- 1 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (433 opinie)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (130 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (45 opinii)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (499 opinii)
- 5 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (274 opinie)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (304 opinie)
Rozbudowa Węzła Szadółki. Najpierw projekt, potem szukanie inwestorów
Do 2017 r. ma być gotowy projekt budowlany rozbudowy Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta . Dokumentacja pozwoli poznać koszt inwestycji i przekonać prywatnych przedsiębiorców, by dołożyli się do rozbudowy ważnego dla Trójmiasta splotu ulic.
- Chcemy, by projekt rozbudowy Węzła Szadółki spiął się z budową ul. Nowej Jabłoniowej. Prace przy rozbudowie splotu na ekspresówce mają ogromne znaczenie dla tej części miasta, bowiem pojawiają się tam kolejne inwestycje, które będą generowały coraz większe natężenie ruchu - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Biura projektowe, zainteresowane przedsięwzięciem, mają czas na składanie ofert do 19 maja tego roku. O wyborze wykonawcy decyduje w 90 proc. cena zawarta w ofercie i w 10 proc. okres rękojmi.
Skąd pieniądze na Węzeł Szadółki?
Przypomnijmy, że w 2015 r. rozbudowa Węzła Szadółki była konsultowana w ramach Krajowego Programu Rozbudowy Dróg Krajowych 2015-2023. Niestety, inwestycja nie zyskała przychylności poprzedniego rządu (PO), dlatego nie ma szans na środki finansowe z budżetu państwa dla tej inwestycji. Tymczasem potrzeba ich niemało, bo ze wstępnych szacunków wynika, że ok. 160 mln zł.
Władze miasta jednak nie poddają się w dążeniach do wbicia przysłowiowej "pierwszej łopaty" na budowie. Szukają inwestorów wśród firm zlokalizowanych na Szadółkach.
- Prowadzimy wstępne rozmowy z przedsiębiorcami, ale by usiąść z nimi przy stole negocjacyjnym, musimy wiedzieć, ile dokładnie wydamy na rozbudowę Węzła Szadółki. W tym celu zamawiamy projekt budowlany, którego ważnym elementem będzie kosztorys inwestorski. Tam będą zawarte szczegółowe dane dotyczące środków finansowych, potrzebnych do realizacji inwestycji - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta miasta Gdańska.
Urzędnicy liczą także na wsparcie ze środków unijnych. W tym celu wpisano m.in. we wspomnianym przetargu zapis, że środki na realizację przedsięwzięcia mają pochodzić z Brukseli.
Wizualizacja dwóch wariantów rozbudowy Węzła Szadółki
Obecny Węzeł Szadółki od lat nie spełnia warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych. Tylko przychylność ministerialnych urzędników - zezwolenie na odstępstwa - pozwoliła na użytkowanie węzła w obecnym kształcie. Władze Gdańska, w zamian za zgodę, muszą jednak rozbudować splot ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Ustalono, że wszelkie koszty opracowania dokumentacji i budowy poniesie miasto, natomiast gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie nadzorował inwestycję - pozyska niezbędne decyzje.
Przed laty Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy drogi, podczas których wyłoniono dwa warianty rozbudowy. Ostatecznie drogowcy z GDDKiA zarekomendowali inwestycję według droższego z wariantów. Oznacza to, że obwodnica po obu stronach w tym rejonie zyskałaby dodatkowy pas ruchu (prawy), prowadzący do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy .
Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne. Z nich powinni ucieszyć się najbardziej mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej.
W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki.
Miejsca
Opinie (147)
-
2016-05-04 11:50
(2)
Idę o zakład, że spocone szczury w obcisłych koszulkach (czyt. rowerzyści) będą bulgotać, że nie mogą jeździć po węźle.
- 23 9
-
2016-05-04 12:03
Książę jak tam hemoroidy po stosunkowo udanym długim weekendzie?
- 4 3
-
2016-05-04 12:19
wspaniałe inwestycje:
Same wspaniałe inwestycje władz Gdańska:
- Stadion 1 mld zł
- muzem ECS (pomnik dla styropianu) 320 mln zł
- Muzeum wojny 300 mln zł
- Kolej metropolitarna z przystankami w lesie (Gdańszczanie nie jeżdżą) 1 mld
- Wiadukt z okiem Saurona nad Kartuską (z Auchan do starej Kartuskiej) ok. 40 mln zł dla kilku malutkich firm prywatnych ale z dojściami do decydentów z miasta
.................... no to nie ma kasy na prawdziwe potrzebne inwestycje drogowe:
- węzeł Szadułki
- wiadukt Łostowicka nad Kartuską (jeszcze za komuny taki był plan ale "nasi zrobili rondo żeby było taniej i nie zabrakło korków)
- wiadukty Armii Krajowej nad Łostowicką
.. i wiele wiele innych które mogły być zrobione za ta kasę
Brawo panie Adamowicz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- 6 5
-
2016-05-04 12:21
Beznadziejny ten projekt. Kolizyjny węzeł!
Beznadziejny ten projekt. Kolizyjny węzeł a jest miejsce na bezkolizyjny, na zjazdy tak jak obecnie są z kierunkow południowych (Łódź). Ten projekt przypomina węzeł kolizyjny w Wielkim Kacku zamiast czegoś podobnego jak jest na Matarni!
Na filmie wariant drugi jest lepszy.- 21 1
-
2016-05-04 12:21
wszystkie centra handlowe powinny mieć osobne bezpośrednie zjazdy z obwodnicy
fashion house zdecydowanie powinien mieć taki zjazd i wjazd na obwodnice
- 11 2
-
2016-05-04 12:22
będzie lepszy dojazd do wysypiska
- 11 3
-
2016-05-04 12:26
Co Bojanowski kolejna galeryjka... Ciebie tylko na to stac i klocki wszedzie
- 4 2
-
2016-05-04 12:35
Nie ma inwestora? Może niech przyjaciele z DojczeBanku sfinansują
Pieniążki za projekt przytulą kolesie, a problem pozostanie...
- 8 6
-
2016-05-04 12:41
jak projekt ma byc dobry
jak projekt ma byc dorby jak termin to 19 maja
zart- 2 2
-
2016-05-04 13:10
A gdzie kasa z podatków?
Miasto grube mln na Szadółkach kasuje - chyba, że OBI i inne sklepy zwolnili z podatków.
- 8 2
-
2016-05-04 13:41
Ekspresówka?
Obwodnica nie jest ekspresówką brakuje pełnowymiarowych pasów awaryjnych.
- 5 0
-
2016-05-04 13:49
Pas rozbiegowy w stronę Łodzi jest strasznie krótki i kończy się bariera
Jeżdżę tam codziennie od wracając z pracy i widziałem wiele niebezpiecznych sytuacji. Dobra decyzja.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.