- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (162 opinie)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (253 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (724 opinie)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (143 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (105 opinii)
Rozbudowa Nowowiczlińskiej. Lepsze połączenie Karwin z Dąbrową
Gdynia szuka wykonawcy przebudowy ul. Nowowiczlińskiej, gdzie za obwodnicą powstanie m.in. buspas, który połączy się z realizowanymi pasami dla autobusów w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Inwestycja jest częścią zmian związanych z przebudową węzła Karwiny.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa - Obwodnica Trójmiasta prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej przebudowa będzie całościowa.
Na odcinku 1 ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
Na odcinku 2 ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
Zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
- To dobra wiadomość dla mieszkańców, którzy codziennie korzystają z komunikacji miejskiej - wprowadzenie nowoczesnego zeroemisyjnego taboru, ale i powstające buspasy zwiększają jakość i komfort podróży. Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Co na Trasie Kaszubskiej zyskają piesi?
Władze miasta przekonują, że całą inwestycję trzeba rozsądnie etapować.
- Węzeł integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic - została przez nas podzielona na etapy. Wiązało się to również z koniecznością przyjęcia spójnych rozwiązań i wkomponowania w zmiany wynikające z budowy Trasy Kaszubskiej. Dzięki realizacji osoby poruszające się rowerem sprawnie dojadą z centrum dzielnicy Dąbrowa do Karwin czy Wielkiego Kacka - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Gdynia na oferty w przetargu czeka do 9 sierpnia.
Kryteria oceny ofert
- Cena - waga: 60 proc.
- Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.
- Czas wykonania - 10 proc.
- Czas udzielonej gwarancji - 10 proc.
Oferowany okres wykonania robót budowlanych łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru nie może być dłuższy niż 11 miesięcy od daty podpisania umowy.
Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-11 07:17
Żeby cena po otwarciu ofert nie zaskoczyła urzędników. (5)
Turbodrożyzna dobije wszystkie inwestycje samorządowe.
- 35 10
-
2023-11-11 08:19
no i jakoś sie udało
Pozdro hejterze
- 0 0
-
2022-09-02 14:00
I tak wygra MTM
- 0 0
-
2022-07-11 09:38
Nowowiczlinska potrzebuje dwóch pasów w kierunku Dąbrowy (2)
Są potrzebne dwa pasy w kierunku Dąbrowy do wjazdu na obwodnicę+jeszcze buspas, a nie tylko buspas. Zrobili wjazd na obwodnicę od Nowoczlinskiej, która ma w tym kierunku jeden pas. Przecież to jest wręcz sabotaż. Od poczatku inwestycji mówimy, że wymyślił to sabotażysta drogowy.
- 12 0
-
2022-07-11 10:09
Dwa pasy potrzebne są (1)
aż do samej Dąbrowy. Bez problemu można pociągnąć dodatkowy pas aż do Miętowej - jest rezerwa. Bez tego zdechniemy w korku.
- 8 0
-
2022-07-11 12:31
pan marek i wojciech chcą przekonwertować wszystkich na kolarzy wyczynowych
polecam nie głosować na nich w następnych wyborach
- 8 1
-
2022-07-11 07:37
Tej dzielnicy i Wiczlinie nic juz nie pomoze (8)
Zaprzepaszczono ostatnia szanse na normalne skomunikowanie tych obszarow z centrum. - w miejscu gdzie mogla powtac SKMka (wawóz z Małego Kacka w strone Wiczlina) zostalo zabudowane od strony Chwarzna "ciagiem pieszo-rowerowym" i sztucznym potokiem. To najwiekszy wstyd i zaniechanie obecnych wladz.
- 125 10
-
2022-07-13 20:30
Rozumiem,ze w Rezerwacie Kaczej tez miala by byc droga.Jasne.Najlepiej bedzie,gdy zlikwidujemy wszystkie lasy,rezerwaty
Wszystko zabudujmy drogami ,zeby nikt nie musial przejsc piechotą nawet 100metrów
- 1 0
-
2022-07-11 14:28
Dramat
Zgadzam się dramat kolej metropolitarna nie istnieje ieje w Gdyni.ale pew ie będzie nowy apartamentowiec
- 5 0
-
2022-07-11 09:52
(1)
Bzdury gadasz. Rezerwa na tory wciąż jest zachowana.
- 5 4
-
2022-07-11 09:56
I po cóż to
"wzmożenie"? Każdy, kto mieszka w Gdyni więcej niż dziesięć lat, wie, że żadna linia kolejowa na Wiczlino nie powstanie.
- 13 2
-
2022-07-11 09:49
Bzdury (3)
Obecne zagospodarowanie nie przekreśla możliwości budowy torowiska. Czy i kiedy powstanie to zupełnie inny temat.
- 2 5
-
2022-07-11 10:01
Co to znaczy "nie przekreśla" ?? Chodzi o to zeby coś działało i służyło TERAZ, a nie "nie było przekreślone" w perspektywie (2)
następnych 100 lat. Skoro wpompowano kase w nieistniejący potok i sciezke rowerowa, to nikt tego nie bedzie teraz likwidował by wybudowac SKMkę. Poraża jedynie nieudolność planistów i osób odpowiedzialnych za decyzje. Pompuje sie kase w absurdalne paranoje z cyklu betonowy plac pod szpitalem na Placu Kaszubskim, kolejke na Kamienna Gore ,
następnych 100 lat. Skoro wpompowano kase w nieistniejący potok i sciezke rowerowa, to nikt tego nie bedzie teraz likwidował by wybudowac SKMkę. Poraża jedynie nieudolność planistów i osób odpowiedzialnych za decyzje. Pompuje sie kase w absurdalne paranoje z cyklu betonowy plac pod szpitalem na Placu Kaszubskim, kolejke na Kamienna Gore , niebieskie delfinki czy ostatnio plac przy bulwarze (w miejscu parkingu) na ktorym nikt nie siedzi. Deweloperzy dostają kolejne pozwolenia na budowe w kompletnie nieskomunikowanych zachodnich dzielnicach przy zerowych inwestycjach w infrastrukture komunikacyjną. PKMka jezdzi poza szczytem raz na godzine. To jest komunikacja miejska????!!!
