• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Są chętni do rozbudowy Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
18 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Na zmianach zyskać mają przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej. Na zmianach zyskać mają przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej.

Cztery firmy zgłosiły swoje oferty w przetargu na rozbudowę ChwarznieńskiejMapka w Gdyni na odcinku od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. W ramach inwestycji ma powstać buspas oraz parking na 100 aut. Wszystkie propozycje przekraczają budżet, który miasto szacowało na 28 mln zł. Obecnie trwa analiza ofert.



Przypomnijmy:

  1. Przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej od ul. Wagnera do węzła Chwarzno ogłoszono pod koniec października.
  2. Dokumentacja projektowa dla inwestycji jest już gotowa.
  3. Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.


Zakres inwestycji to:

  • budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa;
  • przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
  • nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.

Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride

W październiku ogłoszono przetarg na wykonawcę. Właśnie otwarto koperty.

Władze Gdyni: trwa analiza



- Wpłynęły cztery oferty, które aktualnie są analizowane pod względem formalnym - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Oferty
  • Konsorcjum Gravel-Elgrunt z kwotą 30 997 763 zł
  • MTM 29 674 747 zł
  • Strabag 33 323 222 zł
  • Konsorcjum Kruszywo-Bituminium 29 594 484 zł

- Wszystkie oferty przekraczają zaplanowany przez nas budżet, który wynosił 27 974 271 zł - przyznaje Marek Łucyk i dodaje, że w momencie, kiedy zostaną sprawdzone, podjęta zostanie decyzja o ewentualnym dalszym procedowaniu.

Główne prace w jeden rok



Podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 r., a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w 2023. r Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na 2024 r.

Miejsca

Opinie (164) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • a do remontu Kielnieńskiej nie... (1)

    • 7 4

    • I bardzo słusznie, budowa drogi uciekinierom do sąsiednich gmin to jawna niegospodarność

      • 2 1

  • Inwestycja dekady? (1)

    • 23 3

    • 2

      • 0 0

  • Znowu pomysły megalomana

    O kant d. Potem wszystko trzeba będzie likwidować lub zmieniać.

    • 37 6

  • (9)

    Polityka włodarzy UM Gdyni - budować buspasy i obcinać kursy autobusów, bo kryzys. Logika na poziomie 0%.

    • 77 5

    • (7)

      A kto by chciał jeździć komunikacja miejską, która wiecznie stoi w korkach? Bus pasy mają na celu usprawnienie przemieszczania się tych pojazdów. Jeśli masz jakiś pomysł rozwiązanie to napisz a nie tylko krytykujesz.

      • 8 15

      • Kolej (5)

        Kolej do dzielnic północnych i zachodnich, a nie żadne bus pasy

        • 24 4

        • I południowych! A Karwiny to co? (4)

          Tory są, a korzystać się nie da, bo jeżdzi cokolwiek raz na godzinę i tylko do centum!

          • 13 0

          • Pkm (3)

            Zwiększyć częstotliwość kursów

            • 13 0

            • Z tym to do marszałka województwa (2)

              • 5 1

              • Ale kto ma isc do marszałka? (1)

                Lokalni urzędnicy czy Kowalski z Karwin?

                • 3 2

              • Toć byli

                Marszałek z Gdańska zamiast na zwiększenie częstotliwości chce władować środki w trzeci, pierwotnie nieplanowany etap SKM (Gdańsk Południe) i jeszcze go przeciągnąć przed drugi (Pogórze)

                • 2 1

      • 2 pasy , to i bus przejedzie spokojnie, ale nie, dla zostanie to co jest więc cały czas korek, a bus pas dla autobusów które

        jak na małokackiej dla 192, stoi się w korku do witomina pół godziny i żaden autobus nie jedzie...

        • 3 0

    • Horyzont czasowy inwestycji infrastrukturalnej przekracza horyzont czasowy dowolnego kryzysu

      jak zaczniesz budować po kryzysie, to otwarcie nastąpi akurat na kolejny kryzys. Podstawy inwestowania długoterminowego...

      • 3 1

  • Hutnicza (2)

    Jak bardzo brakuje remontu i Buspasa na Hutniczej :(

    • 31 4

    • Zadnych buspasow (1)

      Precz z nierównym traktowaniem kierowcow i pasażerów autobusów (to glownie studenci, uczniowie i emeryci).
      Buspasy tylko zwiększają korki, jakby puścili dodatkowym pasem wszystkie auta to usprawniłoby to ruch, nawet laik to zrozumie.

      • 9 8

      • Ty rozumiesz, że każdy mieszkaniec w autobusie czy na DDR to o jeden mniej w konkurencji o miejsce na istniejącym pasie?

        • 2 0

  • Czyli jak... (2)

    Czy ja dobrze rozumiem że 30 mln ma kosztować budowa buspasa ścieżki rowerowej i parkingu... Czyli dla kierowców aut osobowych nic się nie zmieni poza rokiem( w założeniu a faktycznie pewnie ze dwa lata) korków itd. Zawsze mówią że trzeba pocierpieć aby było lepiej ale z tego co tu piszą to nic się nie zmieni-no będzie równiej.

    • 45 9

    • Coś tam zmieni. (1)

      Ma być dłuższy prawoskręt na obwodnicę, nowe skrzyżowanie z Krauzego, do tego nowy buspas nieco przyspieszy autobusy - jest więc szansa że trochę więcej osób wybierze autobus zamiast auto w dojazdach do centrum.

