodów powinna być rampa o niewielkim nachyleniu umożliwiająca wjazd osobom niepełnosprawnym. z obu stron - od strony miasta i od strony peronu SKM.
Takt SKM powinien zostać zwiększony tak by kolejki jeździły nie rzadziej niż co 6 minut.- 2 1
-
2019-02-03 16:35
jaki problem zrobić normalne przejście przez tory kolejowe? (2)
Przynajmniej od strony Jana z Kolna można zrobić normalne przejście przez tory kolejowe na peron SKM.
- 3 8
-
2019-02-03 18:06
EW57 (1)
Normalnie w EU czy Mozambiku?
- 2 0
-
2019-02-04 17:20
tak jak na Zaspie gdzie nie trzeba się wspinać po schodach aby wejść na peron SKM. Jakoś nie ma wypadków
- 0 0
-
2019-02-03 20:57
(4)
Pani Dulkiewicz. Z całym szacunkiem po rozmowie z glinskim była pani mu wdzięczna za rozmowę ze taka konstruktywna. Na co pani liczy? Że PiS ustąpi choćby na milimetr w walce o Gdańsk. Musi pani pokazać że ma własne zdanie i twarde stanowisko. Przed nimi nie można klękać bo to i tak nic nie da. Odwagi kobieto ma pani cały Gdańsk za sobą niech nad pani nie zawiedzie.
- 2 29
-
2019-02-04 16:40
Mieszkańców interesują chodniki, tunele i kładki. Oczywiście muzea też są potrzebne w dużym mieście, ale dopiero po zapewnieniu działania podstawowych funkcji miejskich na przyzwoitym poziomie.
- 2 0
-
2019-02-03 21:16
Ach Pani (1)
Pani się nie boi
3/4 Gdańska za Panią stoi- 3 4
-
2019-02-04 16:23
tak nawet 4/3 Gdańska za Panią stoi
- 1 0
-
2019-02-04 14:38
A co ma pis do kładki? Typowy trolling.
- 1 1
-
2019-02-04 16:30
ja mam inna propozycje
zlikwidujcie sobie przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic 3 Maja/ Nowe Ogrody
Urzędnicy pójdą sobie do roboty przez Grodzisko :D
i co, fajnie ?- 4 0
-
2019-02-04 16:15
Remont przystanku i brak kładki to rewelacyjny pomysł
- 3 0
-
2019-02-04 15:47
Wyburzyć
Wysadzić w powietrze, to przeżytek
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.