- 18 5
-
2022-07-11 10:38
Piszesz za czyjes pieniadze czy z wlasnej głupoty?
- 3 3
-
2022-07-11 10:27
Koszt tego chodniczka jest niczym przy inwestycji w nową linię kolejową
i TAK, będzie likwidował (przesunie) jeśli zajdzie taka potrzeba. Do tego mieszasz wszystkie możliwe tematy. Te wszystkie pseudo inwestycje to kosmetyka za miliony - linia kolejowa to kwoty idące w miliardy. Osobiście nie wierzę w budowę SKM na Wiczlino bo miasto nie ma na to pieniędzy i raczej mieć nie będzie, także ten chodnik posłuży jeszcze
i TAK, będzie likwidował (przesunie) jeśli zajdzie taka potrzeba. Do tego mieszasz wszystkie możliwe tematy. Te wszystkie pseudo inwestycje to kosmetyka za miliony - linia kolejowa to kwoty idące w miliardy. Osobiście nie wierzę w budowę SKM na Wiczlino bo miasto nie ma na to pieniędzy i raczej mieć nie będzie, także ten chodnik posłuży jeszcze baaardzo długo. Jeszcze raz: Czepiłeś się tego chodnika i rowu do odprowadzania wód opadowych, a one nic nie zmieniają w kontekście możliwości poprowadzenia torowiska. Może teraz zrozumiesz.
- 4 4
-
2022-07-11 07:20
I jeszcze wiecej sygnalizacji (15)
To sygnalizacje świetlne są przyczyną korków. Oczywiście są potrzebne ale dobrze zsynchronizowane. Przy obecnych pracach i zwężeniach po co działają te przy Górniczej i Myśliwskiej? Cały korek jest przez wzajemnie blokujące się sygnalizacje co 50m. A teraz na Nowowiczlińskiej mają być kolejne co 50m.
- 105 12
-
2022-07-11 11:19
sygnalizacja świetlna jest potrzebna (2)
Ludzie nie umieją jeździć na znakach, nie wiedzą co to zasada prawej ręki etc. Kto pierwszy ma pojechać...
To właśnie dla takich ludzi są sygnalizacje.- 2 2
-
2022-07-11 13:41
To wiem ale tu chodzi o czas remontowy a ruch jest w większości prosto na tych dwóch skrzyżowaniach. Z Górniczej mało aut wyjeżdża a Mysliwska jest ślepa więc jeszcze mniej aut jedzie. Piesi mają zmianę przepisów i kierowca musi stanąć więc jest łatwiej przejść.
- 0 1
-
2022-07-11 11:22
Dokładnie tak, jakby kierowcy potrafili bez sygnalizacji to by jej było mniej. Każda nowa sygnalizacja oznacza "wiemy że inaczej nie umiecie".
- 3 1
-
2022-07-11 09:13
Ja myślałem, że nadmiar pojazdów. (1)
- 0 5
-
2022-07-11 09:55
Wiem, że to fajny stereotyp ale tu chodzi o organizację ruchu. To można naprawdę zrobić fajnie, logicznie i sensownie bez utrudniania komukolwiek ruchu, czy kierowcom, pieszym czy rowerzystom.
- 5 1
-
2022-07-11 08:34
Obecne prace przy TK kończą się we wrześniu, więc zanim rusza powyższa inwestycja to już nie będzie wspomnianych problemów (6)
Zaś sygnalizacje w mieście to normalna rzecz. Nie spodziewam się by generowały nowe korki przy dobrej synchronizacji.
- 0 8
-
2022-07-11 16:26
Nie ma szans na koniec we wrześniu, kolejna bajeczka.
- 5 0
-
2022-07-11 11:44
kończą się we wrześniu? A którego roku?
- 11 0
-
2022-07-11 08:54
(3)
Słowo klucz: dobra synchronizacja.
- 14 0
-
2022-07-11 08:59
Podłączą do Tristara i powinno hulać. Obecnie wygląda to słabo, bo pewnie na czas remontu jest ustawione ręcznie ,,na oko''. (2)
- 0 4
-
2022-07-11 09:32
Cala Wielkopolska i Chwaszczyńska są ustawione ręcznie (1)
Od 5-6 do 22-23 działa tutaj jeden schemat świateł+blokujące światła Górnicza, które zapalają co chwilę na czerwone przez co z zielonego z innych kierunków dojeżdża się praktycznie zawsze na czerwone i to z każdego kierunku. Tutaj sygnalizacja powoduje największy problem i brak synchronizacji. Ta ulica nie powinna mieć tak wysokiego priorytetu.
- 10 2
-
2022-07-11 09:58
Ok. Skoro Wielkopolska jest tak ustawiona to nie mam pytań.
- 0 0
-
2022-07-11 07:47
(2)
A chcesz jako pieszy przechodzić przez dwa pasy ruchu bez sygnalizacji? Może każ swoim dzieciom by codziennie tam przechodziły gdy światła będą wyłączone
- 6 19
-
2022-07-11 22:58
obecnie nie ma tam sygnalizacji i nie ma problemu przejścia nawet dwuetapowo
- 1 0
-
2022-07-11 08:06
Tam nie ma teraz dwóch pasów ruchu. Jest zwężenie i wszyscy stoją lub wolno jadą. Naprawdę nie ma problemu aby spokojnie przejść.
- 14 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.