      • 9 4

      • Autobusy zyskają minutę albo dwie

        Ludzie nie korzystają ze zbiorkomu bo siatka i częstotliwość połączeń nie odpowiada ich potrzebom. Było to wielokrotnie zgłaszane ale władza ma swoją wizję komunikacji dla Chwarzna-Wiczlina i potrzeby mieszkańców tego nie zmienią (więcej 121, 147 wydłużony do PKM, lepsze połączenia z innymi dzielnicami niż Centrum i Dąbrowa). Nikt jeżdżący np. do Gdańska, Orłowa, na Oksywie czy nawet Grabówek nie przysiądzie się teraz na autobus bo ten będzie minutę szybciej w centrum. Po co tracić mnóstwo czasu na przesiadki i jeżdżenie na około.

        • 2 2

  • Pobudowali tanio domy na zad*piu (20)

    to teraz wszyscy będą się składać na pobudowanie im dróg szkół i innej infrastruktury

    • 24 48

    • (11)

      Ale jak wszyscy się składają na pudrowanie centrum, woonerf na Abrahama, Starowiejską, 10 lutego, park centralny z parkingiem itd. to już jaśnie państwu z centrum ĘĄ nie przeszkadza?

      • 26 6

      • Pudrowanie centrum nie powoduje takich problemów jak napływ ludzi z przedmieść (8)

        każdy mieszkaniec Chwarzna będzie teraz wsiadał w swoje autko i jechał do sklepu, do szkoły, do pracy, do szpitala - zanieczyszczając środowisko, powodując korki, wypadki i frustracje.

        • 6 20

        • (6)

          To ogrodźcie to swoje centrum płotem i żyjcie jak Amisze, skoro wam tak mieszkańcy innych dzielnic przeszkadzają. A pudrujcie za swoje tylko.

          • 19 6

          • Zaraz, zaraz... Nigdy tak nie było, żeby importowana (5)

            mniejszość produkująca dziegieć, mydłoi powidło rządziła większością.

            • 3 6

            • Zaraz zaraz (4)

              Ilu jest mieszkańców centrum a ilu Wiczlina, Chwarzna, Dąbrowy, Karwin itd? Gdzie jest ta większość?

              • 2 3

              • Na dolnym tarasie mieszka 2/3 mieszkańców Trójmiasta (3)

                • 1 5

              • Jasne ;) (2)

                Taka statystyka z kieszeni na szybko

                • 3 1

              • Naprawdę nie umiesz otworzyć zestawienia liczby mieszkańców poszczególnych dzielnic? (1)

                Jest nawet na Wikipedii. A może masz problem z geografią (które są na dolnym tarasie, a które na górnym)? Czy wreszcie jakieś kłopoty z sumowaniem (Excel pomoże)?

                • 1 4

              • No właśnie umiem, stąd swoje 2/3 możesz między bajki włożyć, a górny i dolny taras to określenia dotyczące dzielnic Gdańska. Nawet w twojej ulubionej Wikipedii sobie możesz przeczytać.

                • 4 0

        • Jacy bezczelni! Będą wsiadać w swoje autka!

          Wozem drabiniastym mają się telepać?!

          • 4 2

      • Jak porównasz strumienie podatkowe z poszczególnych dzielnic (1)

        to mieszkańcy dolnego tarasu nieprzerwanie dotują górny. Po prostu te woonerfy to grosze przy nawet głupich wodociągach ciągniętych na pola. Przy okazji, ten parking pod centralnym nie mieszkańcom centrum będzie służył tylko przyjezdnym i nie znajdziesz mieszkańca centrum, który by go chciał

        • 2 5

        • Nie znajdę mieszkańca, który chciałby ten parking, bo za grosze chcecie trzymać swoje auta na publicznych miejscach parkingowych, za które inni muszą płacić kilkadziesiąt razy więcej. Na miejscach, które były budowane i są utrzymywane z pieniędzy wszystkich mieszkańców.

          • 3 0

    • Tanio (5)

      Tam każdy dom kosztuje powyżej miliona każda działka powyżej 500 tys.tanio no może dla ciebie a dla większości Polaków są to nieosiągalne nieruchomości

      • 17 4

      • (2)

        Gdyby nie milionowe inwestycje UM ,domy i działki nadal byłyby za połowę obecnych stawek

        • 5 5

        • (1)

          Które inwestycje?

          • 3 3

          • Wodę masz ze studni a prąd z generatora?

            • 2 2

      • nadal dużo taniej niż na Kamiennej Górze (1)

        • 5 3

        • To sobie na kamiennej gorze wymalujcie bus pas

          • 6 5

    • (1)

      Tanio to tam nigdy nie było. Wiem co mówię; mieszkam tam od ponad dwudziestu lat - HOSSA to był jeden z najdroższych deweloperów.

      • 8 3

      • Hossa kupowała ziemię za 140 zł/m2

        • 2 0

  • Super

    Startujcie jak najszybciej.

    • 13 18

  • A więc farba,farba farba!

    • 26 9

  • Ten bus tam nic tam nie zmieni ani poprawi. Parking przy rondzie? Którym ? Tym przy biedronce. Zupełnie bez sensu

    • 81 20

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane